Gå til innhold

Hadde dere orket dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nettop blitt alene med 3 barn som er 2 mnd, 1,5 år og 3 år. Neste mnd er vi blitt invitert i barndåp til barnet til søskenbarnet mitt. De bor 12 timers kjøring herifra, og jeg kjenner at jeg har veldig lyst å dra. Hele familien min er der, så vet jeg blir til å få god hjelp, men selve kjøreturen er jeg litt mer skeptisk til. Vet at det kommer til å bli kjempekoselig, men ser for meg at det blir en god del stress også.

 

Vet at man ikke kan få med seg alt, men det hadde jo væt veldig koselig. Minstemann er veldig rolig og grei, så jeg frykter ikke for å ta han med noen steder. Er også ganske avslappet som mor vil jeg si, og er ikke den som stresser så veldig, selv om det er mange folk rundt. For meg går det fint at noen går rundt å bærer på barna eller har dem med på f.eks andre rom uten at jeg har stålkontroll hvert sekund på hvor de er.

 

Hva ville dere gjort?

 

Anonym poster: 52393513c82e31f0ae9378f5edbb0436

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørt om fly?

 

Anonym poster: 175399864a66773ca764f680b57204aa

Gjest sug lut
Skrevet

Altfor langt til at jeg hadde giddet det for en barnedåp. Men om du kan bli ei uke eller to, selvsagt noe annet.

Skrevet

Hørt om fly?

 

Anonym poster: 175399864a66773ca764f680b57204aa

Skrevet

Har du mulighet til å ta det som en tur? Sove over på halvveien ka være spennende for de små og du slipper å kjøre slt i ett strekk? Skjønner godt at du hat lyst og jeg ville nok prøvd å få det til...:)

 

Anonym poster: ee0ce6354ea6a41a174e726f7c51463a

Skrevet

Hadde ikke kjørt så langt med et så lite barn ihvertfall.

 

Anonym poster: 9eb5e63ed8876a777171fead55a97a83

Skrevet

Hørt om fly?

 

Anonym poster: 175399864a66773ca764f680b57204aa

Det har jeg ikke råd til, desverre... :( Koster rundt 6.000!

 

 

 

Anonym poster: 52393513c82e31f0ae9378f5edbb0436

Skrevet

Har du mulighet til å ta det som en tur? Sove over på halvveien ka være spennende for de små og du slipper å kjøre slt i ett strekk? Skjønner godt at du hat lyst og jeg ville nok prøvd å få det til... :)

 

Anonym poster: ee0ce6354ea6a41a174e726f7c51463a

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men det skal jeg prøve å undersøke! Er desverre langt opp i nord, så ikke alt for mange plasser man kan overnatte på den strekninga jeg isåfall blir til å kjøre.

 

Anonym poster: 52393513c82e31f0ae9378f5edbb0436

Skrevet

Utifra hvordan du beskriver det selv, så hadde jeg reist :)

 

Blir det skikkelig slitsomt, så gjør du det ikke neste gang ;)

 

Anonym poster: d699ebd6e9f79749be170d5276b24edb

Skrevet

Er det ingen andre som skal samme vei som deg? Det ville jo hjulpet og være en voksen til i en slik situasjon tenker jeg... Men det høres veeeeldig slitsomt ut å kjøre så langt med tre barn, jeg ville ikke gjort det dersom jeg ikke hadde minimum en overnatting på veien....

Men du kjenner barna dine best selv og vet sikkert hvor mye de tåler før det blir rabalder :)

Skjønner godt at du har lyst til å dra :)

Lykke til... Ps. Hva med tog? Hurtigrute?

 

Anonym poster: 4669d7e43799562d63f94c19e9dd8a93

Skrevet

Må i hvertfall ta en overnatting på vei bort og ned... Vi skal til Sverige i sommer med barna på da 7, 4,5 og 3 mnd. Litt over 6 timers kjøretur + båt, så vi tar en overnatting på vei bort og en på vei hjem. Regn med lange og gode pauser.. Synes du er god hvis du hiver deg i deg, vet ikke om jeg hadde gjort det samme..

Skrevet

Hadde aldri kjørt i 12 timer på en dag med 3 barn under 3 år, med mindre det var to voksne med. Hadde blitt utrolig slitsomt. Da hadde jeg hatt en overnatting og tatt det over 2 dager.

 

Anonym poster: 3b37a1acbc95759cb7ab72cb16e6a5d1

Skrevet

Nå kjenner jeg ikke bakgrunnshistorien din, men du har ikke foreldre eller en BF som kunne hatt de to eldste fra lørdag morgen til mandag morgen da? Så kunne du flydd med minste...

 

Synes 12 timer i bil er alt for mye for en så liten baby, så jeg ville nok ha droppet det, selv om jeg skjønner veldig godt at du vil.

 

Det er ikke alt man kan få med seg..

Skrevet

Av ulike grunner får ikke far ha samvær med barna enda, så jeg har desverre ingen å spørre om barnevakt siden hele familien skal i dåp. Men kan jo selvfølgelig spørre om noen har anledning til å ta med de to største :)

 

Dere kommer alltid med så mange lure forslag, som jeg selv ikke har tenkt på! :D

 

Anonym poster: 52393513c82e31f0ae9378f5edbb0436

Skrevet

Hørt om fly?

 

Anonym poster: 175399864a66773ca764f680b57204aa

Det har jeg ikke råd til, desverre... :( Koster rundt 6.000!

 

 

Anonym poster: 52393513c82e31f0ae9378f5edbb0436

 

Du har vel heller ikke lov til å fly alene med to barn under 2 år, med mindre du får lov å kjøpe eget sete til 1,5-åringen. Og da blir det fort dyrt ja. Men 6000? Joda, er du seint ute og skal reise nordover så kan det fort bli dyrt. Hilsen ei som kunne reist på et par sydenturer i året for samme pris som jeg bruker på flybillett til Finnmark....

 

Ville ha sjekket muligheten for overnatting underveis, men høres uansett slitsomt ut.

 

Anonym poster: 46ed82f4c166349c153e497e33220330

Skrevet

En ting er de to eldste barna, at de blir leie av å kjøre bil er nok en egen sak. 12 timer i bilstol er derimot fryktelig lenge for et barn på bare 2-3 måneder. De skal vel strengt tatt ha pause fra bilstolen relativt ofte når de er så små? Mener å huske at helsesøster snakket om å ta pause hver halvtime/time så lenge barnet er så lite at det ikke kan sitte oppreist selv.

 

Jeg hadde absolutt ikke gjort det, for selv om det sikkert er veldig hyggelig å treffe familien synes jeg det rett og slett framstår som litt uansvarlig.

 

Anonym poster: d29f1074be02bb89f979eb889cde7204

Skrevet

Nei, det tror jeg faktisk ikke jeg hadde orket.

 

Anonym poster: f517f8dd97579ae8736227ec6f543d2f

Skrevet

Hørt om fly?

 

Anonym poster: 175399864a66773ca764f680b57204aa

 

Man får oftest ikke lov å fly alene som voksen med så mange småbarn.

 

Anonym poster: 65a6f188e2a101a33b6f39bf08a4df15

Skrevet

Det synes jeg faktisk er på grensen til uforsvarlig lenge å ha en så liten baby i bilstol, selv med pauser. Og det er ikke billig å kjøre bil i 12 timer hver vei heller (mest sannsynlig må du vel krysse enten ferger, bompenger el flere steder på veien + drivstoff til bilen og generell slitasje på den), siden du kommenterte at flybillett er så dyrt. Ville stått over denne gangen av hensyn til barna.

Skrevet

Hadde jeg sldri gjort, 12 timers kjøretur med tre barn i den alderen? Hva med den minste på 2 mnd? Men unger på tur må en jo stoppe ganske ofte, amming/flaske, dobesøk/bleieskift, mat osv - så turen vil vel ta lenger tid enn 12 timer?

 

Anonym poster: 442cc5643291b368e9aa4be3c5dbba0f

Skrevet

Aldri om jeg hadde orket det!!

Og dessuten orker sikkert ikke barna dine det heller.....

 

Anonym poster: c53944d0acf237e9ed93fd525168c767

Skrevet

Ehhh - NEI aldri!!! Synes det er passe langt å kjøre til Ikea alene med en liten i bilen ;)

 

Anonym poster: 625bc6eba229cc7f28655eb3007f1b5c

Skrevet

Nei, det hadde jeg definitivt ikke orket. Måtte hatt en voksen (eller halvvoksen) ekstra til å hjelpe til i såfall.

 

Anonym poster: f084c0a1c2d197237ab7dad7d81b6a2a

Skrevet

Kjøre så langt med små er ikke noe problem om du kan kjøre kveld og natt. Stell de ferdig før dere drar, kveldsmat i bilen til de to største og så sover de meste parten av turen etter det.

 

Men du må jo stoppe en del ganger allikevel for babyen da som skal ha mat og ny bleie.

 

Jeg hadde gjort det om jeg tok det som en tur og skulle være hos familien minst en uke for å få litt hjelp og avslapping når jeg var der. Om du skal opp og ned på en helg hadde jeg latt være

 

Anonym poster: ce7ce5e1842fa0076e0db42ffce49fa3

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å ta dette som kun en helgetur. Jeg har allverdens med tid nå som jeg er i permisjon, så for min del er det ingen stress. Har også nok av familie som mer enn gjerne vil ta imot besøk, så er mest kjøreturen jeg bekymrer meg over. Har aldri vært på langtur med minste, derfor jeg er litt småbekymret i og med at jeg ikke kjenner reaksjonen på hvordan han vil takle det.

 

Har også tenkt å kjøre på natten, for de to eldste er flink til å sove. Men plutselig er det ikke noe populært å sitte i bilstol å sove, så ser for meg at det kan bli en langlang tur.

 

Men skal se om jeg finner noen andre løsninger, i dåp VIL jeg :D

 

Anonym poster: 52393513c82e31f0ae9378f5edbb0436

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...