Gå til innhold

Å sende nabounger hjem på do...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabobarnet (bor 15 meter fra oss) ringer på døren og vil være med barnet vårt. Det første h*n sier er at h*n må på do. Jeg ber h*n løpe hjem å gå på do først, før h*n kommer inn.

Mannen mener jeg var i overkant streng. Jeg ser den, men orker bare ikke å risikere å måte hjelpe med tørking/ vaske annet barns urin fra doen etterpå (begge deler har hendt tidligere). Nabobarnet er 4,5. Alle mine er i skolealder.

Jeg tenker på en måte at jeg er litt over den perioden at jeg hjalp venner på do, med det som hører med. Nå er mine barn passert den alderen at de trenger hjelp, og det har de næreste vennene også. Hadde selvfølgelig vært annerledes om naboungen hadde vært inne hos først, hadde nok ikke sendt h*n hjem da!!

Er jeg for streng? Noen andre som hadde gjort som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud...

Anonym poster: 0987614611e7775768ad2834574c8b89

Skrevet

Jeg syns du var litt streng, hadde ikke gjort det samme.

Anonym poster: c04217693968ecb8e857d4a7c632240d

Skrevet

Du er litt sær.

Anonym poster: 0baf6889cf2f2be4eae5740ab2ff278e

Skrevet

Oj oj. Det var strengt ja.

Anonym poster: 3d4ef27c20c2f82e2320d1cf63d56479

Skrevet

Du er for streng... Ikke så hyggelig å være på besøk hos noen om man ikke får lov å gå på do der!

Dessuten en 4,5 åring "planlegger" jo ikke akkurat å gå på do hos dere. Plutselig bare må de.

Jeg syns faktisk det var slemt gjort mot et barn.

Anonym poster: 3d13b26dec29f56635a51c6063632634

Skrevet

Du høres veldig fisefin ut og veldig sær!skjerp deg!!

Anonym poster: 13834b594ce9e32372b9020075924079

Skrevet

Jeg kaller det ikke streng, bare ekstremt sær og egen!

Anonym poster: 9e440e296242c1d81db3d106a7d39321

Skrevet (endret)

Og der har jeg blitt "dib-raped"... Skal aldri gå fra pc-en mer uten å legge ned lokket!!!

Endret av Tyra79
Skrevet

dib-raped? Ja, særlig... Fikk du bare ikke de svarene du trodde du skulle få?

Anonym poster: e13b6a39606c2a279cb5d4cdeed9e052

Skrevet

Og der har jeg blitt "dib-raped"... Skal aldri gå fra pc-en mer uten å legge ned lokket!!!

Hva var det for et svar? Den skjønte jeg ikke.

Uansett. Man skal høre mye før ørene faller av og dette var første gang jeg hører at folk sender ungene hjem for å gå på do.

Anonym poster: 79f8160f29ff7b55f72694e9902d8226

Skrevet

Tipper heller du glemte anonymknappen i første innlegg ;)

Svar på spørsmålet ditt; Ikke strengt, men utrolig teit å sende småbarn hjem for å gå på do. Koster ikke så mye å hjelpe og tørke et lite barn innimellom...

Skrevet

For det var det mange som trodde på..:P

Du er fremdeles sær!;)

Skrevet

Jeg kan godt late som at du signerte som anonym... ;)

Og til sp.målet: MAKAN!

Hadde aldri falt meg inn å sende noen hjem for å gå på do først bare fordi jeg ikke gadd å hjelpe til.

Sønnen min har vært ute alene siden han var rundt 4,5 år, og jeg hadde stusset noe inni granskauen om han ble sendt hjem på den måten, han hadde heller ikke greid å holde seg uansett for kort vei det var hjem.

Som noen skrev, i den alderen må man på do når man må på do.

Anonym poster: 0f8d2385f6f423762bd8d41d6df8cf34

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt barnet hjem, hadde trodd han kunne tørke seg selv om han var 4 1/2 år. Du er litt streng ja. Med mindre dette hadde vært noe som skjedde hver eneste dag.

Skrevet

Du hadde nok fått høre det av meg som mamma, om jeg hadde sett 4,5 åringen min komme hjem igjen 3 minutter etter at hun gikk ut, fordi hun ikke fikk lov til å gå på do hos vennen sin.... Og dette bare fordi mora til vennen ikke vil tørke av tisset hennes som evt. havner på doringen.... Åjadda, trust me, du hadde fått høre det av meg..

Anonym poster: b96cf9586723e0ea3bdae58f73f8a57f

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg er faktisk enig med deg, hi..

De må gjerne tisse her, men de som må bæsje og ikke klarer å tørke seg selv kan gjøre det hjemme. Jeg hater doer, jeg hater møkk og jeg blir kvalm og brekker meg om det er møkkastriper i doen. Derfor unngår jeg også alt av offentlige toaletter med mindre det er full krise ;) jeg hater å tørke andres barn og jeg gjør det bare ikke. Mine egne barn går greit, men ikke andres, ikke etter de har blitt så store at de spiser fast føde.. Er en grunn til at jeg ikke jobber i barnehage eller i helsevesenet ;)

Selv 4åringen kommer med spray og dobørsten etter han har bæsja. Jeg har nå lært dem å legge litt papir i doen før de bæsjer :P

Jeg har en nabojente, relativt stor også, som alltid la igjen fartsstriper her så tilslutt ba jeg henne gå hjem om hun måtte bæsje. Jeg brakk meg hver gang jeg måtte vaske etter henne. Og ofte visste jeg ikke om det før det var gått litt tid så møkka hadde størkna også. Sorry, men jeg fikset det bare ikke..

Mulig det gjør meg til ei sær kjerring, men det blåser jeg i.. Man har alle noe... ;)

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt hjem en unge på 4,5 år.

Her er det en jente på 8år som stort sett alltid må bæsje når hun er her. Ikke drar hun opp etter seg heller. Det syns jeg faktisk er ekkelt.

Ikke kan hun gå hjem på do om hun ringer på her og spør etter mine unger og de ikke er hjemme en gang.

Nei da skal hun inn på do her.

Anonym poster: 524d1892942d937e57dd050d1c166730

Skrevet

Du hadde nok fått høre det av meg som mamma, om jeg hadde sett 4,5 åringen min komme hjem igjen 3 minutter etter at hun gikk ut, fordi hun ikke fikk lov til å gå på do hos vennen sin.... Og dette bare fordi mora til vennen ikke vil tørke av tisset hennes som evt. havner på doringen.... Åjadda, trust me, du hadde fått høre det av meg..

Anonym poster: b96cf9586723e0ea3bdae58f73f8a57f

Men har du forståelse for at noen ikke ønsker å tørke barnet ditt? I disse tider hvor man fort kan bli beskyldt for både det ene og det andre?

Søstra mi er lærer og en 1.klassing lurte på om hun kunne hjelpe han og tørke tissen hans. Hun sa nei. Hvordan tror dere foreldrene hadde reagert om gutten hadde kommet hjem og sagt at "Anne tok meg på tissen".. ??

Anonym poster: e528380e0326a94eeaa7556f9789c7f5

Skrevet

Jeg er faktisk enig med deg, hi..

De må gjerne tisse her, men de som må bæsje og ikke klarer å tørke seg selv kan gjøre det hjemme. Jeg hater doer, jeg hater møkk og jeg blir kvalm og brekker meg om det er møkkastriper i doen. Derfor unngår jeg også alt av offentlige toaletter med mindre det er full krise ;) jeg hater å tørke andres barn og jeg gjør det bare ikke. Mine egne barn går greit, men ikke andres, ikke etter de har blitt så store at de spiser fast føde.. Er en grunn til at jeg ikke jobber i barnehage eller i helsevesenet ;)

Selv 4åringen kommer med spray og dobørsten etter han har bæsja. Jeg har nå lært dem å legge litt papir i doen før de bæsjer :P

Jeg har en nabojente, relativt stor også, som alltid la igjen fartsstriper her så tilslutt ba jeg henne gå hjem om hun måtte bæsje. Jeg brakk meg hver gang jeg måtte vaske etter henne. Og ofte visste jeg ikke om det før det var gått litt tid så møkka hadde størkna også. Sorry, men jeg fikset det bare ikke..

Mulig det gjør meg til ei sær kjerring, men det blåser jeg i.. Man har alle noe... ;)

Sær, ja, og ikke minst syk!

Anonym poster: 9e440e296242c1d81db3d106a7d39321

Skrevet

Temmelig sært om ikke annet..

Kan ikke si jeg er spesielt glad i å tørke andre sine ungen i rumpa jeg heller altså, men herlighet, små venner er velkomne på besøk og da må man ta slike ting på kjøpet av og til. Er en del av det å være mamma og ønske et inkluderende hjem for barnas venner det.

Anonym poster: f2ea0396411780815cead6a24741ac25

Skrevet

Strengt-nei Sært- ja

Anonym poster: 6fbb77a6649bce5848b74a6e443d8b19

Skrevet

Enig med deg HI. Hvorfor er dine barn som er i skolealder med en så liten da?

Anonym poster: 4fa905380245c91f516194d2be7c6679

Skrevet

Jeg ville heller ikke ha hjulpet et annet barn med toerking paa do. Frykten for at de skal presentere dette paa en rar maate hjemme er for stor.

Anonym poster: 438bf86023d039821dfff04c3d8ff1b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...