Gå til innhold

Burde idiotene fratas stemmeretten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er vel ikke noen som hadde kunnet stemme når alt kom til alt? men nå skal det sies har jeg har ikke lest alle svarene i tråden, så jeg er vel en av de som ikke skulle ha fått lov til å stemme da?

Anonym poster: 8a6bfe22c7ac80911e89a33da7c47a72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Idioter" har faktisk ikke stemmerett. Alle som har så lav iq at de faktisk ikke kan sette seg inn i samfunnet vår blir aldri myndiggjort og kan derfor ikke stemme heller.

Anonym poster: f9a6e39fd45826e27140f6a2ad4bd5e0

Hehe, det stemmer jo bare på papiret.

Jeg påtar meg gladelig rollen som eneveldig avgjører av egnethet til å stemme.

Fun fact: ordet idiot kommer av gresk for "en person som ikke har greie på politikk" :)
Skrevet

Er det bare meg (og kanskje et par andre) som ikke tok HI helt bokstavelig og seriøst?

Skrevet

Idiot er gresk og betyr faktisk = en som ikke engasjerer seg i politikk

Anonym poster: a108a29fddcc19dcfed4b9a353a14f74

Skrevet

Jeg går på AAP, jeg betaler skatt hver eneste mnd....men jeg skal ikke få lov å stemme? Fordi? Skal ikke syke få lov være med å stemme frem det politiske partiet de synes de er best tjent med?

Anonym poster: 2f6a1a7ebc320e25cfa8fa76a722b0fa

Haha, du "betaler" jo ikke skatt hver mnd. Du får en sum, og gir tilbake igjen litt av den;)

Skrevet

Det ville bare blitt et enklere system. Er du i "arbeidsfør alder", men tar med enn du gir? Sorry, ingen stemmerett!

Anonym poster: 2ff922da64ce6dadd35fd641509aade2

Jeg håper at du vet at de aller fleste av oss tar mer enn vi gir?

Vår stakkarslige skattepenger dekker ikke en brøkdel av utgiftene samfunnet har på oss fra fødsel til død. Når du tenker på helsetjeneste under svangerskap, fødsel og barsel, barnehage, skole, legehjelp, veier, kollektivtransport, kultur osv osv, så bidrar alle vi som ikke er mangemillionærer med småpenger.

Så da hadde det blitt en svært liten del av landets befolkning som er stemmeberettiget. Vil du at landet kun skal styres av en rik elite?

Dette var en trist tråd, egentlig. Snakk om å opphøye seg selv til å ha fasiten på den eneste riktige sannhet.

Det er liksom Gud og du da?

Humor er jo også en fin bil da..

Skrevet

Ja, jeg er Gud og den jevne dibber tolker alt bokstavelig. Skal heretter kun skrive nøyaktig det jeg mener. Dersom jeg har handlet over evne skal jeg f.eks ikke skrive "er ruinert", for da vil det vel bli sendt bekymringsmelding til barnevernet over min økonomiske omsorgsevne.

Hill deg, O grosse Übermeister!! *faller på kne og bøyer seg i støvet*

Jeg vender herved ateismen ryggen og konverterer til The Holy Church of the Overlord ;)

Synes ikke tråden er så ille, jeg.

Skulle du ha vært skikkelig slem kunne du klint til med en ønske om at forskere utviklet et virus som bare rammet dem med en IQ på, la oss si, under 115. De som ble rammet ble til viljeløse zombier som skulle tjene oss andre :D

Dét hadde vært ganske slemt.

"Oss andre", er du sikker på det? ;-)

Forøvrig går det godt an å syns at en tråd er usmakelig selv om man forstår den ikke er ment helt bokstavelig.

Jeg for min del, er imot at mennesker som driver moralsk forkastelig shopping(les: kjøper dyre designvesker o.l), har stemmerett. De er tydeligvis ikke istand til å forstå ressursbruk, og bør derfor ikke være med på å sløse bort oljefondet vårt ved valg av udugelige, men moteriktige politikere.

Anonym poster: dee22721274ccf9c3ee019320bc05b45

Skrevet

Ja, jeg er Gud og den jevne dibber tolker alt bokstavelig. Skal heretter kun skrive nøyaktig det jeg mener. Dersom jeg har handlet over evne skal jeg f.eks ikke skrive "er ruinert", for da vil det vel bli sendt bekymringsmelding til barnevernet over min økonomiske omsorgsevne.

Hill deg, O grosse Übermeister!! *faller på kne og bøyer seg i støvet*

Jeg vender herved ateismen ryggen og konverterer til The Holy Church of the Overlord ;)

Synes ikke tråden er så ille, jeg.

Skulle du ha vært skikkelig slem kunne du klint til med en ønske om at forskere utviklet et virus som bare rammet dem med en IQ på, la oss si, under 115. De som ble rammet ble til viljeløse zombier som skulle tjene oss andre :D

Dét hadde vært ganske slemt.

"Oss andre", er du sikker på det? ;-)

Forøvrig går det godt an å syns at en tråd er usmakelig selv om man forstår den ikke er ment helt bokstavelig.

Jeg for min del, er imot at mennesker som driver moralsk forkastelig shopping(les: kjøper dyre designvesker o.l), har stemmerett. De er tydeligvis ikke istand til å forstå ressursbruk, og bør derfor ikke være med på å sløse bort oljefondet vårt ved valg av udugelige, men moteriktige politikere.

Anonym poster: dee22721274ccf9c3ee019320bc05b45

Er nesten enig med deg, men dette bør bare gjelde hvis veskene er stygge ;)

... og bare innrøm at du kunne tenke deg en zombieslave som stelte hagen din (nå vil jo zombiene vende seg mot oss på et tidspunkt og da det bare er veike nerder igjen blir vi alle zombiemat på null komma svisj) :D

Skrevet

EN grunn til at jeg synes alle bør få stemme, er at det ville kostet ufattelig mye penger om man skulle testet alle for idioti.. Da vil jeg heller vi skal bruke pengene på noe annet.. En sabla stor fest med boblevann til alle og enhver! *woopwoop*

Skrevet

EN grunn til at jeg synes alle bør få stemme, er at det ville kostet ufattelig mye penger om man skulle testet alle for idioti.. Da vil jeg heller vi skal bruke pengene på noe annet.. En sabla stor fest med boblevann til alle og enhver! *woopwoop*

signerer denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...