Gå til innhold

Normalvektige damer! Svar meg gjerne på dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 162cm og litt under 60 kg. Ikke tynn og ikke tykk. Fettet sitter ikke på meg. Trener ikke noe regelmessig. Spiser MYE mat, og MYE snop :-)

Prøver å spise meg litt opp i vekt pga at jeg vil ha større bryster. Men får ikke til. Har 3 barn, og hver gang jeg har vært gravid så har jeg veid ca 72-75 kg. Altså litt over gjennomsnittlig vektøkning. Alikevel forsvinner dette innen 4-6 uker hver gang.

Har også muskler som jeg ikke har trent på årevis!

Har synlige magemuskler som jeg ikke har trent siden jeg var turner for ti år siden!

Er glad for at jeg er som jeg er, men kunne godt tenkt meg å hatt større pupper og rompe!

Mitt forbilde sånn kroppslig sett er Marylin Monroe ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 163cm og akkurat nå 63 kilo. Det ser ikke bra ut. Har en veldig nett benbygning, så ser definitivt bedre ut rundt 55 kilo. Nå har jeg bilring rundt magen feks.

Jeg trener ikke og spiser usunt til tider, og det merker jeg straffer seg nå som jeg lever litt mer inaktivt.

Har alltid spist som jeg ville, men jeg har aldri heller spist de store mengdene. Før hadde jeg ikke førerkort, så gikk overalt.

Så kombinasjonen med å ha fått førerkort, 2 barn og jobb med mindre aktivitet har gjort at spesielt magen min ser ut som en rumpe :(

Skrevet

Hvor "streng" er du med deg selv i forhold til kosthold/trening for å nettopp være slank? Tenker du på det og er bevisst så og si hver dag? Eller tar du en innstramming om vekta kryper oppover?

Tenker ikke på personer som på død og liv må være sylslanke... Men som har litt pupper og lår, men er innenfor normalvekten event lett overvektig.

Jeg holder på å slanke meg, og alle sier det værste er å beholde vekten etter endt kur. Siden jeg har endel å ta av, og skal gå ned på en fornuftig måte, tar nok dette tid. Den tiden tenkte jeg å bruke til å mentalt forberede en strategi for å holde vekten. Rett og slett endre tankemønsteret mitt...

Har du noen gode vaner å dele?

Anonym poster: 717221649bddc51eb11a472f12d2edf5

Ikke streng i det hele tatt. Er en av dem som kan spise hva jeg vil uten å legge på meg. Blir gjerne 1-2 sjokolader og 1 kakestykke daglig i tillegg til vanlig mat. Når det er sagt er jeg naturlig glad i ganske sunn mat - salater, rent kjøtt, supergrovt brød o.l. Er også glad i lightbrus (får ikke det ekle belegget på tennene som man får av sukkerbrus), og ikke så begeistra for chips/potetgull og junkfood.

Skrevet

Hvor "streng" er du med deg selv i forhold til kosthold/trening for å nettopp være slank? Tenker du på det og er bevisst så og si hver dag? Eller tar du en innstramming om vekta kryper oppover?

Tenker ikke på personer som på død og liv må være sylslanke... Men som har litt pupper og lår, men er innenfor normalvekten event lett overvektig.

Jeg holder på å slanke meg, og alle sier det værste er å beholde vekten etter endt kur. Siden jeg har endel å ta av, og skal gå ned på en fornuftig måte, tar nok dette tid. Den tiden tenkte jeg å bruke til å mentalt forberede en strategi for å holde vekten. Rett og slett endre tankemønsteret mitt...

Ikke streng i det hele tatt. Er en av dem som kan spise hva jeg vil uten å legge på meg. Blir gjerne 1-2 sjokolader og 1 kakestykke daglig i tillegg til vanlig mat. Når det er sagt er jeg naturlig glad i ganske sunn mat - salater, rent kjøtt, supergrovt brød o.l. Er også glad i lightbrus (får ikke det ekle belegget på tennene som man får av sukkerbrus), og ikke så begeistra for chips/potetgull og junkfood.

Er forresten ikke fysisk aktiv heller. Så det er nok lite muskler på meg!

Skrevet

Jeg er vel normalvektig tror, varierer mellom 50 og 55 kg fordelt på 159 cm. Jeg har nok hatt flaks hittil, for jeg trener ikke, og spiser godteri hver kveld nesten. Er jo normalt aktiv i form av at jeg går noen turer i løpet av uken med vogn, ute å leker med ungene osv. Smellen kommer vel når jeg bikker 25, så jeg har ikke lenge igjen ;)

Skrevet

Jeg er vel normalvektig tror, varierer mellom 50 og 55 kg fordelt på 159 cm. Jeg har nok hatt flaks hittil, for jeg trener ikke, og spiser godteri hver kveld nesten. Er jo normalt aktiv i form av at jeg går noen turer i løpet av uken med vogn, ute å leker med ungene osv. Smellen kommer vel når jeg bikker 25, så jeg har ikke lenge igjen ;)

hahaha, ja, da må du joine oss andre.

Da jeg bikket 25 var moroa over. Dvs, jeg er ikke overvektig, men kroppen begynner nå å bære preg av dårlig vedlikehold ;)

Skrevet

For å holde vekta er det helt nødvendig for meg å være bevisst på årsakene til at det nettopp er vanskelig: porsjonsstørrelser og kaloribomber. Har gjennom vektklubben oppdaget at min verste "fiende" er kaloriholdige drikker. Derfor drikker jeg kun melk til ett måltid. Ellers svart kaffe og vann. Fun light når jeg har lyst på noe som smaker litt annerledes enn ingenting;) I en latte er det fort 200 kcal. Noe som er 10% av kaloribehovet for en dag. Dette gjelder hverdagene.

Og så en annen ting: Kun godterier på LØRDAG. Ikke hele helga - noe det fort kunne skli ut med.

Anonym poster: ae754c83a90fa41463053e037946257b

Skrevet (endret)

Dietter og ellers andre kurer holder jeg meg langt unna. For ja, det er veldig vanskelig for noen å klare holde den ønskede vekten på plass etter endt kur/diett. Selv endret jeg kostholdet mitt totalt etter at jeg hadde spist meg opp fra 60 kg til 78 kg på under tre mnd på matretter med masse pasta/ris/brød/poteter/melk osv. Kuttet ut disse tingene og på under tre mnd gikk jeg ned 15,5 kg, så hadde jeg gått ned totalt 17,8 kg kort tid etterpå og nå har jeg gått ned 20 kg til sammen på under et halvt år og der har det stoppet og holdt seg stabilt på grammet. Jeg gjorde ikke annet enn å spise, spise og atter spise. Jeg bakte til den store gullmedaljen og koste meg skikkelig!

Grønnsaker, kjøtt/fugl/fisk/egg, naturlig fett som kokosolje og avocado. Rene og naturlige produkter rett og slett. Kokosmel, mandelmelk osv. Og lager da muffins, kaker, "milkshakes", alt det usunne jeg vil bare at det er sunt. Lager te, saft, juice, kakao selv uten problemer, med få ingredienser (men da naturlige ingredienser) men smakfullt likevel.

Jeg har fra start alltid tillatt meg selv et måltid bestående av mc'en mat eller pizza på døren her, eller evnt snop og chips der. Men ikke en hel dag, jeg kan viss jeg vil, men jeg gidder ikke fordi jeg vet at jeg blir bare dårlig og at kroppen faktisk ikke vil ha det. Nå er jeg ikke like streng med meg selv, jeg spiser det jeg har lyst på rett og slett, men jeg holder meg til rene og naturlige produkter fordi det er med det jeg og kroppen min trives best :-) Trente ikke de første månedene med dette kostholdet, og nå er jeg ikke en fast trener heller, jeg trener når jeg vil og føler for det :-)

Endret av Dolly Parton
Skrevet

er 163 cm og 45 kg, altså ganske tynn. jeg trener ikke og har ikke spesiell diett eller noe, men er sånn som aldri sitter stille, alltid på farten et eller annet sted. jeg spiser det jeg vil, men er ikke glad i fet mat og orker ikke så store porsjoner.

Anonym poster: 98c2048db4bfd319d583c6496c31ceb1

Skrevet

Jeg spiser godteri i helgen som varer fra fredagskveld og hele lørdag og søndag! Jeg kjøper snop for 30 kr + en pose chips på deling med kjæresten. Ellers holder vi oss unna snop, snacks, kaker, boller, brus o.l. i ukedagene. Men vi lager mange unntak da (kinoturer, bursdager, ferier osv spiser vi det vi vil)

Jeg prøver å trene 2 ganger i uken, men det blir ikke alltid noe av :)

Jeg veier meg ikke hver dag, men ganske ofte. Jeg trives best på ca 52-53 kg, men veier som oftest 55 ca. Hvis jeg ser at vekten er over 57, så må jeg skjerpe meg. Det er det viktigste.

Jeg vil anbefale deg å lage deg en grense for når du må skjerpe deg. Det er ikke tungt å komme tilbake til normalvekten din hvis du begynner tidlig. Hvis du venter til du er mange kilo over det du ønsker å være så blir det slankekur etter slankekur, ikke bra..

Skrevet

Høres veldig slitsomt ut for dere som føler dere må være så beviste med kostholdet, det hadde aldri funket på meg. Vil dere virkelig leve sånn? Vet det ikke er temaet, men hadde jeg måtte tenke igjennom alt jeg skulle spise evt drikke hadde jeg blitt gal! Det krever jo så mye negativ energi...

Jeg spiser hva jeg vil når jeg vil, men jeg har en jobb som gjør at jeg er i aktivitet hele dagen og "trener" dvs er i aktivitet med barna minimum 4 kvelder i uka.

Hvis jeg ser at vekta raser oppover så legger jeg inne enkle restriksjoner som eks ikke noe brus før kl 10, bytter ut et sjokolademåltid med et eple i noen dager så er jeg der jeg trives best igjen. Bare et lite ps, hvis jeg så mye som tenker på ordet diett så legger jeg på meg, for meg fungerer det å spise hva jeg vil.

Anonym poster: 5c8f7da6f5588016cbeea32eb648f9fb

Skrevet

Jeg spiser godteri i helgen som varer fra fredagskveld og hele lørdag og søndag! Jeg kjøper snop for 30 kr + en pose chips på deling med kjæresten. Ellers holder vi oss unna snop, snacks, kaker, boller, brus o.l. i ukedagene. Men vi lager mange unntak da (kinoturer, bursdager, ferier osv spiser vi det vi vil)

Jeg veier meg ikke hver dag, men ganske ofte. Jeg trives best på ca 52-53 kg, men veier som oftest 55 ca. Hvis jeg ser at vekten er over 57, så må jeg skjerpe meg. Det er det viktigste.

Jeg vil anbefale deg å lage deg en grense for når du må skjerpe deg. Det er ikke tungt å komme tilbake til normalvekten din hvis du begynner tidlig. Hvis du venter til du er mange kilo over det du ønsker å være så blir det slankekur etter slankekur, ikke bra..

Kjempelurt med en vektgrense. Det skal jeg absolutt ha!

Jeg ser mange går mye ned på lavkarbo men det er dessverre en livsstil jeg ikke ønsker. Følger derfor GR og prøver å spise slik at jeg kan fortsette med omtrent samme maten, bare litt mer, når jeg er i mål. Da kan jeg spise litt av alt ;-)

Igjen takk for supre innspill alle sammen!

HI

Skrevet

Høres veldig slitsomt ut for dere som føler dere må være så beviste med kostholdet, det hadde aldri funket på meg. Vil dere virkelig leve sånn? Vet det ikke er temaet, men hadde jeg måtte tenke igjennom alt jeg skulle spise evt drikke hadde jeg blitt gal! Det krever jo så mye negativ energi...

Jeg spiser hva jeg vil når jeg vil, men jeg har en jobb som gjør at jeg er i aktivitet hele dagen og "trener" dvs er i aktivitet med barna minimum 4 kvelder i uka.

Hvis jeg ser at vekta raser oppover så legger jeg inne enkle restriksjoner som eks ikke noe brus før kl 10, bytter ut et sjokolademåltid med et eple i noen dager så er jeg der jeg trives best igjen. Bare et lite ps, hvis jeg så mye som tenker på ordet diett så legger jeg på meg, for meg fungerer det å spise hva jeg vil.

Heldig du da ;-)

Skrevet

Heldig du da ;-)

Det var ikke ment negativt eller "Se på meg så flink jeg er", er vel heldig sånn sett, men jeg klarer bare ikke å ha et så anstrengt forhold til mat da jeg ikke er så veldig glad i mat i utgangspunktet.

Så for meg hadde det vært utrolig slitsomt og krevende å ha "matregler". Kanskje det er lettere for dere andre??

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg trener mye og tenker på alt jeg stapper i munnen, selv om jeg sikkert ikke hadde trengt det mtp. hvor mye jeg trener. Ellers har jeg perioder hvor jeg spiser alt jeg kommer over, men det blir aldri en vane.

Skrevet

Jeg har hatt vektstopp fra ungdommen. Bikker jeg over en viss øvre grense får jeg total brems i hodet. Jeg skal ned og det med en gang! Grensen har alltid ligget på 63 kg. Jeg føler meg feit da.

Passe tyngde for meg er 58-59 kg.

Er 170 cm.

Som andre nevner, siden det er snakk om noen få kilo og ikke 20 er det ikke tungt å sette igang.

Jeg har vært +30 under graviditet der minst 25 kg satt stuck etterpå. Det var rent fett.

Jeg husker jeg syntes det var tyngre da det tok så lang tiiiid..

Anonym poster: ddf3d273a6ecc072906d3dce5893f6c2

Skrevet

162 lang og veier 48-50 kg. Jeg er lite aktiv, dvs, trener ikke. Går turer noen ganger i uka.

Jeg er ikke flink til å huske å spise, når barna er hos faren sin så sulter jeg ihjel foran brødboksen, fordi jeg ikke gidder å spise. Er flinkere når de er hjemme, for da spiser vi sammen =)

Jeg er veldig flink til å spise sjokolade da... :P

Anonym poster: eb52c6bc9c74293cc9e47b990c85af33

Skrevet

Og jeg tenker på vekta hver dag! Det er noe jeg må da jeg er altfor glad i søtsaker. Som andre også har nevnt.. hvis jeg spiser godis må jeg ta en lettere middag eller endre på andre måter.

Etter graviditet der jeg ga blaffen(noe så HERLIG!) var det tungt å snu hodet tilbake i fokus på inntak. Det tok ca 1 uke før jeg var "innkjørt", dvs at jeg tenkte over inntaket daglig.

Anonym poster: ddf3d273a6ecc072906d3dce5893f6c2

Skrevet

172 cm, 63 kg.

-Gener (søster er tynnere enn meg og trener ikke, spiser uten tanke på vekt)

-spiser godteri i helger

-spiser chips (lite) kun i helger

-drikker ikke brus (liker det ikke noe særlig)

-har en fysisk jobb med mye bevegelse, men var slank når jeg hadde kontorjobb også

-trener kun lystbetont idrett, er veldig dårlig til å pushe meg selv desvere

-spiser sunt (tror jeg...)

-spiser junk kanskje 1 eller 2 ganger i halvåret

Skrevet

Kan jeg svare også,selv om jeg er 6 kilo overvektig etter siste svangerskap enda? Jobber meg sakte men sikkert ned. Man skal visst bruke like lang tid på å få bort kiloene som man brukte på å legge på seg, når man ammer og slikt. Blir i så fall 9 mnd, og det skal jeg klare fint!

Jeg teller ikke kalorier til vanlig. Men en gang i blant har jeg funnet det nyttig å legge inn dagens meny på nettsteder hvor man kan sjekke kostholdet, og få opp hvor mange kalorier man har fått i seg, og hvordan sammensetningen av næringsstoffer er. Jeg har lært litt om hvilke feil jeg gjør på det viset.

Og også funnet måter å endre de mest usunne vanene mine til det bedre på. Som noen sa: En stor latte med sukker har 200 kcal. Og jeg ELSKER latte! Men kunne jo ikke drikke to for dagen lenger når vekta stadig økte. Så jeg droppet kaffemaskina, og laget selv: Svart kaffe med en liten skvett kaffefløte og to suketter, samt litt kanelkakao på toppen i blant. Hvis jeg var hjemme eller hadde tid kunne jeg bruke melkeskummer med varm skummetmelk også. Etter et par ukers tilvenning syntes jeg nå dette smakte like godt, og nå klarer jeg ikke vanlig latte lenger, for mektig og søtt for meg!

Jeg spiser kvelds sammen med ungene før de legger seg, men det er egentlig for tidlig for meg. For jeg er en natterangler, og har ofte med jobb hjem som jeg må gjøre. Hvis det er mye som må gjøres og jeg begynner å bli trøtt og synes synd på meg selv så ender jeg med å trøstespise, gjerne usunt. Så jeg spiser lite til kveldsmåltidet, og prøver alltid å ha noe sunn kosemat i huset til senere på kvelden. F.eks. vaniljekesam light med litt frukt, litt mørk sjokolade, light iskrem, litt salat med oliven og fetaost og dressing, e.l.

Jeg har også en vektgrense, for min del på 70 kg. Da passerer jeg grensen for normalvektig BMI. Jeg trives best med å være i øvre normalvektig område. Kraftig bygget.

Anonym poster: 5d90b85b8c6276c3948ed6ff80c65a62

Skrevet

Heldig du da ;-)

Det var ikke ment negativt eller "Se på meg så flink jeg er", er vel heldig sånn sett, men jeg klarer bare ikke å ha et så anstrengt forhold til mat da jeg ikke er så veldig glad i mat i utgangspunktet.

Så for meg hadde det vært utrolig slitsomt og krevende å ha "matregler". Kanskje det er lettere for dere andre??

for meg var det bare noe jeg ble vant til, bruker ikke mye tid på å tenke over det nå, det går av seg selv. men har også vokst opp med å aldri ha snacks osv i skapet i ukedagene, og spise normalt sunn mat. så har aldri vært så stor overgang

Anonym poster: 02fda4e0004979ed3fead75183871fc3

Skrevet

Kjempelurt med en vektgrense. Det skal jeg absolutt ha!

Jeg ser mange går mye ned på lavkarbo men det er dessverre en livsstil jeg ikke ønsker. Følger derfor GR og prøver å spise slik at jeg kan fortsette med omtrent samme maten, bare litt mer, når jeg er i mål. Da kan jeg spise litt av alt ;-)

Igjen takk for supre innspill alle sammen!

HI

jeg har aldri gatt på lavkarbo, men har greid å gå ned i vekt likevel:) virker nesten som det er umulig nå for tiden, når alle snakker om lavkarbo, å gå ned samtidig som man spiser brød hehe. Enig med deg, kunne aldri tenkt meg den dietten/livsstilen. Grove kornprodukter holder i massevis for meg hvertfall

Anonym poster: 02fda4e0004979ed3fead75183871fc3

Skrevet

Eg e 175 å ca 75 kg å synssjøl eg e akkuratt passe trene kunn mæ å gå tur å sykla mæ ongane ete kvar tredje time gjennom heile dagen har ikke godt opp i vekt men heller ikke ner fordi eg ikke e flinke te å passa kæ æg trykke i monnen ;)

Ett råd er å eta ofte men lite ;)

Anonym poster: 0dd3c41a06dc5a1b5cbce39fa845aa0d

I all verden !! hvordan er det du skriver kvinne ???

Anonym poster: b1d1c2551f8074aa961628116682269a

Skrevet

Eg e 175 å ca 75 kg å synssjøl eg e akkuratt passe trene kunn mæ å gå tur å sykla mæ ongane ete kvar tredje time gjennom heile dagen har ikke godt opp i vekt men heller ikke ner fordi eg ikke e flinke te å passa kæ æg trykke i monnen ;)

Hun skriver dialekt! Synes det er fint jeg ;)

Anonym poster: 34b77708028b740474396dc81d97c544

Skrevet

Hun skriver dialekt! Synes det er fint jeg ;)

Anonym poster: 34b77708028b740474396dc81d97c544

Hehe,skjønte det.. men så til de grader da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...