Gå til innhold

hva syns dere om "time samme dag" hos legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg personlig syns dette systemet er håpløst. Fordi hos min lege må man få disse akutt-timene. Har flere ganger prøvd for å få time til ting som ikke haster (som uren hud som går på selvtilliten, føflekker, og ting som absolutt ikke har hastet med barna). Har da ringt. Har alle gangene fått ett surt svar at jeg må sende en sms etter klokken 16, hvis ikke er bestillingen gyldig, for å få en hastetime dagen etterpå. Selv om jeg spesifikt har bedt om en "ordentlig" legetime senere, så jeg ikke opptar hastetimer med "tulleting". Men bare å glemme. Så her får jeg ikke time uansett hva det gjelder, bortsett fra hastetimer. Unødvendig spør du meg. Og kjappe hastetimer blir til en dårlig konsultasjon, når du kanskje trenger litt mer enn 5 min hos legen.

Men den siste gangen jeg ringte fikk jeg faktisk en time noen dager etterpå, som jeg fikk i telefonen. Dette var en helt annen enn hun som alltid svarer telefonen.

Så tror det største problemet er hun som alltid sitter i telefonen som er veldig streng på at man MÅ sende melding ETTER kl 16, for det er eneste mulighet for å få en legetime.

Det verste er at jeg får hastetimer for føflekker, men den gangen jeg sendte sms på natta pga babyen hadde feber fjerde natta på rad, fikk jeg ikke engang svar, noe jeg alltid har fått ellers.

Så på mitt legekontor syns jeg ikke det fungerer!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Trenger man time samme dag så er man syk. Trenger man en sjekk kan man vente, selvom det er vanskelig for enkelte å forstå

Legene jeg jobbet for hadde 4-6 uker ventetid på vanlig timer, fordi mange andre blir prioritert. Feks diabetikere, de som går på marevan, gravide etc etc. Og med 5000 pasienter er det faktisk endel av de

Syns ikke time samme dag for ikke-akutte ting er unødvendig.

Skrevet

Hi her

Vi har jo da i utgangspunktet satt av hele dagen til timer,15-20 min pr pasient. Dette fungerer bra hos den ene legen, men de to andre hadde litt problemer med å fylle opp hele dage. Da ble det til at vi hadde noen tidlige forhåndsbestilte timer,det har da endt opp med at det er 6 ukers ventetid på en sånn time,og det er jo ikke bra nok,samtidig som at vi ikke alltid har nok timer til samme dag. Så da er vi tilbake til problemet med at pasienter må prøve 1-2 dager til. Kanskje litt vanskelig å forstå det her,men for mange så "haster" diverse ting noe så fryktelig,er ikke mange som kan vente litt og se om det går over av seg selv,alt skal behandles.

Ikke lett det her...hehe...etter en utrolig tøff jobb på fredag med for lite timer til alt for mange pasinter,gruer jeg meg litt til jobb i morgen.

Når det er sånn at det er noen som har fått avslag for time på sms og de ringer gråtende opp igjen fordi de ikke har fåty time og man har satt inn en del ekstra,hva svarte gjør man da??? Jo,man setter pasienten inn og da blir det forsinkelser og pasienter klager...mye dritt man skal få for å prøve å gjøre det beste for pasienter..

Datt litt ut av temaet nå da,men....

Anonym poster: 84e5c10959523a6843dd6f6468300675

Skrevet

Når man får time på dagen med det nye systemet så er det jo ikke hastetimer. Systemet er bare lagt om sånn at legens timeplan ikke fylles opp helt mange uker i forveien.

Man før jo ikke av å gå med en soppinfeksjon et par dager ekstra, men virkelig kjipt å vente i fem uker.

Hos min lege får jeg timer frem i tid når det er noe som må følges opp. For ikke lenge siden trengte jeg oppfølging ukentlig i noen uker, alle timene forhåndsoppsatt. Ikke noe problem, og jeg regner med at det er sånn for de fleste kronikere også.

Skrevet

Det skulle stå "man dør jo ikke av å vente..."

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg jobber på et legekontor der hvor vi har dette. Vi begynte med det etter jul,dette for å få ned ventetiden på timer hos legene som var oppe i 7-8 uker. Vi hadde hastetimer hver dag,men av og til måtte man prøve noen dager før man fikk time.

Har inntrykk av at de fleste syns dette er greit fordi man får time den dagen man vil ha,men for noen er dette problematisk da man ikke kan planlegge.

Vi har og sms tjenesten der man kan bestille disse timene med og man kan ringe og,men da er jo gjerne det allerede fullt!

Vi på jobber kjenner nå at det begynner å bli tungt,mange er sure og misfornøyde med at de ikke kan planlegge,de blir sure for at de ikke får time når de ringer. Tungt fordi det er mye informasjon og man skal gjøre det her til noe positivt.

Men hva er best? Vente i 7-8 uker på en ordinærtime eller få en time samme dag?

Man får jo ikke gjort alle til lags heller...

Takk for at du leste:)

Anonym poster: a4be7afaa0cf5548b421e23fbb28e58c

Jeg syns det er noe piss, men det er fordi man ikke kan bestille på nett og hake av for hvilken dag man ønsker å bestille litt lenger fram i tid, og verst av alt, fordi vi ikke kan ringe og bestille, for da må vi for det første vente mellom 10-15 min (eventuelt at de tar telefonen og spør om man kan vente litt, for så å bli satt på vent i 5 min), også får vi bare beskjed om å bestille per sms.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...