Gå til innhold

Hva legger du mest merke til i andre sitt hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reagerer negativt på følgende ting:

-Altfor ryddig og rent i hus med småbarnsfamilier når man kommer på uanmeldt besøk. Spesielt hvis det alltid er slik. Hvorfor? Fordi jeg synes synd på barna! I de familiene jeg kjenner som er slik foretrekker barna deres å leke borte hos vennene sine i stedet for hjemme. For der går mamma og kjefter, rydder og vasker konstant... Og ingen av barnas kreative lekeprosjekter overlever noengang til neste dag, de er "rot" og skal gjemmes vekk!

-Boliger som ser ut som om de er tatt ut av en interiørkatalog. Utrolig kjedelig! Og upersonlig. Lurer alltid på om disse menneskene som bor der virkelig ikke hadde noe liv før de flyttet inn i -la oss si- 2010? Og tenkt hvor umoderne alt blir igjen om noen år!

-Boliger som ser ut som om de er tatt ut av en typisk hvitmalt interiørblogg... Også utrolig kjedelig og lite originalt. I tillegg legger jeg merke til at i slike hjem er det masse bokstaver på veggene, som sier de mest selvfølgelige ting ("HOME" -så du skal vite at du er hjemme -hos noen?), men knapt ei skikkelig bok, avis eller noe spennende lesestoff enn et ukeblad å se!

-Og SÅ kommer selvfølgelig slike ting som vonde lukter, søppel, upraktiske løsninger, gammelt rot og skitt. Støv bryr jeg meg sjelden om, og nytt rot viser bare at det bor aktive folk i huset!

Av positive ting så blir jeg glad av fine barnebilder, gjerne også biler av annen familie. Og fine malerier, foto, kunst, barnetegninger, hvis folk har det. Er liksom blitt så sjelden at slikt får henge oppe. Og blomster og planter. Liker generelt litt farger!

Jeg liker å legge merke til hvordan folk har organisert hjemmet sitt. Lure løsninger og gode ideer gjør meg glad!

At det er varmt og lunt inne teller også mye for meg. Er litt frossen av meg.

Jeg pleier å bli fascinert av fin utsikt, hvis folk er så heldig å ha det. "Utsikt" mot natur, som rett inn i skogen, er også fint i mine øyne.

Ting som tyder på at beboerne ikke tar alt så alvorlig, og at de har litt humor og selvironi er bestandig bra!

Anonym poster: 1661a9d903e0696a416a36694f4b09f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"My house was clean last week,

sorry you mist it!!!" :P

Sorry altså, men skal du bruke en engelsk, bør du kunne det. Mist er noe helt anne, jeg tenker du forsøkte å skrive missed.

Anonym poster: 18d4a5f76899ffb57bcf871d3657d023

Noe helt annet, tenker jeg du forsøkte å skrive.

Ja det var missed it jeg skulle skrive. Tror kanskje det gikk litt fort i svinga, for jeg er egentlig relativt god i engelsk.

Gjest Antarctica
Skrevet

Lukt. Gir beng i rotet, men lukter det våt hund, mugg el lign får jeg gysninger.

Skrevet

Hoff, dere hadde fått fnatt hadde dere kommet til meg. Der kan det godt stå et fat på kjøkkenet med frokosten på, brukt kopp og glass på stubordet og "tannkrem" speil på badet. Har jeg ikke tatt ut av oppvaskmaskin så står det gjerne en kasserolle med middagsrester og fatene vi brukte til middagen på kjøkkenet.

Har glassbord med hylle under og er ikke panisk på vasking av bordet, vaskes ved skikkelig søl og 1-2 ganger pr dag og er ekspert i å legge reklamen under bordet så det blir fort kaos der.

Anonym poster: 47d9422b0cc61004e969eb63f9c23ebc

Dette er det mest troverdige innlegget i denne tråden. Jeg kommer gjerne på besøk til deg. Lover å ikke ta din oppvask hvis du lover å ikke ta min ;)

Anonym poster: cfe4c46480a84cb010289d9e8c516565

:) avtale!

Skrevet

Jeg reagerer på rot, spesielt hvis jeg har blitt invitert og huset ser bomba ut. Har en venninne som jeg rett og slett tror er blind for rot,

Skrevet

Legger mest merke til bokhyller og mat. Tomme kjøleskap, ingen bøker og kjøpekaker er ikke særlig positivt. Desuten blir jeg ganske negativ hvis alt er strøkent og passer helt sammen.

Anonym poster: 6c2c63f7d5715e6eb290972d7832d225

Skrevet

Dere hadde dauet om dere kom på besøk til meg da.

Har benkoppvaskmaskin så det står alltid fat fra frokost på kjøkkenet.

Jobber turnus så støvsuger og vasker kun en gang i uken.

Bokhyllene er stappet av warhammer 40 000 og World of Warcraft bøker :P

Jeg legger selv merke til om det er helt strøkent og lukter nyvasket når jeg kommer på besøk. Da antar jeg at det har vært et skippertak rett før jeg kom.

Skrevet

Jeg kan også ofte ha det "rotrte" på kjøkkenet. Det kan stå kaseroller og tallerkner både på bordet og i oppvaskkummen.

Men jeg har mulighet til å lukke dør inn til kjøkkenet, så ingen ser det. Så jeg pleier å konsentrere meg mest om å ha det ryddig å rent i stua og på badet til enhver tid. Det er der folk også besøkende oppholder seg/beveger seg.

Siden jeg skreiv det feil første gangen:

"My house was clean last week,

sorry you missed it!!"

Det er på en måte litt en leveregel for meg.

Så lenge jeg kan klare å ha leiligheten presentabel i løpet av en halvtime, så ser jeg ikke noe problem i litt rot, støv og oppvask her og der.

Gjest sussie77
Skrevet

Det første jeg legger merke til er møblene og hvordan folk har det hjemme. Legger veldig sjelden merke til andres rot. Hjemme derimot... Og hvis det er veldig skittent, men det har jeg sjelden opplevd.

Skrevet

Legger mest merke til bokhyller og mat. Tomme kjøleskap, ingen bøker og kjøpekaker er ikke særlig positivt. Desuten blir jeg ganske negativ hvis alt er strøkent og passer helt sammen.

Da lurer jeg på hva du vil tenke hvis du kommer på besøk til meg. Vi har bokhylla vår med de få bøkene vi har på boden. Så det er ingen som ser de. er stort sett bare fagbøker der.

Skrevet

Hvis jeg kommer på et uanmeldt besøk, så forventer jeg ingenting. Og da mener jeg ingenting. Selv blir jeg stressa når folk kommer innom uten å ha meldt ifra på forhånd, for jeg er av dem som ikke har blankpolert speil og gullren benk på badet til enhver tid........

Rot er her også nok av, og kopper, tallerkner osv osv på kjøkkenbenken. Det kommer av at ungene steller seg mat sammen med venner etter skoletid, og at de er særdeles dårlige til å rydde etter seg.

MEN hvis jeg venter besøk, så tar jeg ei runde og vips er det ganske så greit :-D

Skrevet

Jeg legger merke til rot og til et skittent bad.. mannen min mener derimot at vi har det for ryddig til å være et småbarnshjem. Men lekene til barna våre har sin egen plass i stua, så de får utfolde seg.. tåler litt;)

Var forøvrig på date en gang.. han jeg dated skrev på fb før jeg kom at han vasket leiligheten.. Men hadde han det rent?? Aldri sett så mye støv før, spindelvev fra taket og et tykt lag med støv som han børstet av gitaren før han skulle spille på den. Æsj! Tror han hadde støvsugd gulvet og muligens vasket badet. På badet sto det 20 tomme deodoranter linet opp.. Vi laget taco, og det var ganske mye ketchuprester på håndtaket på kjøleskapet og på mikroen.. Æsj Æsj. I tillegg spiste han bare tortilla med ost og kjøttdeig, tror ikke han var enig med meg som insisterte på en del grønt i tacoen... Tacoen ble presset ned, men fyren er vel singel ennå.

Anonym poster: 40f31baf35de0ca521dbcb5f3bb3af8e

Skrevet

Tomme kjøleskap? Går du inn i andres kjøleskap når du er på besøk?

Skrevet

Første jeg sjekker ut er bokhyllen - hvilke bøker de har, hvordan de er sortert etc. Dersom folk ikke har bøker i det hele tatt blir jeg mistenksom. Er også skeptisk til de som sorterer etter farge. Også er det gøy å se hva folk har på veggene, også ev.se hva de har i vinhyllen sin wink.png

Ellers legger jeg merke til om badet er pent og rent, om det er hengt opp rene håndklær.

Hva hadde du tenkt om meg, da? Jeg har en ganske liten bokhylle stuen. Ser ikke ut som om det er så veldig mange bøker der.

Men de står i to lag utenpå hverandre.

Og det man ikke vet er at jeg i gangen i andre etasje har en hel, kjempestor bokhylle-vegg, fra gulv til tak og mange meter lang (hele den ene langveggen) full av bøker. Pluss kassevis på loftet.

Er gal etter litteratur, men hvis du bare dømmer etter det du ser når du er på besøk, vil du ikke tro at jeg leser noe særlig (med mindre du kjenne rmeg - da vet du det jo).

Anonym poster: c115f935216443df7f2d3b6e77da6cb6

Skrevet

Legger mest merke til interiøret. Rot gjør meg ingenting så lenge det ikke er møkkete. Strøkne kataloghjem gjør meg litt nervøs. Er overbevisst om at jeg kommer til å søle kaffe eller kakesmuler på det dyre teppet ;)

Skrevet

Røyklukt, lukt av søppel, uvaskede møkkete tepper.

Litt støv gjør neg ingenting, men MØKK er noe annet. Kliss på gulvet og brune renner i doen. Søsteren min og mannen hennes er dårlige til å bruke dobørsten.. Yuk! Oppvask på benken etc gjør meg ingenting sp lenge det ikke er mitt :-)

Ferskt rot er ok.. Leker overalt må man regne med om man har barn, så lenge det ryddes når barna legger seg. Hater å tråkke på legoklosser etc etter ungenes sengetid.

Hva bøker angår så er jeg ikke mistenksom, men syns bare det er rart om folk ikke har bøker framme, siden bøker er en så viktig del av vårt liv!

Vi har vel mellom 12 og 15 hyllemeter med bøker i stua, alt fra scifi til krim, klassikere, biografier, kiosklitteratur, overlevelsesmanualer etc

Syns personlig at et hjem er tomt uten bøker, men det er nå min mening og ikke alle er enige :-) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...