Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #26 Skrevet 8. april 2013 Herregud.. Jenta må da få mat! Jeg hadde ringt sykehuset pronto! Stakkars liten! Og om jenta de skjelver er det jo et tegn på at noe ikke er som det skal! Anonym poster: 7e6dcd846936a02e9a6b3b63ef691fc4 Sykehuset ligger 3 timer med bil unna, så skjer ikke noe fortere der. Hun skjelver heller ikke hele tiden, men en gang i blant. Alt var som det skal på legesjekken i går. Nå har hun endelig sovnet, skal legge meg også og spurte til butikken kl 7-8 på morran. HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8 Min baby skalv også litt de første dagene. Jordmor mente det var lavt blodsukker og ikke farlig. Gikk over etter ca 3 døgn. Bare tenkte å nevne det, siden noen her sier at "da må det jo være noe galt".. Så du ikke blir bekymret av det. Gratulerer med baby! Jeg ville latt babyen "sove på puppen" i natt. Hun trenger jo å suge for å få produksjonen din i gang. Og jeg ville latt være å gi MME så tidlig.. Det er jo dumt om det ødelegger produksjonen din. Og MME kan gi magevondt i stedet, for en så ny,liten mage. Dumt hvis problemet blir erstattet av et nytt... Ring heller varsel og be om råd. De hjelper deg! Jeg fikk i alle fall beskjed om å ringe - uansett hva jeg lurte på. Lykke til!! :-) Anonym poster: 54a4f4a2a9dc851e9cacfbc2122c2283
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #27 Skrevet 8. april 2013 Herregud.. Jenta må da få mat! Jeg hadde ringt sykehuset pronto! Stakkars liten! Og om jenta de skjelver er det jo et tegn på at noe ikke er som det skal! Anonym poster: 7e6dcd846936a02e9a6b3b63ef691fc4 Sykehuset ligger 3 timer med bil unna, så skjer ikke noe fortere der. Hun skjelver heller ikke hele tiden, men en gang i blant. Alt var som det skal på legesjekken i går. Nå har hun endelig sovnet, skal legge meg også og spurte til butikken kl 7-8 på morran. HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8 Min baby skalv også litt de første dagene. Jordmor mente det var lavt blodsukker og ikke farlig. Gikk over etter ca 3 døgn. Bare tenkte å nevne det, siden noen her sier at "da må det jo være noe galt".. Så du ikke blir bekymret av det. Gratulerer med baby! Jeg ville latt babyen "sove på puppen" i natt. Hun trenger jo å suge for å få produksjonen din i gang. Og jeg ville latt være å gi MME så tidlig.. Det er jo dumt om det ødelegger produksjonen din. Og MME kan gi magevondt i stedet, for en så ny,liten mage. Dumt hvis problemet blir erstattet av et nytt... Ring heller varsel og be om råd. De hjelper deg! Jeg fikk i alle fall beskjed om å ringe - uansett hva jeg lurte på. Lykke til!! :-) Anonym poster: 54a4f4a2a9dc851e9cacfbc2122c2283 Problemet er vel at jeg er utslitt etter mange døgn uten søvn og hard fødsel, tror ikke det hjelper på melkeproduksjonen at jeg er våken i flere dager til... Tenkte å gi MME for å få sovet, og prøve ammete for å se om det hjelper. HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #28 Skrevet 8. april 2013 Jenta mi var også veldig sulten andre natta, melka kom ikke før på kvelden dagen etterpå. Jeg ammet det jeg orket, for å stimulere, men så ga jeg henne en smokk, bysset henne og til slutt sovnet hun. Så sov vi litt begge to. Skjønner godt at du er frustrert, og dersom du lar henne sove på puppen i natt så blir nok brystvortene såre til slutt. Jordmor på barsel sa at jeg trengte ikke ha henne på brystet hele tiden om det ikke var melk, bare så mye jeg orket. Vår greit å unngå å bli sår. Krysser fingrene for at melken din kommer snart, og at babyen snart får seg en flaske mme og litt søvn. Det går sikkert fint. Og her hvor jeg bor, reiser man også hjem før melk og amming er skikkelig i gang. Trodde det var vanlig jeg, vi får med oss en brosjyre med info om helsestasjon, og bedt om å får mer hjelp der. Anonym poster: 326ad434380dc4f94ffb5659749c1707
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #29 Skrevet 8. april 2013 Jeg har heller ikke fått i gang melkeproduksjonene før 3 dagen med begge mine små. Det tar ofte litt tid før produksjonen kommer i gang! På sykehuset gav de henne litt kok vann 2-3 ganger for å fylle opp magen hennes litt mens hun ventet på melka. Men hvorfor reiste du hjem før du var sikker på at melkeproduksjonen var kommet i gang? Litt greit å være på sykehuset mens det pågår, så man er sikker på at den lille har det bra mens det står på. Der kunne du jo fått litt avlastning på natten også siden du er så utslitt. Men det er jo vanlig at man ikke får så mye søvn både før, under og etter fødsel.. Når produksjonen er kommet i gang så skal du se at hun sover som en Stein flere timer i strekk. Fortsett å legge henne til, så skal du se det løser seg. Men det kan være greit å stikke på butikken å kjøpe NAN så du har reserve dersom du ser at det blir behov. Men å gi erstatning kan føre til mye dårligere søvn for deg enn om du ammer. Å stå opp midt på natten for å koke vann og lage erstatning flere ganger i løp av en natt er jo mye mer slitsomt enn å slenge ut puppen. Anonym poster: 2a717930d61ca407831c292e5d063475
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #30 Skrevet 8. april 2013 Herregud, du høres veldig selvsentrert og ufølsom ut.. Huff, du er sliten liksom.. Hva tror du baby er etter å ha vært gjennom fødselen? Og stakkars lille, selvsagt er hun sulten! Stakkars deg liksom som er trøtt og får en kjip natt? Legg baby ved puppen HELE natta!!!!! Sove kan du gjøre når baby har det bra. Idiot! Anonym poster: 0789e1b27d62c7ec48ea174e8a495aae
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #31 Skrevet 8. april 2013 Herregud.. Jenta må da få mat! Jeg hadde ringt sykehuset pronto! Stakkars liten! Og om jenta de skjelver er det jo et tegn på at noe ikke er som det skal! Anonym poster: 7e6dcd846936a02e9a6b3b63ef691fc4 Sykehuset ligger 3 timer med bil unna, så skjer ikke noe fortere der. Hun skjelver heller ikke hele tiden, men en gang i blant. Alt var som det skal på legesjekken i går. Nå har hun endelig sovnet, skal legge meg også og spurte til butikken kl 7-8 på morran. HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8 Min baby skalv også litt de første dagene. Jordmor mente det var lavt blodsukker og ikke farlig. Gikk over etter ca 3 døgn. Bare tenkte å nevne det, siden noen her sier at "da må det jo være noe galt".. Så du ikke blir bekymret av det. Gratulerer med baby! Jeg ville latt babyen "sove på puppen" i natt. Hun trenger jo å suge for å få produksjonen din i gang. Og jeg ville latt være å gi MME så tidlig.. Det er jo dumt om det ødelegger produksjonen din. Og MME kan gi magevondt i stedet, for en så ny,liten mage. Dumt hvis problemet blir erstattet av et nytt... Ring heller varsel og be om råd. De hjelper deg! Jeg fikk i alle fall beskjed om å ringe - uansett hva jeg lurte på. Lykke til!! :-) Anonym poster: 54a4f4a2a9dc851e9cacfbc2122c2283 Ikke farlig med lavt blodsukker over tid på nyfødte??? Tror den jordmora er helt på tur, det kan gi hjerneskade. Fint at du ga sukkervann HI, selv om det ikke er det samme som MME, er bare tomme kalorier. Anonym poster: e538db6e0462d18b95959604ce739733
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 8. april 2013 #32 Skrevet 8. april 2013 Herregud, du høres veldig selvsentrert og ufølsom ut.. Huff, du er sliten liksom.. Hva tror du baby er etter å ha vært gjennom fødselen? Og stakkars lille, selvsagt er hun sulten! Stakkars deg liksom som er trøtt og får en kjip natt? Legg baby ved puppen HELE natta!!!!! Sove kan du gjøre når baby har det bra. Idiot! Anonym poster: 0789e1b27d62c7ec48ea174e8a495aae Er du helt blåst? Selvsagt er man utslitt etter flere dager i fødsel. Heldigvis er det en erfaren trebarnsmor du snakker til her, ellers kunne du gjort enorm skade med oppgulpet ditt! Jeg klarer ikke bestemme meg for om du bare er dum eller rett og slett ondskapsfull? Hvor leser du at hun ikke legger barnet til brystet? Om du ser på klokkeslettene på innleggene hennes vil du se at hun har vært våken store deler av natten for å ta seg av sin lille baby. På det sykehuset jeg fødte ga de ikke mme uansett hvor lenge melken lot vente på seg og jeg hadde en holsulten liten baby på dag 2. Heldigvis kom melken da og vi fikk reise hjem. De tilbydde kun rent vann og det ville han ikke ha.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #33 Skrevet 8. april 2013 Prøv å slappe av litt nå HI... Det kan faktisk ta flere dager før du får nok melk, så vent noen dager og se det an! Og prøv å ikke stresse!! Anonym poster: 83d7a3e8934aad577ea1309ced070dc5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #34 Skrevet 8. april 2013 Får du slappet av? Melkeproduksjonen kan bruke litt ekstra tid om du er sliten og stresser. Spiser du nok og drikker nok? Stiller mannen din opp og tar de andre barna og gjerne babyen litt så du får hvilt? Hun er bare to dager gammel, trodde de anbefalte å ikke gi mme så tidlig men prøve ammingen litt til? Anonym poster: bc10dd750b823786b393fd290d73bd71
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #35 Skrevet 8. april 2013 Sånn helt seriøst! Det er da utrolig uansvarlig å ikke ha skaffet i alle fall 1 Pakke mme før fødselen, slik at du hadde hatt den i hus. Maken ! Anonym poster: bc99b5fcc031f4c203ec0babd36d9e66
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #36 Skrevet 8. april 2013 Det hadde vært interessant å vite hvor mange av dere som hisser dere opp som faktisk har barn... Noe sier meg at det ikke er så mange. Jeg har til gode å høre om normalvektige babyer som får MME på dag to på sykehuset, de vil helst vente noen dager for å se om melken kommer av seg selv, og babyen har gode reserver etter tiden i magen. HI: Lykke til! Regner med at det løser seg når du har fått slappet av og sovet litt. Anonym poster: b44f0f5e7f6429c9ddbb31fd64847f27
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #37 Skrevet 8. april 2013 Herregud, du høres veldig selvsentrert og ufølsom ut.. Huff, du er sliten liksom.. Hva tror du baby er etter å ha vært gjennom fødselen? Og stakkars lille, selvsagt er hun sulten! Stakkars deg liksom som er trøtt og får en kjip natt? Legg baby ved puppen HELE natta!!!!! Sove kan du gjøre når baby har det bra. Idiot! Anonym poster: 0789e1b27d62c7ec48ea174e8a495aae Virkelig??? Dette har du ikke mye greie på skjønner jeg! Anonym poster: b44f0f5e7f6429c9ddbb31fd64847f27
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #38 Skrevet 8. april 2013 Herregud.. Jenta må da få mat! Jeg hadde ringt sykehuset pronto! Stakkars liten! Og om jenta de skjelver er det jo et tegn på at noe ikke er som det skal! Anonym poster: 7e6dcd846936a02e9a6b3b63ef691fc4 Sykehuset ligger 3 timer med bil unna, så skjer ikke noe fortere der. Hun skjelver heller ikke hele tiden, men en gang i blant. Alt var som det skal på legesjekken i går. Nå har hun endelig sovnet, skal legge meg også og spurte til butikken kl 7-8 på morran. HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8 Min baby skalv også litt de første dagene. Jordmor mente det var lavt blodsukker og ikke farlig. Gikk over etter ca 3 døgn. Bare tenkte å nevne det, siden noen her sier at "da må det jo være noe galt".. Så du ikke blir bekymret av det. Gratulerer med baby! Jeg ville latt babyen "sove på puppen" i natt. Hun trenger jo å suge for å få produksjonen din i gang. Og jeg ville latt være å gi MME så tidlig.. Det er jo dumt om det ødelegger produksjonen din. Og MME kan gi magevondt i stedet, for en så ny,liten mage. Dumt hvis problemet blir erstattet av et nytt... Ring heller varsel og be om råd. De hjelper deg! Jeg fikk i alle fall beskjed om å ringe - uansett hva jeg lurte på. Lykke til!! :-) Anonym poster: 54a4f4a2a9dc851e9cacfbc2122c2283 Ikke farlig med lavt blodsukker over tid på nyfødte??? Tror den jordmora er helt på tur, det kan gi hjerneskade. Fint at du ga sukkervann HI, selv om det ikke er det samme som MME, er bare tomme kalorier. Anonym poster: e538db6e0462d18b95959604ce739733 Hun hadde rett i vårt tilfelle, i alle fall. Barnet er frisk som en fisk! Men de sørget jo for å følge det opp, tredje dag var det ikke antydning til skjelving. Så om jordmor var "helt på tur", som du uttrykker det, var hun i alle fall på riktig tur! ;-) Anonym poster: 54a4f4a2a9dc851e9cacfbc2122c2283
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #39 Skrevet 8. april 2013 Sånn helt seriøst! Det er da utrolig uansvarlig å ikke ha skaffet i alle fall 1 Pakke mme før fødselen, slik at du hadde hatt den i hus. Maken ! Anonym poster: bc99b5fcc031f4c203ec0babd36d9e66 Jeg er ikke HI, men jeg hadde heller ikke MME i hus før fødsel. Jeg har født tre barn, og har aldri tenkt at jeg måtte ha det heller.... Synes ikke det er uansvarlig. Anonym poster: 54a4f4a2a9dc851e9cacfbc2122c2283
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #40 Skrevet 8. april 2013 Herregud, du høres veldig selvsentrert og ufølsom ut.. Huff, du er sliten liksom.. Hva tror du baby er etter å ha vært gjennom fødselen? Og stakkars lille, selvsagt er hun sulten! Stakkars deg liksom som er trøtt og får en kjip natt? Legg baby ved puppen HELE natta!!!!! Sove kan du gjøre når baby har det bra. Idiot! Anonym poster: 0789e1b27d62c7ec48ea174e8a495aae Virkelig??? Dette har du ikke mye greie på skjønner jeg! Anonym poster: b44f0f5e7f6429c9ddbb31fd64847f27 Nei jøss, har bare tre barn som jeg har vært gjennom det samme med. Enten er du dum, eller så er du dårlig til å formulere deg. Anonym poster: 0789e1b27d62c7ec48ea174e8a495aae
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #41 Skrevet 8. april 2013 Det hadde vært interessant å vite hvor mange av dere som hisser dere opp som faktisk har barn... Noe sier meg at det ikke er så mange. Jeg har til gode å høre om normalvektige babyer som får MME på dag to på sykehuset, de vil helst vente noen dager for å se om melken kommer av seg selv, og babyen har gode reserver etter tiden i magen. HI: Lykke til! Regner med at det løser seg når du har fått slappet av og sovet litt. Da kan jeg fortelle deg at på SUS får alle babyer mme når de blir født!!!!!!!!! Anonym poster: b44f0f5e7f6429c9ddbb31fd64847f27 Anonym poster: 7e6dcd846936a02e9a6b3b63ef691fc4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #42 Skrevet 8. april 2013 Du har vært gjennom en tøff fødsel, har ikke sovet på flere døgn, er utslitt, sykehuset er 3 timer unna med bil og du reiser hjem med en 2 dager gammel baby FØR melkeproduksjonen er i gang??? Og da i mellomtiden har du vært innom legevakten med babyen?? Kanskje du faktisk burde tatt turen tilbake til sykehuset og bedt om å få bli der i noen dager til, for dette høres faktisk verken forsvarlig eller spesielt smart ut. Som de fleste har skrevet så kommer ikke melkeproduksjonen ordentlig i gang før 3-4 dagen og baby er født med reserve som varer i 3 døgn. Min baby var også sulten og hadde i tillegg et enormt sugebehov de første 2-4 dagene, noe som er helt normalt. Ved å gi mme før melka er kommet i gang risikerer du å ødelegge, men det er du kanskje klar over? Kanskje det er derfor du skriver dette også? Anonym poster: dd11ea055a3bafa0d6cd5e7462dacdcd
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #43 Skrevet 8. april 2013 Herregud.. Jenta må da få mat! Jeg hadde ringt sykehuset pronto! Stakkars liten! Og om jenta de skjelver er det jo et tegn på at noe ikke er som det skal! Anonym poster: 7e6dcd846936a02e9a6b3b63ef691fc4 Sykehuset ligger 3 timer med bil unna, så skjer ikke noe fortere der. Hun skjelver heller ikke hele tiden, men en gang i blant. Alt var som det skal på legesjekken i går. Nå har hun endelig sovnet, skal legge meg også og spurte til butikken kl 7-8 på morran. HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8 Min baby skalv også litt de første dagene. Jordmor mente det var lavt blodsukker og ikke farlig. Gikk over etter ca 3 døgn. Bare tenkte å nevne det, siden noen her sier at "da må det jo være noe galt".. Så du ikke blir bekymret av det. Gratulerer med baby! Jeg ville latt babyen "sove på puppen" i natt. Hun trenger jo å suge for å få produksjonen din i gang. Og jeg ville latt være å gi MME så tidlig.. Det er jo dumt om det ødelegger produksjonen din. Og MME kan gi magevondt i stedet, for en så ny,liten mage. Dumt hvis problemet blir erstattet av et nytt... Ring heller varsel og be om råd. De hjelper deg! Jeg fikk i alle fall beskjed om å ringe - uansett hva jeg lurte på. Lykke til!! :-) Anonym poster: 54a4f4a2a9dc851e9cacfbc2122c2283 Ikke farlig med lavt blodsukker over tid på nyfødte??? Tror den jordmora er helt på tur, det kan gi hjerneskade. Fint at du ga sukkervann HI, selv om det ikke er det samme som MME, er bare tomme kalorier. Anonym poster: e538db6e0462d18b95959604ce739733 Hun hadde rett i vårt tilfelle, i alle fall. Barnet er frisk som en fisk! Men de sørget jo for å følge det opp, tredje dag var det ikke antydning til skjelving. Så om jordmor var "helt på tur", som du uttrykker det, var hun i alle fall på riktig tur! ;-) Anonym poster: 54a4f4a2a9dc851e9cacfbc2122c2283 Så lenge det følges opp, er det jo greit. Det nevnte du ingenting om i det første innlegget. Du må jo forstå at du ikke kan si på et forum at det er ufarlig med lavt blodsukker. Det er skadelig i alle aldre. Man vet faktisk ikke hvor lenge og hvor lavt blodsukker som er skadelig. Anonym poster: e538db6e0462d18b95959604ce739733
Gjest vinterbrud Skrevet 8. april 2013 #44 Skrevet 8. april 2013 Det hadde vært interessant å vite hvor mange av dere som hisser dere opp som faktisk har barn... Noe sier meg at det ikke er så mange. Jeg har til gode å høre om normalvektige babyer som får MME på dag to på sykehuset, de vil helst vente noen dager for å se om melken kommer av seg selv, og babyen har gode reserver etter tiden i magen. HI: Lykke til! Regner med at det løser seg når du har fått slappet av og sovet litt. Anonym poster: b44f0f5e7f6429c9ddbb31fd64847f27 Min baby fikk mme allerede på barselavdelingen.Jeg hadde for lite melk,så jeg var glad de tilbød henne mme.Hun var over 4 kilo og sulten. Jeg håper melkeproduksjonen din kommer snart igang,så babyen din blir mett.Det er ikke lett å være nyfødt og sulten.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #45 Skrevet 8. april 2013 Det er mange som ikke får velge hvor lenge man er på barsel, 48 timer er faktisk grensa her for "vanlige" fødende her. Råmelk/colostrum er veldig næringsrikt - så dersom du har det og babyen får i seg det så er ikke to døgn uten at melka er kommet uvanlig selv om babyen er over 4 kg. Babyer er laget for å klare seg uten mye de første dagene, magen er jo bare en ert og en baby på 4 kg har mer å gå på enn en på under 2 kg. Jeg ville ikke gitt MME enda. Da risikerer man å ødelegge ammingen. Ring til føden for råd og forbered deg på å gi det ett døgn til. Du er 3-barnsmor og har jo sikkert mye erfaring, men akkurat amming av nytt barn kan være like forskjellig som barna er det! Jeg skjønner at det er slitsomt både for deg og babyen, men det er verdt ett par-3 urolige døgn om man slipper flaskestyr fra så tidlig, tross alt! Lykke til! Spis og drikk godt, få pappaen til å ta litt av nattevåket. Anonym poster: c24449381fd8469966e3782e9651af54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå