Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #51 Skrevet 5. april 2013 Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg... Hva er spesielt med det? Jeg er også gift, vi har en felleskonto hvor vi setter inn en lik sum til utgifter hver mnd, og etter det er mine penger mine, og hans penger hans egne. Nå tjener den ene noe mer penger enn den andre, mener du da at den ene som tjener mer skal dele dette med den andre på fast basis bare fordi man er gift? Ja. Å skrive under ekteskapspapirer betyr at man skriver under på at det man tar med seg inn i ekteskapet av formue herved er felles eie. Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9 Ehhh, nei! Det er verdier opparbeidet i ekteskapet man har felleseie på. Verdier fra før ekteskapet ble inngått, eller arv mottat i ekteskapet skal o utgangspunktet skjevdeles ved en eventuelt skilsmisse. Det var det jeg mente.Du bare skriver det riktig. Jeg er trøtt... Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9
Modesty Blaise. Skrevet 5. april 2013 #52 Skrevet 5. april 2013 Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg... Hva er spesielt med det? Jeg er også gift, vi har en felleskonto hvor vi setter inn en lik sum til utgifter hver mnd, og etter det er mine penger mine, og hans penger hans egne. Nå tjener den ene noe mer penger enn den andre, mener du da at den ene som tjener mer skal dele dette med den andre på fast basis bare fordi man er gift? Ja. Å skrive under ekteskapspapirer betyr at man skriver under på at det man tar med seg inn i ekteskapet av formue herved er felles eie. Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9 Ehhh, nei! Det er verdier opparbeidet i ekteskapet man har felleseie på. Verdier fra før ekteskapet ble inngått, eller arv mottat i ekteskapet skal o utgangspunktet skjevdeles ved en eventuelt skilsmisse. Det var det jeg mente.Du bare skriver det riktig. Jeg er trøtt... Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9 Oki
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #53 Skrevet 5. april 2013 Dere kvinnfolk som ikke kan akseptere noe annet enn felles penger og felles økonomi i et forhold, hvem tjener mest-dere eller mannen? Hvis jeg noen gang får meg en mann med mye penger skal jeg også kreve felles økonomi. Tjener han derrimot mindre enn meg, tror jeg ikke at jeg gidder å dele noe med han gitt. Anonym poster: 439b3f3908df4c7cdd2cd5977de624b9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #54 Skrevet 5. april 2013 Hvis alt er felles, må man da drive å spørre om lov til å kjøpe seg ting? Høres i såfall veldig gammeldags ut spør du meg. Må da være felles nok å betale betale en viss sum pr mnd til fellesskapet, det som blir igjen av lønna bruker den enkelte som man vil, uten å måtte spørre om lov! Anonym poster: 439b3f3908df4c7cdd2cd5977de624b9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #55 Skrevet 5. april 2013 Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg... Hva er spesielt med det? Jeg er også gift, vi har en felleskonto hvor vi setter inn en lik sum til utgifter hver mnd, og etter det er mine penger mine, og hans penger hans egne. Nå tjener den ene noe mer penger enn den andre, mener du da at den ene som tjener mer skal dele dette med den andre på fast basis bare fordi man er gift? Ja. Å skrive under ekteskapspapirer betyr at man skriver under på at det man tar med seg inn i ekteskapet av formue herved er felles eie. Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9 Så en stakkar som har slitt skolebenken å fått seg en god utdanning og godt betalt jobb, må etter din mening dele alt med sin ektefelle? For at alt skal bli helt likt? Ikke rart mannfolk er litt skeptiske til ekteskapet, skjønner dem godt jeg. Kvinner er sleipe som åler noen ganger. Anonym poster: 439b3f3908df4c7cdd2cd5977de624b9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #56 Skrevet 5. april 2013 Dere kvinnfolk som ikke kan akseptere noe annet enn felles penger og felles økonomi i et forhold, hvem tjener mest-dere eller mannen? Hvis jeg noen gang får meg en mann med mye penger skal jeg også kreve felles økonomi. Tjener han derrimot mindre enn meg, tror jeg ikke at jeg gidder å dele noe med han gitt. Anonym poster: 439b3f3908df4c7cdd2cd5977de624b9 Det rare er at det ikke er snakk om å "akseptere" det, men at det er tydelig at flere gifte kvinner her inne ikke helt har forstått poenget med de byråkratiske fordelene ved ekteskap. Når man er gift, har man faktisk felles økonomi styrt av staten, gjennom felles skatteregler, krav om medlånetaker, osv. Å prøve å holde økonomien separert er jo dermed ganske tungvint og bakvendt. Og om man har et ekteskap tuftet på felles verdier og mål, så trenger man ikke å spørre hverandre om noen ting, bare skjøtte felles økonomi med fornuft og respekt. Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #57 Skrevet 5. april 2013 Hvorfor er det så provoserende at noen ikke velger å ha felles økonomi? Syns mannen din var kjempesnill jeg HI skriver at mannen har bygget opp et firma og derfor tjener veldig brs. Men hadde han hatt mulighet og tid til det om det ikke hadde vært for at HI tok mest vare på barn og og hjem? Hva om HI selv ønsket å satse på karrieren sin, da måtte jo mannen ha tatt en langt mer barnevennlig og mindre betalt jobb for at familielivet med barna fortsatt skulle ha fungert. Poenget mitt er at hennes bidrag til familien og hverdagen er like viktig som hans. Hadde det ikke vært for henne hadde han ikke kunnet satse så mye på karrieren, i tillegg måtte han ha brukt langt mer tid på hjemmebane. Anonym poster: 7b6cc660817a0738dbe85c6bb6788c24 Eller kanskje hun tenkte som så at det er enkelt og mindre krevende å være hjemme å passe barna og vaske hus og la han tjene pengene. Hvorfor orke å stresse ut i jobb når man ikke trenger? Jer er dønn ærlig når jeg sier at jeg elsker å gå hjemme med ungen, kunne sikkert gjort det til de startet i skolen om jeg kunne. Jeg kan egentlig, for mannen tjener godt men jeg følte jeg måtte yte litt mer til fellesskapet og ta vare på mit eget yrke etter at yngstemann ble 3 år.. Anonym poster: 439b3f3908df4c7cdd2cd5977de624b9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #58 Skrevet 5. april 2013 Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg... Hva er spesielt med det? Jeg er også gift, vi har en felleskonto hvor vi setter inn en lik sum til utgifter hver mnd, og etter det er mine penger mine, og hans penger hans egne. Nå tjener den ene noe mer penger enn den andre, mener du da at den ene som tjener mer skal dele dette med den andre på fast basis bare fordi man er gift? Ja. Å skrive under ekteskapspapirer betyr at man skriver under på at det man tar med seg inn i ekteskapet av formue herved er felles eie. Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9 Så en stakkar som har slitt skolebenken å fått seg en god utdanning og godt betalt jobb, må etter din mening dele alt med sin ektefelle? For at alt skal bli helt likt? Ikke rart mannfolk er litt skeptiske til ekteskapet, skjønner dem godt jeg. Kvinner er sleipe som åler noen ganger. Anonym poster: 439b3f3908df4c7cdd2cd5977de624b9 Ja. Og ja. Og til det siste så dreier det seg ikke om å være sleip i det hele tatt, men om å sikre og verne om sin utkårede og sine barn innen ekteskapet, og sikre at materielle goder forblir innad i familien. Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #59 Skrevet 5. april 2013 Ingen som har separert økonomi kan ha et 100% godt forhold. Enda verre om den ene parten tjener mye ift. den andre. Blir som å se ned på egen makker. "Jeg er så snill å gir deg penger" ...Kunne like gjerne kalt deg hore. Anonym poster: 83b30710ac4d0959f707e7c3e61b3b0d
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #60 Skrevet 5. april 2013 Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg... Hva er spesielt med det? Jeg er også gift, vi har en felleskonto hvor vi setter inn en lik sum til utgifter hver mnd, og etter det er mine penger mine, og hans penger hans egne. Nå tjener den ene noe mer penger enn den andre, mener du da at den ene som tjener mer skal dele dette med den andre på fast basis bare fordi man er gift? Ja. Å skrive under ekteskapspapirer betyr at man skriver under på at det man tar med seg inn i ekteskapet av formue herved er felles eie. Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9 Så en stakkar som har slitt skolebenken å fått seg en god utdanning og godt betalt jobb, må etter din mening dele alt med sin ektefelle? For at alt skal bli helt likt? Ikke rart mannfolk er litt skeptiske til ekteskapet, skjønner dem godt jeg. Kvinner er sleipe som åler noen ganger. Anonym poster: 439b3f3908df4c7cdd2cd5977de624b9 Ja. Og ja. Og til det siste så dreier det seg ikke om å være sleip i det hele tatt, men om å sikre og verne om sin utkårede og sine barn innen ekteskapet, og sikre at materielle goder forblir innad i familien. Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9 Vi kvinner liker å dele på det som gir oss fordeler, det gjør jeg også. Det som ikke er like morro å dele på, vil vi helst ikke ha noe av. Skillsmissestatistikken er så høy i dag og når annenhver familie går i oppløsning så vil godene (mannens penger?) deles, kona sitter igjen med noen kroner og har kanskje ikke jobbet på flere år. Anonym poster: 439b3f3908df4c7cdd2cd5977de624b9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #61 Skrevet 5. april 2013 Ingen som har separert økonomi kan ha et 100% godt forhold. Enda verre om den ene parten tjener mye ift. den andre. Blir som å se ned på egen makker. "Jeg er så snill å gir deg penger" ...Kunne like gjerne kalt deg hore. Anonym poster: 83b30710ac4d0959f707e7c3e61b3b0d Regner med du har erfaring på området siden du er så sikker på at de med separert økonomi ikke har det 100 % i forholdet. Ser du ned på din mann fordi du tjener mere? Ser du på han som en hore hvis du gir han penger? Hvorfor gi han penger forresten, har han ikke penger selv? Anonym poster: 439b3f3908df4c7cdd2cd5977de624b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå