Gå til innhold

har lyst til å kverke eksen.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med de som nevner Familievernkontoret.

Men -for at det ikke skal bli ord mot ord, så tenker jeg at det kan være taktisk lurt å 'lirke' litt info ut av ham via meldinger. På den måten vil du ha hans nåværende mening og holdninger skriftlig.

Du kan for eksempel spørre om

-hvorfor er du så vanskelig å ha med å gjøre i forhold til passet? VIL du ikke at han skal ha et pass? Har du et problem med at vi drar på tur?

-hva er det med at du lar ham spille spill som er egnet for eldre barn? Ser du ikke at det kan være problematisk for sønnen vår?

-hvorfor lar du ham egentlig være så lenge våken når det er hverdag dagen etter? Selv når jeg forteller deg at sønnen vår reagerer 'sånn og sånn', så lar du ham være våken lenger enn han har godt av -hvorfor?

-hvorfor mener du at jeg skal diskutere med sønnen vår ang når han la seg? Det er vi som er foreldrene og leggetider er noe VI skal diskutere. Han skal ikke ha noe ansvar i forhold til å informere om dette. Hva tenker du om den kommunikasjonen du legger opp til når du gjør det på den måten som du gjør?

-hva tjener du på å kalle meg stygge ting? Hvorfor gjør du det, egentlig? Er det fordi du ikke ønsker noe godt samarbeid? Får det deg til å føle deg bedre?

..du har sikkert 100 ting du kan spørre om, HI. Jeg tenker bare at dersom han gir deg svar -evt iallefall ikke nekter for at diverse ting har funnet sted, så vil du stå sterkere enn om det bare blir ord mot ord i en fremtidig mekling (evt rettsak). Ut fra det du beskriver, så ser det ikke ut til at han evner å se barnets beste og det virker heller ikke som om han er ute etter et godt samarbeid med deg..

Anonym poster: 29d2a3ef241e9e98c7aa0e78fd6623eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han holder på å irritere vettet av meg nå...

Sønnen vår er en annen gutt når han kommer hjem fra han. Han virker helt utslitt. I går gråt han av alt. Og sa at han ikke klarte å slutte å gråte. Og så like etterpå ler han masse, og sier han ikke klarer å slutte å le heller.

I tillegg gråt han i søvne en stund etter han hadde lagt seg.

Slik er det ofte etter at han kommer hjem fra faren.

Jeg skrev melding til faren og spurte om han hadde lagt seg sent, men det nektet faren å svare på, men bare skrev at jeg fikk diskutere det med sønnen vår i steden for å stille han dumme spørsmål. Når jeg så spurte sønnen vår i morges, sa han at de hadde kommet hjem fra besøk klokka 21, og så spist og lagt seg etter det. Når jeg da sender melding til faren om at han ikke må la han være oppe så sent pga at det ødelegger neste dag for sønnen vår, så får jeg bare svar fra faren der han ler og sier jeg må være dum som virkelig tror på det sønnen vår sier.....!!

Så i tillegg reiser far bort for noen måneder om et par uker, og siden passet til sønnen vår har utløpt og vi tenker på om vi skal bestille oss en utenlandstur, så sier jeg at faren må bli med for å ordne pass.

Da sier han bare at det får jeg gjøre alene. Problemet er jo bare at vi har delt foreldreansvar! Så da sier jeg at jeg må stikke innom han slik at han får skrevet under på at jeg skal ha ansvaret alene, men da sier han bare at han ikke er hjemme og heller ikke vet når han kommer til å være hjemme, så det er ikke mulig.

En annen ting er at han lar sønnen vår se på filmer/spille spill med altfor høy aldersgrense. (sønnen vår er 6, og jeg vet han lar han spille spill som har 12-års grense pga at de er voldelige). Når jeg kommenterer dette til han ler han bare.

Så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!! :-(

I tillegg bruker han mange stygge ord når han skriver til meg. Kaller meg idiot, dum, feite gris osv.

Er det noe som helst jeg kan gjøre? Må jeg bare godta alt dette? :-(

Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa

Hvor ofte er sønnen hos sin far? Det høres ut som om denne mannen har seriøse problemer..... Hadde kontaktet advokat og forsøkt å få foreldreansvaret alene og minimert samvær til annenhver helg...

Anonym poster: df36f471c218d4ad04539be613435039

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...