Strikkulf Skrevet 4. april 2013 #26 Skrevet 4. april 2013 Nope, synest ikke Oslo er spesielt noe særlig, ville mye heller ha bodd i Trondheim eller London om jeg skulle finne på å flytte til byen igjen:))
Mamma4livet Skrevet 4. april 2013 #27 Skrevet 4. april 2013 Jeg er opprinnelig nordlending, men flyttet til Oslo for 16 år siden. Planen var å bo her i 3 år.... Før jeg flyttet hit hadde jeg mange fordommer mot byen og grudde meg til å bosette meg her med barn. Jeg trodde ikke at jeg ønsket at barna våre skulle vokse opp her. Heldigvis så tok jeg feil. Det er steder i Oslo jeg ikke ønsker å bo, vi har alltid bodd utenfor bykjernen, men nå stortrives jeg. Vi har bestemt oss for ikke å flytte nordover igjen selv om jeg elsker NordNorge. Vi trives! <3 OSLO
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #28 Skrevet 4. april 2013 Nei. Jeg hadde savnet Bergen alt for mye. Oslo går man seg liksom litt bort i. Har ikke mye historie slik som Bergen, Tromsø og Stavanger. (og lignende steder) Der man kan gå gatelangs og føle historiens sus mellom gamle trevegger. Og så er det jo dette engasjementet da, som vi Bergensere har rundt den minste lille ting. Buekorps, Brann, Festspillene osv. Hææ ?? Har ikke Oslo historisk sus mener du ??? Hvorfor mener du Bergen,Tromsø,Stavanger og lignende steder har mer historie ? Eller kan ikke du historien din kanskje ? Og man går da seg virkelig ikke bort i lille Oslo vel Anonym poster: b46c34f0b1d3aac0f65477496cc018e2
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #29 Skrevet 4. april 2013 Kan ikke tenke meg å bo ett annet sted enn Oslo Elsker den byen <3 Anonym poster: 1d91f675d63b3c815b6c23a9c2e1e4d8
Gjest Kira bjeffer Skrevet 4. april 2013 #31 Skrevet 4. april 2013 Jeg har vokst opp rett utenfor Oslo, og bodd der i mange år mens jeg studerte. Elsker Oslo, og har planer om å flytte tilbake den dagen ungene flytter for seg selv.
hit og dit Skrevet 4. april 2013 #32 Skrevet 4. april 2013 Nei, jeg liker meg på landet. Da lengre på landet enn hus med hager, grønne lunger og tilrettelagt turområdet. Jeg liker meg på svært små plasser med mye tumleplass =)
PintSizedDictator Skrevet 4. april 2013 #33 Skrevet 4. april 2013 Nei. Jeg hadde savnet Bergen alt for mye. Oslo går man seg liksom litt bort i. Har ikke mye historie slik som Bergen, Tromsø og Stavanger. (og lignende steder) Der man kan gå gatelangs og føle historiens sus mellom gamle trevegger. Og så er det jo dette engasjementet da, som vi Bergensere har rundt den minste lille ting. Buekorps, Brann, Festspillene osv. Hææ ?? Har ikke Oslo historisk sus mener du ??? Hvorfor mener du Bergen,Tromsø,Stavanger og lignende steder har mer historie ? Eller kan ikke du historien din kanskje ? Og man går da seg virkelig ikke bort i lille Oslo vel Anonym poster: b46c34f0b1d3aac0f65477496cc018e2 Klart Oslo har historie dog ikke i like rikt monn, og man føler ikke den på kroppen slik man gjør i andre byer der mye av de eldgamle bebyggelsene fremdeles står. Som f.eks Bryggen i Bergen. Det var -det- jeg mente
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #34 Skrevet 4. april 2013 Jeg er født og oppvokst på Jessheim, bodd og jobbet i Oslo før jeg stiftet familie. Nå som jeg har mann og barn kunne jeg ikke tenke meg å bo i Oslo i det hele tatt. Jeg er veldig fornøyd med å ha stort hus, 2 mål tomt, kunne slippe ungene ut på gata og la de sykle, sparke, besøke venner o.l. uten å være redd for trafikken, trikken o.l. Vi ha bosatt oss 2 km fra sentrum i en mindre by og har her både land og by på en gang, men ikke storby. Bare det å kunne kjøre bil klokken fire uten å måtte stå i kø er grunn nok til å flytte fra Oslo.. Anonym poster: f3632117252808177e601c8055c9474f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #35 Skrevet 4. april 2013 for jobb ja så kunne jeg bodd der, men trives ikke spesielt godt i Oslo. Syns og den mangler sjarm. Det er så mange "sentrum" i byen. Liker byer der sentrum er sentrum... Har bodd i Sydney og noen byer i England og selv om Sydney var stor og områder var det rent, koselig, vennlige folk...ikke bare stress Anonym poster: 0683fdb7c9f22f15e71d5f127dcb1341
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #36 Skrevet 4. april 2013 Nei. Jeg hadde savnet Bergen alt for mye. Oslo går man seg liksom litt bort i. Har ikke mye historie slik som Bergen, Tromsø og Stavanger. (og lignende steder) Der man kan gå gatelangs og føle historiens sus mellom gamle trevegger. Og så er det jo dette engasjementet da, som vi Bergensere har rundt den minste lille ting. Buekorps, Brann, Festspillene osv. Hææ ?? Har ikke Oslo historisk sus mener du ??? Hvorfor mener du Bergen,Tromsø,Stavanger og lignende steder har mer historie ? Eller kan ikke du historien din kanskje ? Og man går da seg virkelig ikke bort i lille Oslo vel Anonym poster: b46c34f0b1d3aac0f65477496cc018e2 Klart Oslo har historie dog ikke i like rikt monn, og man føler ikke den på kroppen slik man gjør i andre byer der mye av de eldgamle bebyggelsene fremdeles står. Som f.eks Bryggen i Bergen. Det var -det- jeg mente Men det er da flust av slike plasser i Oslo .. Skjønner ikke hvor du har vært (om du har vært i Oslo da ?) om du kan mene Oslo ikke har like rik historie .. Jeg mener det heller er omvendt jeg da .. Anonym poster: b46c34f0b1d3aac0f65477496cc018e2
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #37 Skrevet 4. april 2013 Hadde vi hatt råd så hadde jeg flyttet hjem ti Oslo på et blunk! Anonym poster: 3a68dcf00b55d43646f7734adb715ea9
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #38 Skrevet 4. april 2013 Født og oppvokst i Oslo, i dyrt og ettertraktet villastrøk. Som studenter kjøpte vi egen leilighet i sentrum, helt topp da, men etter at vi fikk vårt første barn kom ønsket om mer landlige omgivelser rimelig kjapt. Kjøpte oss hus på "landet" med stor hage og rolige, trygge omgivelser, skog og skiløyper rett utenfor huset- og føler meg endelig hjemme!! Kan aldri tenke meg å flytte tilbake til Oslo igjen, jeg er altfor glad i natur og rolige omgivelser til å ville tilbake! Blir alltid så stressa når jeg kommer tilbake dit og savner virkelig ingenting fra mitt tidligere Oslo-liv! (annet enn billig og god asiatisk take-away, og det er jo ikke mye i den store sammenheng!) Anonym poster: a7943377ba13c34467bf96acd8269637
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #39 Skrevet 4. april 2013 Nei! Men det er fordi jeg ikke vil bo i storby på generell basis, og da naturligvis heller ikke den største.. Anonym poster: 6ea7c9fc55babc26659c7f0819ffd602
MammaTilNick Skrevet 4. april 2013 #40 Skrevet 4. april 2013 Jeg bor på landet ved kysten å stortrives med det! Kommer egentlig fra Trondheim og savner byen noen ganger. Uansett er det bedre å kunne la barne mitt leke i hagen uten å være bekymret. Han slipper å vokse opp i blokkleilighet og eksos. Nei, på landet er det trygt og godt
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #41 Skrevet 4. april 2013 Nei, jeg er ingen bymenneske. Bor i Bergen nå og har gjort det de siste årene. Nå skal jeg heldigvis flytte tilbake til bygda å nyte uberørt natur, stor hage og få mennesker igjen Anonym poster: 7140d77cbd3409850ce97948fd7b1080
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #42 Skrevet 4. april 2013 Nei. Jeg hadde savnet Bergen alt for mye. Oslo går man seg liksom litt bort i. Har ikke mye historie slik som Bergen, Tromsø og Stavanger. (og lignende steder) Der man kan gå gatelangs og føle historiens sus mellom gamle trevegger. Og så er det jo dette engasjementet da, som vi Bergensere har rundt den minste lille ting. Buekorps, Brann, Festspillene osv. Hææ ?? Har ikke Oslo historisk sus mener du ??? Hvorfor mener du Bergen,Tromsø,Stavanger og lignende steder har mer historie ? Eller kan ikke du historien din kanskje ? Og man går da seg virkelig ikke bort i lille Oslo vel Anonym poster: b46c34f0b1d3aac0f65477496cc018e2 Klart Oslo har historie dog ikke i like rikt monn, og man føler ikke den på kroppen slik man gjør i andre byer der mye av de eldgamle bebyggelsene fremdeles står. Som f.eks Bryggen i Bergen. Det var -det- jeg mente Men det er da flust av slike plasser i Oslo .. Skjønner ikke hvor du har vært (om du har vært i Oslo da ?) om du kan mene Oslo ikke har like rik historie .. Jeg mener det heller er omvendt jeg da .. Anonym poster: b46c34f0b1d3aac0f65477496cc018e2 Dere har bare ulike erfaringer, samma det vel. Noen liker Oslo, noen liker Bergen, noen liker bygda... Er bare naturlig og veldig fint at folk liker ulike steder. Anonym poster: 113e0fe24c80bc011f1dd095bfd36113
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #43 Skrevet 4. april 2013 Jaa! Trives såå godt i Oslo. Bor i rolig strøk midt mellom Løkka, Sagene og St. H-haugen. Elsker muligheten for å velge om jeg vil ha ro og fred ut med Akers Elva eller kafeliv på Løkka. Etter denne permisjonen må vi nok flytte litt utenfor byen for å få hage, gruer meg litt til det. Men blir ikke lenger bort en Ekeberg//Nordstrand slik at jeg fortsatt har byen nært! Anonym poster: 291aa56f595e255079edfabf49ec5e61
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 4. april 2013 #44 Skrevet 4. april 2013 Har aldri bodd i by, men i fremtidsplanen er et lengre opphold i enten Bergen, Oslo eller London notert Det jeg har sett av Oslo på mine ikke altfor mange besøk, er positivt og jeg kunne godt bodd i St Haugsområdet f.eks.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #45 Skrevet 4. april 2013 Er født og oppvokst på bygda, men har bodd en del år i Bergen. Er veldig glad i bylivet, og kunne gjerne ha prøvd Oslo hvis det hadde passet Anonym poster: 2962bf46aba27afe39eee15d5d6601ab
Mamma'n til Ollibolli Skrevet 4. april 2013 #46 Skrevet 4. april 2013 Bor relativt landlig i Oslo, og bare 10 min til sentrum, så får det beste fra to verdener her. Hvis jeg ikke hadde hatt barn hadde jeg nok fortsatt bodd i NYC. Jeg elsker både å leve på landet og i byen og har bodd mange steder (London, Paris, NYC for å nevne de største byene), men vender alltid tilbake til Oslo. Her bor familien min og vil at min datter skak vokse opp samme sted som meg =)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #47 Skrevet 4. april 2013 Nei. Jeg hadde savnet Bergen alt for mye. Oslo går man seg liksom litt bort i. Har ikke mye historie slik som Bergen, Tromsø og Stavanger. (og lignende steder) Der man kan gå gatelangs og føle historiens sus mellom gamle trevegger. Og så er det jo dette engasjementet da, som vi Bergensere har rundt den minste lille ting. Buekorps, Brann, Festspillene osv. Hææ ?? Har ikke Oslo historisk sus mener du ??? Hvorfor mener du Bergen,Tromsø,Stavanger og lignende steder har mer historie ? Eller kan ikke du historien din kanskje ? Og man går da seg virkelig ikke bort i lille Oslo vel Anonym poster: b46c34f0b1d3aac0f65477496cc018e2 Jeg synes Oslo har masse historie Trives godt i hovedstaden når jeg er der med jobben. Men synes det er veldig godt å komme hjem til Vestlandet også Anonym poster: 563aa27152d15b9e4fc74445d41c4071
håperpåvinterbarn Skrevet 4. april 2013 #48 Skrevet 4. april 2013 Nei. Og grunnen er vel at Oslo ikke kan by på de fritidsaktivitetene som både jeg og samboer holder på med. Jobbmuligheter innen min bransje er også begrenset (jeg har drømmejobben nå), så da har Oslo hverken jobb eller fritidstilbud som passer oss Men godt vi har ulike behov da, kjenner masse trivelige folk som stortrives i Oslo
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #49 Skrevet 4. april 2013 Nei. Jeg bodde der i fem-seks år og det var nok. For mange innvandrere, tiggere, kriminalitet og søppel. Anonym poster: 493bf2d59c99e20d30e67adbfbcd2f31
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #50 Skrevet 4. april 2013 Nei det kunne jeg aldri ha tenkt meg! En grå masse er alt jeg ser, ikke noen pen by. Jeg trives å bo i en middels by som har alt, nok butikker, nok fjell, nok sjø, 5 min å kjøre til sentrum/jobb og der vi kan kjøpe en enebolig uten å leve på havrelefse de neste 20 årene Å la barna vokse opp i blokk på 60 kv klarer jeg ikke se for meg Det var slik mine foreldre gjorde og de ønsket ikke dette for sine barn. Anonym poster: 59c65342b6c1031e515c947493136df6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå