Gå til innhold

Velger jeg far eller sønn? Langt innlegg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør dere da mine venninner er lite til hjelp. De syns bare dette er rasende festlig og fleiper det bare bort. Men dere er objektive og fornuftige damer, så jeg håper dere kan sette ting i perspektiv for meg.

Jeg har bodd i gata her i 7 år og kjenner naboene forholdsvis greit. Jeg er alene med barna mine og klarer meg som oftest greit. Men det hender jeg må spørre om litt hjelp fra en mann om det trengs litt muskler ;) og da stikker jeg bare over til naboen.

Men altså, problemet er at i nabohuset bor det en råkjekk mann på 46 år som ble skilt for noen år siden. Sønnen i huset dro for å studere, men har nå bodd hjemme en stund for å holde faren med selskap. Og det er her mitt dilemma kommer inn i bildet. Sønnen har vokst seg minst like kjekk som faren. Og for to uker siden hadde jeg vorspiel her og nabogutten stakk innom med noen kompiser. Endte i full klinings mellom oss. Vi har kontakt ennå, en del kinky sms og snikkyss på trappa. Syns det er både moro og litt spennende å være litt fjortis igjen, snike seg til noen stjålne øyeblikk ;) jeg er 34 år og alene med små barn så noe mer action enn dette har jeg ikke for tiden;)

Men for tre dager siden fikk jeg plutselig middagsinvitasjon av far i huset!! Han syns visst jeg er så vakker, omtenksom, snill og bla bla bla..

Å huffameg, jeg ble helt satt ut :(

Greia er at jeg ikke er klar til å dra en mann inn i huset ennå, jeg ønsker ikke å binde meg. Faren har sagt ved en tidligere anledning at han ønsker seg en ny dame, flytte sammen, kanskje gifte seg igjen osv.. Der er IKKE jeg. Sønnen i huset er 25 år og mer på mitt "stadie" i livet. Men jeg vet med meg selv at selv om han sier nå at han ikke ønsker seg barn så regner jeg med at den dagen kommer allikevel. Og jeg vil jo ikke ha flere barn.

Akkurat nå ønsker jeg bare en kjæreste, litt på mine premisser. Jeg har fullt opp med ungene, derfor passer det greit å ha en kjæreste som er opptatt med egne ting, men kan være sammen med meg når jeg har barnefri. Sånn sett passer sønnen best sånn ting er pr i dag. Men samtidig, faren er ferdig med små barn, og er jo en mer moden partner. Og en fantastisk god mann som hadde blitt en flott partner om jeg ville slått meg til ro. Men akkurat nå er jeg litt mer leken enn seriøs når det kommer til menn.

So what to do?? Velger jeg faren eller velger jeg sønnen? Eller gir jeg faen i begge to? Jeg er så usikker!! De er begge flotte menn på hver sin måte, snille, omtenksomme, behjelpelige, kjekke og veltrente, og jeg skjønner nå uttrykket "som far, så sønn"!

Et annet problem er jo at de bor rett over veien og ser rett inn i stua mi. Det kan jo fort bli et problem... Hehehe

Anonym poster: 82742b3eeb58f37966745c2b6d09e868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av de, såklart.

Anonym poster: a2548f0485d5ff8fb889f9596073865a

Skrevet

Dette høres ut som det kan bli kaos uannsett hva du velger.

Du bor ikke tilfeldigvis på Madla i stavanger hehe...høres litt ut som en veninne av meg ;)

Anonym poster: b3b8b3383ed3fa0eee50b7c77c7c2c81

Skrevet

Du bor ikke tilfeldigvis på Madla i stavanger hehe...høres litt ut som en veninne av meg ;)

Hehehe.. Nei, jeg bor på Østlandet.

Ser de første som har svart mener jeg bør ligge unna dem begge. Og jeg skjønner for så vidt det. Men nå bor det to flotte menn som begge vil være med meg, og så må jeg gi slipp på dem begge! Buhuuuu :(

Ååhh, som jeg forbanner denne familiens flotte gener!! Grr!!

Anonym poster: df0510dc00f1ddaaa025d281c6faa190

Skrevet

Hehehe.. Nei, jeg bor på Østlandet.

Ser de første som har svart mener jeg bør ligge unna dem begge. Og jeg skjønner for så vidt det. Men nå bor det to flotte menn som begge vil være med meg, og så må jeg gi slipp på dem begge! Buhuuuu :(

Ååhh, som jeg forbanner denne familiens flotte gener!! Grr!!

Tror du ikke det vil føles rimelig kleint om du blir kjæreste med en av dem og samtidig vite at den andre også er interessert?

Anonym poster: 8de64ae3c8f8a9a3a9b8be8d79c9150e

Skrevet

Tror begge vil føle at du går bak ryggen på dem dersom du velger den andre.. du er bare på jakt etter spenning, ikke etter et seriøst forhold, da blir det feil å gi begge to forhåpninger. Håper du finner den store kjærligheten snart!

Anonym poster: 79ce66a2a03a6e26f40bb5a06965ab2a

Skrevet

Venninna de tar den ene,jeg den andre :P

Anonym poster: 7f588d9c2d936af575d770c89c6607ff

Skrevet

Synes ikke man skal velge noen som helst, hvis man ikke er genuint intressert i noen av dem. Det høres ut som du er ute etter en flørt og ingenting seriøst. Velger du f.eks faren har du allikevel rotet med sønnen hans, og det er jo bare merkelig?!

Nei altså, vil du ha spenning kan du lete på byen ;) Vil du ha kjærlighet vet du helt sikkert den dagen du finner det, for da vil det ikke være noen dilemma over hvem du skal velge. Så, dropp dem begge! Fins mange kjekke menn der ute.

Skrevet

Skjønner godt at dine venninner synes dette er artig, det hadde jeg også gjort! :D

Det du skal tenke er ikke at du velger en av dem (for om du velger å prøve med en av dem så er det ikke sikkert det fungerer uansett). Du bør heller tenke at du velger bort den andre. For hvis du innleder et forhold med en av dem, er det relativt sikkert at den andre ikke kommer til å prøve seg etter det, tenker jeg...

Så, er det en av dem du ikke kunne tenke deg å velge bort? I så fall bør du gå for han!!!!

Skrevet

Skjønner godt at dine venninner synes dette er artig, det hadde jeg også gjort! :D

Det du skal tenke er ikke at du velger en av dem (for om du velger å prøve med en av dem så er det ikke sikkert det fungerer uansett). Du bør heller tenke at du velger bort den andre. For hvis du innleder et forhold med en av dem, er det relativt sikkert at den andre ikke kommer til å prøve seg etter det, tenker jeg...

Så, er det en av dem du ikke kunne tenke deg å velge bort? I så fall bør du gå for han!!!!

Jasså gitt, Rytme, du syns nok dette er festlig, ja ;)

Jeg er så forvirra nå at jeg egentlig er enig med dere alle.. Hehe.. Det kan fort bli kleint, og føles som svik, ift den jeg ikke velger, og siden vi er nærmeste, og gode, naboer så vil jo dette legge demper på det gode naboskapet.. Bare tenk så morsomme gatefester vi ville hatt!! :P

Og skulle det skjære seg så må vi se hverandre hver dag :(

Men samtidig; tenk så greit å ha kjæresten rett ved siden av, da trenger han bare ta på seg skoa og vips så er han der ;)

Dessuten, jeg har jo aldri lovt faren noe. Det var han som sprang bomba på meg, vi har jo aldri hatt noe på gang. Derimot, sønnen og jeg har hatt mye moro sammen. Da han kom hjem fra skolen i fjor så var det sommer og sol. Ungene inviterte han over for å bade, vi har vært ute sammen, løpt barbeint i regnet som to glade barn, hatt vannballongkrig som to store barn ;) osv osv.. Og det er denne lekenheten jeg liker med han. Er redd livet med faren ville blitt mer "rolig".

Men Rytme, du ga meg noe å tenke på :)

Skrevet

Hadde valgt faren. Men jeg liker modne menn, og ikke unggutter. ;-)

Skrevet

Hehehehe.. Jeg syns du burde velge faren.. han er mer på ditt stadie, og han kommer garantert til å ha en del å gjøre på for seg selv.. med tanke på at han så og si er nyskilt, så kansje han ikke er helt klar for å binde seg heller? sånn som sønnen garantert vil ha etter hvert.. og som du sier, han vil sikkert ha egne barn når den tid kommer!

Anonym poster: 8b7a95d61b7853a7828ea9da592143c0

Skrevet

Hehehehe.. Jeg syns du burde velge faren.. han er mer på ditt stadie, og han kommer garantert til å ha en del å gjøre på for seg selv.. med tanke på at han så og si er nyskilt, så kansje han ikke er helt klar for å binde seg heller? sånn som sønnen garantert vil ha etter hvert.. og som du sier, han vil sikkert ha egne barn når den tid kommer!

Anonym poster: 8b7a95d61b7853a7828ea9da592143c0

På sikt er det sikkert det som hadde vært det beste. Han er jo trygg og stabil, men samtidig så moden. Jeg er nok litt mer fjortis enn han, og jeg er så redd for at jeg vil savne denne barnslige spenningen.

Problemet her er nok at følelser og fornuft er i konflikt. Fornuften sier jeg bør satse på den stabile faren, mens følelsene sier jeg er mer fysisk tiltrukket av sønnen og at vi har en helt annen kjemi.

Uansett om jeg velger den ene eller andre så vet jeg at jeg vil få det bra. Derfor er valget så vanskelig..

Hadde jeg vært mann så hadde dette ikke vært så vanskelig, dere vet, the penis does the picking, ifølge Patty Stangler ;)

Skrevet

Hva skjer om du far i huset får vite at du har råklint og sendt skitne sms med sønnen hans? :P Og hva skjer om sønnen får vite at du har vært på middag hos far hans? Haha.. :P Skulle likt å vært flue på veggen der ja!

Anonym poster: b3bed55c2ad984b156edef03d68351dc

Skrevet

Hva skjer om du far i huset får vite at du har råklint og sendt skitne sms med sønnen hans? :P Og hva skjer om sønnen får vite at du har vært på middag hos far hans? Haha.. :P Skulle likt å vært flue på veggen der ja!

Anonym poster: b3bed55c2ad984b156edef03d68351dc

Vel, du må gjerne overta min plass :(

For far og sønn snakker tydeligvis sammen, for istad fikk jeg en sms av sønnen hvor det sto "snakket med pappa. Tror du og jeg må ta en prat, tror du vet hva det gjelder. Er hjemme kl 21"

Så..... Hurra..... Nå gleder jeg meg veldig!! :(

Sitter og venter på å høre bilhjula utpå grusen nå..

Det verste er at jeg føler jeg har gjort noe galt, vært utro eller noe.. Men jeg har jo ikke vært det heller. Jeg kan ikke huske å ha gitt faren inntrykk av at jeg liker han mer enn en venn, Og da han spurte om en middagsdate svarte jeg bare "må tenke litt på den, vet ikke om det er det smarteste trikset i boka siden vi er så gode venner og jeg ikke ønsker å ødelegge vennskapet vårt om det skulle skjære seg. Må gå litt i tenkeboksen". Det forsto han godt, siden han også hadde vurdert konsekvensene. Og jeg mente jo også at jeg virkelig måtte tenke igjennom dette, men av en annen grunn enn jeg oppga.

Uansett hvordan praten går i dag så vil noe være forandret. Enten mister jeg et vennskap, i verste fall begges. Føler jeg blir straffet for å være utadvent, at kanskje menn tolker oppmerksomheten min som flørting :(

Skrevet

Huff og huff. Lykke til i allefall. :-)

Skrevet

Lykke til :) Håper du finner ut av det og at du ikke har ødelagt noe nå selv om det var fullstendig uten hensikt kan ting noen ganger bli oppfattet litt feil.

Skrevet

Oj, fikk for meg enkelte skuespillere i dette stykket her :-) Spent på hva sønn i huset sier nå. Sier han at han vil satse, tror jeg ikke jeg hadde sagt nei. Siden det er der følelsene ligger mest.

Skrevet

Håper du kommer med oppdatering ;) det her kan bli festlig å høre mer om :)

Skrevet

Etter den siste SMSen fra sønnen slipper du nok å velge. Dette bør gjøre det åpenbart for deg at begge valgene er dumme.

Skrevet

Flott, glemte anonymknappen igjen!!

Crap :(

Skrevet

Crap sad.png

Du får satse på at ingen har lagt merke til det (bortsett fra meg ;) men jeg skal ikke sladre)

Du har virkelig litt å styre med her. Men, jeg hadde nok gått for faren. Men så liker jeg litt eldre menn også da...

Så spørs det hva som skjer nå om de vet om hverandre. Venter spent på fortsettelsen ;)

Skrevet

Crap sad.png

Du får satse på at ingen har lagt merke til det (bortsett fra meg ;) men jeg skal ikke sladre)

Du har virkelig litt å styre med her. Men, jeg hadde nok gått for faren. Men så liker jeg litt eldre menn også da...

Så spørs det hva som skjer nå om de vet om hverandre. Venter spent på fortsettelsen ;)

Hehe.. Ja, jeg glemte å huke av anonymknappen før jeg postet. Men håper dere som rakk å se det/ får det opp i loggen deres ikke avslører meg. Er flau nok som det er :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...