Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Han holder på å irritere vettet av meg nå... Sønnen vår er en annen gutt når han kommer hjem fra han. Han virker helt utslitt. I går gråt han av alt. Og sa at han ikke klarte å slutte å gråte. Og så like etterpå ler han masse, og sier han ikke klarer å slutte å le heller. I tillegg gråt han i søvne en stund etter han hadde lagt seg. Slik er det ofte etter at han kommer hjem fra faren. Jeg skrev melding til faren og spurte om han hadde lagt seg sent, men det nektet faren å svare på, men bare skrev at jeg fikk diskutere det med sønnen vår i steden for å stille han dumme spørsmål. Når jeg så spurte sønnen vår i morges, sa han at de hadde kommet hjem fra besøk klokka 21, og så spist og lagt seg etter det. Når jeg da sender melding til faren om at han ikke må la han være oppe så sent pga at det ødelegger neste dag for sønnen vår, så får jeg bare svar fra faren der han ler og sier jeg må være dum som virkelig tror på det sønnen vår sier.....!! Så i tillegg reiser far bort for noen måneder om et par uker, og siden passet til sønnen vår har utløpt og vi tenker på om vi skal bestille oss en utenlandstur, så sier jeg at faren må bli med for å ordne pass. Da sier han bare at det får jeg gjøre alene. Problemet er jo bare at vi har delt foreldreansvar! Så da sier jeg at jeg må stikke innom han slik at han får skrevet under på at jeg skal ha ansvaret alene, men da sier han bare at han ikke er hjemme og heller ikke vet når han kommer til å være hjemme, så det er ikke mulig. En annen ting er at han lar sønnen vår se på filmer/spille spill med altfor høy aldersgrense. (sønnen vår er 6, og jeg vet han lar han spille spill som har 12-års grense pga at de er voldelige). Når jeg kommenterer dette til han ler han bare. Så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!! :-( I tillegg bruker han mange stygge ord når han skriver til meg. Kaller meg idiot, dum, feite gris osv. Er det noe som helst jeg kan gjøre? Må jeg bare godta alt dette? :-( Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Hadde aldri funnet meg i å bli behandlet på den måten. Ville hatt foreldreansvaret alene hadde jeg vært deg. Anonym poster: fcec5acd32f43b3a721cfd59a80d33a3
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Kan det være at du tolker dette feil og at sønnen er lei seg, ikke fordi han har vært på samvær, men fordi han leser av deg at du forventer at han skal ha hatt det kjipt på samvær hos pappa? Kan det være at han er lei seg fordi du ikke "tillater" ham å fortelle om at det er fint hos pappa, at han koser seg hos pappa og slike ting? Henger du deg mye opp i det negative hos far og dermed overfører dette til gutten? Jeg sier ikke at det er slik og at du gjør det med vilje, men svært mange barn sliter med dette og det gir seg utslag i gråt, trass, sinne ol, både før og etter samvær. Ikke fordi samværet er dårlig, men fordi de ønsker å være lojale mot mamma. Anonym poster: 217957afa086cb1aefeefc61c85436f5
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 (endret) Du kan printe ut et skjema som du kan ta med til bf som han skriver under på, og låne legitimasjon fra han. Da kan du bestille pass til sønnen din alene https://www.politi.no/tjenester/pass/barn_og_pass/ Hva med å bestille en time hos Familievernkontoret? Du bør helst ringe idag da det kan ta mange mnd før dere får time. Om han ikke vil være med, er det nok godt for deg å få luftet tanker og bekymringer til en fagperson og tredjepart Endret 11. april 2013 av lillelykkelig ♥ jenten min ♥
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Hadde aldri funnet meg i å bli behandlet på den måten. Ville hatt foreldreansvaret alene hadde jeg vært deg. Anonym poster: fcec5acd32f43b3a721cfd59a80d33a3 Ja, det hadde jo gjort det enklere, men når han ikke vil skrive under på dette da, så er vel det enklere sagt enn gjort. Sønnen vår var hos faren i påska. Faren leverer på skolen, så da fikk jeg melding senere på dagen om at jeg må komme og hente kofferten. Når jeg da kommenterer at sønnen vår sa han hadde sagt han skulle komme med deg, sa han bare at nei, selvsagt måtte jeg komm Kan det være at du tolker dette feil og at sønnen er lei seg, ikke fordi han har vært på samvær, men fordi han leser av deg at du forventer at han skal ha hatt det kjipt på samvær hos pappa? Kan det være at han er lei seg fordi du ikke "tillater" ham å fortelle om at det er fint hos pappa, at han koser seg hos pappa og slike ting? Henger du deg mye opp i det negative hos far og dermed overfører dette til gutten? Jeg sier ikke at det er slik og at du gjør det med vilje, men svært mange barn sliter med dette og det gir seg utslag i gråt, trass, sinne ol, både før og etter samvær. Ikke fordi samværet er dårlig, men fordi de ønsker å være lojale mot mamma. Anonym poster: 217957afa086cb1aefeefc61c85436f5 Nei, jeg vet det ikke er slik. Jeg forventer jo slettes ikke at han skal ha det kjipt der eller ønsker det! Faren har en samboer med en eldre sønn som jeg vet han liker å leke med når han er der. Hun samboeren virker som ei flott dame, så jeg bare håper han fortsetter å bo sammen med henne (han har ennå ikke innrømmet at de er kjærester, og sier fremdeles at han bare bor der midlertidig til han finner et annet sted). Han hadde mye mindre samvær før, men vi har gradvis utvidet dette, også pga jeg ønsker han skal få ha så mye tid han ønsker sammen med faren sin. HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa
Gjest Antarctica Skrevet 11. april 2013 #6 Skrevet 11. april 2013 Huff. Umoden drittsekk. Syns du skal reforhandle hele avtalen slik at barnet er sjeldnere hos far. Han har jo ikke vett på barn i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #7 Skrevet 11. april 2013 Huff. Umoden drittsekk. Syns du skal reforhandle hele avtalen slik at barnet er sjeldnere hos far. Han har jo ikke vett på barn i det hele tatt. Ja, jeg kommenterte jo dette også til han, at om han ikke klarer å legge han i rett tid når han skal på skolen, så kan han ikke være der de dagene han skal på skolen dagen etterpå. Men da sa han bare at avtalen blir stående slik som den er, ferdig med den saken! HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa
Gjest Antarctica Skrevet 11. april 2013 #8 Skrevet 11. april 2013 Huff. Umoden drittsekk. Syns du skal reforhandle hele avtalen slik at barnet er sjeldnere hos far. Han har jo ikke vett på barn i det hele tatt. Ja, jeg kommenterte jo dette også til han, at om han ikke klarer å legge han i rett tid når han skal på skolen, så kan han ikke være der de dagene han skal på skolen dagen etterpå. Men da sa han bare at avtalen blir stående slik som den er, ferdig med den saken! HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa M-e-k-l-i-n-g....
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #9 Skrevet 11. april 2013 Gå og søk om pass, forklar situasjonen og de sender ham et brev og hvis han ikke svarer innen to uker så får du pass til sønnen din. Anonym poster: b7495103fe7e4087fcd8e22a5c349b3f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #10 Skrevet 11. april 2013 Huff. Umoden drittsekk. Syns du skal reforhandle hele avtalen slik at barnet er sjeldnere hos far. Han har jo ikke vett på barn i det hele tatt. Ja, jeg kommenterte jo dette også til han, at om han ikke klarer å legge han i rett tid når han skal på skolen, så kan han ikke være der de dagene han skal på skolen dagen etterpå. Men da sa han bare at avtalen blir stående slik som den er, ferdig med den saken! HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa M-e-k-l-i-n-g.... Jeg tror aldri jeg får han med meg på dette. Kan jeg få endret avtalen om bare jeg møter da? HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. april 2013 #11 Skrevet 11. april 2013 Dra han til retten for å få en avtale som funker. Lyst å ta livet av min eks og, så skjønner deg godt
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #12 Skrevet 11. april 2013 Meld ham til barnevernet hvis du er bekymret, anonymt. Fortell detaljer, men hold egne følelser ute av bildet. Kun ren fakta. Anonym poster: 52076c46cae98c8134e7b5ec33486e6b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #13 Skrevet 11. april 2013 #9: Tar det ikke mer enn 2 uker altså? Tenkte det kanskje kom til å gå lang tid om han ikke samtykker? I tillegg reiser jo han bort om et par uker og blir borte noen mnd, så han kommer jo ikke til å svare på noe brev da. Så kommer det til å gå greit at han svarer selv når han ikke har anledning til å svare? HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #14 Skrevet 11. april 2013 #12: Men det går vel ikke an å melde han til barnevernet når jeg har hovedomsorgen? Blir det ikke da til slutt min feil som går med på å sende han dit? HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa
Gjest Antarctica Skrevet 11. april 2013 #15 Skrevet 11. april 2013 Huff. Umoden drittsekk. Syns du skal reforhandle hele avtalen slik at barnet er sjeldnere hos far. Han har jo ikke vett på barn i det hele tatt. Ja, jeg kommenterte jo dette også til han, at om han ikke klarer å legge han i rett tid når han skal på skolen, så kan han ikke være der de dagene han skal på skolen dagen etterpå. Men da sa han bare at avtalen blir stående slik som den er, ferdig med den saken! HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa M-e-k-l-i-n-g.... Jeg tror aldri jeg får han med meg på dette. Kan jeg få endret avtalen om bare jeg møter da? HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa Han er pliktig til å møte. Gjør han ikke det, kan du snakke med mekleren om hva som er best å gjøre.
hol(L)y COW Skrevet 11. april 2013 #16 Skrevet 11. april 2013 Du kan få politiet til å hjelpe deg dersom han nekter. De kan ringe til far, kalle inn far til samtale og til og med ta saken til domstolene for å avgjøre om han har grunn til å nekte pass. Forhør deg med politiet. Om du ikke ønsker å gå den veien, så kan du få nødpass uten samtykke fra far.
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. april 2013 #17 Skrevet 11. april 2013 Du får be han dra på politistasjonen og skrive under på et skjema de har der. Da kan han ikke si at han ikke har tid melder du han til barnevernet vil de nok si at det er ditt ansvar å sørge for at barnet ikke er der. Har tenkt tanken selv, nemlig.
Gjest Antarctica Skrevet 11. april 2013 #18 Skrevet 11. april 2013 Du kan få politiet til å hjelpe deg dersom han nekter. De kan ringe til far, kalle inn far til samtale og til og med ta saken til domstolene for å avgjøre om han har grunn til å nekte pass. Forhør deg med politiet. Om du ikke ønsker å gå den veien, så kan du få nødpass uten samtykke fra far. Man skal ikke gamble på det med nødpass - på Gardermoen forlanger de tilsagn også fra far (jeg glemte passene en gang fornylig, og måtte ringe etter tilsagn )
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #19 Skrevet 11. april 2013 #9: Tar det ikke mer enn 2 uker altså? Tenkte det kanskje kom til å gå lang tid om han ikke samtykker? I tillegg reiser jo han bort om et par uker og blir borte noen mnd, så han kommer jo ikke til å svare på noe brev da. Så kommer det til å gå greit at han svarer selv når han ikke har anledning til å svare? HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa Jeg må selv ha pass til ungene mine og ringte til passkontoret i går. Forklarte hvordan situasjonen er her og fikk da vite jeg bare skal komme ned og fylle ut papirene og så sender de ham et brev, han får 14 dagers svarfrist på brevet, så da tar det nok litt over det. Anonym poster: b7495103fe7e4087fcd8e22a5c349b3f
Mia_73 Skrevet 11. april 2013 #20 Skrevet 11. april 2013 Hvis det er mulig kommuniser kun per sms med ham slik at du kan beholde meldingene. Vil anta at han skriver mindre stygt enn han snakker, men siden han svarer veldig krass er det godt å ha dokumentasjon likevel. Bestill også time hos familievernkontoret og forhør deg med barnevernet hva du kan gjøre. Barnet ditt har det åpenbart ikke så greit hos faren når han er der.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #21 Skrevet 11. april 2013 Hvis det er mulig kommuniser kun per sms med ham slik at du kan beholde meldingene. Vil anta at han skriver mindre stygt enn han snakker, men siden han svarer veldig krass er det godt å ha dokumentasjon likevel. Bestill også time hos familievernkontoret og forhør deg med barnevernet hva du kan gjøre. Barnet ditt har det åpenbart ikke så greit hos faren når han er der. Det er per sms vi kommuniserer. Hadde han sagt noe slik til meg på tlf, hadde jeg bare lagt på. Det som irriterer meg er jo at jeg ikke kan sensurerer smsene hans, slik at han kan skrive hva han vil til meg.... Jeg passer jo selvsagt på å ikke skrive noe stygt tilbake til han, slik at han ikke skal ha noe på meg... Jeg anmeldte han for trusler/trakassering da vi gikk fra hverandre for noen år siden, men da var det jo direkte trusler. Nå er det jo bare stygge kallenavn........ :-( Ja, jeg får bestille meg en time hos familievernkontoret alene. Jeg blir gal av å ha det slik! Det verste er jo at vi i perioder faktisk er ganske gode venner, før han plutselig snur tvert om jeg sier han imot på noe eller ikke gjør slik han vil. HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa
Gilette Skrevet 11. april 2013 #22 Skrevet 11. april 2013 Huff. Umoden drittsekk. Syns du skal reforhandle hele avtalen slik at barnet er sjeldnere hos far. Han har jo ikke vett på barn i det hele tatt. Ja, jeg kommenterte jo dette også til han, at om han ikke klarer å legge han i rett tid når han skal på skolen, så kan han ikke være der de dagene han skal på skolen dagen etterpå. Men da sa han bare at avtalen blir stående slik som den er, ferdig med den saken! HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa M-e-k-l-i-n-g.... Jeg tror aldri jeg får han med meg på dette. Kan jeg få endret avtalen om bare jeg møter da? HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa Han er pliktig til å møte. Gjør han ikke det, kan du snakke med mekleren om hva som er best å gjøre. Det er frivillig å møte til mekling, iallfall i Bergen. Måtte innkalle min x som ikke stilte.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #23 Skrevet 11. april 2013 Om du søker om pass nå så rekker han å få brevet før han drar. Svarer han ikke, så er det jo hans problem. Anonym poster: 73e1aef6b52b8207d2dbed8001cc3b45
Gjest Antarctica Skrevet 12. april 2013 #24 Skrevet 12. april 2013 Huff. Umoden drittsekk. Syns du skal reforhandle hele avtalen slik at barnet er sjeldnere hos far. Han har jo ikke vett på barn i det hele tatt. Ja, jeg kommenterte jo dette også til han, at om han ikke klarer å legge han i rett tid når han skal på skolen, så kan han ikke være der de dagene han skal på skolen dagen etterpå. Men da sa han bare at avtalen blir stående slik som den er, ferdig med den saken! HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa M-e-k-l-i-n-g.... Jeg tror aldri jeg får han med meg på dette. Kan jeg få endret avtalen om bare jeg møter da? HI Anonym poster: 2dd479286bcc1f7954239d158da4c9aa Han er pliktig til å møte. Gjør han ikke det, kan du snakke med mekleren om hva som er best å gjøre. Det er frivillig å møte til mekling, iallfall i Bergen. Måtte innkalle min x som ikke stilte. Hun vet selvsagt ikke om han stiller. Men det blir protokollført at han ikke stilte, og taler ikke til hans fordel seinere.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2013 #25 Skrevet 12. april 2013 Første mekling er obligatorisk for begge parter, så hvis en ikke dukker opp, så taler ikke det bra for den parten, men etter første mekling er det frivillig å møte opp på timene. I Bergen og! Anonym poster: 741cfa39b630a64df9a74f5cd8b3efed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå