Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som IKKE.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....gir penger til veledige organisasjoner?

Jeg gir en fast sum hver måned til PLAN NORGE. Har vært fadder for ei lita jente i ca 10 år.

Det er veldig mange som jeg vet ikke gir en krone til veledighet. Derfor lurer jeg på grunnen til det? Er det fordi dere ikke ser de fattige og sultende barna dere ikke gir - ute av syn, ute av sinn?? Det er snakk om 2-300 kr i måneden. ALLE har råd til det.

Hva er grunnen til at ikke alle gir??

Anonym poster: 45c620e360d4097bb64b53d122b092a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

æ gir ikke å kommer aldri til å gi.. Tror ikke pengene kommer til di rette dessverre... Beholder heller di kronene selv enn at en sjef skal bli rik på falske premisser...

Anonym poster: e4675d20d536d0035de20ac90c0a0adc

Skrevet

Aner ikke hva veledighet er så jeg gir ikke penger til det :P

Skrevet

Jeg er kanskje rar men har møtt mange med samme mening. Jeg syns det lever så mange fattige i vårt eget land, så jeg velger å gi til de fattige i norge.

Norge gir så mye til andre lang som går til fattigdom, så jeg syns det er nok.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet (endret)

Jeg gir (vi er isbjørnfadder gjennom WWF og har fadderbarn gjennom Plan), men det finnes faktisk folk som ikke har råd. ALLE har ikke råd til å gi bort penger til andre, å spare til seg selv og slike ting. Det finnes mennensker også i Norge som knapt får det til å gå rundt med hus, mat og klær.

Så nei, ALLE har ikke råd. Dessverre.

Endret av Lykke Fryd ♥
Skrevet

-ALLE har ikke råd nei

-Finnes mange fattige i Norge, burde gi til de først

-Tviler på at så veldig mye av pengene kommer dit de skal. Mange mellomledd som får pengene..

Anonym poster: de7c8f62bfa812a5616bf253dc694443

Skrevet

Det e kun enn organisasjon eg gir til å det e fordi der VETT eg at pengane går kunn te det det ska, alle desse store organisasjonane har noen som jobber for dem som også skal ha lønn, nei så her får idas hjelpefond mi støtte :)

Anonym poster: d7d5cda4ac858f9e5bb20750f700839a

Skrevet

Jeg støtter Nattravnene.

Anonym poster: 2f4d86b85aaa0919bf3c67bfdb843048

Skrevet

"Alle har råd til det" ????????????????? Tror du virkelig det?! Er faktisk ikke slik at alle har råd til det, jeg ga 225,- til røde kors før, men etter livs endringer, måtte jeg stoppe det opp, samt annen luksus som TV kanaler, oppvaskmaskin, tørketrommel osv, det ble for mange penger "ut av vinduet", kjemper fortsatt for en bedre økonomi, men er ikke så lett for alle, og jeg lurer på tit og ofte om pengene holder denne mnd, eller om vi må trygle hos andre/nav om penger til å gi ungene mat. Jeg blir rådet av NAV å gå ifra far til ungene, for å få overgangs stønad osv, men vi ønsker ikke å splitte familien vår.

Anonym poster: 401ba5e4d0d0049db441bfadc3ffadcf

Skrevet

Som student hadde jeg absolutt ikke råd til å gi en eneste krone. Hvordan forventer du at for eksempel studenter skal kunne gi med det lille de får i mnd? Jobbe?

Jeg kunne sikkert gitt nå også, har overgangsstønad og studerer. Men jeg velger heller å spare en liten sum i mnd til sønnen min.

Anonym poster: 9352975bc46fe3c757f1f8ba2609259e

Skrevet

Vil gi penger som faktisk kommer til nytte. Låner bort og donorer gjennom Kiva. Støtter også hjerteaksjonen.

Anonym poster: f4fa624d073d1b68fb9270333afd59f1

Skrevet

Jeg har for pokker ikke råd til å gi en krone til noe som helst. Alt må gå til regninger, mat og hva som ellers måtte overraske en anstregt økonomi. For en idiotisk og trist holdning du har, men dette kan du ta til deg, den dagen JEG har råd til å gi så kommer jeg til det, men ikke en krone før den tid. Lar meg provosere rett og slett fordi det er folk som tror at alle er rike og strør seg om med gull og grønne skoger og ferien til Timbuktu.

Lykke til HI, du får håpe at du ikke kommer i økonomisk uføre selv og ser at du spiser dine egne ord.

Anonym poster: f96649f6ba82ce68cbc5123448827450

Skrevet

Med inntekt langt under fattigdomsgrensen så har vi ikke råd til det nei. Gir litt til frelsesarméen ved juletider, og de setter heldigvis pris på det vi har mulighet til å avse selv om det er langt mindre enn "bare" 2-300 per mnd.

Blir så provosert over slike utsagn...

Anonym poster: 97ba281003ec489880557ade807c3efc

Skrevet

Gir fast til 2 forsjellige dyrevelferdsorganisasjoner hver mnd. Det har jeg råd til, og det er min hjertesak.

Skrevet

-ALLE har ikke råd nei

-Finnes mange fattige i Norge, burde gi til de først

-Tviler på at så veldig mye av pengene kommer dit de skal. Mange mellomledd som får pengene..

Anonym poster: de7c8f62bfa812a5616bf253dc694443

Hvorfor burde man gi til de fattige i Norge først egentlig?? Er det ikke det samme så lenge man hjelper noen?

Anonym poster: 35b876204719ae4b15076e6f585bff0f

Skrevet

Jeg har ikke råd til å sende penger hver mnd til Plan eller alle de der. Men jeg kjøper gateavisa innimellom, og jeg gir til gryta til Frelsesarmeen, og jeg legger klær i UFF-boksen og sender klær med en dame som reiser til Afrika til barnehjemmet de har startet der. Også kjøper jeg lodd av foreninger og idrettslag. Og syns det er fint å bidra med det.

Anonym poster: 8bb4cdc5ad48fbe9636325bbe845c61e

Skrevet

Har ikke penger til det fordi jeg prioriterer vippe-extensions hver tredje uke, og det koster 450,-.

Anonym poster: 944f1a46f67a31a4f4cf5eb6c6d9c5ff

Skrevet

Jeg støtter leger uten grense, er kun 250kr mnd. Men det er ikke så lenge siden jeg ikke hadde råd til det. Så hi det du sier at alle har råd, vel det stemmer ikke. Det er mange fattige i Norge.

Har også lyst til å bli fadder for ett barn i Palestina, men ser ikke ut til at de har sånn fadder ordning der, ikke som jeg har funnet ihvertfall..

Skrevet

Jeg er okke spessielt imponert over at folk gir 200 kr til veldedighet. De er ikke noe bedre mennesker enn de som tar seg tid til å stille som trenere for et idretslag eller liknende. Er det snakk om å kjøpe seg god samvittighet hadde HI sikkert klart å avse mer. Om Hi sin familie tjener 40200,- pr mnd og naboen som ikke gir tjener 40.000,- pr mnd sitter de igjen med det samme. Hvorfor gir ikke HI mer da, om naboen i følge henne burde gitt 200,-?

Anonym poster: cf2206b3722f08cf3fadc80cd456a451

Skrevet

Jeg gir (vi er isbjørnfadder gjennom WWF og har fadderbarn gjennom Plan), men det finnes faktisk folk som ikke har råd. ALLE har ikke råd til å gi bort penger til andre, å spare til seg selv og slike ting. Det finnes mennensker også i Norge som knapt får det til å gå rundt med hus, mat og klær.

Så nei, ALLE har ikke råd. Dessverre.

:-D Jeg er nesehornfadder!

Skrevet

Ikke ALLE har råd til å gi 2-300kr pr mnd i veledighet nei..

Å sette seg på sin høye hest og påstå noe annet blir bare tåpelig..

Anonym poster: f0d0ad7755439b2d269fd1dd5144dc10

Skrevet

Jeg gir til SOS Barnebyer fordi jeg synes de gjør en fantastisk jobb og fordi jeg ser at det nytter. Hadde jeg hatt dårlig råd hadde det blitt nedprioritert til fordel for mat, hus, strøm, forsikringer, viktige ting til barna osv. Ikke alle har råd, nei. Noen prioriterer knallhard hver bidige måned. Og helt ærlig hadde jeg heller satt 300 på sparekonto enn å gitt de bort hvis jeg måtte velge mellom de to. Man er seg selv nærmest.

Derimot synes jeg det er et rart argument at man ikke tror pengene kommer fram - det er veldig mye forskjellig man kan gi til så hvis man har et ønske om å gi finner man noen man stoler på og en sak man vil støtte.

Å ikke gi er helt ok, men alle hjelpeorganisasjoner er ikke korrupte, altså :)

Skrevet

Oi. Her var det mange sinte svar, gitt! Mange som føler seg truffet,ser jeg! Nei, selvfølgelig, "alle" har ikke råd til å avse 2-300 kr pr måned. Men, flesteparten som er i 100% jobb og som har en partner som også jobber burde klare det....

Jeg synes det er smålig å ikke gi til de trengende penger for så å overbevise seg selv med at pengene ikke kommer i de rette hender.... Om "alle" tenker sånn, så ville INGEN fått hjelp! Om sjefen tar 90 kr av 100 - ja, så får iallefall de fattige litt - og det er bedre enn ingenting!

Flott at flere er dyre venner. Tenk så godt det hadde vært i verden om alle ga litt!

På dette forumet leser jeg om både fylleturer, shopping osv osv. Fire utepils hadde vært mat eller pleie i lang tid for de fattige og trengende. Det er nemlig det jeg ser, at folks prioriteringer kanskje er litt feil??!!

Eller hva??!!!

HI

Anonym poster: 45c620e360d4097bb64b53d122b092a4

Gjest Anybody
Skrevet

Om man bare for for å gi er det riktig mye ikke kommer frem..

Gidder man bruke 10 min å gjøre litt reasearch først finnes det plenty av non profitt organisasjoner man kan gi til. Og godt er det!

Skrevet

Ingen i Norge trenger å ha dårlig samvittighet for å ikke gi til veldedige organisasjoner, staten gir på våre vegne gjennom bistandsmidler hvert år.

Og hvor er alle dere flinke givere når det er dugnad og kakebaking, og man mangler fotballtrener til laget til guttungen din? Og hvor er dere når innvandrerbarna i nabolaget trenger skyss til kamp og trening? Man kan gi på så mange måter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...