Vikatøtta Skrevet 10. juni 2013 #26 Skrevet 10. juni 2013 Her er det at far tok med sønnen min sørover, jeg har ikke fløttet meg en meter på de to årene faren har hatt omsorgen, og på de to årene har min sønn allerede byttet 2 barnehager... ca 1 år i hver barnehage der nede. Fløtter oppover pga jobb, sønnen min sku bo hos meg til far og sambor fant seg eget leilighet.. ¨sønnen min bodde hos meg... ja jeg trur jeg nevnte noen datoer i et innlegg tidligere Og jeg har hatt barnevernet innblandet. Så jeg KOMMER IKKE til å ta kontakt med dem. En av grunnene til at jeg overførte omsorgen til faren. Og fløtte etter... sånn som situasjonen nu er så blir ikke det det beste for guttungen, men tanke på at vi er mer eller mindre på krigsti. Husk at jeg vet meget godt dette. Så hvorfor i guds navn sitter jeg her å spørr om råd angende dette med klær, hvorfor sitter jeg her å forklare situasjon.. jo så dere ska forstå bedre den situasjon jeg er i.. Trur du det er lett dette her, sitte fortvilt for min sønn skyld og mener at min sønn skulle aldri ha bodd hos meg i et halv år. Var aldri meninga at han sku bo hos meg i første omgang. men fra far begynner i jobben så går det 1 mnd 2 mmder før de finner tak over hodet. det tar 3 mnder før han finner barnehageplass. Skal ikke dette være mer eller mindre i orden når de fløtter???? Halloen Æ har passa på min egen sønn i 6 mnder. Ka trur du æ har tenkt på... jo nettopp dette, er dette bra for guttungen, at han ska bo SÅ lenge hos meg, bo hos mor på ubestemt tid til far greier å knø sæ til å få tak over hode og barnehageplass. En hver foreldre med vett i hode slenger ikke sønnen/dattra til den andre foreldren på ubestemt tid. Æ har vært tidlig ute med mekling osv, men når æ gjorde det så var det galt i følge faren, Og æ fant fort ut detta går ikke lengre, æ vil ha den daglige omsorgen... Og advokat ble kontakta rett etter meklinga.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2013 #28 Skrevet 10. juni 2013 Stakkar, stakkar lille gutten. Noe så sørgelig at sånt skjer midt blant oss. Er det ingen rundt dere som ser galskapen og kan melde fra til barnevernet så gutten får hjelp? Anonym poster: 3e1a71fc5067897e2c2e7a5149edaa79
lillepersille80 Skrevet 10. juni 2013 #29 Skrevet 10. juni 2013 Jeg pleier ikke å svare på slike innlegg, og jeg håper virkelig at dette er tull! Hvis det ikke et tilfelle så håper jeg at moderator/ de som styrer dette nettstedet kan få tak i hi. Dette høres ut som grov omsorgssvikt, og jeg kjenner at jeg får skikkelig vondt i magen av å lese svarene til hi.
Caprica Skrevet 10. juni 2013 #30 Skrevet 10. juni 2013 Huff jeg får vondt i magen av å høre hvordan denne lille gutten har det :-( Hi dette er sa virkelig ikke greit. Kan ingen hjelpe deg med å få orden på situasjon? Virker som far ikke er egnet. Tar det lang tid før du får daglig omsorg hi? Skriver du ned alt far finner på? Stakkars stakkars gutt....
FrkKværner Skrevet 10. juni 2013 #31 Skrevet 10. juni 2013 Kjenner jeg får utrolig vondt av den lille gutten deres, som vokser opp på denne måten her. Hvor verken mor eller far ser guttens beste, å setter han foran egne behov. Stakkars liten. .
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2013 #32 Skrevet 10. juni 2013 Vikatøtta Nytt medlem Medlem 9 Innlegg: Skrevet 09 januar 2013 - 18:20 Hei Lurte da på om det e veldig lurt å begynne med bleieavvenning på natterstid tett før han sku til meg? Far som har den daglige omsorgen, og jeg fikk vite ca 1 månde før han skulle til meg på juleferie at han skulle begynne avvenne sønnen min (vårres) som nettopp er blitt 4 år med bleie på natta, Og dette syns jeg ikke passet seg pga at det kunne bli mere stress for sønnen min og litt omveltning siden han ikke hadde sett mæ på ca 6mnder, og barnefarn ska begynne i ny jobb i februar, så jeg mener at timingen ikke passe seg, at de kunne ha begynt når de var fløtta. Hva mener dere?? Han hadde noe uhell tett før han kom til mæ og hadde også utslett. Sår og rød på mage og lår. Blir deres barn såre og rød med et par uhell?? Det skal jo da sies at han sliter med atopisk eksem. Tankan var å gjøre som det barnefarn hadde satt i gang, men han har hatt våte bleier sia han kom til meg, og barnefarn e sinna på mæ nu siden æ ikke har gjort som han mener. At bleia skal av og at sønnen min ikke e helt klar for at bleia forsvinner på natta. Han har ikke nevnt at han ikke vil ha bleia på sæ på natta. Anonym poster: e26f88448389bff4e7759d089c2a6bb9
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 10. juni 2013 #33 Skrevet 10. juni 2013 Herregud dere ødelegger sønnen deres! Skjerp deg og begynn å oppfør deg som en mor.
Vikatøtta Skrevet 10. juni 2013 #34 Skrevet 10. juni 2013 Hi her Jeg har ikke sviktet som mor, jeg gjorde det rette da jeg innså at jeg ikke kunne ha min egen sønn for to år sia, jeg overførte den daglige omsorgen til faren, jeg selv tok kontakt med barnevernet for å få hjelp til avlasning. Men når barnevernet kommer i en bil etter meg på tur hjem etter at jeg hadde levert ham i bhg så begynner det å bli for drøyt. Tok kontakt med BV før æ overførte daglig omsorgen til faren. Rett etter han fikk omsorgen fløtta de til stavanger. Stor omvelding for guttungen. og plutselig ikke se mor så ofte. Æ har hatt min sønns beste i tankan hele tia. Min sønn går forran alt anna i mitt liv. Og korsen trur dokker jeg har hatt det i de to årene han har bodd hos faren?? En ting er sikkert, jeg hadde aldri latt min sønn bo hos far eller noen andre så lenge som han har bodd hos meg nå. Capric: Har holdt på i mer eller mindre å få den daglige omsorgen sia jan/feb. Far nekter og overføre den daglige omsorgen, Og skal jeg ha den så må vi gå rettes vei, einaste måten. Situasjonene er låst.Og det er i denne situasjonen som er så vanskelig, for går jeg for rettens vei og jeg får omsorgen så må guttungen bytte barnehage på nytt og er det bra for ham, så tett på skolestart? sukk, han får jo ikke noe venner som han kan begynne med. Det er så mange ting som man må tenke sæ sikkelig om. Ka som e det beste for guttungen?? at far lag sønnen sin bo hos mor på ubestemt tid til han greier å skaffe bhg plass og tak over hode. Er det riktig av foreldre å gjøre sånt? Og tenker dokker virkelig for min sønns beste når dokker kommer med at man ska kontakte barnevernet? Æ blir lei mæ når æ høre dokker sier det, for æ har ingen go erfaring med BV Dokker sier at dokker for vondt inni dokker. Ka trur dokker at æ har da? som mor som ser detta med egne øya og føler alt dette på kroppen min. Og så kommer dokker å sier at æ e dårlig mor. Og for dokker som sier det, dokker veit ikke, dokker ekke i mitt hode, dokker veit ikke kor mange ganga æ har gått mæ sjøl i søvnet og lurt på korsen han har det hos farn, tenkt på stakkars go gutt'n min. Og det er vel bare en mor som er mer eller mindre i min situasjon som fult ut forstår det man står oppi, fortvielsen, oppgittheta, maktesløsheta. for som omsorgsperson så har man ikke mye man ska ha sagt....
Edelweis Skrevet 10. juni 2013 #35 Skrevet 10. juni 2013 jeg håper virkelig ay den barnehagen som sønnen din har startet i har oppvakte pedagoger som kan melde dere til barnevernet. Ingen av dere burde ha barn i følge denne tråden. det mener jeg.
Gjest FinogFjong Skrevet 10. juni 2013 #36 Skrevet 10. juni 2013 Jeg har til gode å treffe foreldre som ikke VIL barnet sitt beste (bortsett fra en gang). Det er desverre sånn at foreldre som ikke gjør gode valg for barna sine, som ikke makter å gi barna sine en stabil og forutsigbar hverdag, trenger hjelp. Det jeg leser av dine svar, er at du oppfattet at barnevernet kom til å flytte din sønn vekk fra deg, det var derfor du overførte daglig omsorg til far. Far svarte med å flytte til andre siden av landet, med like dårlig omsorg som han får hos deg (stemmer?) Både din og fars omsorg beskrives av deg selv som marginal, dårlig oppfølging på mat(?), klær, stabilitet, forutsigbarhet osv, er meget alarmerende! Jeg håper inderlig barnevernet der du eller far bor snart fatter interesse for dere, da gutten deres lider under dårlig omsorg. Du innser ikke din egen rolle i dette, og skylder bare på far, men ingen foreldre skal akseptere en så ustabil livvssituasjon for sitt barn som dere utøver. Ta til deg rådene i denne tråden, be om hjelp, så kan KANSKJE du eller far få så mye veiledning at en av dere kan beholde barnet. Om ikke annet, dekker barnevernet utgifter til samvær, så da er ikke "at du ikke har råd til billetter mer enn to ganger i året" lenger en unnskyldning som holder...
Vikatøtta Skrevet 10. juni 2013 #37 Skrevet 10. juni 2013 . Har æ nevnt no om dårlig omsorg i den perioden han har bodd hos meg til nå? Jeg har holdt min egen sønn med klær, mat og det andre nødvndige tingene som følger med å ha barn. skaffa bhg plass 2 daga i uka, så han fikk leke med andre barn, Æ har lekt med ham, kosa med, har har fått vært i burdagselskap, så han har ikke lidd vondt hos meg fra des til juni. Og til opplysning, så bor vi 25 mil fra hverandre nå, ikke par hundre mil som det var før. De rådene som er kommet ser jeg at min sønn kan få det ti ganga værre. Ingen mor vil la sitt eget barn bo på et barnehjem, for det blir han å gjøre hvis jeg ska følge rådene. Men beklager at jeg er så dårlig mor i deres øyner, men det er faktisk dokker som dømmer min sønn nedom å hjem. Æ vil heller se min egen sønn enn å ikke få lov å se ham i det hele tatt. Æ veit nu at detta ekke plassen for å spørre sæ til råds om saker og ting, ikke engang hvordan man ska skifte bleie.. for gjør man det galt så ska barnevernet kobles inn... For dokker ser ikke til barnets beste... svart hvitt. Dokker stiller ikke de riktige spørsmålan, og tenke sikkelig nøye igjennom ka det dokker leser. Og anna ting,. Dokker e Barnevernet, trenger ikke gå ditt for å få hjelp, for dokker hjelper like mye som barnevernet gjort for mæ.
Super-woman Skrevet 11. juni 2013 #38 Skrevet 11. juni 2013 . Har æ nevnt no om dårlig omsorg i den perioden han har bodd hos meg til nå? Jeg har holdt min egen sønn med klær, mat og det andre nødvndige tingene som følger med å ha barn. skaffa bhg plass 2 daga i uka, så han fikk leke med andre barn, Æ har lekt med ham, kosa med, har har fått vært i burdagselskap, så han har ikke lidd vondt hos meg fra des til juni. Og til opplysning, så bor vi 25 mil fra hverandre nå, ikke par hundre mil som det var før. De rådene som er kommet ser jeg at min sønn kan få det ti ganga værre. Ingen mor vil la sitt eget barn bo på et barnehjem, for det blir han å gjøre hvis jeg ska følge rådene. Men beklager at jeg er så dårlig mor i deres øyner, men det er faktisk dokker som dømmer min sønn nedom å hjem. Æ vil heller se min egen sønn enn å ikke få lov å se ham i det hele tatt. Æ veit nu at detta ekke plassen for å spørre sæ til råds om saker og ting, ikke engang hvordan man ska skifte bleie.. for gjør man det galt så ska barnevernet kobles inn... For dokker ser ikke til barnets beste... svart hvitt. Dokker stiller ikke de riktige spørsmålan, og tenke sikkelig nøye igjennom ka det dokker leser. Og anna ting,. Dokker e Barnevernet, trenger ikke gå ditt for å få hjelp, for dokker hjelper like mye som barnevernet gjort for mæ. nei men ut fra det du sitter og sier så er det dere holder på med omsorgssvikt, noen må jo ta grep om gutten, og er det slik du sier her i innlegget så er det far holder på med også omsorgssvikt.Og om du hadde tatt kontakt med barnevernet, eller tatt advokat og gått rettens vei så kunne du fått tilbake gutten (om ikke noe annet alvorlig tilsier det). Du har som du sier ikke flyttet på deg på 2år, far har flyttet på seg og tatt gutten ut og inn av barnehage, dette er noe bv ser rimelig hardt på i far's tilfelle. Om du hadde klart og bevist at din sønn har fått det stabilt hjemme hos deg så hadde du fått omsorgen. Det er bare og ta opp kampen, er ikke du en mor da? Jeg hadde kjempet med nebb og klør og alt jeg eier og har om det hadde vært min sønn som har hatt det slik.
Gjest Antarctica Skrevet 11. juni 2013 #39 Skrevet 11. juni 2013 Jøss, her var det mye hysteri! HI, jeg regner med at det var i lys av din egen livssituasjon at du overførte omsorgen til barnets far den gangen. Nå ser du at far ikke er så forbanna stabil at han kan by barnet mer enn du, han har jo spilt fallitt. Begynn å stole på deg selv. Gå til NAV og vis dokumentasjon på at det i praksis er du som har omsorgen, krev barnetrygd, bidrag, OS og stønad til barnetilsyn. Gjør det NÅ, og be om å få for de 3 siste månedene. Det kan de tilbakedatere hvis barnet har bodd der hele tida. Be barnehagen om hjelp også, snakk med dem om han kan få større prosent. Han er i ferd med å falle til ro hos deg. Det er et godt kort. Snakk med familievernkontoret. Aleine først, så evt med eksen. Alt er bedre enn væpna konflikt og rettssak. De som sier "kjemp med nebb og klør" vet ikke hva de snakker om. Ungen merker jo konflikter mellom voksne. Og ikke minst: prøv å belage deg på et liv med barn. Du er ikke den samme som den du var for 4 år siden. Du har et annet liv nå, og mer å tilby. Du kan bli en god omsorgsgiver, men du må nok regne med at barnets far kommer til å forbli en egoist. Han har ikke overholdt sin del av kontrakten, nå må han løses fra den. Og det er du som er ansvarlig nå.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #40 Skrevet 11. juni 2013 Jøss, her var det mye hysteri! HI, jeg regner med at det var i lys av din egen livssituasjon at du overførte omsorgen til barnets far den gangen. Nå ser du at far ikke er så forbanna stabil at han kan by barnet mer enn du, han har jo spilt fallitt. Begynn å stole på deg selv. Gå til NAV og vis dokumentasjon på at det i praksis er du som har omsorgen, krev barnetrygd, bidrag, OS og stønad til barnetilsyn. Gjør det NÅ, og be om å få for de 3 siste månedene. Det kan de tilbakedatere hvis barnet har bodd der hele tida. Be barnehagen om hjelp også, snakk med dem om han kan få større prosent. Han er i ferd med å falle til ro hos deg. Det er et godt kort. Snakk med familievernkontoret. Aleine først, så evt med eksen. Alt er bedre enn væpna konflikt og rettssak. De som sier "kjemp med nebb og klør" vet ikke hva de snakker om. Ungen merker jo konflikter mellom voksne. Og ikke minst: prøv å belage deg på et liv med barn. Du er ikke den samme som den du var for 4 år siden. Du har et annet liv nå, og mer å tilby. Du kan bli en god omsorgsgiver, men du må nok regne med at barnets far kommer til å forbli en egoist. Han har ikke overholdt sin del av kontrakten, nå må han løses fra den. Og det er du som er ansvarlig nå. Jøss, her var det mye hysteri! HI, jeg regner med at det var i lys av din egen livssituasjon at du overførte omsorgen til barnets far den gangen. Nå ser du at far ikke er så forbanna stabil at han kan by barnet mer enn du, han har jo spilt fallitt. Begynn å stole på deg selv. Gå til NAV og vis dokumentasjon på at det i praksis er du som har omsorgen, krev barnetrygd, bidrag, OS og stønad til barnetilsyn. Gjør det NÅ, og be om å få for de 3 siste månedene. Det kan de tilbakedatere hvis barnet har bodd der hele tida. Be barnehagen om hjelp også, snakk med dem om han kan få større prosent. Han er i ferd med å falle til ro hos deg. Det er et godt kort. Snakk med familievernkontoret. Aleine først, så evt med eksen. Alt er bedre enn væpna konflikt og rettssak. De som sier "kjemp med nebb og klør" vet ikke hva de snakker om. Ungen merker jo konflikter mellom voksne. Og ikke minst: prøv å belage deg på et liv med barn. Du er ikke den samme som den du var for 4 år siden. Du har et annet liv nå, og mer å tilby. Du kan bli en god omsorgsgiver, men du må nok regne med at barnets far kommer til å forbli en egoist. Han har ikke overholdt sin del av kontrakten, nå må han løses fra den. Og det er du som er ansvarlig nå. Jeg snakker faktisk av erfaring, hadde barnevernet kommet etter meg og ungen min for og ta han så hadde jeg faktisk kjempet med nebb og klør om han jo. Og du har INGEN rett til og sitte og uttale deg om at "de som sier kjempe med nebb og klør" ikke vet hva de snakker om, for vist faen vet jeg hva jeg snakker om. Jeg har faktisk klart og kjempe med nebb og klør for ungen min, OG jeg ble kvitt barnevernet. Så den bør du trekke tilbake. Har aldri sagt at HI skal kjempe med nebb og klør med barnefar, men kanskje en ide og få "kjempa" tilbake ungen da ? Anonymous poster hash: 59e56...0e8
Gjest Antarctica Skrevet 12. juni 2013 #41 Skrevet 12. juni 2013 Jeg snakker faktisk av erfaring, hadde barnevernet kommet etter meg og ungen min for og ta han så hadde jeg faktisk kjempet med nebb og klør om han jo. Og du har INGEN rett til og sitte og uttale deg om at "de som sier kjempe med nebb og klør" ikke vet hva de snakker om, for vist faen vet jeg hva jeg snakker om. Jeg har faktisk klart og kjempe med nebb og klør for ungen min, OG jeg ble kvitt barnevernet. Så den bør du trekke tilbake. Har aldri sagt at HI skal kjempe med nebb og klør med barnefar, men kanskje en ide og få "kjempa" tilbake ungen da ? Anonymous poster hash: 59e56...0e8 Er det du som er nicket Mamma til Kim? For det var hun som brukte uttrykket. Det kunne se ut som om hun refererte til konflikten med faren. At foreldre slåss med hverandre er faktisk så negativt at det fins ikke verre ting i barns liv. Så lenge de samarbeider og holder fred er det nesten uvesentlig hvem barnet til slutt bor hos. Så det utsagnet trekker jeg aldri tilbake. Hvis du ikke er henne, er det desto mer irrelevant hva du mener om mitt syn. Da regner jeg med at det er dine egne traumer som gjør at du reagerer på utsagnet. Men det var ikke dine problemer som var i fokus her, eller dine dårlige erfaringer med BV. Uansett er det å være i konstant konflikt ALDRI til barnets beste. De trenger ro og stødighet. Det er ikke hardnakka kamp mot barnevernet som til syvende og sist vil overbevise kuratorene om hvilken prektig mor du er, vøtt. Tvert imot ser de etter vilje til endringer og selvinnsikt, ikke etter aggresjon...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå