Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Vondt i hele kroppen og stuptrøtt etter flere netter uten søvn. Denne udugelige kroppen produserer visst ikke melk denne gangen, så stakkars jentungen ligger sulten og sutter på tomme pupper... venter bare til butikkene åpner sånn at jeg kan kjøpe erstatning til henne og hun blir mett :S Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Har du ingen bensinstasjoner i nærheten som selger melk? Eller har du bare litt melk, slik at hun klarer seg gjennom natten? Du kan jo koke opp vann og kjøle det ned, slik at hun får litt i magen så hun slipper å være tørst. Anonym poster: b4fccb931d20e66e260068018a5f88a4
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 Srakkars dere ikke noe morsomt når kroppen ikke samarbeider! Jeg vet litt om hvordan du har det. Hvor gammel er veslejenta di? Anonym poster: 618b833f78e6e84fee99858a5ddda6f4
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 Srakkars dere ikke noe morsomt når kroppen ikke samarbeider! Jeg vet litt om hvordan du har det. Hvor gammel er veslejenta di? Anonym poster: 618b833f78e6e84fee99858a5ddda6f4 2 døgn gammel. Vi har ingen bensinstasjoner som er oppe her nei, så må nok pent vente til kl 8 HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 du kan lage sukkervann, det hjelper litt...ellers, så er det jo å vente da, uff...stakkars dere.. Anonym poster: 0e9dc86543dee15073380d93a414b8ee
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #6 Skrevet 7. april 2013 ...bor dere langt fra sykehuset du fødte på? Hvis ikke så kan de garantert hjelpe... Anonym poster: 2ccdc7dae1d797a871ed214fb36d4d05
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #7 Skrevet 7. april 2013 ja,eller legevakt :-) Anonym poster: 0e9dc86543dee15073380d93a414b8ee
Tommelopp! Skrevet 7. april 2013 #8 Skrevet 7. april 2013 Ikke meninga å være ekkel, men hvorfor er du ikke på barselavd./hotell?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #9 Skrevet 7. april 2013 ja,eller legevakt :-) Anonym poster: 0e9dc86543dee15073380d93a414b8ee Legevakta har vel ikke mat til salgs midt på natten? Blir sikkert bare bedt om å legge henne til igjen og igjen... HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #10 Skrevet 7. april 2013 Ikke meninga å være ekkel, men hvorfor er du ikke på barselavd./hotell? Fordi vi allerede har kommet hjem Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #11 Skrevet 7. april 2013 ja,eller legevakt :-) Anonym poster: 0e9dc86543dee15073380d93a414b8ee Legevakta har vel ikke mat til salgs midt på natten? Blir sikkert bare bedt om å legge henne til igjen og igjen... HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8 nei,de har nok ikke det, men er ikke farlig å ringe, en vet ikke om de kan ha noe. men her hos oss er legevakt på sykehus, så kanskje derfor jeg tenkte for fort at det var sånn hos andre også....men sukkervann kan du lage, det finner du sikkert oppskrift på nett, det metter jo, og føden pleier å gi det om en ikke skal amme av en eller annen grunn....hva med å ringe føden? Anonym poster: 0e9dc86543dee15073380d93a414b8ee
Tommelopp! Skrevet 7. april 2013 #12 Skrevet 7. april 2013 Ok! Der jeg har født har de anbefalt at man ikke reiser hjem før melka har kommet for fullt, så derfor jeg spør. Uansett, gratulerer med baby! :-)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #13 Skrevet 7. april 2013 Om jenta di er 2 døgn, så har ikke melkeproduksjonen di startet enda. 3-4 døgnet er mest vanlig at det kommer melk. Om det er helt krise, så gi henne litt sukkervann på teskje, ellers går det nok helt fint å vente til melka di kommer. Anonym poster: 95df9b35365d6791ce01d7059874edaf
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #14 Skrevet 7. april 2013 Om jenta di er 2 døgn, så har ikke melkeproduksjonen di startet enda. 3-4 døgnet er mest vanlig at det kommer melk. Om det er helt krise, så gi henne litt sukkervann på teskje, ellers går det nok helt fint å vente til melka di kommer. Anonym poster: 95df9b35365d6791ce01d7059874edaf Jeg har barn fra før, så vet at det kan drøye. Men hun er sulten, jeg er utslitt etter flere dager med rier, fødsel osv, så tror nok at jeg drar og kjøper erstatning med en gang butikkene åpner. HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8
Tarssan Skrevet 7. april 2013 #15 Skrevet 7. april 2013 Jeg har ikke fått produksjon min skikkelig igang før på dag tre med mine barn, selv om de omtrent ikke slapp puppen disse dagene. Jeg ville ringt føden og hørt med de. Når tid skal du tilbake for å sjekke om babyen har snudd i vekt?
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 7. april 2013 #16 Skrevet 7. april 2013 Sånn hadde jeg det også andre døgnet. Babyen hang i puppen hele natten og alt som kom ut av det var såre brystvorter. Men det er som ene over her sier, produksjonen din er ikke kommet igang enda, så alt jeg fikk tilbud om på barsel var kokt, rent vann. Det var et hardt døgn for både meg og baby, men alt ble bedre når melken kom. Bare husk å luft brystene når du kan så du slipper å bli så sår. Lykke til, det går seg til etterhvert. Og gratulerer også
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #17 Skrevet 7. april 2013 Melka kommer for fullt 3-4 dagen ja, men har man normal melkeproduksjon skal det jo være nok til at barnet blir mett? Hvis ikke hadde det vært mange skrubbsultne 2døgn-gamle babyer rundt omkring... Hvis du ikke får hjelp HI, hadde jeg også reist på butikken og kjøpt mme så fort D lot seg gjøre...babyen må jo ha mat... Lykke til HI, og gratulerer med jenta hilsen 3 barnsmor Anonym poster: 2ccdc7dae1d797a871ed214fb36d4d05
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #18 Skrevet 7. april 2013 Melka kommer for fullt 3-4 dagen ja, men har man normal melkeproduksjon skal det jo være nok til at barnet blir mett? Hvis ikke hadde det vært mange skrubbsultne 2døgn-gamle babyer rundt omkring... Hvis du ikke får hjelp HI, hadde jeg også reist på butikken og kjøpt mme så fort D lot seg gjøre...babyen må jo ha mat... Lykke til HI, og gratulerer med jenta hilsen 3 barnsmor Anonym poster: 2ccdc7dae1d797a871ed214fb36d4d05 Takk. Er også trebarnsmor jeg, og ingen av de andre var SÅ sultne på dag to, det her er stor frøken som veide over 4 kilo ved fødsel. HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #19 Skrevet 8. april 2013 Er også redd for at hun får lavt blodsukker, hun skjelver litt en gang i blant :S Heldigvis bare 6 timer igjen til man får kjøpt erstatning. Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #20 Skrevet 8. april 2013 Herregud.. Jenta må da få mat! Jeg hadde ringt sykehuset pronto! Stakkars liten! Og om jenta de skjelver er det jo et tegn på at noe ikke er som det skal! Anonym poster: 7e6dcd846936a02e9a6b3b63ef691fc4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #21 Skrevet 8. april 2013 Herregud.. Jenta må da få mat! Jeg hadde ringt sykehuset pronto! Stakkars liten! Og om jenta de skjelver er det jo et tegn på at noe ikke er som det skal! Anonym poster: 7e6dcd846936a02e9a6b3b63ef691fc4 Sykehuset ligger 3 timer med bil unna, så skjer ikke noe fortere der. Hun skjelver heller ikke hele tiden, men en gang i blant. Alt var som det skal på legesjekken i går. Nå har hun endelig sovnet, skal legge meg også og spurte til butikken kl 7-8 på morran. HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #22 Skrevet 8. april 2013 Selv som førtegangsfødende var jeg forberedt med et par pakker ferdigblandet NAN i heimen til vi kom hjem. Sånn i tilfelle hungersnød. Rart du ikke kan sende mannen din på bensinstasjon, omså det tar en time å kjøre dit. Vet de bruker å ha NAN. Jaja, håper du har gitt sukkervann til babyen din nå ihvertfall. Anonym poster: 5e0e7dc3b7470ffdb51da8eaf90eb29c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #23 Skrevet 8. april 2013 Selv som førtegangsfødende var jeg forberedt med et par pakker ferdigblandet NAN i heimen til vi kom hjem. Sånn i tilfelle hungersnød. Rart du ikke kan sende mannen din på bensinstasjon, omså det tar en time å kjøre dit. Vet de bruker å ha NAN. Jaja, håper du har gitt sukkervann til babyen din nå ihvertfall. Anonym poster: 5e0e7dc3b7470ffdb51da8eaf90eb29c Altså... bensinstasjonene har kun NAN fra 4 mnd, den kan ikke gis til nyfødte. Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #24 Skrevet 8. april 2013 Selv som førtegangsfødende var jeg forberedt med et par pakker ferdigblandet NAN i heimen til vi kom hjem. Sånn i tilfelle hungersnød. Rart du ikke kan sende mannen din på bensinstasjon, omså det tar en time å kjøre dit. Vet de bruker å ha NAN. Jaja, håper du har gitt sukkervann til babyen din nå ihvertfall. Anonym poster: 5e0e7dc3b7470ffdb51da8eaf90eb29c Altså... bensinstasjonene har kun NAN fra 4 mnd, den kan ikke gis til nyfødte. Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8 Her har de ferdigblandet NAN1, som kan brukes til nyfødt. Går jo an å ringe å høre, men nå åpner jo butikken snart. NAN2 brukes forøvrig fra 6 mnd. Anonym poster: 5e0e7dc3b7470ffdb51da8eaf90eb29c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #25 Skrevet 8. april 2013 Selv som førtegangsfødende var jeg forberedt med et par pakker ferdigblandet NAN i heimen til vi kom hjem. Sånn i tilfelle hungersnød. Rart du ikke kan sende mannen din på bensinstasjon, omså det tar en time å kjøre dit. Vet de bruker å ha NAN. Jaja, håper du har gitt sukkervann til babyen din nå ihvertfall. Anonym poster: 5e0e7dc3b7470ffdb51da8eaf90eb29c Altså... bensinstasjonene har kun NAN fra 4 mnd, den kan ikke gis til nyfødte. Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8 Her har de ferdigblandet NAN1, som kan brukes til nyfødt. Går jo an å ringe å høre, men nå åpner jo butikken snart. NAN2 brukes forøvrig fra 6 mnd. Anonym poster: 5e0e7dc3b7470ffdb51da8eaf90eb29c Har ringt, de har bare NAN2. Ga litt sukkervann og venter til kl 7 med MME. HI Anonym poster: 06c39505d930ab490329f101065014d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå