Gå til innhold

Påstand: De med 2 barn er sååå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...takknemlig for at de kun har to barn for mer enn to barn er bare slit, mens trebarns familier synes det går veldig bra!

Kjenner en del både 2 og 3 barns foreldre, og dette er min opplevelse! Trebarns foreldre sier det er travelt, ja - men utrolig mye glede og de er glade de fikk tre barn.

Mens tobarns foreldre er sååå glad de stoppet med to...

Anonym poster: 53de3cfbcef06815cc11973596e5f9aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det godt disse 2-barnsforeldrene kjenner sine begrensninger, tenker jeg da...

Skrevet

Hva med foreldre som har 1 barn da? Hvilken kategori kommer de i?

Skrevet

Det handler vel om hva man selv mener at man kan påta seg, hva man har tid til og hva man har kapasitet til. Noen mener det er nok med 1 eller 2 barn. Andre mener at det å ha 5 barn slett ikke et slitsomt.

Sjokkerende for deg kanskje, men folk er ulike.

Anonym poster: 36c2e629c44e5ca1920f7b677e17deff

Skrevet

Jeg har to barn. Jeg er taknemlig for de to jeg har men hadde ikke sett noe problem med 3 eller 4 heller.

Anonym poster: c6fef4e34ff8fa146697c5c224c8b7a3

Skrevet

De er nok misunnelige, kanskje de ikke klarte/orket å få flere.. Og det er jo veldig synd for dem. Så er det jo mange som er oppriktig fornøyde med både 2 og 3 barn. Jeg tenker at 3 barn må være optimalt, ikke for få og ikke for mange :)

Anonym poster: 03ae9caa7d49f0d2056023e327544fea

Skrevet

Jeg har 4 barn og tenker noen ganger at de er ganske smarte disse 2-barnsforeldrene som hadde vett nok til å stoppe i tide :P Men det er heldigvis bare noen ganger. For det aller meste er jeg inderlig glad for at vi fikk fire barn, føler meg søkkrik på gleder (oh... det var klisje det!).

Skrevet

Akkurat som alle de med 3 eller flere barn synes egentid er oppskrytt, de synes det er superdupert å være hjemme med ungene absolutt hele tiden og at barnevakt er for pyser. De er vel misunnelige de også da på de som bare fikk to barn og dermed har mer tid til seg selv?

Det er nydelig hvordan alt i dib-verden koker ned til misunnelse. Man er alltid misunnelig på de som har noe annet. Det er umulig å tenke seg at folk faktisik er fornøyd med livet de lever og de valgene de har tatt.

Skrevet

Det finnes sikkert noen tobarnsforeldre som er slik HI skriver, men jeg oppfatter ikke det som normalen. I det heletatt synes jeg ikke det virker som om så mange er hverken spessielt positive eller negative til et spessielt antall barn, med untak av at mange har en del motforestillinger mot enebarn.

Anonym poster: c6fef4e34ff8fa146697c5c224c8b7a3

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg har tre barn og er super happy med det. Vesla som kom for 7 mnd føyer seg inn i rekken og er utgjør trioen!

Men ikke flere barn, tre er perfekt!!!

Skrevet

Har du to barn, så har du hendene fulle uansett - om du har to, så kan du like godt ha tre - det er min påstand :-) Synes det er mer et spørsmål om økonomi. 2 barn i barnehage og 1 på SFO kosterca 6000 kr i mnd - og det skal du ha råd til. Ut over det, har du 3, så kan gjerne den største hjelpe litt til, ungene er hverandres lekekamerater, og de kan arve mye klær og leker fra hverandre. Til førstemann må alt kjøpes nytt, og det er som regel førstemann som koster mest.

Anonym poster: 5ff88797d34ae8cb68bae21fdcf770c6

Skrevet

Vi har to, og her blir det ikke flere. Ikke fordi jeg tror det hadde blitt så slitsomt, vi ønsket oss bare ikke mer enn to barn.

Nå har jeg ikke noe voldsomt behov for å flagge at jeg er såååå glad for at jeg bare har to, og håper derfor ikke noen går rundt ig synes synd på meg fordi jeg ikke får flere.

Gjest thricane
Skrevet

Kunne ikke vært bedre enn det. Alle er fornøyd med valget!

Skrevet

Nå er det vel slik at folk liker å forsvare valget sitt. På den måten prøver samtidig å overbevise seg selv om at de har tatt riktig valg. En kan alltid finne gode argumenter for både det ene og det andre, man bare plukker ut de som passer best for sitt valg. Er akkurat likt når det gjelder bolig. De som har stort hus forsvarer det med at de ønsker god plass, og ikke ønsker å bo som sild i tønne. De som har liten bolig forsvarer det med at de er mye mindre å vaske og vedlikeholde (bare et eks.).

Skrevet

Vi som har to og ikke har økonomi til tre da? Alt er ikke svart/hvitt.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Såklart er det slik, for de to-barns foreldrene som gjerne kunne tenkt seg å ha flere barn blir jo som regel tre-barns familier ;-)

Alle kjenner sin egen grense, tenker jeg. Noen når den ved ett barn og andre ved 6.

Selv har jeg to og synes det er akkurat passe. En venn av meg har seks barn (med samme fru) og synes det er perfekt.

(jeg vurderer dog nr. tre, men seks er liksom helt uaktuelt.)

Så det stemmer helt sikkert både det to- og trebarn familiene du kjenner sier.

Skrevet

Folk er forskjellig tenker jeg.. Jeg Vil ikke ha mer enn to barn, rett og slett fordi jeg koser meg veldig med de to jeg har. Ingenting med at det ville vært travelt eller noe, men jeg synes to er ideelt for meg. Hverken mer eller mindre.

Men apropo påstanden din, så kommer jeg tilbake til første setninga jeg skreiv.. Folk er forskjellig. Noen synes det er veldig travelt å gå en tur på 30 minutter.. Andre springer på lange fjellturer. Whatever makes them happy :)

Skrevet

Jeg har nå alltid tenkt at folk har det antall barn som passer familien deres. Jeg kjenner ingen som misunner andre det antall barn de har (med mindre de ikke fysisk kan få) Her inne eksisterer det en oppfattelse om at folk er misunnelige for alt mulig rart, og mange av damene mistenkeliggjør folks avgjørelser når de tar andre valg enn de selv ville gjort. Lurer på om de er så bitre & trangsynte irl?

Skrevet

...takknemlig for at de kun har to barn for mer enn to barn er bare slit, mens trebarns familier synes det går veldig bra!

Kjenner en del både 2 og 3 barns foreldre, og dette er min opplevelse! Trebarns foreldre sier det er travelt, ja - men utrolig mye glede og de er glade de fikk tre barn.

Mens tobarns foreldre er sååå glad de stoppet med to...

Anonym poster: 53de3cfbcef06815cc11973596e5f9aa

Ja er det ikke flott at alle er forskjellige HI? :) Her skal vi stoppe på to barn, da har vi masse tid, energi og økonomi til å følge opp begge to uten å begrense dem, pluss at vi begge kan ha karrierer og kjærestetid/egentid allerede mens barna er små :) Kjenner ingen jeg som syns at barna er "bare slit og såå glad de stoppet med to" men det sier vel mer om omgangskretsen din, evt hvor mye de gidder å dele med deg av sine tanker og følelser ;)

Anonym poster: 3dee74a13447e521ad958af7b56f69a5

Skrevet

Det er vel opp til hver enkelt. Jeg kjenner ei som egentlig hadde nok med to, så traff ho mannen i sitt liv og drømmer nå om nr fire, det hadde vært perfekt mener ho ;) Så man har det som passer og noen ganger endrer det seg.

Skrevet

Det pussige er at noen med to sier det er uforsvarlig med flere enn to. For det er såvidt de har tid til kun sine to. Ergo er mer enn to slemt mot de man allerede har.

Jeg vil jo kalle det ressurssvakt.

Anonym poster: 1545706ab8b8403e8405802ae48b1f93

Skrevet

Er det noko overraskande da? Hadde dei ønska tre hadde dei (fleste) fått tre.

Her stoppar vi på to. Skal vi begge vere i arbeid meinar vi det er nok med to viss dei skal kunne følgjast opp skikkeleg. Og så er det faktisk slik at det er meir enn nok folk i verda, det er ikkje naudsynt å bidra til auken..

Skrevet

Det pussige er at noen med to sier det er uforsvarlig med flere enn to. For det er såvidt de har tid til kun sine to. Ergo er mer enn to slemt mot de man allerede har.

Jeg vil jo kalle det ressurssvakt.

Anonym poster: 1545706ab8b8403e8405802ae48b1f93

Haha, du er nødt til å lære deg å filtrere hva andre sier til deg ;) Du burde gjøre noe for deg selv for å forhøye selvtilliten din. På den måten blir det ikke så viktig for deg å overanalysere og rakke ned på hva andre folk sier, slik at du selv kan føle deg bedre. Du vil alltid møte mennesker med andre verdier, holdninger og meninger enn deg.

Anonym poster: 3dee74a13447e521ad958af7b56f69a5

Skrevet

Jeg har to og er veldig fornøyd med det. Vi var på "ett barn, kanskje to" og to holder i massevis. De skal følges opp også og selvfølgelig er det også et spm om økonomi. En ting er bhg og sfo, men barn koster faktisk penger helt til de flytter ut.

jeg er ikke bare mor, jeg er også et individ med behov for å realisere eg selv og ha egentid. Jo flere barn man har jo vanskeligere blir selvfølgelig dette.

Jeg forstår ikke, men har veldig respekt for de med fire eller fler barn.

Bra for dem om de er happy, men ingenting for oss :-)

Skrevet

Her stopper vi på to.

Har alltid hatt en drøm om å få to barn.

Vi har ikke økonomi eller plass til fler enn to heller. For hvert barn koster det mer og du skal kunne følge opp barna dine både tidsmessig og økonomisk. F.eks klær og fritidsaktiviteter koster mye penger!! Jada, klær, sykler osv kan arves, men synes alle barn har krav på å få en del nytt også.

To barn var riktig for oss, mens for andre så kan det være like riktig med 4. Vi er alle forskjellige og har forskjellige drømmer og ønsker :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...