Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #26 Skrevet 12. april 2013 Folk må lære seg at karbohydrater ikke er skumle greier. Bytt om til grove kilder, så er det supert å spise . Og havregrøt er ikke usunt i det hele tatt, det er gode, viktige og mektige karbohydrater. Ett glass juice om dagen er heller ikke gale, og heller ikke en og en halv liter brus i løpet av en hel uke heller. Man skal da leve og kose oss . Anonym poster: 553f5fa8a555a86e81d34573fa75c4d8 Havre inneholder dessuten mange esensielle fettsyrer! Det er også viktig! Anonym poster: d0244aeca97bafece890a5d61834186f
Gjest meg&mini Skrevet 12. april 2013 #27 Skrevet 12. april 2013 I hvertfall ikke usunt. Jeg sier ikke at du er det, men mange er imot juice og det forstår jeg ikke.. Jeg blir anbefalt å drikke appelsinjuice av legen pga det er forebyggende mot urinveisinfeksjon. Det er også lurt å drikke når man har UVI:) Det finnes mange sorter der ute som er helt uten sukker også Hvis du vil forebygge UVI er det da mye mye bedre å drikke sitron. Høres veldig rart ut at legen mener det er bedre å helle i seg appelsinjuice enn å drikke f.eks. 0,5 liter vann med en masse sitron i. Jeg synes ikke kostholdet til HI høres særlig sunt ut, men umulig å si når hun ikke skrive hva annet hun spiser og drikker. 1,5 liter brus på en helg er veldig mye, og et glass juice hver dag på 2-åringen er sinnsykt mye ville begrenset det til en glass i helgen, og så drikke juice i helgen f.eks. Pasta anser jeg heller ikke som sunn mat, samme om den er fullkorn. Men om dette er det eneste usunne du spiser og drikker spiller det vel ingen rolle? MÅ alt være supersunt? Anonym poster: b63296910809b28cb46848b9c64cb86b Det aller beste er å drikke vann.. Men appelsinjuice er bra å drikke når man har UVI og for å forebygge. Jeg vet ikke om du er lege eller ikke, men han har sagt det ja. Det samme har mange sykepleiere sagt. Jeg jobber med mange:) Jeg har hørt det fra andre som har fått samme beskjed fra legene sine. Så "alle" kan ikke ta feil! Jeg blir også rådet til å holde meg unna brus og annet sukkerholdig væske. Som feks saft:) Citrus er bra ja pgs det er surt og har en positiv effekt på bakterier. Så et glass vann med sitron oppi har sikkert samme virkning. Poenget mitt med å skrive det var at all juice er ikke dårlig og vi jenter har godt av litt i blant:) Jeg er sykepleier, ikke lege, men poenget mitt var at grunnen til at appelsinjuice kan hjelpe mot UVI er syren i sitrusen, og den får man vel så godt i seg ved å drikke vann med sitron, og uten å få alt fruktsukkeret fra appelsinjuicen i tillegg. Man får i seg kalsium ved å spise iskrem også, men er det ikke bedre å heller drikke melk i så fall? Anonym poster: b63296910809b28cb46848b9c64cb86b Vi tenker i grunn det samme:)) Jeg er helt enig når man ser det fra det synspunktet. Jeg tenkte ikke på at det nødvendigvis skulle være så sunt, selvom fruktsukker er bedre enn vanlig sukker.. Men HI skrev at datteren fikk et glass juice og mange på dib er imot det. Så jeg ville bare poengtere at det er ikke det verste av væske å få i seg. Jeg har hatt UVI sikkert 150 ganger før (okey da, men mange nok) og får gang på gang beskjed om å drikke appelsinjuice. Nå (har det nå også) skal jeg faktisk drikke sitron med vann. Godt er det også
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #28 Skrevet 12. april 2013 Den suppa kunne vært veldig veldig mye bedre. Med kun hermetisk tomat og fullkornsmakaroni, så er den sånn passe næringsrik, og høres veldig kjedelig ut. Prøv med litt grønnsaker i, så blir den både sunnere og bedre. Anonym poster: 693b2da0ad88c41055af7aa2fcb3ac19
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 12. april 2013 #29 Skrevet 12. april 2013 Jeg har troen på et variert kosthold med litt av mye, og ikke mye av litt.
Odine! Skrevet 12. april 2013 #30 Skrevet 12. april 2013 Den suppa kunne vært veldig veldig mye bedre. Med kun hermetisk tomat og fullkornsmakaroni, så er den sånn passe næringsrik, og høres veldig kjedelig ut. Prøv med litt grønnsaker i, så blir den både sunnere og bedre. Anonym poster: 693b2da0ad88c41055af7aa2fcb3ac19 Skjær gulrøtter, løk og selleri i biter og fres dem til de er myke. Ha oppi hermetiske tomater og gjerne litt grilla paprika også. Og hvitløk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå