Gå til innhold

Kommer det en oppfølger av Hobbiten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke sett Hobbiten men har lest den og ringenes herre flere ganger før filmene kom. Jeg synes filmene (ringenes herre) var fine, men jeg synes de kunne laget flere filmer av bøkene slik at de fikk med seg alt ;) savnet Tom Bombadil og mye mer ;)gleder meg til å se Hobbiten på dvd. Vet dere om den har kommet ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sett Hobbiten men har lest den og ringenes herre flere ganger før filmene kom. Jeg synes filmene (ringenes herre) var fine, men jeg synes de kunne laget flere filmer av bøkene slik at de fikk med seg alt ;) savnet Tom Bombadil og mye mer ;)gleder meg til å se Hobbiten på dvd. Vet dere om den har kommet ut?

Kom ut denne uka :)

Skrevet

Kom ut denne uka :)

Så bra. Takk ;) da skal jeg kjøpe den så jeg rekker å se hele ;)
Skrevet

Peter Jackson bruker samme oppskrift som når han lagde ringenes herre... stuffer filmene fulle av dramatiske oversiktsbilder, blåser opp figurer som har bitteliten rolle i bøkene fordi sex selger (nei, jeg liker ikke Arwens rolle i filmene) og strekker alt ut over 3 år for å selge flest mulig dvd er og pakker senere. Med ringenes herre fikk han jackpot med overgangen til blue-ray....

Ehm, "fordi sex selger"? Det gjør det nok, men hva har det med disse filmene å gjøre? Det er jo ikke sexantydninger i dem i det hele tatt. Er problemet at Liv Tyler er for sexy for rollen som Arwen?

Anonym poster: c7061b58873081e52b7f58fc4bfbab42

Nei... problemet er at arwens rolle i den første boken er ca 2 linjer lang... (så vidt jeg husker nevnes det at hun sitter ved bordet når de spiser? Muuuuligen ved siden av aragorn?) satt og gledet meg til at legolas skulle komme og hjelpe dem og ta med seg frodo til rivendel, og så kommer arwen og plutselig er vi midt i en "ulovlig kjærlighet" historie...

Filmene er gode de, men Jackson tok seg friheter for å selge mere, (spes til de som ikke hadde ett forhold til bøkene fra før) det er ett faktum...

Dette er da min personlige opplevelse av filmene. Har sett dem flete titalls ganger og synes de er kjempebra og estetisk vakre, men har vært utrolig glad i bøkene i veldig mange år før filmene ble laget...

har du ikke lest tilleggene? er jo en egen historie der om arwen og aragorn, jacksen har valgt å flette denne inn i filmene. synes det var bra, får se mer av universet og karakterene på den måten:)

Anonym poster: aa3d6a37fc00b630990050d65aa135bb

Enig. Jeg synes det er mye "verre" at Tom Bombadil er kuttet ut, og at alt er fryd og gammen i Hobbitun når de returnerer. Skjønner godt at han som spilte Saruman var sur for å bli klippet mer eller mindre ut av siste film.

Likte filmene da, men hvis man først skal klage på noe...

Har ikke sett Hobbiten enda :(

Skulle akkurat til å nevne Tom Bombadil og det med at Legolas dreper Saruman. husker godt jeg reagerte når jeg så filmene.

Anonym poster: 18ea8333a71750b08159dcd8521acfa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...