Gå til innhold

Inspirert: bruke stelleunderlag flere ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Servat flere sier at de bruker disse engans libero stellemattene flere ganger. Jeg gjør ikke det, synes det er ekkelt om jeg feks har lagt stelleunderlaget på stellebordet på kjøpesenter, det stellebordet er jo ikke akkurat rent og jeg vil ikke ha med de bakteriene i vesken... så kaster stelleunderlaget. Er jeg over hygenisk?

Anonym poster: dca809f58a6566bd7bb8b924f1f5cddd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på hvor du bruker det. Hjemme hos andre hadde jeg sikkert brukt det flere ganger, ikke sikkert jeg hadde gjort det på senter el lignende.

Gjest Lillee&mamsen<3
Skrevet

Jeg bruker de ikke flere ganger, tenker akkurat det samme som deg HI.

Skrevet

Det er jo derfor en stellematta har en underlagsside, slik at den ikke skal berøre babyen!

Ja,jeg synes dere er hysteriske om dere bytter den etter å ha brukt den en eneste gang.Miljøsvin er dere også.

Anonym poster: f33f8069d557df034e3f97100a17f1c9

Skrevet

Bruker det flere ganger, men legger det i en egen lomme slik at siden som har vært ned mot kjøpesenterets underlag, ikke kommer borti noe i veska. Siden som har vært mot babyen har jeg ingen skrupler med å bruke om igjen :) Skifter om det kommer søl på, selvsagt.

Skrevet

Det er jo derfor en stellematta har en underlagsside, slik at den ikke skal berøre babyen!

Ja,jeg synes dere er hysteriske om dere bytter den etter å ha brukt den en eneste gang.Miljøsvin er dere også.

Ja det er underlags siden jeg synes er skitten

Skrevet

Ja men fold den slik at du slipper å borti den da!

babyen skal jo ikke borti denne siden likevel, så hva er stresset?

Skrevet

Bruker håndkle jeg :-) det kan vaskes

Skrevet

Ja men fold den slik at du slipper å borti den da!

babyen skal jo ikke borti denne siden likevel, så hva er stresset?

Jeg føler bakteriene går rundt hehe. Litt hysterisk kanskje ja

Skrevet

Engangs mattene forsøpler jo sinnsykt, og bruker laang tid på å brytes ned på søppeldynga.

jeg har et lett underlag i plast som ligger i egen veske/pose i stelleveska. Bruker et håndkle oppå dette. Verre er det ikke ;)

Anonym poster: 4389ec58d43039991d0af1a1a6d18a52

Skrevet

Om du bruker en slik kladd/"tisselaken" kan jo disse også vaskes.

Og ja, jeg synes det er overdrevent å ikke kunne bruke den noen ganger fordi undersiden har vært borti et offentlig stellebord. Jeg skyller ikke alltid smokken om den ramler på gulvet, heller.

Anonym poster: 818a17749676f9ea11e48c21e2082440

Skrevet

Jeg bruker håndkle og matte i stedet for engangsunderlag, men er ikke hysterisk på å måtte vaske det selv om det har vært borti et offentlig stellebord (vasking som parallell til å kaste engangsunderlag). Jeg vasker det jo selvsagt innimellom uansett, men løper ikke hjem og vasker det umiddelbart etter skifting borte. ;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vi bruker det flere ganger, eneste gangene det ikke er brukt på ny, er om den siden ungene ligger på havner mot gulvet eller lignende.

Skrevet

Brukte alltid tøybleier og brettet dem likt hver gang. La den til vask jevnlig. - Og hva i alle dager gjør babyer på kjøpesentre? Jeg skjønner at man må en sjelden gang, men dere behøver vel ikke være der så lenge at dere må skifte bleie der stadig vekk vel!

Anonym poster: 3b724073f6bf9d30b4bb1aed0df647ea

Skrevet

Jeg syns egentlig det er verre med at babyen tafser rundt på alt i nærheten av stellebordet... ser for meg at det er andre babyers bæsj der :P

Skrevet

Kjære vene...

Tror du det er mange som legger babyens bæsjerumpe rett ned på stellematta da? Ville DU gjort det selv? Nei, tenkte meg det...

Sannsynligvis er det langt færre bakterier på den stellematta enn det er på håndtaket på vannkranen inne på stellerommet! For ikke å SNAKKE om dørhåndtaket, tastene på minibanken, heisen, eller et helt normalt datatastatur! Og hjemme hos deg er det flere bakterier i kjøkkenvasken enn på doringen, visste du det?

Tid for en realtets-sjekk! For det første er ikke bakterier nødvendigvis farlig for oss. Ny forskning viste faktisk at barn av foreldre som bare "vasket" smokken med å ta den i sin egen munn først, var friskere enn barn som aldri fikk annet enn gullende rene smokker. Nettopp fordi barn trenger å introduseres for en normal bakterieflora.

For det andre er det ikke flest og farligst bakterier på de stedene vi ofte ser på som "skitnest", altså toaletter, stellerom o.l. Men på helt andre steder.

Anonym poster: f210924a9fb98ef46eda9cc3d1feac23

Skrevet

Kjære vene...

Tror du det er mange som legger babyens bæsjerumpe rett ned på stellematta da? Ville DU gjort det selv? Nei, tenkte meg det...

Sannsynligvis er det langt færre bakterier på den stellematta enn det er på håndtaket på vannkranen inne på stellerommet! For ikke å SNAKKE om dørhåndtaket, tastene på minibanken, heisen, eller et helt normalt datatastatur! Og hjemme hos deg er det flere bakterier i kjøkkenvasken enn på doringen, visste du det?

Tid for en realtets-sjekk! For det første er ikke bakterier nødvendigvis farlig for oss. Ny forskning viste faktisk at barn av foreldre som bare "vasket" smokken med å ta den i sin egen munn først, var friskere enn barn som aldri fikk annet enn gullende rene smokker. Nettopp fordi barn trenger å introduseres for en normal bakterieflora.

For det andre er det ikke flest og farligst bakterier på de stedene vi ofte ser på som "skitnest", altså toaletter, stellerom o.l. Men på helt andre steder.

Jeg har faktisk sett flere bytte bleie rett på stellematten uten beskyttelse. Våre nye landsmenn. Så ja andre babyer sin bæsj bakterier er nok mer der enn på minibanken selv om man ikke ser det med det blotte øyet.

Skrevet

Brukte alltid tøybleier og brettet dem likt hver gang. La den til vask jevnlig. - Og hva i alle dager gjør babyer på kjøpesentre? Jeg skjønner at man må en sjelden gang, men dere behøver vel ikke være der så lenge at dere må skifte bleie der stadig vekk vel!

Kjøpesenter var bare et eksempel. Jeg bytter ofte bleie på stellerommet på biblioteket også. Pleier gå tur og gjøre erend og innimellom så får min lille for seg at han skal bæsje på disse turene. Har et stykke og kjøre bil til svigers også så der kan det også hende det blir bleiebytte på bensinstasjon på veien.

Skrevet

Kjære vene...

Jeg har faktisk sett flere bytte bleie rett på stellematten uten beskyttelse. Våre nye landsmenn. Så ja andre babyer sin bæsj bakterier er nok mer der enn på minibanken selv om man ikke ser det med det blotte øyet.

Tja, men er det farlig? Pleier alltid å tørke av med litt fuktig papir først. Ser det rent ut er det rent nok for meg. Du kunne jo evt brukt sånn spritspray for å desinfisere i tillegg? Finnes i små praktiske flasker som går lett ned i stelleveska.

Forresten tror jeg fortsatt at det er mange, maaange flere uvaskede fingre, fra både våre nye landsmenn som nettopp har skiftet bleie på ungene sine, og fra våre gode (?) gamle landsmenn som nettopp har vært på do uten å vaske seg skikkelig etterpå, som har vært borti tastaturet på minibanken!

Poenget er at de bakteriene du er redd for blir du og barnet ditt utsatt for i stor skala flere ganger for dagen allerede -og tåler det nok helt fint -bare fra andre kilder enn du tror.

Skrevet

Æsj, her var det mange uhygieniske folk. Det er folk som dere som gjør at jeg nettopp kaster underlagene etter hver gang. Nå bruker jeg de ikke kjempeofte, men likevel.

Skyller ikke smukken når den har vært i bakken.... ÆSJ!

Anonym poster: 13d2e5da12a286b614f96a0feef1ec5b

Skrevet

Æsj, her var det mange uhygieniske folk. Det er folk som dere som gjør at jeg nettopp kaster underlagene etter hver gang. Nå bruker jeg de ikke kjempeofte, men likevel.

Ja, enig i at det er ekkelt å ikke skylle smokken, men hvis det er det som er best for barnet kan jeg godt gjøre det noen ganger. Jeg leste også artikkelen om at barn blir friskere når de jevnt blir utsatt for bakterier, spesielt i ammeperioden.

Anonym poster: 235c3d73fea609affca77d571649481c

Skrevet

Uhygienisk er ikke det samme som usunt. Spesielt ikke ettersom folk flest -som deg- bare er fryktelig uopplyste og ikke aner noe som helst om bakterier, smittekilder, immunforsvar o.l. De bare TROR de er renslige...

Skrevet

jeg pleier å vaske med antibac før jeg legger underlag på stellematta. bruker veldig skjeldent engangs underlag, (kun dersom det i stelleveska er til vask eller lignende)

Anonym poster: 1305bb707e0ee3f52720b441163c7cbb

Skrevet

Jada jeg vet at det er bakterier overalt, men er da greit å unngå de der man kan. Trenger ikke ekstra mye bakterier. Vi får i oss nok bakterier vi ikke klarer å unngå. Og ja jeg synes det er ekkelt med folk som ikke vasker hendene.

Skrevet

Herregud, er du seriøs??? Skal man bare sitte hjemme når man har fått baby?

Anonym poster: afde246d6c0791e84ff9cf60185c8b6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...