Gå til innhold

Du vet du er mamma når

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sjefen din på jobb snakker til deg og du (ikke helt våken pga nattevåk) svarer "hva er det lille venn?" ¤Flau¤

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man plutselig står å vugger litt frem og tilbake mens man står og prater med noen.

Når man syns det er luksus å sove til klokka 8.

Når man ikke syns at genseren er sååå skitten, da det tross alt bare er littegranne grøt på albuen.

Skrevet

Når man begynner å sippe HVER gang man ser et barn bli født på TV.

Skrevet

Når du kan navnene på alle figurene i samtlige barnetv-serier og alle sangene til Fantorangen.

Når definisjonen på rene klær er når de bare har melkeflekker på seg, og ikke bæsj.

Når du plukker buser utav nesa til ungen med største selvfølgelighet, til tross for at du har "snørrfobi" ellers.

Når du finner deg selv i dusjen klokken 2 om natten, med ungen på armen, i et desperat forsøk på å få bort oppkastet som renner fra hodebunnen din, nedover kroppen og mellom tærne. Og det uten å brekke deg.

Når du legger fra deg mobilen i frysa og ertene i bestikkskuffen.

Når du er så trøtt at du sovner på do.

Skrevet

Når "mamma" er både verdens mest irriterende og verdens herligste ord :)

Når man kjører rundt og synger til barnecden med største selvfølgelighet... uten unger i bilen ;)

Skrevet

Når man nynner på barnetv sanger på felleskontoret på jobb.

Når det herligste i verden er klem fra poden, uansett hvor klissete den er:)

Anonym poster: e3184951ba44fa50515b44d61f061c78

Skrevet

Når du synger av full hals til barnecd i bilen, og når du tar deg i det, og tenker at herlighet, hvorfor setter jeg ikke på radion, så forkaster du ideen og fortsetter å synge lille petter edderkopp, fordi det er jo så koselig ;)

Anonym poster: 223d5dd55f744901f05c9e2a7028aef2

Skrevet

Når du begynner å grine av denne tråden <3

Skrevet

Når du går forbi tenåringer på gata og tenker "herregud jente, i det minste ta på deg skjerfet skikkelig før du blir dausjuk, skjerf har faktisk en praktisk egenskap også!" For deretter å innse at det kunne likså greit vært deg for bare ett par år siden.

Skrevet

Mannen går for lut og kaldt vann:-(

Anonym poster: 66501a421880b74bfad535945c80c7a6

Skrevet

Når du er ute å triller babyen din m kolikk kl 3 på natten for at hun skal få sove og håper ikke avisbudet ser deg.

Når du sitter kl 3 på natten og hører på en cd med helikopterlyd, plenklipping og alle slags durer og lyder for at din lille baby m kolikk skal sovne (men du blir så desperat at du triller tur fordi d ikke funker);)

Anonym poster: 64729d189a00a260f1621353d0bfbfd6

Skrevet

Når du desperat leter etter bilnøklene, tømmer vesken og endevender hyller og skuffer, før 3 åringen plutselig kommer på at de har jo hun lagt i blomsterpotten i vinduet.

Anonym poster: 924f1e7c27b5c3e81d12159b8fa15039

Skrevet

Når du sitter i bilen med mannen din, flere min unna barna dine, og oppdager en kvise i ansiktet når du ser deg i speilet, og sier høyt og veldig forskrekket :

"Hva i huleste sabeltann er dette??" Da smilte mannen min godt :)

Skrevet

Når du har innfunnet deg med at du ikke skal sove skikkelig de neste 4 årene. Og ikke kan huske sist du sov lengre enn kl 9. Og da følte du hadde sovet suuuperlenge:)

Du våkner før barnet kl 0700 og lurer på om ikke hun skal våkne snart?

At du til tross for ovennevnte føler "morgenstund har gull i munn" når du blir møtt av verden gladeste lille jente som stråler mot deg:) hvem kan vel være morgengretten da?

Skrevet

Jeg vet bare at jeg vil bli mamma!<3

Anonym poster: 350ddcec429288f0dee904e568b4f953

Skrevet

Jeg vet bare at jeg vil bli mamma!<3

Anonym poster: 350ddcec429288f0dee904e568b4f953

Håper du blir det:)

Skrevet

Når du går rundt med to ammeinnlegg på den ene puppen og ingen på den andre. Når du sover med klærne på fordi babyen våkner hele tiden og du går rundt med mascara på bare et øye fordi du ikke rakk det andre.

Ååå du tegna fine bilder i hodet mitt. <3 he he he

Skrevet

Når det å få sove til kl 9 er noe av det største luksusen man kan unne seg.

Når man går i sikksakk bevegelser inn på kjøkkenet for å ikke ødelegge legokonstruksjonen ungen har laget på gulvet.

Anonym poster: 236db9d209c15d69149f349bf3d58a4a

Gjest Cilla&Ian
Skrevet

Når man må ufivillig føre hånda nd i toalettskålen for å hente husnøklene.

Når andre ringer deg opp og forteller hvor hyggelig det var å bli vekt av poten kl 06.00 på lørdagsmårran. (han ringte med tlf min).

Når du ligger inntil poten og synger godnattsanger til han sovner fordi han var ekstra lei seg den kvelden og så oppdager du en time etterpå at du har sovna du også.

Når du må vaske bort tiss fra madrassen og skifte laken på sengen kl 01.00 på natta.

Når du ber din 3 årige sønn om å holde dusjhodet mens man skal klemme sjampo ut av flasken og han snur dusjhodet mot deg og spyler meg helt ned og han ler så tårene triller etterpå.

Når han kaller andre menn for pappa i all offentlighet.

Når du henter poten fra barnehagen og du hører han roper med stor glede " MAMMA!, takk for at du kom!"<3

Når din 3 årige sønn ikke vil sitte for seg selv å se på barnetv kl 06.30 på mårran og kommer inn på soverommet og sier, "Mamma du må stå opp, det er Lørdag!" <3

Når poden vil ha ett nattakyss og sier, glad i deg mamma <3

Skrevet

Når du kommer ut av dusjen, rusler bort til speilet - og oppdager at det ligger et gult bæsjekorn på skulderen. Hvordan greide den å unnslippe dusjen?

Når du står opp om morgenen, og finner et ammeinnlegg limt fast til låret. DER var den jeg savnet for 3 netter siden ja.

Når du står opp kl 04 og skifter bleie, og ikke klager over det.

Skrevet

* Når du alene i bilen roper "Gul bil" når en sådan passerer i trafikken etter 10 år med den samme j... leken i bilen.

* Når du har bitt i deg alle prinsippene og serverer barnevennlig mat seks av sju dager og den siste tillater at ungen bare spiser ris til middag.

* Når en ettermiddagstime i sofaen føles som en forbrytelse på lik linje med å skulke mattetimen på ungdomsskolen. Det kan da ikke stemme at jeg har tid til dette! Hva har jeg glemt?

* Når tegninger bestående av kruseduller blir hengende på kjøleskapet som var de den fineste kunst og deretter behørig lagret i en eske i kjelleren for ettertiden.

Skrevet

Når du for engang skyld sover til 0730 EN morgen og hiver deg opp i panikk, løper inn på rommet til ungen for å sjekke om han/hun lever. (Her i huset har dagene stort sett startet senest 0630 de siste 4 årene)

Når du hører ordene tiss, promp og bæsj ca 100 ganger om dagen og da etterfulgt av gapskratt.

Når du sier: "Nei, lille venn. Å putte erter i nesa er ikke det samme som å smake på maten"

Anonym poster: 640d1dc57b197b7e00b04edd6eda41af

Skrevet

Oh, en til! Når du, for første gang har barnevakt for å få sovet ut skikkelig etter mange mnd med lite søvn, bråvåkner, vekker mannen og ber han kle på seg. Barnet skal hentes, for mor har hatt barnefri lenge nok. Klokken er 7.30

Skrevet

- Når du blir sittende å se på barnetv i flere timer etter barna er lagt seg, uten å reagere

- Når du skal ha en koselig kvelds alene med typen, så handler du fiskepinner for du vet alle liker det

- Når du endelig har frihelg uten barn, så våkner du før hanen galer og føler deg uthvilt.

- Når du kan absolutt ALLE replikkene gjennom en hel film

- Når du tilfeldigvis tar deg i å prate barnestemme til de i kassen på matbutikken

- Når du gladelig drar ut på kjøretur klokken 4 på natten i håp om å få den lille til å sove i bare 30 minutter

- Når du sier til mannen "bare rop når du er ferdig på do", eller "skal jeg renske og krakke poteten din" :P

- Gir barna noe dem ikke pleier å få, kun får å få fred i 5 minutter

Skrevet

Når du ikke bryr deg om at du tørker bort snørra på ungen å gnir det av på eiga bukse.

Du finner lekeklosser på de merkligste plasser som oppi potteplanter, i sko, i bestikkskuffen osv.

Du finner sutter, rosinesker, siklesmeker ol i alle jakkelommer du har...

Anonym poster: a7ac7b8fa049e09ee5df8deb3fc13bc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...