Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #26 Skrevet 5. april 2013 Ikke vondt å få den, men ble ikke bedre av smerter. Ingen lammelser, det får du med spinal. Men den virker på den måten at jeg gikk fra 2 cm til 10 cm på 30 minutter! Sikkert derfor jeg ikke syntes smertene gav seg noe. Anonym poster: ce6100897190cf75b6f65a37389596e4 Jeg fikk spinalbedøvelse, og absolutt ingen lammelser.. Stod på gulvet og presset, og hadde ingen problemer med å røre meg! Tok alt av smerter, og det var helt fantastisk - gikk fra 4-8 cm på 20 minutter, så det var ganske intenst og vondt før de fikk satt spinalen! Ulempen var jeg ikke kjente riene i det hele tatt, ikke pressrier heller, så det var vanskelig å presse! Først når de fikk satt drypp og fått igang riene litt ordentlig igjen, klarte jeg å presse - så jeg syntes det var en stor hjelp å kjenne riene litt når han skulle ut! Klødde over hele meg, men det hjalp med kalde kluter som samboer hadde ansvaret for og da følte han seg nyttig også! Anonym poster: ed2a65a9ffcf88a2045f6c1d83d793cb
Håper<3 Skrevet 5. april 2013 #27 Skrevet 5. april 2013 Veldig positiv erfaring med epidural, var en fantastisk smertelindring etter timevis med tette rier. Den eneste bivirkningen var en forferdelig kløe.
LittLykkelig Skrevet 5. april 2013 #28 Skrevet 5. april 2013 Epidural gjorde at jeg fikk med meg min egen fødsel. Før den var jeg sliten, frustrert og totalt "drita" på lystgass. Hadde hatt rier i over et døgn og ikke fått sovet noe. Når riene var sterke i over 13 timer og det tok timesvis fra 3 til 4 cm, ba jeg om epidural. Den fjernet all smerte og jeg fikk sove litt. Synes derimot det var jævlig å gå fra smertefri til helvete når han skulle ut. Da kjente jeg plutselig ALT! Likevel skal jeg SÅ ha epidural om 20 uker
Diddels Skrevet 5. april 2013 #29 Skrevet 5. april 2013 Epidural reddet mine fødseler. Var ikke vondt å sette. Da andre mann kom til verden satte derimot den svææært erfarne legen epiduralen feil slik at jeg etpar timer kun hadde bedøvelse i ett bein og en side av ryggen. Når dette ble ryddet opp i var alt bra.
IceNose Skrevet 5. april 2013 Forfatter #30 Skrevet 5. april 2013 Takk for mange svar! De fleste er positive til det da ser jeg Ei venninne av meg hadde ikke kjent noe fra livet og ned på maaaaange timer..Derfor litt nervøs... Men det kan være fordi de satte den feil? Jeg begynte tenke på det i går om jeg kanskje skulle vurdere å ha det med på lista mi om det går lang tid og jeg har vondt! Jeg tenker på med det at det er flere om får sove i mellom og det må jo være fantastisk??Hente seg litt inn igjen!? Det er bare ett eller annet med den jeg synes virker så skummelt med den..Som gjør at den havner litt langt bak for min del: Men det er jo så mange som har tatt den..Hm, tenker mye nå! Mamma var veldig rask med sine fødsler..Hu hadde ingen smertestillende på oss tre..Mamma hadde regelmessige rier fra 1900-1945, da tok de vannet og plutselig var jeg ute, kl 2000. Da hadde hun hatt en par rier fra kl 1600. Men er jo ikke sikkert at jeg er så kjapp som henne da..! Tar gjerne imot fleres erfaringer
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #31 Skrevet 5. april 2013 Syns ikke den var vondt. Ble så og si lam i ene foten. Men sovna når jeg fikk den (4cm) og når jeg våkna sku jeg presse:) så ganske sikker på at den hjalp.. He he Anonym poster: d18cfad65b4acfc091d8212c4cc9bf79
Fomle84 Skrevet 5. april 2013 #32 Skrevet 5. april 2013 Jeg har født to uten epidural, ingen problem. Gått veldig raskt fra de tok vannet. Er nå klar for tredjemann og satser på å føde uten epidural nå også. Urkreftene slår til...
blå2010+rosa2013 Skrevet 5. april 2013 #33 Skrevet 5. april 2013 Jeg har ikke hatt epidural men spinal pga ks. Da ble jeg lammet et par timer og det var litt ubehagelig. Men ved denne fødselen må jeg ha epidural, har ikke noe valg pga setefødsel. Så da får jeg se hvordan det er.
Siamese Hellhound Skrevet 5. april 2013 #34 Skrevet 5. april 2013 Jeg synes det var vondt å sette den, lurer på om kanskje ikke lokalbedøvelsen virket ordentlig. Og hadde nok ikke full effekt av den heller, selv om den tok unna litt av toppen av riene. Men da de spurte om de skulle prøve å sette den en gang til, torde jeg ikke, for jeg ville ikke ha det vonde stikket en gang til...
Tibra Skrevet 5. april 2013 #35 Skrevet 5. april 2013 Nr 1 fødte jeg i seteleie og med epidural fra 4-5 cm åpning. I forhold til riene var det ikke vondt å få nåla i ryggen, mest vanskelig å sitte stille! Epiduralen tok mye av smertene i ryggen, men hadde fortsatt veldig nedpress når mini skrudde seg med rumpa ned i bekkenet.. Kjente ikke utdrivningsfasen så godt (det oppdaget jeg når jeg fødte nr 2 ). Ble nummen i beina og hadde problemer med å stå. Etter fødselen var jeg helt fin ganske raskt. Fødselen gikk relativt kjapt selv med epidural. Nr 2 var hodefødsel og kom inn på sykehuset med full åpning. Utdrivningen veeeldig mye vondere enn med epidural, men allikevel en mye mindre vond fødsel enn nr 1. Så min opplevelse er at type fødsel er minst like avgjørende som smertestillende eller ikke. Min fødsel helt uten smertestillende var mye enklere og faktisk mindre vond enn den med epidural. Så tror egentlig det lureste er å se an hvordan det hele fyker av...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #36 Skrevet 5. april 2013 Hadde en veldig god opplevelse forrige fødsel med epidural, ble igangsatt og hadde drypp. Fikk riestorm over en lang periode, så var en redning å få noen roligere timer smertemessig før baby kom. Anonym poster: 084315d9be73d4061942238f2d02bb1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå