Gå til innhold

Kunne dere tenkt dere å bo i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor, hvorfor ikke?

Spennende å se hva folk svarer. Selv har verken jeg eller samboeren bodd noen andre steder.

Anonym poster: d88592276e600911850f7d776f2b6b31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du virkelig ha svar på dette? Ikke fått med deg alle "Oslo er fæl/stygg/skjønnerikkeatfolkborder" diskusjonene opp igjennom?

Selv bor jeg i Oslo og trives ;-)

Anonym poster: b8a28da2bdf50c8db82ce3d82e892805

Skrevet

Har bodd i Oslo, men foretrekker Bergen :) Hvis jeg skulle bodd i større by ville jeg heller flyttet til utlandet. For meg mangler Oslo sjarm og preg.. :)

Anonym poster: 77115a9c77e02cfb6c17c2770da61627

Skrevet

Jeg har bodd i Oslo og omegn. Bodd de siste 13 årene i Trondheim og trives med det mindre miljøet her:) Blir for kaotisk i Oslo. Men når det er sagt så bor jo samboeren min her og kunne ikke tenkt å flytte på oss pga familie selv om min familie er litt over alt:)

Anonym poster: 2214f969fe369101bcb7d23a0d91bbc1

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Bodde i Oslo, på St.Hanshaugen, i over 10 år. Trivdes utrolig godt, men som alenemamma orker jeg ikke å flytte tibake. Tror tidsklemma og prisene på bolig hadde slukt meg med hud og hår

Skrevet

Ja. Så da gjør jeg det.

Anonym poster: b664fcedf4359c312a247d7804732afd

Skrevet

Nei, men vil gjerne ha tilgang på alt som Oslo kan tilby så har bosatt meg i Bærum :) Pose og sekk, ja takk

Anonym poster: d5f8ea4fab47f0d5fc67dbb5621b224a

Skrevet

Nei. Jeg hadde savnet Bergen alt for mye. Oslo går man seg liksom litt bort i. Har ikke mye historie slik som Bergen, Tromsø og Stavanger. (og lignende steder) Der man kan gå gatelangs og føle historiens sus mellom gamle trevegger. :)

Og så er det jo dette engasjementet da, som vi Bergensere har rundt den minste lille ting. Buekorps, Brann, Festspillene osv. :)

Skrevet

Oh yes!!

Født og oppvokst i Oslo. Bodd på både Lambertseter, Grunerløkka, Frogner, Majorstuen og Kjelsås.

Flyttet ut til Bærum da vi fikk barn, men vi pleier å dra til Løkka i helgene. Nyte folkelivet og kaffebarene. ;-)

Skal ikke se bort fra at vi kjøper oss leilighet i Oslo den dagen alle barna er ute av redet.

Anonym poster: f032155a3b5fecfd8cb15b4afdb3871f

Skrevet

Nei. Har bodd i Oslo i mange år, var gull som student, men synes det er en møkkaby og priser meg lykkelig hver gang jeg er der en dag for at jeg ikke må bo der hele tiden. Skittent og bråkete.

Anonym poster: 75a7bbcf6f6c5bda687e12fc0d485a25

Skrevet

Oslo i mitt hjerte <3

I helgen flytter vi til Suburbia *snufser og gleder seg*

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg priser meg lykkelig for å slippe å bo i Oslo. ;-)

Fantastisk deilig å slippe alt bråket og stresset, og for ikke å snakke om boligprisene. Trives godt på "bygda", jeg.

Skrevet

<3 OSLOVE <3

Født og oppvokst i villastrøk på beste vestkant. Har levd mesteparten (unntatt 5 år i utlendighet) av mitt voksne liv i sentrum. Elsker det og akter ikke flytte ut av sentrum selv om vi har barn. Skulle vi flyttet måtte det blitt til en større by ala NY. Elsker mangfoldet byer har, hadde kjedet vettet av meg på bygda/suburbia.

Skrevet

Nei, overhodet ikke! Altfor stor, dyr og utrivelig, og så er det ingen fjell i umiddelbar nærhet...;-)

Anonym poster: 64069e17c1b851017ebe5b1299a902ae

Skrevet

Vet ikke om jeg har "rett" til å uttale meg - har jo ikke vært alle steder i Oslo. Men jeg har vært der på besøk fler ganger. Syns det er ganske utrivelig der, og får grøssninger av tbanen. Føler meg ikke hjemme der. Men har ei venninne som jeg besøker der, og hun trives godt i byen.

Anonym poster: 0e73f2e4e125112c039908e992953b4b

Skrevet

Kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted enn Oslo.

Anonym poster: ef87f7b811fd5d2e7ca15a4dfc395cac

Skrevet

Kunne ikke bodd i Oslo, eller en by i det hele tatt i grunn. Blir for mye folk for min del. Så jeg bor på fjellet ;)

Anonym poster: fff5d0d26801fd1cc64a7b10a8ad12cb

Skrevet

Jeg har bodd i to større norske byer før jeg flyttet til oslo. Oslo er helt ok, men den ene andre byen var mindre med mindre stress og mer avslappende, noe jeg personlig liker bedre. Uansett, selv om oslo er ganske stor, så finner man sitt miljø og omgangskrets. man kan også få et nærmiljø på lik linje med på mindre steder, det avhneger veldig av hvor man bor.

Anonym poster: bcef9db0fc21ea5473644756fb01ff05

Skrevet

kunna aldri i livet budd i ein by...kjas og mas døgne rundt.. neitakk!! best på landet der drit lokta rive deg i nasa ;)

Skrevet

Stortrives i Oslo <3

Har flyttet ganske langt i utkanten av byen, men det er fortsatt i Oslo!

Trives veldig godt her i utkanten av byen, men det er dessverre mer snø og mindre asfalt her enn nede i byen da.

Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke tenke meg. Altfor masete. Men jeg har også bosatt meg så nær at jeg fint kan reise dit og benytte meg av tilbudene, og så reise hjem til roen og den friske luften etterpå :)

Skrevet

Familien min har bodd i Oslo i flere generasjoner. Oldefaren min bodde på Grunerløkka. Og det var før det ble trendy.

Her blir jeg!

Til dere som sier Oslo er masete, har dere da bare vært i indre by? Jeg bor et kvarter med T-banen unna sentrum. Her et det hus med hager, marka og mange grønne lunger. Fine turmuligheter for barn og voksne. Her har vi alt vi trenger.

Dessuten er det jo i Oslo de spennende jobbene finnes.

Anonym poster: d651a1ebe5ba802b6469a9a1eaa6f84e

Skrevet

<3

Gråter en skvett nå, jeg *rørt*
Skrevet

Nei det kunne jeg ikke. Oslo er alt for bråkete og kaotisk for meg. Det virker som om alle har konstant dårlig tid ;) Har bodd i Trondheim og Bergen og synes de byene har mer sjarm og er mer oversiktlige. Men innerst i hjerterota er jeg ei bondetuppe. Når jeg blir 50 skal jeg bo i et gammelt hvitmalt hus med en stor hage hvor blomstene vokser vilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...