BikkjeBisk Skrevet 8. april 2013 #26 Skrevet 8. april 2013 Jeg har ingen mening om dette, men tenker at selv om dette høres galt ut for deg og meg, kan dette kanskje fungere for andre familier. Synes det blir feil å tenke at alle skal passe inn i "A4" tilværelsen. Mener du da at det fungerer for enkelte familier i den forstand at de voksne får det til å funke? Eller mener du at en slik ordning er god også for noen barn? HI Anonym poster: 6be26cc0222ca6a459aaba6ba6566841 Men dersom foreldrene jobber samme vakter betyr der også at de har fri samtidig, og da vil det være naturlig at de har barna hjemme. Dessuten vil døgnåpne barnehager også være regulert slik at barna har en maks tid de kan være i barnehagen i løpet av en uke. Jeg ser derfor ikke problemet. Både jeg og mannen jobber i turnusyrker (vet ikke om det kan sammenlignes med å jobbe i norwegian), men jeg har valgt å slutte i min jobb på grunn av både barn og andre årsaker, men da jeg også jobbet hadde vi barna mindre i barnehagen en gjennomsnittsforeldrene fordi vi også har en del turnusfri, og da hadde vi barna hjemme. Dessuten jobbet vi på "unormale" tider slik at vi kunne levere sent og hente tidligere. De dagene barna var i Bhg var de der i maks fem timer, og sov i en av de. Vi måtte faktisk jobbe med oss selv slik at barna fikk mer tid i Bhg så de ikke falt utenfor gruppen. Anonym poster: b0237452e36a5761fdc8a8672a3ca66c Men når skal disse nattevaktforeldrene sove da? Barna blir da igjen værende hele natta og hele dagen i barnehage pga foreldrene enten sover eller er på jobb.
Tarssan Skrevet 8. april 2013 #27 Skrevet 8. april 2013 Jeg er ikke imot døgnåpne barnehager under forutsettning av at de samme reglene om 40(?) timers uke gjelder der som i vanlige barnehager. Ser ikke problemet i at barnet sover i barnehagen en og annen dag evt dager på rad, så lenge antall timer tilsammen ikke overstiger normal uke. Jeg synes at i en familie må alle tilpasse seg, selvfølgelig foreldrene mest, men enkelte ganger må man velge noe som kanskje ikke er optimalt for barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå