Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 5. april 2013 #26 Skrevet 5. april 2013 Hvorfor er det så provoserende at noen ikke velger å ha felles økonomi? Syns mannen din var kjempesnill jeg
Miamimom Skrevet 5. april 2013 #27 Skrevet 5. april 2013 Stakkars mannen min da tydeligvis. For meg hadde det vært en selvfølge og ikke noe han hadde vært snill fordi han hadde gjort. Er mannen din verdens snilleste hvis han er hjemme med barna mens du er borte også? Eller er det bare økonomisk du ikke forventer hjelp?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #28 Skrevet 5. april 2013 Hvorfor er det så provoserende at noen ikke velger å ha felles økonomi? Syns mannen din var kjempesnill jeg HI skriver at mannen har bygget opp et firma og derfor tjener veldig brs. Men hadde han hatt mulighet og tid til det om det ikke hadde vært for at HI tok mest vare på barn og og hjem? Hva om HI selv ønsket å satse på karrieren sin, da måtte jo mannen ha tatt en langt mer barnevennlig og mindre betalt jobb for at familielivet med barna fortsatt skulle ha fungert. Poenget mitt er at hennes bidrag til familien og hverdagen er like viktig som hans. Hadde det ikke vært for henne hadde han ikke kunnet satse så mye på karrieren, i tillegg måtte han ha brukt langt mer tid på hjemmebane. Anonym poster: 7b6cc660817a0738dbe85c6bb6788c24
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #29 Skrevet 5. april 2013 .. og derfor blir det feil at han alene skal nyte godt av lønningsposen sin. # 28 Anonym poster: 7b6cc660817a0738dbe85c6bb6788c24
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #30 Skrevet 5. april 2013 Det er ingen selvfølge her i huset nei! Vi deler på fellesutgiftene, men min gjeld er min gjeld.... Du har en snill mann og kos deg med det Anonym poster: 452ec9521278d915aee43c59a2bf9bcc
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 5. april 2013 #31 Skrevet 5. april 2013 Hvorfor er det så provoserende at noen ikke velger å ha felles økonomi? Syns mannen din var kjempesnill jeg HI skriver at mannen har bygget opp et firma og derfor tjener veldig brs. Men hadde han hatt mulighet og tid til det om det ikke hadde vært for at HI tok mest vare på barn og og hjem? Hva om HI selv ønsket å satse på karrieren sin, da måtte jo mannen ha tatt en langt mer barnevennlig og mindre betalt jobb for at familielivet med barna fortsatt skulle ha fungert. Poenget mitt er at hennes bidrag til familien og hverdagen er like viktig som hans. Hadde det ikke vært for henne hadde han ikke kunnet satse så mye på karrieren, i tillegg måtte han ha brukt langt mer tid på hjemmebane. Anonym poster: 7b6cc660817a0738dbe85c6bb6788c24 Men hvorfor er dette et problem for deg? Tror du ikke at hi og mannen har blitt enige om hvordan de vil leve livet sitt? Om Hi er lik meg, har hun selv ønsket å bruke tiden sin å hus og hjem i stede for å "bygge karriere". Man velger forskjellig og det som er riktig for deg trenger ikke passe andre.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #32 Skrevet 5. april 2013 Hvorfor er det så provoserende at noen ikke velger å ha felles økonomi? Syns mannen din var kjempesnill jeg HI skriver at mannen har bygget opp et firma og derfor tjener veldig brs. Men hadde han hatt mulighet og tid til det om det ikke hadde vært for at HI tok mest vare på barn og og hjem? Hva om HI selv ønsket å satse på karrieren sin, da måtte jo mannen ha tatt en langt mer barnevennlig og mindre betalt jobb for at familielivet med barna fortsatt skulle ha fungert. Poenget mitt er at hennes bidrag til familien og hverdagen er like viktig som hans. Hadde det ikke vært for henne hadde han ikke kunnet satse så mye på karrieren, i tillegg måtte han ha brukt langt mer tid på hjemmebane. Anonym poster: 7b6cc660817a0738dbe85c6bb6788c24 Men hvorfor er dette et problem for deg? Tror du ikke at hi og mannen har blitt enige om hvordan de vil leve livet sitt? Om Hi er lik meg, har hun selv ønsket å bruke tiden sin å hus og hjem i stede for å "bygge karriere". Man velger forskjellig og det som er riktig for deg trenger ikke passe andre. Nei for all del, kos dere med minstepensjonisttilværelse alt dere vil. Og med å muligens måtte bli værende i et ulykkelig ekteskap fordi dere ikke har økonomi til å skille dere. Nok av dem her inne som blir i forholdet kun fordi de ikke har råd til et samlivsbrudd, var jo en lang tråd om det for noen uker siden. Anonym poster: 7b6cc660817a0738dbe85c6bb6788c24
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 5. april 2013 #33 Skrevet 5. april 2013 Hvorfor er det så provoserende at noen ikke velger å ha felles økonomi? Syns mannen din var kjempesnill jeg HI skriver at mannen har bygget opp et firma og derfor tjener veldig brs. Men hadde han hatt mulighet og tid til det om det ikke hadde vært for at HI tok mest vare på barn og og hjem? Hva om HI selv ønsket å satse på karrieren sin, da måtte jo mannen ha tatt en langt mer barnevennlig og mindre betalt jobb for at familielivet med barna fortsatt skulle ha fungert. Poenget mitt er at hennes bidrag til familien og hverdagen er like viktig som hans. Hadde det ikke vært for henne hadde han ikke kunnet satse så mye på karrieren, i tillegg måtte han ha brukt langt mer tid på hjemmebane. Anonym poster: 7b6cc660817a0738dbe85c6bb6788c24 Men hvorfor er dette et problem for deg? Tror du ikke at hi og mannen har blitt enige om hvordan de vil leve livet sitt? Om Hi er lik meg, har hun selv ønsket å bruke tiden sin å hus og hjem i stede for å "bygge karriere". Man velger forskjellig og det som er riktig for deg trenger ikke passe andre. Nei for all del, kos dere med minstepensjonisttilværelse alt dere vil. Og med å muligens måtte bli værende i et ulykkelig ekteskap fordi dere ikke har økonomi til å skille dere. Nok av dem her inne som blir i forholdet kun fordi de ikke har råd til et samlivsbrudd, var jo en lang tråd om det for noen uker siden. Anonym poster: 7b6cc660817a0738dbe85c6bb6788c24 Så du tror ikke at "vi" har vett nok til å ordne oss selv om vi velger andre økonomiske løsninger? Kanskje du skulle jobbe litt med fordommene dine? Og OM jeg skulle blitt minstepensjonist hadde det faktisk vært verd all den tiden jeg har hatt sammen med barna våre. Vi har aldri kjent på tidsklemma og det er verd hvert pensjonspoeng jeg har gått glipp av! Med en mann som jobber mye i perioder, men som er utrolig flink til å prioritere familien når han har fri syns jeg vi har fått til familielivet vårt veldig bra - og det er vel det viktigste? At vi gjør det som passer best for oss? Akkurat som Hi velger det beste for seg, og du for deg?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #34 Skrevet 5. april 2013 Jeg elsker min unge kjekke mann. men kan ikke bo med han pga økonomi . og di andre ting. men hovedsaklig økonomi. :-) og jeg ska sørge visst nokn på han mens han bruker sin intekt som er trippel nesten av min. den går til han selv mest. og jeg må gi alt mitt :-) Anonym poster: 1700c649096dad575abcddedab2bcd7b
stylees Skrevet 5. april 2013 #35 Skrevet 5. april 2013 Kvalifiserer det til verdens snilleste mann? Det er vel mer en selvfølge om man er en familie spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #36 Skrevet 5. april 2013 Jeg antar at du giftet deg fordi det var det mest romantiske du kunne gjøre? Mens han giftet seg pga økonomi. Når man er gift skatter man på bakgrunn av ektefelles økonomi, og sannsynligheten er stor for at du har fått endret skatteklasse fordi mannen du nettopp har giftet deg med tjener mer enn deg. Du skatter nå mer fordi du ikke lenger står som eneforsørger. Han derimot har fått skattelette fordi han er blitt medforsørger. Hvis han betaler din baksmell og får deg til å tro at han gjør det av snillhet, så er han en luring, og du er dummere enn et brød! Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9
Mrs. Kaizer Skrevet 5. april 2013 #37 Skrevet 5. april 2013 Skulle da bare mangle.. Hos oss er det naturlig å dele på inntekter og utgifter, så hadde ikke kalt mannen for verdens beste for det. Som regel er det mannens feil dersom jeg får baksmell, for han overfører litt av si lønn på meg for å slippe unna toppskatten. Så da skulle det bare mangle at han ikke hjelper til med å betale den.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #38 Skrevet 5. april 2013 Om det er alt som skal til for å kvalifisere seg som verdens beste mann så er det jaggu mange av dem Anonym poster: 6cff2da01c2e8bcc9144bbe03a505f07
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #39 Skrevet 5. april 2013 Jeg antar at du giftet deg fordi det var det mest romantiske du kunne gjøre? Mens han giftet seg pga økonomi. Når man er gift skatter man på bakgrunn av ektefelles økonomi, og sannsynligheten er stor for at du har fått endret skatteklasse fordi mannen du nettopp har giftet deg med tjener mer enn deg. Du skatter nå mer fordi du ikke lenger står som eneforsørger. Han derimot har fått skattelette fordi han er blitt medforsørger. Hvis han betaler din baksmell og får deg til å tro at han gjør det av snillhet, så er han en luring, og du er dummere enn et brød! Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9 Du har jammen positiv erfaring med menn skjønner jeg? Heldigvis er ikke alle menn beregnende drittsekker. Anonym poster: 4486a21f4dc8299cb3dc581aaa1889d9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #40 Skrevet 5. april 2013 Jeg antar at du giftet deg fordi det var det mest romantiske du kunne gjøre? Mens han giftet seg pga økonomi. Når man er gift skatter man på bakgrunn av ektefelles økonomi, og sannsynligheten er stor for at du har fått endret skatteklasse fordi mannen du nettopp har giftet deg med tjener mer enn deg. Du skatter nå mer fordi du ikke lenger står som eneforsørger. Han derimot har fått skattelette fordi han er blitt medforsørger. Hvis han betaler din baksmell og får deg til å tro at han gjør det av snillhet, så er han en luring, og du er dummere enn et brød! Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9 Du har jammen positiv erfaring med menn skjønner jeg? Heldigvis er ikke alle menn beregnende drittsekker. Anonym poster: 4486a21f4dc8299cb3dc581aaa1889d9 Det er forskjell på å være økonomisk og beregnende drittsekk. Jeg kjenner mange økonomiske folk. Ingen av dem er drittsekker, og de tar seg av økonomien i ekteskapet om de lever med mindre økonomisk oppegående ektefolk, og betaler baksmeller med skatt til gode, etter behov, ikke av snillhet. Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #41 Skrevet 5. april 2013 Hvis dette kvalifiserer til verdens snilleste så legger du lista veldig lavt! Jeg ville tatt betaling av hverandres baksmell som en selvfølge, og oppfordring om å bruke litt penger på seg selv som en hyggelig oppmerksomhet. Verdens beste mann har jeg atskillig høyere krav til! Anonym poster: a9689f322e2047485c69129bfa0c6e04
TPK Skrevet 5. april 2013 #42 Skrevet 5. april 2013 Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg...
Modesty Blaise. Skrevet 5. april 2013 #43 Skrevet 5. april 2013 Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg... Hva er spesielt med det? Jeg er også gift, vi har en felleskonto hvor vi setter inn en lik sum til utgifter hver mnd, og etter det er mine penger mine, og hans penger hans egne. Nå tjener den ene noe mer penger enn den andre, mener du da at den ene som tjener mer skal dele dette med den andre på fast basis bare fordi man er gift?
TPK Skrevet 5. april 2013 #44 Skrevet 5. april 2013 (endret) Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg... Hva er spesielt med det? Jeg er også gift, vi har en felleskonto hvor vi setter inn en lik sum til utgifter hver mnd, og etter det er mine penger mine, og hans penger hans egne. Nå tjener den ene noe mer penger enn den andre, mener du da at den ene som tjener mer skal dele dette med den andre på fast basis bare fordi man er gift? Ja, det mener jeg. Jeg synes ikke man skal ha "sine egne penger" når man er gift. Alt bør være felles, og så deler man etter evne og behov. Men da mener jeg også at man skal være felles om store utgifter, som bil (selvsagt), dyrt sportsutstyr, ferier, osv. Når det er sagt er jeg samboer med (delvis) felles økonomi, så jeg er jo ikke noen ekspert Endret 5. april 2013 av GGI
Modesty Blaise. Skrevet 5. april 2013 #45 Skrevet 5. april 2013 Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg... Hva er spesielt med det? Jeg er også gift, vi har en felleskonto hvor vi setter inn en lik sum til utgifter hver mnd, og etter det er mine penger mine, og hans penger hans egne. Nå tjener den ene noe mer penger enn den andre, mener du da at den ene som tjener mer skal dele dette med den andre på fast basis bare fordi man er gift? Ja, det mener jeg. Jeg synes ikke man skal ha "sine egne penger" når man er gift. Alt bør være felles, og så deler man etter evne og behov. Når det er sagt er jeg samboer med (delvis) felles økonomi, så jeg er jo ikke noen ekspert For meg så er det helt motsatt, jeg hadde fått pusteproblemer hvis mannen min skulle hatt mulighet til å blande seg opp i hva jeg bruker mine penger på. Så lenge løpende utgifter blir betalt, og vi deler på disse så holder det i massevis. Nå har jeg også 0 interesse av å ha kontroll på hva mannen min bruker av penger også da...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #46 Skrevet 5. april 2013 Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg... Hva er spesielt med det? Jeg er også gift, vi har en felleskonto hvor vi setter inn en lik sum til utgifter hver mnd, og etter det er mine penger mine, og hans penger hans egne. Nå tjener den ene noe mer penger enn den andre, mener du da at den ene som tjener mer skal dele dette med den andre på fast basis bare fordi man er gift? Ja, det mener jeg. Jeg synes ikke man skal ha "sine egne penger" når man er gift. Alt bør være felles, og så deler man etter evne og behov. Men da mener jeg også at man skal være felles om store utgifter, som bil (selvsagt), dyrt sportsutstyr, ferier, osv. Når det er sagt er jeg samboer med (delvis) felles økonomi, så jeg er jo ikke noen ekspert Og du ser ingenting rart i at du skal mene noe så bastant om andre menneskers økonom? Anonym poster: 4486a21f4dc8299cb3dc581aaa1889d9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #47 Skrevet 5. april 2013 Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg... Hva er spesielt med det? Jeg er også gift, vi har en felleskonto hvor vi setter inn en lik sum til utgifter hver mnd, og etter det er mine penger mine, og hans penger hans egne. Nå tjener den ene noe mer penger enn den andre, mener du da at den ene som tjener mer skal dele dette med den andre på fast basis bare fordi man er gift? Ja. Å skrive under ekteskapspapirer betyr at man skriver under på at det man tar med seg inn i ekteskapet av formue herved er felles eie. Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #48 Skrevet 5. april 2013 Fikk lyst til å fortelle om hvordan vi har organisert økonomien: jeg setter inn på en konto, som også min mann disponerer, penger som dekker alle våre kostnader. Han benytter sin lønn til akkurat det han vil. Fungerer fint for oss. Vi har vært sammen 17 år og gift de siste 10 år. Tror ikke det er et fasitsvar på hvordan økonomien skal organiseres, men jeg er ikke enig med deg at du har verdens snilleste mann. Det er vel naturlig å hjelpe hverandre selv om man har separat økonomi? Anonym poster: d4055b4174cee109f405a8efc46b82c4
Modesty Blaise. Skrevet 5. april 2013 #49 Skrevet 5. april 2013 Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg... Hva er spesielt med det? Jeg er også gift, vi har en felleskonto hvor vi setter inn en lik sum til utgifter hver mnd, og etter det er mine penger mine, og hans penger hans egne. Nå tjener den ene noe mer penger enn den andre, mener du da at den ene som tjener mer skal dele dette med den andre på fast basis bare fordi man er gift? Ja. Å skrive under ekteskapspapirer betyr at man skriver under på at det man tar med seg inn i ekteskapet av formue herved er felles eie. Anonym poster: 1e8cfbde08c4ee75998f2b3798230ac9 Ehhh, nei! Det er verdier opparbeidet i ekteskapet man har felleseie på. Verdier fra før ekteskapet ble inngått, eller arv mottat i ekteskapet skal o utgangspunktet skjevdeles ved en eventuelt skilsmisse.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #50 Skrevet 5. april 2013 Dere er gift men har delt økomomi? Meget spesielt spør du meg... Hva er spesielt med det? Jeg er også gift, vi har en felleskonto hvor vi setter inn en lik sum til utgifter hver mnd, og etter det er mine penger mine, og hans penger hans egne. Nå tjener den ene noe mer penger enn den andre, mener du da at den ene som tjener mer skal dele dette med den andre på fast basis bare fordi man er gift? Ja, det mener jeg. Jeg synes ikke man skal ha "sine egne penger" når man er gift. Alt bør være felles, og så deler man etter evne og behov. Når det er sagt er jeg samboer med (delvis) felles økonomi, så jeg er jo ikke noen ekspert For meg så er det helt motsatt, jeg hadde fått pusteproblemer hvis mannen min skulle hatt mulighet til å blande seg opp i hva jeg bruker mine penger på. Så lenge løpende utgifter blir betalt, og vi deler på disse så holder det i massevis. Nå har jeg også 0 interesse av å ha kontroll på hva mannen min bruker av penger også da... Man kan ha felles økonomi uten å "blande seg opp opp i" hva partneren bruker penger på. Vi beholder det samme beløpet selv som vi bruker på hva vi vil. Resten går på felleskonto. Altså har vi like mye penger å rutte med som den andre ikke legger seg opp i. Like fullt felles økonomi. Anonym poster: c56d6d64cc4d766a8fddf10ce12df2f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå