Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 16. april 2013 #26 Skrevet 16. april 2013 Jeg er faktisk enig med deg, hi.. De må gjerne tisse her, men de som må bæsje og ikke klarer å tørke seg selv kan gjøre det hjemme. Jeg hater doer, jeg hater møkk og jeg blir kvalm og brekker meg om det er møkkastriper i doen. Derfor unngår jeg også alt av offentlige toaletter med mindre det er full krise jeg hater å tørke andres barn og jeg gjør det bare ikke. Mine egne barn går greit, men ikke andres, ikke etter de har blitt så store at de spiser fast føde.. Er en grunn til at jeg ikke jobber i barnehage eller i helsevesenet Selv 4åringen kommer med spray og dobørsten etter han har bæsja. Jeg har nå lært dem å legge litt papir i doen før de bæsjer Jeg har en nabojente, relativt stor også, som alltid la igjen fartsstriper her så tilslutt ba jeg henne gå hjem om hun måtte bæsje. Jeg brakk meg hver gang jeg måtte vaske etter henne. Og ofte visste jeg ikke om det før det var gått litt tid så møkka hadde størkna også. Sorry, men jeg fikset det bare ikke.. Mulig det gjør meg til ei sær kjerring, men det blåser jeg i.. Man har alle noe... Sær, ja, og ikke minst syk! Anonym poster: 9e440e296242c1d81db3d106a7d39321 Hehe.. Ja, kan leve med den.. Jeg vet dette er et issue for meg, jeg drar fx ikke på hyttetur om det ikke et wc (altså vannklossett) der. Dette legger litt begrensninger for hvor man kan reise, men det er greit. Vi reiser heller på hotell/høyfjellshotell osv. Men sånn er jeg bare og om du syns jeg er syk bare fordi jeg ikke fikser andres bæsj så er det HELT greit for meg Og for å gi deg mer bensin til bålet; jeg kastet en gang sønnens crocs fordi han hadde tråkket i kattebæsj issues, I know Jeg forventer ikke at andre skal tørke mine unger så hvorfor skal jeg måtte tørke deres? Er de så små at de ikke klarer å tørke seg selv så regner jeg med at de er såpass små at foreldrene ikke er langt unna heller. Så får alle tørke sine egne barn..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #27 Skrevet 16. april 2013 Temmelig sært om ikke annet.. Kan ikke si jeg er spesielt glad i å tørke andre sine ungen i rumpa jeg heller altså, men herlighet, små venner er velkomne på besøk og da må man ta slike ting på kjøpet av og til. Er en del av det å være mamma og ønske et inkluderende hjem for barnas venner det. Anonym poster: f2ea0396411780815cead6a24741ac25 Er det en del av det å være mamma å måtte tørke andres barn i rumpa? Well, I never got that memo Tror du blander med det å jobbe i barnehage.. Anonym poster: e528380e0326a94eeaa7556f9789c7f5
Sølvpanter Skrevet 16. april 2013 #28 Skrevet 16. april 2013 Det jeg stusset mest på var at du "gidder" å ha en 4,5 åring på besøk dersom alle dine barn er såpass mye eldre. Såpass små barn er ofte litt masete å ha på besøk fordi de trenger hjelp til en del, og det hadde jeg faktisk ikke orket dersom det ikke var en bestevenn av barnet mitt. Men er barnet først inne, så må det da få gå på do synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #29 Skrevet 16. april 2013 Selvfølgelig hadde nabobarnet fått gå på do hos meg! Barn kan være vimsete sånn, om ikke noen minner dem på å tisse før de går ut kan de plutselig måtte tisse (veldig!) rett etter de kommer ut. For oss voksne er det ikke så naturlig å ringe på hos naboen 15 meter unna og først spørre etter doen, men barn er barn, og må man så må man.... Kan i grunn aldri huske at jeg har måttet vaske urin etc. etter at små gjester har vært på do her (og vi har i hovedsak hatt gutter på besøk). Ekstremt sjelden de spør om hjelp også - har tørket et annet barn bak en eneste gang på de 7 årene jeg har hatt barn, og vi har hatt besøk mange, mange, mange ganger. Gikk helt fint å hjelpe barnet! Anonym poster: cf81d1ced91041c2094de7e5b29bf2bf
Kremtopp Skrevet 16. april 2013 #30 Skrevet 16. april 2013 (endret) Ja det ser jeg på som strengt og sært. Våre naboer er også slik, sender sønnen vår hjem om han må do, temmelig sært og spesielt. Sønnen vår og nabobarna er også i skolealder. Endret 16. april 2013 av Kremtopp
nagini Skrevet 16. april 2013 #31 Skrevet 16. april 2013 Jeg hadde heller ikke tørket naboungen i rumpa, er ungene så små at de ikke kan gå på do selvstendig får foreldrene være med når de er på besøk. Men skjønte heller ikke hvorfor en uneg på 4,5 skal være på besøk hos en nabofamile med bare skolebarn?
Hjertefru Skrevet 16. april 2013 #32 Skrevet 16. april 2013 Hjelpes..... Et lite spørsmål til dere som sender nabounger hjem: Hva gjør dere når det er barneselskap for 4-5-åringen deres og en liten venn/venninne ber om hjelp til å tørke seg bak.. Ringer dere foreldrene da eller? Er det ikke en selvfølge å hjelpe til med dette da når man er menneske/ mamma?
❤lille stjerne❤ Skrevet 16. april 2013 #33 Skrevet 16. april 2013 nei, de får da selvsagt gå på do her. Unntaket er i såfall hvis de leker rett utenfor her og det er like kort vei til deres do som til min, da kan jeg (særlig hvis de er veldig sølete eller har masse tøy på seg) si at barnet kan gå på do hos seg.
nagini Skrevet 16. april 2013 #34 Skrevet 16. april 2013 Hjelpes..... Et lite spørsmål til dere som sender nabounger hjem: Hva gjør dere når det er barneselskap for 4-5-åringen deres og en liten venn/venninne ber om hjelp til å tørke seg bak.. Ringer dere foreldrene da eller? Er det ikke en selvfølge å hjelpe til med dette da når man er menneske/ mamma? Har ikke barn som ikke kan gå på do selv med seg en foresatt i bursdagsselskap???
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #35 Skrevet 16. april 2013 Ååååå... det er flere av dere typer mødre. gla jeg ikke bor ved dere. tenk å skulle måtte ha andre sine, barn, på deres toalett. Stakkars dem som bor lengre å lengre unna som enten sliter med forstoppelse, bøter for å urinere offentlig, eller rett og slett vegrer seg for og besøke barnet ditt fordi du sender de nærmeste hjem på do. det ødelegger nokk mer for ditt barn enn ditt flotte bad. Anonym poster: add035e2a3623c55f250052fa85c5e27
Hjertefru Skrevet 16. april 2013 #36 Skrevet 16. april 2013 Hjelpes..... Et lite spørsmål til dere som sender nabounger hjem: Hva gjør dere når det er barneselskap for 4-5-åringen deres og en liten venn/venninne ber om hjelp til å tørke seg bak.. Ringer dere foreldrene da eller? Er det ikke en selvfølge å hjelpe til med dette da når man er menneske/ mamma? Har ikke barn som ikke kan gå på do selv med seg en foresatt i bursdagsselskap??? Nei, det har de ikke alltid hatt her i gården. Skal foreldrene være igjen bare i tilfelle barnet må på do? Ser ikke problemet jeg, men er kanskje immun (jobber på sykehjem)
HunMedDeBlå Skrevet 16. april 2013 #37 Skrevet 16. april 2013 Får vondt av denne lille gutten som måtte knipe igjen å løpe hjem.. Tenk om det var kriiiiiiiise!? Sært ja. Liker ikke bæsj jeg heller, men jeg hadde aldri sendt noen hjem hvis de måtte på do. Er du sikker på at han trenger hjelp til tørk?
nagini Skrevet 16. april 2013 #38 Skrevet 16. april 2013 Hjelpes..... Et lite spørsmål til dere som sender nabounger hjem: Hva gjør dere når det er barneselskap for 4-5-åringen deres og en liten venn/venninne ber om hjelp til å tørke seg bak.. Ringer dere foreldrene da eller? Er det ikke en selvfølge å hjelpe til med dette da når man er menneske/ mamma? Har ikke barn som ikke kan gå på do selv med seg en foresatt i bursdagsselskap??? Nei, det har de ikke alltid hatt her i gården. Skal foreldrene være igjen bare i tilfelle barnet må på do? Ser ikke problemet jeg, men er kanskje immun (jobber på sykehjem) Hvis ungen ikke er husrein enda så synes jeg faktisk de må det, i det minste må man spør om foreldrene til bursdagsbarnet har lyst å ta på seg det ansvaret. Men nå trodde jeg foreldrene ofte var med i selskap til så små jeg, det har de vært i min omgangskrets (men min baby er ikke engang født enda).
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 16. april 2013 #39 Skrevet 16. april 2013 Jeg kjenner at jeg blir litt matt av alle problemstillingene jeg møter her inne. Jeg har fått to barn nesten over i de voksnes rekker uten å ta stilling til en brøkdel av 'problemene' man møter her inne. Når de var 3-4 år var det da helt vanlig at de var hos venner alene og hadde besøk av små venner og en like stor selvfølge at vi hjalp de som trengte det på do. Ikke særlig morsomt, men heller ingen stor sak. Jeg bare håper at disse rare problemstillingene ikke viser seg når mini vokser til - for det kjenner jeg at jeg ikke har tålmodighet til.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 16. april 2013 #40 Skrevet 16. april 2013 Tanta mi var sånn streng mht dogåing når jeg var der på besøk som liten. Kommenterte hvor mange ark dopapir jeg tok osv...det endte med at jeg forsøkte å holde meg til jeg kom hjem, og det kom selvfølgelig i buksa. Det var helt forferdelig, jeg skjemtes så. Har aldri følt at dette var noen varm dame nei...hun er for øvrig død nå, og helt ærlig har jeg egentlig ikke savnet henne. Sånn type var hun liksom. Beklager om jeg høres helt kald ut selv.
Gilette Skrevet 17. april 2013 #41 Skrevet 17. april 2013 Hjelpes..... Et lite spørsmål til dere som sender nabounger hjem: Hva gjør dere når det er barneselskap for 4-5-åringen deres og en liten venn/venninne ber om hjelp til å tørke seg bak.. Ringer dere foreldrene da eller? Er det ikke en selvfølge å hjelpe til med dette da når man er menneske/ mamma? Har ikke barn som ikke kan gå på do selv med seg en foresatt i bursdagsselskap??? Nei de har normaltsett ikke det i min omgangskrets.
Gilette Skrevet 17. april 2013 #42 Skrevet 17. april 2013 Temmelig sært om ikke annet.. Kan ikke si jeg er spesielt glad i å tørke andre sine ungen i rumpa jeg heller altså, men herlighet, små venner er velkomne på besøk og da må man ta slike ting på kjøpet av og til. Er en del av det å være mamma og ønske et inkluderende hjem for barnas venner det. Anonym poster: f2ea0396411780815cead6a24741ac25 Er det en del av det å være mamma å måtte tørke andres barn i rumpa? Well, I never got that memo Tror du blander med det å jobbe i barnehage.. Anonym poster: e528380e0326a94eeaa7556f9789c7f5 I got that memo, og jeg jobber ikke i barnehage.
*SommerFrisk* Skrevet 17. april 2013 #43 Skrevet 17. april 2013 Hvis den ungen hadde sagt det her hos meg, så hadde JEG sagt; fort deg inn så du rekker det, doen er rett der inne. Hadde aldri sendt ungen hjem. Herregud hva vil foreldrene til dette barnet føle om det. Og hjelpe noen er soøm du sier selv ikke noe som skjer ofte siden barnet ditt er for gammelt nå, så jeg ser ikke problemet. Stakkars unge
*SommerFrisk* Skrevet 17. april 2013 #44 Skrevet 17. april 2013 Tanta mi var sånn streng mht dogåing når jeg var der på besøk som liten. Kommenterte hvor mange ark dopapir jeg tok osv...det endte med at jeg forsøkte å holde meg til jeg kom hjem, og det kom selvfølgelig i buksa. Det var helt forferdelig, jeg skjemtes så. Har aldri følt at dette var noen varm dame nei...hun er for øvrig død nå, og helt ærlig har jeg egentlig ikke savnet henne. Sånn type var hun liksom. Beklager om jeg høres helt kald ut selv. Du høres ikkw kald ut. Det er helt uteolig noen ganger hvor lite/mye eller helt rare ting som skal til for at et barn skal føle seg utrygg. Min mormor er helt nydelig og har alltid vært det med alle oss barnebarna. Men var litt spesiell ift en del ting, som f.eks en gang kusinen min var 3 år; Kusinen min satt i trusa på gulvet og spurte om noe ang tissen sin, dro til side trusen og viste. Mormor fikk helt panikk og kjeftet på henne. -det resulterte i at denne kusinen min ble redd og kvalm av sin egen tiss, så hun nektet å tørke seg selv etter dobesøk frem til hun var nesten 7 år! Gratulerer mormor, well done. Det er så lite som skal til for 0 gjøre et barn utrygg, og du høres ikke kald ut. Jeg bare lurer på hvordan jeg selv hadde taklet det du opplevde. Trist
*SommerFrisk* Skrevet 17. april 2013 #45 Skrevet 17. april 2013 Temmelig sært om ikke annet.. Kan ikke si jeg er spesielt glad i å tørke andre sine ungen i rumpa jeg heller altså, men herlighet, små venner er velkomne på besøk og da må man ta slike ting på kjøpet av og til. Er en del av det å være mamma og ønske et inkluderende hjem for barnas venner det. Anonym poster: f2ea0396411780815cead6a24741ac25 Amen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå