Gå til innhold

Normalvektige damer! Svar meg gjerne på dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor "streng" er du med deg selv i forhold til kosthold/trening for å nettopp være slank? Tenker du på det og er bevisst så og si hver dag? Eller tar du en innstramming om vekta kryper oppover?

Tenker ikke på personer som på død og liv må være sylslanke... Men som har litt pupper og lår, men er innenfor normalvekten event lett overvektig.

Jeg holder på å slanke meg, og alle sier det værste er å beholde vekten etter endt kur. Siden jeg har endel å ta av, og skal gå ned på en fornuftig måte, tar nok dette tid. Den tiden tenkte jeg å bruke til å mentalt forberede en strategi for å holde vekten. Rett og slett endre tankemønsteret mitt...

Har du noen gode vaner å dele?

Anonym poster: 717221649bddc51eb11a472f12d2edf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg e 175 å ca 75 kg å synssjøl eg e akkuratt passe trene kunn mæ å gå tur å sykla mæ ongane ete kvar tredje time gjennom heile dagen har ikke godt opp i vekt men heller ikke ner fordi eg ikke e flinke te å passa kæ æg trykke i monnen ;)

Ett råd er å eta ofte men lite ;)

Anonym poster: 0dd3c41a06dc5a1b5cbce39fa845aa0d

Skrevet

Jeg trenger fast to dager i uken. Går alltid trapper istedenfor å ta heisen, jeg jobber i 6etg i et bygg med lange trapper så der blir det litt gratis mosjon hver dag. Prøver å ikke spise snop unntatt i helgen. Og så tar jeg et skippertak innimellom når jeg ser at det trengs;) har en grense på 62kg, går jeg over den så må jeg spise litt sunnere rn periode.

Og så liker jeg ikke potetgull, er ikke så glad i smør osv. Så er et par sånne ting jeg faktisk ikke liker som er usunne men som da ikke er noe tap at jeg ikke får spise. Men jeg elsker godterie ellers og spiser mye i helgene.

Anonym poster: a5e57407413cc2b9592b9f8ec10f86d4

Skrevet

Jeg er aktiv. Går turer i skog og mark, sitter lite foran tv, trener gjerne for moro skyld, elsker frukt og grønt og relativ sunn mat, så da tåler jeg også utskeielser stadig vekk. Er ikke mager, men normal og har aldri slanket meg, men er litt ekstra bevisst om formen begynner å kjennes tung og slapp. Kom igang fysisk, så går mye av seg selv, tror jeg. :)

Skrevet

171 og 65 kilo. Trener to-tre ganger i uken. Spiser normalt sunt, men hadde det ikke vært for treningen, hadde jeg ikke klart å holde meg slank.

Anonym poster: 4875ca650d6c7a2ef6406e5c08f6bbfd

Skrevet

Jeg trenger fast to dager i uken. Går alltid trapper istedenfor å ta heisen, jeg jobber i 6etg i et bygg med lange trapper så der blir det litt gratis mosjon hver dag. Prøver å ikke spise snop unnlatt i helgen. Og så tar jeg et skippertak innimellom når jeg ser at det trengs;) har en grense på 62kg, går jeg over den så må jeg spise litt sunnere rn periode.

Og så liker jeg ikke potetgull, er ikke så glad i smør osv. Så er et par sånne ting jeg faktisk ikke liker som er usunne men som da ikke er noe tap at jeg ikke får spise. Men jeg elsker godterie ellers og spiser mye i helgene.

Jeg er forresten 175 og 61kg nå, liker meg mellom 59-62. Går jeg over det så bretter magen seg over buksekanten og det liker jeg ikke

Skrevet

Jeg trenger fast to dager i uken. Går alltid trapper istedenfor å ta heisen, jeg jobber i 6etg i et bygg med lange trapper så der blir det litt gratis mosjon hver dag. Prøver å ikke spise snop unnlatt i helgen. Og så tar jeg et skippertak innimellom når jeg ser at det trengs;) har en grense på 62kg, går jeg over den så må jeg spise litt sunnere rn periode.

Jeg er forresten 175 og 61kg nå, liker meg mellom 59-62. Går jeg over det så bretter magen seg over buksekanten og det liker jeg ikke

Oi jeg er også 175, men da jeg veide på mitt minste; 69 kg syns folk jeg var på grensa til stygt tynn. Og har sett bilder av meg selv nå i etterkant og var virkelig et par kg for tynn fof min smak. Hadde ikke lår eller rumpe igjen. Enda 10 kg ned, grøss som jeg hadde sett ut da!!!

Anonym poster: 3ca260bea71ebe34a8f45089165eccef

Skrevet

Oi jeg er også 175, men da jeg veide på mitt minste; 69 kg syns folk jeg var på grensa til stygt tynn. Og har sett bilder av meg selv nå i etterkant og var virkelig et par kg for tynn fof min smak. Hadde ikke lår eller rumpe igjen. Enda 10 kg ned, grøss som jeg hadde sett ut da!!!

Seriøst?? Jeg er 179 og er nå ca 67 kilo (har ikke veid meg på en stund...) og har 5 kilo for mye! Ser gravid ut og har solide dansehåndtak :( Når jeg veier 62 er jeg fint slank hele veien og ser ikke sykt tynn ut. Har veldig spinkel kroppsbygning, så alt over 65 kilo på meg er ekstra flesk, men må ned på 62 for å bli "fin".. Skulle GJERNE sett fin ut på 67 kilo som nå, men får ikke gjort noe mer hvor flesket legger seg :(

Skrevet

Er ikke streng mot meg selv i det hele tatt, føler selv jeg spiser akkurat det jeg har lyst på, men jeg liker hverken søtt eller junk, så er veldig heldig sånn sett... Og er glad i å trene.

Anonym poster: 3a253eb0612c965e2a27e2a272202df6

Skrevet

Er velsignet med gode gener.

Trener ikke og spiser hva jeg vil. Det betyr litt godteri hver dag.

Nærmer meg 40, og er fortsatt slank.

Anonym poster: 7b1b3501ec827b5639cfe361c781d08b

Skrevet

Jeg er lett overvektig og lever på lavkarbo og teller samtidig kalorier for å ikke gå opp i vekt. Det kostholdet jeg har hatt de siste 7-8 årene har gjort at vekten er stabil (men har samtidig i løpet av de årene fått 4 barn). Jeg kan nok ikke spise hva jeg vil, men har strengt kosthold mest fordi jeg føler meg mye bedre. Mindre slapp, sjelden trøtt og i bedre humør. Vekten trives jeg forsåvidt med, og mannen ønsker jeg skal være såpass. Men det er en sunn kropp som er hovedfokuset, ikke vekt i seg selv. Andre mener nok jeg hadde sett bedre ut med 5-10 kg. mindre.

Da jeg var yngre kunne jeg spise hva jeg ville og var allikevel tynn, men plutselig skjedde det en endring med kroppen og jeg gikk opp i vekt.

Skrevet

Seriøst?? Jeg er 179 og er nå ca 67 kilo (har ikke veid meg på en stund...) og har 5 kilo for mye! Ser gravid ut og har solide dansehåndtak :( Når jeg veier 62 er jeg fint slank hele veien og ser ikke sykt tynn ut. Har veldig spinkel kroppsbygning, så alt over 65 kilo på meg er ekstra flesk, men må ned på 62 for å bli "fin".. Skulle GJERNE sett fin ut på 67 kilo som nå, men får ikke gjort noe mer hvor flesket legger seg :(

Jeg er og 1.75 og veier nå 70 kg. Da jeg veide på mitt minste, 63 kg så jeg syk ut og fikk og spørsmål om jeg var det.. Jeg tror kroppsfasong og hvor mye muskler man har, har mye og si. Man kan ha mye muskler uten å trene. Jeg er slank, men forholdvis bred over skuldrene, har muskler som vises.

Anonym poster: 02ad934f2a6da29409afa9dac4b1cc16

Skrevet

Er 164 og 52 kg. Har aldri trent og spiser hva jeg vil, når jeg vil. Når det er sagt så spiser jeg sjelden store mengder og spiser vel noelunde regelmessig. Har vært gjennom to svangerskap og kiloene forsvant sammen med babyen begge gangene, uten at jeg behøvde å gjøre noe for det. Har nok vært heldig fra naturens side, min mor er akkurat som meg. Er 27, og har hatt samme vekta siden jeg var rundt 17..

Men selv om jeg ikke trener så er jeg jo i aktivitet med barna. Kondisen er grei, men jeg trenger nok snart en oppstramming ;)

Spis lite og ofte og hold deg i aktivitet!

Anonym poster: 320d815bc9e1a2f17c8c945146bcb340

Skrevet

Jeg er heldig og har gode gener å skylde på, men jeg er også bevisst på hva jeg putter i munnen. Jeg spiser så og si aldri usunne ting, og om jeg gjør det så er det kun i helga. (samt jeg er ikke så glad i usunne ting, blir fort kvalm)

Sier aldri nei til et kakestykke når vi er i bursdager etc,men til hverdags så er jeg veldig bevisst på å spise frokost, lunsj og middag og å spise sunt og rett. Og spise til jeg er mett, ikke til jeg er stappmett.

Jeg er lat, så jeg trener ikke regelmessig,men har en jobb der jeg er i aktivitet hele tiden, og selv om det ikke kommer i nærheten av trening, så er jeg iallefall ikke stillesittende. Samt jeg har to barn(snart tre) så det er nok å gjøre om dagene:)

Anonym poster: 27e787211857220fd57157ea2ff33ef7

Skrevet

Jeg er heldig og har gode gener å skylde på, men jeg er også bevisst på hva jeg putter i munnen. Jeg spiser så og si aldri usunne ting, og om jeg gjør det så er det kun i helga. (samt jeg er ikke så glad i usunne ting, blir fort kvalm)

Sier aldri nei til et kakestykke når vi er i bursdager etc,men til hverdags så er jeg veldig bevisst på å spise frokost, lunsj og middag og å spise sunt og rett. Og spise til jeg er mett, ikke til jeg er stappmett.

Jeg er lat, så jeg trener ikke regelmessig,men har en jobb der jeg er i aktivitet hele tiden, og selv om det ikke kommer i nærheten av trening, så er jeg iallefall ikke stillesittende. Samt jeg har to barn(snart tre) så det er nok å gjøre om dagene:)

Er til vanlig 160 cm og veier rundt 51 kg

Skrevet

jeg spiser bare godteri og potetgull når det er helg. (Bare lørdag eller kanskje litt på fredag også). Drikker kun 1 glass juice om dagen, resten vann. Spiser mye havregrøt og grove frokostblandinger til frokostt og lunsj. alltid så grovt brød som mulig, velger nøkkelhullsprodukter der jeg kan. drikker svart kaffe og usøtet te. bare brus i helgene.

Når jeg skal på fest der jeg vet at det blir mye god drikke og potetgull dropper jeg ofte middagsmat først og spiser heller knekkebrød eller frokostblanding. Samme hvis jeg vet at skal et sted med mye kaker osv senere i uka, da spiser jeg ekstra sunt dagene før.

Har jeg spist mye til lunsj eller kanskje ble det noen kakestykker på jobben, så kan jeg også ta noe til middag som ikke er middagsmat, altså brødskiver ellernoe. eller noe veldig magert.

Har de siste mnd kommet i gang med trening igjen siden jeg vil gå ned noen kg, men holdt meg på normalvekt da jeg ikke trente også :)

for meg er det viktig å ikke være ekstremt streng med at det MÅ være lørdag/helg, blir jeg servert noe usunt i uka eller får lyst på en is kan jeg spise det. Men da strammer jeg inn de andre

dagene, også må det ikke skje hver uke :)

Anonym poster: 02fda4e0004979ed3fead75183871fc3

Skrevet

jo også har jeg aldri noe usunt som snacks og kjeks osv i skapene! for da vet jeg at går og spiser av det til det er tomt..så når det er lørdag kjøper jeg kun det jeg skal spise den dagen. er ikke samboeren hjemme så kjøper jeg heller ikke potetgull, for synes alle posene er for store til å spise alene (for jeg spiser opp om jeg får sjansen)

Skrevet

Jeg er slank av natur. Kan spise akkurat det jeg vil uten å gå opp i vekt.

Er pappa jeg har det fra. Og er sjeleglad for det også.

Er 1 59 cm og 54 kg

:)

Anonym poster: 23dd41e3b35777a2e21501b83b26d255

Skrevet

Jeg er 175 og veier 65kg. Gjør ikke så mye for å holde meg slik. Bare er sånn. Har store pupper som er originale. Veide på mitt minste 60kg, men det var litt lite, så heldigvis har jeg holdt meg på 65 en god stund nå :)

Anonym poster: d9aa7840fc4dfaa02c57576cfd46a5b2

Skrevet

Jeg spiser nøtter, sjokolade eller potetgull nesten hver dag.... En dum uvane, skal prøve å bli flinkere.... Trener 1-2 ganger i uken. Går til jobb hver dag. Har to barn, veier 63 kg 1.69 lang.

Anonym poster: 79d46b5c95d0327b8a892fa295a9098c

Skrevet

Jeg er litt mer en litt overvektig, må ned 5-6 kilo igjen for å komme tilbake der jeg trives. Er ikke tynn da heller. Nå har jeg ikke trent i det hele tatt de siste månedene og stort sett spist det jeg har hatt lyst på. Det er dessverre ikke alltid så sunt... Hvis jeg trener 2-3 ganger i uka er det også lettere å holde fokus på maten, paradoksalt nok. Mine slanke venninner er nok mer forsakende i hverdagen og tar mer bevisste valg hele tiden. Sånn orker ikke jeg å leve, men det er noen ting det ikke koster meg noe å velge bort. Godteri i hverdagen, litt mindre porsjoner til middag, litt mindre fløte i sausen osv.

Skrevet

jeg spiser bare godteri og potetgull når det er helg. (Bare lørdag eller kanskje litt på fredag også). Drikker kun 1 glass juice om dagen, resten vann. Spiser mye havregrøt og grove frokostblandinger til frokostt og lunsj. alltid så grovt brød som mulig, velger nøkkelhullsprodukter der jeg kan. drikker svart kaffe og usøtet te. bare brus i helgene.

Når jeg skal på fest der jeg vet at det blir mye god drikke og potetgull dropper jeg ofte middagsmat først og spiser heller knekkebrød eller frokostblanding. Samme hvis jeg vet at skal et sted med mye kaker osv senere i uka, da spiser jeg ekstra sunt dagene før.

Har jeg spist mye til lunsj eller kanskje ble det noen kakestykker på jobben, så kan jeg også ta noe til middag som ikke er middagsmat, altså brødskiver ellernoe. eller noe veldig magert.

Har de siste mnd kommet i gang med trening igjen siden jeg vil gå ned noen kg, men holdt meg på normalvekt da jeg ikke trente også :)

for meg er det viktig å ikke være ekstremt streng med at det MÅ være lørdag/helg, blir jeg servert noe usunt i uka eller får lyst på en is kan jeg spise det. Men da strammer jeg inn de andre

Tja dette hørtes ut som "oppskriften" på det jeg må prøve meg på. Får dessverre ikke trent skikkelig hardt pga en skade, så må nok ta hovedtyngden på kostholdet.

Takk for alle innspill!!! Veldig interessant å lese =)

HI

Skrevet

Da er vi ulik bygd. Jeg har en bilring rundt magen når jeg bikker over 62kg. Jeg får dobbelthake osv. Så min kropp kler best å være på den vekten. Og føler det er riktig for meg for jeg spiser stort sett det jeg vil osv. Tror ikke jeg klarer å gå opp 10kg på noen grei måte, unntatt å bli gravid da.

Skrevet

Tja dette hørtes ut som "oppskriften" på det jeg må prøve meg på. Får dessverre ikke trent skikkelig hardt pga en skade, så må nok ta hovedtyngden på kostholdet.

Takk for alle innspill!!! Veldig interessant å lese =)

HI

Håper det kan være til hjelp :)

Det jeg synes hjelper er å først droppe det som føles minst å ofre. Feks. er jeg mer glad i potetgull enn dessert, så da velger jeg potetgullet over desserten (og ikke begge deler). Hvis jeg legger en salatskive oppå skinka så trenger jeg ikke smør på brødet (blir saftig med salatbladet). Droppet salami (som jeg spiste mye før) for det var egentlig ikke så viktig for meg å spise.

Synes det er best og heller spare meg til de virkelig gode tingene :)

Har aldri vært overvektig, men ble redd for å bli det (for jeg legger på meg om jeg ikke passer på), så gikk derfor gjennom kostholdet mitt for å se hva jeg kunne enkelt kunne droppe og hva jeg måtte begrense litt mer

Skrevet

Spiser igrunn det jeg vil , trener kanskje yoga 30 min i uka. Tror jeg har helt grei forbrenning .

Anonym poster: 74fa9ebd4159faf341846195e29e4593

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...