Gå til innhold

Inspirert: bruke stelleunderlag flere ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada jeg vet at det er bakterier overalt, men er da greit å unngå de der man kan. Trenger ikke ekstra mye bakterier. Vi får i oss nok bakterier vi ikke klarer å unngå. Og ja jeg synes det er ekkelt med folk som ikke vasker hendene.

Anonym poster: dca809f58a6566bd7bb8b924f1f5cddd

Jo vi trenger flere bakterier.

Hvorfor tror du MS og andre immunsykdomer omtrent er ukjente i ikke-vestlige land? Og aldri har så mange fått allergi og astma som nå.

Loosen up.

Anonym poster: 191da0a92e07212881578546b44441bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada jeg vet at det er bakterier overalt, men er da greit å unngå de der man kan. Trenger ikke ekstra mye bakterier. Vi får i oss nok bakterier vi ikke klarer å unngå. Og ja jeg synes det er ekkelt med folk som ikke vasker hendene.

Jo vi trenger flere bakterier.

Hvorfor tror du MS og andre immunsykdomer omtrent er ukjente i ikke-vestlige land? Og aldri har så mange fått allergi og astma som nå.

Loosen up.

Anonym poster: 191da0a92e07212881578546b44441bc

Lar du barnet ditt krabbe rundt på gulvet på offentlige toaletter for å få ekstra bakterier da eller?

Nei, vask hendene! Folkehelseinstituttet og alle sier man skal gjøre det. Jeg er ikke redd for bakterier, men vi trenger da ikke å få i oss ekstra mye unødvendig?

Skrevet

Det er veldig sjeldent jeg bruker engangsunderlagene fra libero, men når jeg gjør det, går dem rett i søpla etterpå. Tenker akkurat det samme som deg, hi!

Til vanlig bruker jeg en egen stellematte som ligger i stelleveska og en håndduk. Har forsåvidt med vaskekluter også, som jeg legger i en lukket pose når de er brukt.

Skrevet

Bruker du engangshansker og kaster dem rett i søpla etter å ha tatt ut penger i minibanken? Eller når du bruker tastaturet på kort-terminalen i butikken? Eller når du tar i et dørhåndtak? Eller når du tar i stolryggen på en restaurant? Eller etter at du har tatt opp noe som har stått nede i vasken på ditt eget kjøkken? Etter at du har brukt tastaturet på en datamaskin på jobb?

Alle disse stedene har flere bakterier på seg enn stelleunderlaget eller for den saks skyld toalettsetet på en normalt renholdt do! Hvis hensikten deres er å skjerme dere for sykdommer burde dere gjort dette. Hvis det bare er for å lindre ubehaget ved en "renslighets-dille" dere har, så er det vel nødvendig å kaste engangsunderlaget. Det har ingen effekt på noe som helst vis annet enn at det koster deg penger og gir mer avfall. Desinfisering med antibac på forhånd ville i det minste vært litt fornuftig. Frykter du smitte av f.eks. Norovirus er det ikke nok å unngå kontakt med stellematta, da bør du unngå kontakt med et kjøpesenter der smittebærere oppholder seg, for så smittsomt er det faktisk!

Mye tyder på at overdreven renslighet faktisk er en ulempe for barna på lang sikt. Større sjanser for å utvikle allergi og autoimmune sykdommer. Vi er ikke skapt for å leve i sterile omgivelser.

Anonym poster: f210924a9fb98ef46eda9cc3d1feac23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...