Gå til innhold

Vår sønn er syk

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

I forhold til hva som hendte under fødselen så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med pasientombudet. Tror du finner kontaktinformasjon på www.pasientombudet.no

De vil kunne hjelpe deg til å se om du har en sak mot legen/sykehuset og i tillegg gi endel gode råd.

Har vært i kontakt med de selv og det var hjelpsomt for min sak (ikke i nærheten av din mtp alvor).

Ønsker dere lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det kommer til spinalprøven så har vi fått beskjed om at det mest sannsynlig blir lokal bedøvelse. Regner med vi blir skikkelig satt inn i det når han skal legges inn på sykehuset. Han skal legges inn over flere dager.

Tusen takk for flotte svar :)

HI

Anonym poster: da7ca84149d6c3f502a91e487befd4f2

Skrevet

Huff, denne historien traff meg rett i hjertet! Har selv fått to barn med akutt ks, der de drøyde vel lenge med å ta avgjørelsen om ks. Med mine barn gikk det bra, på hengende håret med den ene. For en forferdelig situasjon for deg HI. Sender deg en stor klem og mange gode tanker. Ønsker deg lykke til med videre utredning, håper på det beste for barnet ditt.

Skrevet

Det er så synd at man må kjempe for å svar og den hjelpen man trenger. Føler det er vanselig å stole på leger etter å ha hørt sånne historier. Når jeg får høre "han er helt frisk" så istedet for å bli glad så lurer jeg på om det er riktig. Har de virkelig sjekket alt/sett alt?? Virkelig synd at det er blitt sånn.

Så alle mødre der ute: Ikke gi dere! Spesielt ikke under noe så viktig som en fødsel (selv om det kan være ekstremt vanskelig å tenke der og da - kanskje derfor man skal ha noen sammen med seg??)!

Og til deg, HI, mange klemmer. Håper det ordner seg best mulig og at dere kan slå dere til ro med hvordan det er/er blitt og tenke på at dere er heldige, skyve negative tanker bort, for deg og gutten din...

Anonym poster: ec550b9d74611cd78a0c92be1a27a9f1

Skrevet

Jeg har ikke lignende historie, men jeg vet hva dere har til fremtid. Det ER en kamp å ha barn med vansker. Det vet jeg, siden begge mine har hver sine vansker. Ser ikke ut til at jeg klarer å lage helt friske barn......

Dere foreldre vil måtte ta dere av det daglige med barnet, og samtidig må dere kjempe for hjelpen dere egentlig har rett på.

Det er tøft, og langt fra enkelt å ha barn med vansker, samme hvilke de er.

Håper dere får erstatning for tabben fra sykehuset, men det nok også en kamp..... Og NAV... jeg sier ikke mer....

Et råd kan jeg prøve å gi, og det er at dere foreldre må ta vare på forholdet dere imellom. For det er kun dere som har hverandre. Og det blir dere mot alt av hjelpeapparat. Jeg vet dette høres veldig negativt ut, men om 10-20 år vil du se jeg har rett, dersom det offentlige ikke endrer kurs.

Anonym poster: 90cd67e26876ef3789ab9621e48f789f

Skrevet

Hei.

Sønnen min tok MR med spinalprøver.

Vi fikk en del svar samme kveld, men legen sa selv at han kunne ikke love at de svarene var 100% før dagen etter da han ikke hadde sett alle.

Dette var på Riksen i 2008.

Han fikk forøvrig narkose, var 2 år den gangen.

Masse lykke til.

Anonym poster: ce32d4f70d477d99410020f829793507

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...