Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 Lenge siden jeg leste boken, men føler filmen stoppet lenge før boken og at endel ikke var med! Anonym poster: 19c00d09ce8f795e98a7e9bfd31d7de3
Pesta Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 (endret) Ikke så rart du føler det, ettersom det er film nr 1 av 3 ;-) Endret 13. april 2013 av Pesta
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Ikke så rart, ettersom det er film nr 1 av 3 ;-) Ah,da forstår jeg Følger ikke så godt med i filmverden, men denne hadde jeg lyst å se Bare dumt man må vente så lenge på neste da Anonym poster: 19c00d09ce8f795e98a7e9bfd31d7de3
Gjest Antarctica Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Ringenes Herre er vel strengt talt også en oppfølger av Hobbiten...
millemille Skrevet 14. april 2013 #7 Skrevet 14. april 2013 Ja, de skal lage 3 filmer av 200 sider lang bok...
Caprica Skrevet 14. april 2013 #8 Skrevet 14. april 2013 Ja, de skal lage 3 filmer av 200 sider lang bok... Helt idiotisk. Det lukter forsøk på å tjene penger lang vei
skjotta Skrevet 14. april 2013 #9 Skrevet 14. april 2013 Peter Jackson bruker samme oppskrift som når han lagde ringenes herre... stuffer filmene fulle av dramatiske oversiktsbilder, blåser opp figurer som har bitteliten rolle i bøkene fordi sex selger (nei, jeg liker ikke Arwens rolle i filmene) og strekker alt ut over 3 år for å selge flest mulig dvd er og pakker senere. Med ringenes herre fikk han jackpot med overgangen til blue-ray....
magica fra tryll Skrevet 14. april 2013 #10 Skrevet 14. april 2013 Elsker både "Ringenes Herre" og "Hobbiten" på film. Synes "Ringenes Herre" filmen virkelig hang sammen med boka.Og boka er jo så lang at det faktisk er endel utelatt...Men,-smaken er som baken... Jeg gleder meg veldig til neste "Hobbit" ihvertfall...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #11 Skrevet 14. april 2013 Ja, de skal lage 3 filmer av 200 sider lang bok... Helt idiotisk. Det lukter forsøk på å tjene penger lang vei Ja enn at de vil tjene penger på filmene de lager, for en skandale! Elsker både Tolkiens bøker og Jacksons filmatiseringer og gleder meg til del to av Hobbiten. Anonym poster: c7061b58873081e52b7f58fc4bfbab42
☆☆☆ Skrevet 14. april 2013 #12 Skrevet 14. april 2013 Synes kanskje tre filmar blir litt mykje på Hobbiten, det vart noko langdrygt i periodar av filmen. Men for all del, ein bra film..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #13 Skrevet 14. april 2013 Peter Jackson bruker samme oppskrift som når han lagde ringenes herre... stuffer filmene fulle av dramatiske oversiktsbilder, blåser opp figurer som har bitteliten rolle i bøkene fordi sex selger (nei, jeg liker ikke Arwens rolle i filmene) og strekker alt ut over 3 år for å selge flest mulig dvd er og pakker senere. Med ringenes herre fikk han jackpot med overgangen til blue-ray.... Ehm, "fordi sex selger"? Det gjør det nok, men hva har det med disse filmene å gjøre? Det er jo ikke sexantydninger i dem i det hele tatt. Er problemet at Liv Tyler er for sexy for rollen som Arwen? Anonym poster: c7061b58873081e52b7f58fc4bfbab42
mamma_bergen Skrevet 14. april 2013 #14 Skrevet 14. april 2013 Jeg elsker Ringenes Herre,er ikke ofte en film (eller 3) svarer til forventningene til en bok,men det gjør Ringenes Herre Den første Hobbiten var også bra,men som nevnt over her,kanskje litt langtekkelig enkelte ganger
skjotta Skrevet 14. april 2013 #15 Skrevet 14. april 2013 Peter Jackson bruker samme oppskrift som når han lagde ringenes herre... stuffer filmene fulle av dramatiske oversiktsbilder, blåser opp figurer som har bitteliten rolle i bøkene fordi sex selger (nei, jeg liker ikke Arwens rolle i filmene) og strekker alt ut over 3 år for å selge flest mulig dvd er og pakker senere. Med ringenes herre fikk han jackpot med overgangen til blue-ray.... Ehm, "fordi sex selger"? Det gjør det nok, men hva har det med disse filmene å gjøre? Det er jo ikke sexantydninger i dem i det hele tatt. Er problemet at Liv Tyler er for sexy for rollen som Arwen? Anonym poster: c7061b58873081e52b7f58fc4bfbab42 Nei... problemet er at arwens rolle i den første boken er ca 2 linjer lang... (så vidt jeg husker nevnes det at hun sitter ved bordet når de spiser? Muuuuligen ved siden av aragorn?) satt og gledet meg til at legolas skulle komme og hjelpe dem og ta med seg frodo til rivendel, og så kommer arwen og plutselig er vi midt i en "ulovlig kjærlighet" historie... Filmene er gode de, men Jackson tok seg friheter for å selge mere, (spes til de som ikke hadde ett forhold til bøkene fra før) det er ett faktum... Dette er da min personlige opplevelse av filmene. Har sett dem flete titalls ganger og synes de er kjempebra og estetisk vakre, men har vært utrolig glad i bøkene i veldig mange år før filmene ble laget...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #16 Skrevet 14. april 2013 Peter Jackson bruker samme oppskrift som når han lagde ringenes herre... stuffer filmene fulle av dramatiske oversiktsbilder, blåser opp figurer som har bitteliten rolle i bøkene fordi sex selger (nei, jeg liker ikke Arwens rolle i filmene) og strekker alt ut over 3 år for å selge flest mulig dvd er og pakker senere. Med ringenes herre fikk han jackpot med overgangen til blue-ray.... Ehm, "fordi sex selger"? Det gjør det nok, men hva har det med disse filmene å gjøre? Det er jo ikke sexantydninger i dem i det hele tatt. Er problemet at Liv Tyler er for sexy for rollen som Arwen? Anonym poster: c7061b58873081e52b7f58fc4bfbab42 Nei... problemet er at arwens rolle i den første boken er ca 2 linjer lang... (så vidt jeg husker nevnes det at hun sitter ved bordet når de spiser? Muuuuligen ved siden av aragorn?) satt og gledet meg til at legolas skulle komme og hjelpe dem og ta med seg frodo til rivendel, og så kommer arwen og plutselig er vi midt i en "ulovlig kjærlighet" historie... Filmene er gode de, men Jackson tok seg friheter for å selge mere, (spes til de som ikke hadde ett forhold til bøkene fra før) det er ett faktum... Dette er da min personlige opplevelse av filmene. Har sett dem flete titalls ganger og synes de er kjempebra og estetisk vakre, men har vært utrolig glad i bøkene i veldig mange år før filmene ble laget... har du ikke lest tilleggene? er jo en egen historie der om arwen og aragorn, jacksen har valgt å flette denne inn i filmene. synes det var bra, får se mer av universet og karakterene på den måten:) Anonym poster: aa3d6a37fc00b630990050d65aa135bb
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. april 2013 #17 Skrevet 14. april 2013 Hvilken regissør er det egentlig som IKKE tar seg friheter i forhold til originalhistorien når de lager film?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #18 Skrevet 14. april 2013 Peter Jackson bruker samme oppskrift som når han lagde ringenes herre... stuffer filmene fulle av dramatiske oversiktsbilder, blåser opp figurer som har bitteliten rolle i bøkene fordi sex selger (nei, jeg liker ikke Arwens rolle i filmene) og strekker alt ut over 3 år for å selge flest mulig dvd er og pakker senere. Med ringenes herre fikk han jackpot med overgangen til blue-ray.... Ehm, "fordi sex selger"? Det gjør det nok, men hva har det med disse filmene å gjøre? Det er jo ikke sexantydninger i dem i det hele tatt. Er problemet at Liv Tyler er for sexy for rollen som Arwen? Anonym poster: c7061b58873081e52b7f58fc4bfbab42 Nei... problemet er at arwens rolle i den første boken er ca 2 linjer lang... (så vidt jeg husker nevnes det at hun sitter ved bordet når de spiser? Muuuuligen ved siden av aragorn?) satt og gledet meg til at legolas skulle komme og hjelpe dem og ta med seg frodo til rivendel, og så kommer arwen og plutselig er vi midt i en "ulovlig kjærlighet" historie... Filmene er gode de, men Jackson tok seg friheter for å selge mere, (spes til de som ikke hadde ett forhold til bøkene fra før) det er ett faktum... Dette er da min personlige opplevelse av filmene. Har sett dem flete titalls ganger og synes de er kjempebra og estetisk vakre, men har vært utrolig glad i bøkene i veldig mange år før filmene ble laget... har du ikke lest tilleggene? er jo en egen historie der om arwen og aragorn, jacksen har valgt å flette denne inn i filmene. synes det var bra, får se mer av universet og karakterene på den måten:) Anonym poster: aa3d6a37fc00b630990050d65aa135bb jackson* mente jeg såklart Anonym poster: aa3d6a37fc00b630990050d65aa135bb
Spiffie Skrevet 14. april 2013 #19 Skrevet 14. april 2013 Peter Jackson bruker samme oppskrift som når han lagde ringenes herre... stuffer filmene fulle av dramatiske oversiktsbilder, blåser opp figurer som har bitteliten rolle i bøkene fordi sex selger (nei, jeg liker ikke Arwens rolle i filmene) og strekker alt ut over 3 år for å selge flest mulig dvd er og pakker senere. Med ringenes herre fikk han jackpot med overgangen til blue-ray.... Ehm, "fordi sex selger"? Det gjør det nok, men hva har det med disse filmene å gjøre? Det er jo ikke sexantydninger i dem i det hele tatt. Er problemet at Liv Tyler er for sexy for rollen som Arwen? Anonym poster: c7061b58873081e52b7f58fc4bfbab42 Nei... problemet er at arwens rolle i den første boken er ca 2 linjer lang... (så vidt jeg husker nevnes det at hun sitter ved bordet når de spiser? Muuuuligen ved siden av aragorn?) satt og gledet meg til at legolas skulle komme og hjelpe dem og ta med seg frodo til rivendel, og så kommer arwen og plutselig er vi midt i en "ulovlig kjærlighet" historie... Filmene er gode de, men Jackson tok seg friheter for å selge mere, (spes til de som ikke hadde ett forhold til bøkene fra før) det er ett faktum... Dette er da min personlige opplevelse av filmene. Har sett dem flete titalls ganger og synes de er kjempebra og estetisk vakre, men har vært utrolig glad i bøkene i veldig mange år før filmene ble laget... har du ikke lest tilleggene? er jo en egen historie der om arwen og aragorn, jacksen har valgt å flette denne inn i filmene. synes det var bra, får se mer av universet og karakterene på den måten:) Anonym poster: aa3d6a37fc00b630990050d65aa135bb Enig. Jeg synes det er mye "verre" at Tom Bombadil er kuttet ut, og at alt er fryd og gammen i Hobbitun når de returnerer. Skjønner godt at han som spilte Saruman var sur for å bli klippet mer eller mindre ut av siste film. Likte filmene da, men hvis man først skal klage på noe... Har ikke sett Hobbiten enda
Smyril Line Skrevet 14. april 2013 #20 Skrevet 14. april 2013 Kunsten når bøker man elsker og har et nært forhold til blir filmatisert, er å forsøke å forholde seg til bøkene som bøker og filmene som filmer. Det er tilnærmet umulig, og kanskje ikke heller ønskelig, å alltid bevare originalmediets egenart når man adapterer til et nytt medium. Jeg leser Ringenes Herre og Hobbiten en gang i året, hver jul, og har gjort det siden tidlige tenår. Vil jeg lese boka, ja så leser jeg boka. Så får filmene stå på egne ben, som en opplevelse med egenverdi. De er jo strålende gode filmer, om man klarer å legge fra seg sammenlikningsbehovet
Nebbdyret <3 Skrevet 14. april 2013 #21 Skrevet 14. april 2013 Så Hobbitten i går jeg også, og ble ganske overraska når filmen stoppet "midt i".. så da skjønte jeg etterhvert at det kommer flere... blæææ lenge å vente til neste film! Eller filmER da. Gleder meg!
skjotta Skrevet 14. april 2013 #22 Skrevet 14. april 2013 Peter Jackson bruker samme oppskrift som når han lagde ringenes herre... stuffer filmene fulle av dramatiske oversiktsbilder, blåser opp figurer som har bitteliten rolle i bøkene fordi sex selger (nei, jeg liker ikke Arwens rolle i filmene) og strekker alt ut over 3 år for å selge flest mulig dvd er og pakker senere. Med ringenes herre fikk han jackpot med overgangen til blue-ray.... Ehm, "fordi sex selger"? Det gjør det nok, men hva har det med disse filmene å gjøre? Det er jo ikke sexantydninger i dem i det hele tatt. Er problemet at Liv Tyler er for sexy for rollen som Arwen? Anonym poster: c7061b58873081e52b7f58fc4bfbab42 Nei... problemet er at arwens rolle i den første boken er ca 2 linjer lang... (så vidt jeg husker nevnes det at hun sitter ved bordet når de spiser? Muuuuligen ved siden av aragorn?) satt og gledet meg til at legolas skulle komme og hjelpe dem og ta med seg frodo til rivendel, og så kommer arwen og plutselig er vi midt i en "ulovlig kjærlighet" historie... Filmene er gode de, men Jackson tok seg friheter for å selge mere, (spes til de som ikke hadde ett forhold til bøkene fra før) det er ett faktum... Dette er da min personlige opplevelse av filmene. Har sett dem flete titalls ganger og synes de er kjempebra og estetisk vakre, men har vært utrolig glad i bøkene i veldig mange år før filmene ble laget... har du ikke lest tilleggene? er jo en egen historie der om arwen og aragorn, jacksen har valgt å flette denne inn i filmene. synes det var bra, får se mer av universet og karakterene på den måten:) Anonym poster: aa3d6a37fc00b630990050d65aa135bb Herregud da mennesk... det er ikke min favoritt del av boka/tilleggene og sånn er det. Savnet for eksempel tom bombadil og irriterte meg over at arwen fikk tid som kunne vært brukt på ham... Hvorfor er det så viktig for deg at jeg deler ditt syn?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #23 Skrevet 14. april 2013 Peter Jackson bruker samme oppskrift som når han lagde ringenes herre... stuffer filmene fulle av dramatiske oversiktsbilder, blåser opp figurer som har bitteliten rolle i bøkene fordi sex selger (nei, jeg liker ikke Arwens rolle i filmene) og strekker alt ut over 3 år for å selge flest mulig dvd er og pakker senere. Med ringenes herre fikk han jackpot med overgangen til blue-ray.... Ehm, "fordi sex selger"? Det gjør det nok, men hva har det med disse filmene å gjøre? Det er jo ikke sexantydninger i dem i det hele tatt. Er problemet at Liv Tyler er for sexy for rollen som Arwen? Anonym poster: c7061b58873081e52b7f58fc4bfbab42 Nei... problemet er at arwens rolle i den første boken er ca 2 linjer lang... (så vidt jeg husker nevnes det at hun sitter ved bordet når de spiser? Muuuuligen ved siden av aragorn?) satt og gledet meg til at legolas skulle komme og hjelpe dem og ta med seg frodo til rivendel, og så kommer arwen og plutselig er vi midt i en "ulovlig kjærlighet" historie... Filmene er gode de, men Jackson tok seg friheter for å selge mere, (spes til de som ikke hadde ett forhold til bøkene fra før) det er ett faktum... Dette er da min personlige opplevelse av filmene. Har sett dem flete titalls ganger og synes de er kjempebra og estetisk vakre, men har vært utrolig glad i bøkene i veldig mange år før filmene ble laget... har du ikke lest tilleggene? er jo en egen historie der om arwen og aragorn, jacksen har valgt å flette denne inn i filmene. synes det var bra, får se mer av universet og karakterene på den måten:) Anonym poster: aa3d6a37fc00b630990050d65aa135bb Herregud da mennesk... det er ikke min favoritt del av boka/tilleggene og sånn er det. Savnet for eksempel tom bombadil og irriterte meg over at arwen fikk tid som kunne vært brukt på ham... Hvorfor er det så viktig for deg at jeg deler ditt syn? hahah whaaat, jeg er ikke den samme som svarte deg først da... er ikke viktig for meg i det hele tatt, skulle bare si fra at historien om arwen ikke er funnet på av peter jackson, siden det virket som det var det du mente. Anonym poster: aa3d6a37fc00b630990050d65aa135bb
skjotta Skrevet 14. april 2013 #24 Skrevet 14. april 2013 Ikke at historien er funnet på, men at deler av den er det og at den er tatt med for å tilfredsstille Hollywoods "krav" om en kjærlighetshistorie. .. Sorry, sjekket ikke kodene. ;-)
Caprica Skrevet 14. april 2013 #25 Skrevet 14. april 2013 Ja, de skal lage 3 filmer av 200 sider lang bok... Helt idiotisk. Det lukter forsøk på å tjene penger lang vei Ja enn at de vil tjene penger på filmene de lager, for en skandale! Elsker både Tolkiens bøker og Jacksons filmatiseringer og gleder meg til del to av Hobbiten. Anonym poster: c7061b58873081e52b7f58fc4bfbab42 Jeg er også Tolkien - fan, men jeg syns det er drøyt å lage tre filmer av den relativt tynne boka! DET lukter det pengeku-melking av. For selvfølgelig kommer de til å tjene grassalt mye penger på filmene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå