Gå til innhold

I dag måtte jeg svelge enda en kamel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når 6 åringen fikk sin egen mobil. Og han som ikke skulle få det før han var 10 år.... Men må følge med i tiden og innse at det kanskje ikke er så dumt at har egen mobil så jeg får ha min i fred . hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok!

Anonym poster: 50204bf72fcfdd6703325a1d6646e918

Gjest overlord
Skrevet

Du kan takke deg selv når han blir en bortskjemt drittunge. 6-åringer trenger ikke mobiltelefon!

Skrevet

Tenker du ikke på stråling?

Anonym poster: 1fb8a5144daaffb4262f27e849b08523

Skrevet

Tenker du ikke på stråling?

Anonym poster: 1fb8a5144daaffb4262f27e849b08523

Lar du aldri barna dine snakke i din mobil eller spille på din mobil?

Skrevet

Datteren min er 7 år, og det er lenge til hun trenger egen mobil. Om det er med tanke på spill og slikt har hun andre ting som brukes til det.

Skrevet

Du kan takke deg selv når han blir en bortskjemt drittunge. 6-åringer trenger ikke mobiltelefon!

Hvorfor skulle han bli en bortskjemt drittunge av den grunn?

Skrevet

Er det han samme gutten som får 500 i ukepenger?

Anonym poster: 1de4a65574b86bfba8d483e43fa4d8d1

Skrevet

Er det han samme gutten som får 500 i ukepenger?

Anonym poster: 1de4a65574b86bfba8d483e43fa4d8d1

Nei, han får 100 kr i ukelønn.

Skrevet

Hvis du mener det er helt ok at 6-åringer får mobil, hvorfor hadde du i utgangspunktet tenkt å gi ham det først når han fylte ti da? Hvorfor kaller du det å "svelge en kamel" om du mener det er helt greit?

Hvorfor fikk han det ikke da han var fem? Eller fire?

Anonym poster: d430aa4a5d7aa0d9b0b6c02eb8c0f18e

Gjest overlord
Skrevet

Hvorfor skriver du "svelge en kamel" om du ikke egentlig har noen betenkeligheter med å gi en 6-åring mobiltelefon?

Skrevet

Seks år og hundre kroner i ukelønn? Det får ikke 11 åringen vår engang. Og mobil allerede?

Du skyter deg selv i foten.

Skrevet

Jeg synes det var totalt unødvendig. Hvorfor fikk han det? Er det han som bestemmer hjemme hos dere?

Anonym poster: cdcf72cb92c45946d65ef1871d9e12b5

Skrevet

Er vel ikke det at han får mobil om avgjør at han blir en bortskjemt drittunge...

Gjest overlord
Skrevet

Er vel ikke det at han får mobil om avgjør at han blir en bortskjemt drittunge...

Ikke alene, nei. Men de færreste foreldre gir 6-åringer mobiltelefon og 100 kr i ukelønn. Så om man skal opprettholde den "standarden" får man fort en bortskjemt drittunge.

Skrevet

Guri, så koselig folk er på denne tråden da!

Det er jo uansett begrenset hvor mye en seksåring bruker telefonen. Min jente fikk da hun var syv og den lå mer tom for strøm på rommet enn hun brukte den. Det gjør den fortsatt egentlig og hun er ni nå :)

Skrevet

Du er jammen teit hvis du gir ham tlf og så mye i ukelønn x)

Anonym poster: 7d92abecbf83519d7e7f1cd73f40fb5b

Skrevet

Jaiks her var det mange rare svar!!! Min gutt fikk også mobil som 6 åring. Det var vel mest pga han kan ha den med seg når han drar ut så ringer jeg han når han må hjem. Ta det rolig nå damer..

Anonym poster: b5993c85ef116b184bed9cf2daf911d8

Skrevet

At ungene dere blir bortskjemte drittunger av å få mobil og 100 kr i ukelønn får stå på deres regning! Heldigvis er det ikke sånn her i huset.

Skrevet

Mine barn på 7 og 8 har også mobiler. De ønsket seg både iPod og iPad, og da endte det med at dem fikk hver sin iPhone, som dem kan bruke til musikk og spill, samt at det er kjekt at vi kan få tak i dem. Vi har ikke hustelefon, og noen ganger er dem litt alene hjemme så da er det kjekt at dem har tilgang på tlf hvis det skal være noe :)

Skrevet

Her får barnet ikke ta i mobilen min pga stråling. Vi ønsker å utsette debuten for den slags så lenge vi kan. Fatter ikke hva dere tenker på. Skaper behov som ikke er der..

Skrevet

Jeg må jo si jeg syns det er unødvendig å gi en 6 åring egen mobil. Har en gutt på 9 år som fikk egen mobil nå. Syns det er tidlig nok. Har også ei jente på 6,5 år, og det blir lenge til hun får mobil. Hun får bruke en gammel en vi har liggende hvis hun er alene hjemme. Men, egen mobil har hun ikke brukt for.

Skrevet

Guri, så koselig folk er på denne tråden da!

Det er jo uansett begrenset hvor mye en seksåring bruker telefonen. Min jente fikk da hun var syv og den lå mer tom for strøm på rommet enn hun brukte den. Det gjør den fortsatt egentlig og hun er ni nå :)

Desto mere idiotisk å kjøpe en til henne. Dere er med på å øke kjøpepresset og skru opp forbruket ved å gjøre det. Tenker dere ikke på miljøhensyn?

Skrevet

Er ikke så interessert i at 7 åringen skal sitte oppi et tre og spille temple run, eller sonic dash til batteriet på en iphone er tomt.

Da hjelper det meg fint litenår jeg vil ha fatt i han.

Prøver å begrense spillingen. Vurderer derimot en gammel telefon uten spill, bare for å kunne ha kommunikasjon.

Anonym poster: 8130ea1f003d17dd51e7ae6be35ae073

Skrevet

Når 6 åringen fikk sin egen mobil. Og han som ikke skulle få det før han var 10 år.... Men må følge med i tiden og innse at det kanskje ikke er så dumt at har egen mobil så jeg får ha min i fred . hehe.

Mobil er ikke bra for barn under en viss alder, dette fordi hjernen ikke er ferdig utviklet og fordi mobilbruk påvirker hjernen negativt..

Anonym poster: 992d2bf94c0531e952b83502f0df02f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...