Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 De som har hund og kaller barna sine for bror og søster til hunden. Gjerne seg selv for mamma og sin mor for bestemor. Søstrene og brødrene dems er onkler og tanter. Jeg spyr. Det er en HUND!!! Det var snakk om i går at barn følte seg mindre elsket fordi mor og far "bare" sier glad i deg til dem og ikke elsker. Skulle likt å snakket med de som blir likestilt med hunden i huset!!! Sjerp dere!! Anonym poster: 63f7932e9540aaf266294c84edc65a9e
Gjest Yzma Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 Jotakk, har ei slik venninne.. Rimelig spesielt, synes jeg. Men blir ikke irritert
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Jeg har krevd å få barnetrygd for Pelle, som altså er en liten schnauzer.... Anonym poster: 36a9333ba4c6a628fd8449b56fa3b29c
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #4 Skrevet 19. april 2013 Jeg kaller meg selv mamma for katten min. Men går da ikke så langt å kalle andre familiemedlemmer for bestemor, onkel osv. Blir mer sånn, "kom til mamma" type ting. Helt naturlig det synes jeg. Når jeg har besøk og disse snakker til katten kaller også disse meg for mamma eller mor, så tror bare det er slik det er. Anonym poster: 585fbd6a77a8745924cc4a2a7a883e09
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 Wow, finnes det foreldre som kaller dyrene for barnas søsken... ! Er selv tilhenger av dyrevelferd og respekt for ansvaret som dyreeier, men den var litt drøy gitt.... Anonym poster: d11e2ac1747f60bf15e43708ca0465fc
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 Enig, ei jeg kjenner prater til bikkja og ber ham "finne bror" osv. Komplett ufordragelig udyr som ikke eier oppdragelse,akkurat som ungene i det huset. Anonym poster: 0188c011ed42af0643f22df39b482c24
petite fleur Skrevet 19. april 2013 #7 Skrevet 19. april 2013 Søsteren min er også sånn. Hun er barnløs, men har samboer og hund. PÅ julaften fikk jeg, i utpakningskaoset, en gave i fanget hvor det sto "Til tante fra Felix(hunden)". Det sto helt stille mellom øra mine, jeg skjønte null og nada. For det første har jeg ingen tantebarn, og hvem i alle dager var nå denne Felix? Jeg satte liksom ikke hunden inn i dette gavekomplekset, så jeg tenkte rett og slett ikke over dens eksistens. Søstra mi så at jeg var helt forvirra og måtte forklare. Teit.....
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #8 Skrevet 19. april 2013 Ehh - om dette skjer på en klissen og overdreven måte, så skjønner jeg reaksjonen din. MEN det har da aldri falt meg inn at bikkjer og mennesker skulle være likestilt selv om man tuller litt med titler av og til. I vår familie pleier vi altså ikke det i noen særlig grad så vidt jeg kan huske, men det hender da vi tuller med det. Anonym poster: 9d8495afaa38cfab96caf21a7bf92322
MammantilNurket Skrevet 19. april 2013 #9 Skrevet 19. april 2013 Jeg synes du skal trå litt varsomt her, HI. Det er ikke alle som har det privilegiet å ha/få barn. For mange blir et kjeledyr et substitutt for et barn og betraktes som et femiliemedlem. Jeg foreslår at du prøver å tenke på noe annet. Irritasjon fører til rynking av pannen som igjen kan føre til en lite flatterende permanent bekymringsrynke
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #10 Skrevet 19. april 2013 Jeg synes du skal trå litt varsomt her, HI. Det er ikke alle som har det privilegiet å ha/få barn. For mange blir et kjeledyr et substitutt for et barn og betraktes som et femiliemedlem. Jeg foreslår at du prøver å tenke på noe annet. Irritasjon fører til rynking av pannen som igjen kan føre til en lite flatterende permanent bekymringsrynke Hvis de sier at hunden er bror/søster til ungene så har vel nødvendigvis eierne barn også. Bare sånn hvis man leser innlegget da. Ser stadig fødselsbilder i avisa der det står at "Tiko" ble endelig storebror til lille xxx. Så er det bilde av en svær hund og en baby. Blir helt idiotisk spør du meg. Anonym poster: 30381f72b7d1b0f6408e0837426db2d2
Gjest sug lut Skrevet 19. april 2013 #11 Skrevet 19. april 2013 Så kjedelig ditt univers må være, HI.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #12 Skrevet 19. april 2013 Hva i alle dager er galt med det? Jeg ER mamma til hunden min, hvorfor skal jeg ikke kalle meg selv mamma for han? ALLE jeg kjenner med hund omtaler seg selv som mamma/pappa til hunden sin.. Det er virkelig ikke unormalt.. Han blir også omtalt som "storebror" for babyen, og babyen blir kalt lillesøster. Hunden er like mye familiemedlem som oss andre. Er heller du som burde skjerpe deg her HI. Syntes heller det er spesielt å irritere seg over de som virkelig er glad i dyra sine og behandler dem deretter. Håper virkelig ikke du har dyr. Du har jo de (hundeeiere) som har hund bare for å ha hund. Skal absolutt få frem at hunden er nederst på rangstigen, hunden skal ha èn fast plass å ligge på hele tiden når den er hjemme, og får ikke bevege seg utenom denne plassen uten tillatelse fra eier. På tur får ikke hunden lov til å snuse på så mye som et gresstrå, for hunden trenger jo tross alt bare å tisse og gjøre fra seg, utenom dette, skal hunden gå pent ved siden av eier under hele turen. Nei... Ser ikke vitsen med å ha hund om man ikke skal være glad i dem som alle andre familiemedlemmer. Og jeg ELSKER bikkja mi over alt i verden sammen med babyen min. De er min 2!!! barn, og slik er det Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 19. april 2013 #13 Skrevet 19. april 2013 Hva i alle dager er galt med det? Jeg ER mamma til hunden min, hvorfor skal jeg ikke kalle meg selv mamma for han? ALLE jeg kjenner med hund omtaler seg selv som mamma/pappa til hunden sin.. Det er virkelig ikke unormalt.. Han blir også omtalt som "storebror" for babyen, og babyen blir kalt lillesøster. Hunden er like mye familiemedlem som oss andre. Er heller du som burde skjerpe deg her HI. Syntes heller det er spesielt å irritere seg over de som virkelig er glad i dyra sine og behandler dem deretter. Håper virkelig ikke du har dyr. Du har jo de (hundeeiere) som har hund bare for å ha hund. Skal absolutt få frem at hunden er nederst på rangstigen, hunden skal ha èn fast plass å ligge på hele tiden når den er hjemme, og får ikke bevege seg utenom denne plassen uten tillatelse fra eier. På tur får ikke hunden lov til å snuse på så mye som et gresstrå, for hunden trenger jo tross alt bare å tisse og gjøre fra seg, utenom dette, skal hunden gå pent ved siden av eier under hele turen. Nei... Ser ikke vitsen med å ha hund om man ikke skal være glad i dem som alle andre familiemedlemmer. Og jeg ELSKER bikkja mi over alt i verden sammen med babyen min. De er min 2!!! barn, og slik er det Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf Helt enig med deg! :-) Og spesielt hunder blir skikkelige familiemedlemmer om man bare gir de rom for det. :-) og de er levende vesen og bør behandles der etter, ikke som en status-ting som mange gjør.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #14 Skrevet 19. april 2013 De som har hund og kaller barna sine for bror og søster til hunden. Gjerne seg selv for mamma og sin mor for bestemor. Søstrene og brødrene dems er onkler og tanter. Jeg spyr. Det er en HUND!!! Det var snakk om i går at barn følte seg mindre elsket fordi mor og far "bare" sier glad i deg til dem og ikke elsker. Skulle likt å snakket med de som blir likestilt med hunden i huset!!! Sjerp dere!! Anonym poster: 63f7932e9540aaf266294c84edc65a9e Blablabla... Skjerp deg selv. Og nei, jeg har ikke hund. Anonym poster: 26828369a27b18e79d1985a6a2ffa4fe
Countess Skrevet 19. april 2013 #15 Skrevet 19. april 2013 (endret) Vi har en katt som vi sier er storebror til mine småsøsken. Men det er mere morsomt da de er 13 og 15, og monsen vår er 17!! Ellers, så må da vel folk få kalle dyrene sine det de måtte ønske? Kanskje litt spesielt å gjøre andre til tante og bestemor for at du selv har fått deg hund, men hva du refererer til deg selv som kommer vel ann på hva en selv er vant med og finner naturlig.. Men du irriterer deg vel ikke, helt særiøst, over dette? Endret 19. april 2013 av Countess
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #16 Skrevet 19. april 2013 Vi kaller oss mor og far overfor hunden, men mamma og pappa til barna. Min mor kalles mormor til hund og barn. Men barna er ikke hundens "søsken" - det blir å gå altfor langt!!! Anonym poster: af5fab030397b5abb85a2232edd8b610
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #17 Skrevet 19. april 2013 Hunder er ekle. Synes det er helt unaturlig å kalle seg for "mamma" til noe som stinker, røyter og driter ute. Æsj. Anonym poster: d70ed85570e28fb06508d07eba4d5c5f
Bustetroll Skrevet 19. april 2013 #18 Skrevet 19. april 2013 Hunder er ekle. Synes det er helt unaturlig å kalle seg for "mamma" til noe som stinker, røyter og driter ute. Æsj. Anonym poster: d70ed85570e28fb06508d07eba4d5c5f Du røyter stinker og driter du og vet du
BikkjeBisk Skrevet 19. april 2013 #19 Skrevet 19. april 2013 Hva i alle dager er galt med det? Jeg ER mamma til hunden min, hvorfor skal jeg ikke kalle meg selv mamma for han? ALLE jeg kjenner med hund omtaler seg selv som mamma/pappa til hunden sin.. Det er virkelig ikke unormalt.. Han blir også omtalt som "storebror" for babyen, og babyen blir kalt lillesøster. Hunden er like mye familiemedlem som oss andre. Er heller du som burde skjerpe deg her HI. Syntes heller det er spesielt å irritere seg over de som virkelig er glad i dyra sine og behandler dem deretter. Håper virkelig ikke du har dyr. Du har jo de (hundeeiere) som har hund bare for å ha hund. Skal absolutt få frem at hunden er nederst på rangstigen, hunden skal ha èn fast plass å ligge på hele tiden når den er hjemme, og får ikke bevege seg utenom denne plassen uten tillatelse fra eier. På tur får ikke hunden lov til å snuse på så mye som et gresstrå, for hunden trenger jo tross alt bare å tisse og gjøre fra seg, utenom dette, skal hunden gå pent ved siden av eier under hele turen. Nei... Ser ikke vitsen med å ha hund om man ikke skal være glad i dem som alle andre familiemedlemmer. Og jeg ELSKER bikkja mi over alt i verden sammen med babyen min. De er min 2!!! barn, og slik er det Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf Hahahah Lurer på hva som skjer hos dere vis barnet utvikler Allergi, hvem er det da som skal omplasseres? Hunden eller barnet? Hvis du faktisk likestiller hunden med barnet ditt vil jeg si at du ikke har et normalt dyrehold som verken er sunt for dere og bikkja. Jeg har selv hunder - 9 stk akkurat nå, Er veldig glad i alle sammen - men å elske dem? Nei vettu hva altså.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #20 Skrevet 19. april 2013 Hva i alle dager er galt med det? Jeg ER mamma til hunden min, hvorfor skal jeg ikke kalle meg selv mamma for han? ALLE jeg kjenner med hund omtaler seg selv som mamma/pappa til hunden sin.. Det er virkelig ikke unormalt.. Han blir også omtalt som "storebror" for babyen, og babyen blir kalt lillesøster. Hunden er like mye familiemedlem som oss andre. Er heller du som burde skjerpe deg her HI. Syntes heller det er spesielt å irritere seg over de som virkelig er glad i dyra sine og behandler dem deretter. Håper virkelig ikke du har dyr. Du har jo de (hundeeiere) som har hund bare for å ha hund. Skal absolutt få frem at hunden er nederst på rangstigen, hunden skal ha èn fast plass å ligge på hele tiden når den er hjemme, og får ikke bevege seg utenom denne plassen uten tillatelse fra eier. På tur får ikke hunden lov til å snuse på så mye som et gresstrå, for hunden trenger jo tross alt bare å tisse og gjøre fra seg, utenom dette, skal hunden gå pent ved siden av eier under hele turen. Nei... Ser ikke vitsen med å ha hund om man ikke skal være glad i dem som alle andre familiemedlemmer. Og jeg ELSKER bikkja mi over alt i verden sammen med babyen min. De er min 2!!! barn, og slik er det Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf Hahahah Lurer på hva som skjer hos dere vis barnet utvikler Allergi, hvem er det da som skal omplasseres? Hunden eller barnet? Hvis du faktisk likestiller hunden med barnet ditt vil jeg si at du ikke har et normalt dyrehold som verken er sunt for dere og bikkja. Jeg har selv hunder - 9 stk akkurat nå, Er veldig glad i alle sammen - men å elske dem? Nei vettu hva altså. Da håper jeg virkelig du har brukshunder... Har man dyr man ikke elsker burde man kvitte seg med de med en gang. For noe dumt å si, men for å svare alikevel; hadde det skjedd, hadde bikkja bodd hos familie og fortsatt hatt jevnlig og veldig mye kontakt. Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf
BikkjeBisk Skrevet 19. april 2013 #21 Skrevet 19. april 2013 Hva i alle dager er galt med det? Jeg ER mamma til hunden min, hvorfor skal jeg ikke kalle meg selv mamma for han? ALLE jeg kjenner med hund omtaler seg selv som mamma/pappa til hunden sin.. Det er virkelig ikke unormalt.. Han blir også omtalt som "storebror" for babyen, og babyen blir kalt lillesøster. Hunden er like mye familiemedlem som oss andre. Er heller du som burde skjerpe deg her HI. Syntes heller det er spesielt å irritere seg over de som virkelig er glad i dyra sine og behandler dem deretter. Håper virkelig ikke du har dyr. Du har jo de (hundeeiere) som har hund bare for å ha hund. Skal absolutt få frem at hunden er nederst på rangstigen, hunden skal ha èn fast plass å ligge på hele tiden når den er hjemme, og får ikke bevege seg utenom denne plassen uten tillatelse fra eier. På tur får ikke hunden lov til å snuse på så mye som et gresstrå, for hunden trenger jo tross alt bare å tisse og gjøre fra seg, utenom dette, skal hunden gå pent ved siden av eier under hele turen. Nei... Ser ikke vitsen med å ha hund om man ikke skal være glad i dem som alle andre familiemedlemmer. Og jeg ELSKER bikkja mi over alt i verden sammen med babyen min. De er min 2!!! barn, og slik er det Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf Hahahah Lurer på hva som skjer hos dere vis barnet utvikler Allergi, hvem er det da som skal omplasseres? Hunden eller barnet? Hvis du faktisk likestiller hunden med barnet ditt vil jeg si at du ikke har et normalt dyrehold som verken er sunt for dere og bikkja. Jeg har selv hunder - 9 stk akkurat nå, Er veldig glad i alle sammen - men å elske dem? Nei vettu hva altså. Da håper jeg virkelig du har brukshunder... Har man dyr man ikke elsker burde man kvitte seg med de med en gang. For noe dumt å si, men for å svare alikevel; hadde det skjedd, hadde bikkja bodd hos familie og fortsatt hatt jevnlig og veldig mye kontakt. Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf Tror du bonden går rundt å elsker alle kuene sine? Ja, dette er brukshunder. De har det veldig godt vil jeg påstå. Mosjon, førsteklasses mat, kos og oppmerksomhet, legehjelp og alt en hund måtte trenge. Men du synes altså jeg burde kvitte meg med dem siden jeg ikke elsker dem - haha. Vi må vell misforstå hverandre i ordet elske tror jeg. Når man elsker noen for min del er man villig til å gå i døden for den man elsker, og jeg er ikke villig til å gå i døden for bikkjene.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #23 Skrevet 19. april 2013 Hva i alle dager er galt med det? Jeg ER mamma til hunden min, hvorfor skal jeg ikke kalle meg selv mamma for han? ALLE jeg kjenner med hund omtaler seg selv som mamma/pappa til hunden sin.. Det er virkelig ikke unormalt.. Han blir også omtalt som "storebror" for babyen, og babyen blir kalt lillesøster. Hunden er like mye familiemedlem som oss andre. Er heller du som burde skjerpe deg her HI. Syntes heller det er spesielt å irritere seg over de som virkelig er glad i dyra sine og behandler dem deretter. Håper virkelig ikke du har dyr. Du har jo de (hundeeiere) som har hund bare for å ha hund. Skal absolutt få frem at hunden er nederst på rangstigen, hunden skal ha èn fast plass å ligge på hele tiden når den er hjemme, og får ikke bevege seg utenom denne plassen uten tillatelse fra eier. På tur får ikke hunden lov til å snuse på så mye som et gresstrå, for hunden trenger jo tross alt bare å tisse og gjøre fra seg, utenom dette, skal hunden gå pent ved siden av eier under hele turen. Nei... Ser ikke vitsen med å ha hund om man ikke skal være glad i dem som alle andre familiemedlemmer. Og jeg ELSKER bikkja mi over alt i verden sammen med babyen min. De er min 2!!! barn, og slik er det Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf Hahahah Lurer på hva som skjer hos dere vis barnet utvikler Allergi, hvem er det da som skal omplasseres? Hunden eller barnet? Hvis du faktisk likestiller hunden med barnet ditt vil jeg si at du ikke har et normalt dyrehold som verken er sunt for dere og bikkja. Jeg har selv hunder - 9 stk akkurat nå, Er veldig glad i alle sammen - men å elske dem? Nei vettu hva altså. Da håper jeg virkelig du har brukshunder... Har man dyr man ikke elsker burde man kvitte seg med de med en gang. For noe dumt å si, men for å svare alikevel; hadde det skjedd, hadde bikkja bodd hos familie og fortsatt hatt jevnlig og veldig mye kontakt. Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf Tror du bonden går rundt å elsker alle kuene sine? Ja, dette er brukshunder. De har det veldig godt vil jeg påstå. Mosjon, førsteklasses mat, kos og oppmerksomhet, legehjelp og alt en hund måtte trenge. Men du synes altså jeg burde kvitte meg med dem siden jeg ikke elsker dem - haha. Vi må vell misforstå hverandre i ordet elske tror jeg. Når man elsker noen for min del er man villig til å gå i døden for den man elsker, og jeg er ikke villig til å gå i døden for bikkjene. Kuer er ikke kjæledyr , hehe. Og som sagt, det er noe litt annet når man har brukshunder. Og tviler ikke på at de har det godt. Men å skaffe seg en familiehund om man ikke har planer om å elske den, blir for meg helt på jordet. Kan jo ikke si jeg ville gått i døden for bikkja mi.. Har flere barn å tenke på , ville blitt dumt å gjøre de foreldreløse. Men jeg ELSKER hunden min. Hunden er fortsatt en hund, men han får sitte i sofaen, en sjelden gang får han også sove i senga . Ellers har han også en seng jeg ber han gå til når han ikke får lov å fly rundt om vi har besøk o.l . Fast soveplass, han får trening ++. Han er bebien min, og blir dulla med og er verdens beste koseklump, men han er også en veldig lydig og flott hund! Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf
Anonym bruker Skrevet 19. april 2013 #24 Skrevet 19. april 2013 Hadde hund for noen år siden der mammaen og pappaen til xrn kalte seg for mor og far til hunden. Søstra hans kalte seg selv tante til hunden.. Da vi fikk barn sammen så ble det på en måte naturlig å si mamma og pappa når det gjaldt hunden å Barna våre ble aldri omtalt som søsken av hunden. Men da min datter ble større så sa hun selv at hunden er min bror, men de var å bestekompiser. Vi kunne å si til bikkja hvor er pappa? Kan du finne far? Hvor er xxx (dattra mi) og han gikk bananas, leke gjemsel var morro, men han fant alltid dr vi ba om Anonym poster: 87f9b4cf2d9bd5c6443de147007fb670
BikkjeBisk Skrevet 19. april 2013 #25 Skrevet 19. april 2013 Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf Tror du bonden går rundt å elsker alle kuene sine? Ja, dette er brukshunder. De har det veldig godt vil jeg påstå. Mosjon, førsteklasses mat, kos og oppmerksomhet, legehjelp og alt en hund måtte trenge. Men du synes altså jeg burde kvitte meg med dem siden jeg ikke elsker dem - haha. Vi må vell misforstå hverandre i ordet elske tror jeg. Når man elsker noen for min del er man villig til å gå i døden for den man elsker, og jeg er ikke villig til å gå i døden for bikkjene. Kuer er ikke kjæledyr , hehe. Og som sagt, det er noe litt annet når man har brukshunder. Og tviler ikke på at de har det godt. Men å skaffe seg en familiehund om man ikke har planer om å elske den, blir for meg helt på jordet. Kan jo ikke si jeg ville gått i døden for bikkja mi.. Har flere barn å tenke på , ville blitt dumt å gjøre de foreldreløse. Men jeg ELSKER hunden min. Hunden er fortsatt en hund, men han får sitte i sofaen, en sjelden gang får han også sove i senga . Ellers har han også en seng jeg ber han gå til når han ikke får lov å fly rundt om vi har besøk o.l . Fast soveplass, han får trening ++. Han er bebien min, og blir dulla med og er verdens beste koseklump, men han er også en veldig lydig og flott hund! Anonym poster: f5b1625f62c1e0dc00066ab3fdb793cf Da elsker du den ikke, du er veldig glad i den. Er enig at det er rart hvis man skaffer seg en katt,hund eller hamster og ikke er glad i den. Men igjen for meg blir det rart hvis man likestiller dyrene med menneskene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå