Gå til innhold

Hva legger du mest merke til i andre sitt hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rot og litt støv er ok. Men kattetiss, FYSJ!

Eller ekkel, uvasket do.. Alle klarer å bruke en dobørste og vaske over doen.

Ellers, bøker, musikk... Om det er hjemmekoselig! :)

Kan synes det er hyggelig hos folk selv om de har en helt annen stil enn min.

Ser også på og etter smarte løsninger!

Anonym poster: c237cdaecb2bab28341833717d20e4bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første jeg sjekker ut er bokhyllen - hvilke bøker de har, hvordan de er sortert etc. Dersom folk ikke har bøker i det hele tatt blir jeg mistenksom. Er også skeptisk til de som sorterer etter farge. Også er det gøy å se hva folk har på veggene, også ev.se hva de har i vinhyllen sin ;)

Ellers legger jeg merke til om badet er pent og rent, om det er hengt opp rene håndklær.

Hva tenker du da hvis du kommer hjem til meg som har bokhyllene stuet bort i et rom hvor gjestene aldri kommer inn? Fremstår jeg da som enkelt møblert i topplokket siden jeg ikke flasher mine litterære verk? :)

Eneste vi har fremme er barnebøker. Neste alle andre står i hyller på "kontoret", mens en del er lagret i kjelleren. Er det mistenkelig? ;)

Skrevet

Første jeg sjekker ut er bokhyllen - hvilke bøker de har, hvordan de er sortert etc. Dersom folk ikke har bøker i det hele tatt blir jeg mistenksom. Er også skeptisk til de som sorterer etter farge. Også er det gøy å se hva folk har på veggene, også ev.se hva de har i vinhyllen sin wink.png

Ellers legger jeg merke til om badet er pent og rent, om det er hengt opp rene håndklær.

Jeg har bøkene mine på rommet vårt :P Da mener jeg de fjortisbøkene jeg leser ;)

Fagbøker om hest og diverse barnebøker står i stua :P

Skrevet

Jeg liker å se i bokhyllene og på musikksamlingen.

Jeg har til gode å reagere på rot eller skitt i andres hjem.

Anonym poster: 56c7615f029d6b4632af02f0b83499ca

Samme her, legger spesielt merke til bokhyllene! :) Ellers blir jeg også glad av gamle møbler med sjarm, litt spesielle bilder (eller kunst/egen kunst) på veggene og sånne ting.

For øvrig: Har jobbet på Bohus ved siden av studiene, og blir litt skuffet hvis jeg vandrer rett inn i et Bohus-look-alike-utstillingsmiljø (med HOME på en malplassert hylle på veggen, f eks.). Da tenker KJEDELIG med en gang..! :P

Rot fra barn er greit, gammel oppvask, seige bord og benker, gamle truser og store hybelkaniner derimot er ÆSJ! Men legger aldri merke til om husverten har tørket støv, f eks (med mindre det er flere hundre år siden sist..).

Skrevet

Første jeg sjekker ut er bokhyllen - hvilke bøker de har, hvordan de er sortert etc. Dersom folk ikke har bøker i det hele tatt blir jeg mistenksom. Er også skeptisk til de som sorterer etter farge. Også er det gøy å se hva folk har på veggene, også ev.se hva de har i vinhyllen sin ;)

Hva tenker du da hvis du kommer hjem til meg som har bokhyllene stuet bort i et rom hvor gjestene aldri kommer inn? Fremstår jeg da som enkelt møblert i topplokket siden jeg ikke flasher mine litterære verk? :)

Eneste vi har fremme er barnebøker. Neste alle andre står i hyller på "kontoret", mens en del er lagret i kjelleren. Er det mistenkelig? ;)

Å nei, kjærevene ... det har ingen ting med å "være enkelt møblert i topplokket" å gjøre. For meg representerer bøkene noe trygt og godt. Nå som vi er på flyttefot er alle bøkene våre pakket ned i kasser og det er grusomt! Så bra at dere sier i fra hvor dere har bøkene deres. Da slipper jeg å bli engstelig om dere skulle invitere meg på kaffe en gang :)

(Jada, vet at jeg er litt rar og lett nevrotisk (?), men jeg er snill og god).

Skrevet

Skitt og rot. Rot er for så vidt greit nok, men er det skittent blir jeg skeptisk. Liker ikke å bli servert mat hjemme hos folk der det ikke er rent.

Anonym poster: 955f72601d4b332ba7bdfd3e145eb62f

Skrevet

Tja, legger godt merke til om støvet ligger bortover gulvene, smuler o gskit rundt omkring. Det mest uappetittlige er skittent kjøkken og evt bad/toalett.

Jeg klarer ikke spise mat hos folk jeg vet ikke har det ryddig og hygienisk på kjøkkenet, blir rett og slett kvalm.

Bad kan jeg la gå om det ikke er skikkelig ille, men det er ikke innbydende å komme inn på et bad hvor møkka ligger oppetter doringen, vasken er full av hår, sminke og anna skit. Det ekkleste er folk som bommer på søppla på badet, med qtips, snytepapir, tamponger osv.. æsj...

Andre ting jeg legger merke til er plassering i huset og om de har personlig preg, altså ikke tatt ut av en eller anna katalog som overraskende mange har...

Legger og godt merke til om det er mye elektronik i stua, jeg syntes ikke det er noe særlig.

Bokhyller er jeg enig med ho over her, syntes det er kjekt å se at folk leser, noe jeg sjeldent kommer over faktisk.

Har selv 6 store bokhyller i stua, syntes det gjør det koselig.

Men så må man ikke glemme at ingen er lik, hverken i mål eller mening.

Anonym poster: c5873c2db33866467b917fed106dbdd9

Skrevet

Første jeg sjekker ut er bokhyllen - hvilke bøker de har, hvordan de er sortert etc. Dersom folk ikke har bøker i det hele tatt blir jeg mistenksom. Er også skeptisk til de som sorterer etter farge. Også er det gøy å se hva folk har på veggene, også ev.se hva de har i vinhyllen sin wink.png

Jeg har bøkene mine på rommet vårt :P Da mener jeg de fjortisbøkene jeg leser ;)

Fagbøker om hest og diverse barnebøker står i stua :P

Det beste jeg vet er en "sammensatt" boksamling :) Det er storartet å se Salman Rushdie og Jane Austen i skjønn forening med "50 Shades" og Jackie Collins :D

Man skal ikke være flau over bøkene sine - det blir (veeeeldig) nesten som å skjemmes over sine barn.

Skrevet

Samme her, legger spesielt merke til bokhyllene! :) Ellers blir jeg også glad av gamle møbler med sjarm, litt spesielle bilder (eller kunst/egen kunst) på veggene og sånne ting.

For øvrig: Har jobbet på Bohus ved siden av studiene, og blir litt skuffet hvis jeg vandrer rett inn i et Bohus-look-alike-utstillingsmiljø (med HOME på en malplassert hylle på veggen, f eks.). Da tenker KJEDELIG med en gang..! :P

Rot fra barn er greit, gammel oppvask, seige bord og benker, gamle truser og store hybelkaniner derimot er ÆSJ! Men legger aldri merke til om husverten har tørket støv, f eks (med mindre det er flere hundre år siden sist..).

Samboeren min fantaserer om å ommøblere de "home" greiene i butikken. Slik at to sett blir "homo" og "mehe" :))

Noe så ubrukelig å bruke penger på da gitt ;)

Skrevet

Om det er noen psykopater der. Jeg har "Psykopat-nese" ;)

Anonym poster: 1586bb779f28178a284e6183f17f7519

Skrevet

Samboeren min fantaserer om å ommøblere de "home" greiene i butikken. Slik at to sett blir "homo" og "mehe" :))

Min bror og min kjæreste morer seg kongelig (pun intended) med å ommøblerer mine bokstaver. "PRINSESSE" kan gjøres om til bl.a. "SS PENISER" og "PISSERENS" :D Fantastisk!
Skrevet

Min bror og min kjæreste morer seg kongelig (pun intended) med å ommøblerer mine bokstaver. "PRINSESSE" kan gjøres om til bl.a. "SS PENISER" og "PISSERENS" :D Fantastisk!

Hmm, nesten så jeg vurderer å skaffe meg sånne bokstaver og dertilhørende hylle, kan tydeligvis bli mye moro ut av det! Hihi :P

Skrevet

Jeg syns det er mest spennende å se hva folk har på veggene sine. Og helst om det er ting som en ikke s i annenhvert hjem eller utsnitt fra en eller annen katalog. Jeg liker at det en har på veggene har en historie og sier litt om de som bor i huset.

Jeg liker de med litt anderledes hjem, ikke følger mote på innredningen sin. Ikke at jeg trenger å like det, men det forteller så mye mer enn de hvite hjemmene med bokstaver hist og her, noe rekved der og igrunn slik en ser i bladene.

Også syns jeg det er litt deilig å se at det er litt rot. Ikke ett skikkelig rote hus, men at ikke alt er på stell. Rot blir det ofte med barn, men dette er ikke samme rot som om en bare er skikkelig dårlig på å rydde og holde litt orden i huset. Når en ser det er reint gjør ikke litt rot noe. Rot og støv derimot er noe annet.

Og kjekt og se kjøleskap med ørten lapper fra skole, barnehage, idretter. Så fult at en er redd det skal dette ned om en puster.

Anonym poster: a5b11c0670afd258db44acb3ee3e86b8

Skrevet

Hoff, dere hadde fått fnatt hadde dere kommet til meg. Der kan det godt stå et fat på kjøkkenet med frokosten på, brukt kopp og glass på stubordet og "tannkrem" speil på badet. Har jeg ikke tatt ut av oppvaskmaskin så står det gjerne en kasserolle med middagsrester og fatene vi brukte til middagen på kjøkkenet.

Har glassbord med hylle under og er ikke panisk på vasking av bordet, vaskes ved skikkelig søl og 1-2 ganger pr dag og er ekspert i å legge reklamen under bordet så det blir fort kaos der.

Anonym poster: 47d9422b0cc61004e969eb63f9c23ebc

Skrevet

Jeg har bøkene mine på rommet vårt tongue.png Da mener jeg de fjortisbøkene jeg leser wink.png

Fagbøker om hest og diverse barnebøker står i stua tongue.png

Det beste jeg vet er en "sammensatt" boksamling smile.png Det er storartet å se Salman Rushdie og Jane Austen i skjønn forening med "50 Shades" og Jackie Collins biggrin.png

Man skal ikke være flau over bøkene sine - det blir (veeeeldig) nesten som å skjemmes over sine barn.

Nåja, det er ikke Jane Austen jeg leser, for å si det sånn. Er en grunn til at jeg legger de litt unna ;) Men samlinger og serier, det er det :D

Skrevet

Møkkete toalett / bad + møkkete kjøkken.

Anonym poster: f874f93ae8718fb67f29903ce4271955

Skrevet

Å nei, kjærevene ... det har ingen ting med å "være enkelt møblert i topplokket" å gjøre. For meg representerer bøkene noe trygt og godt. Nå som vi er på flyttefot er alle bøkene våre pakket ned i kasser og det er grusomt! Så bra at dere sier i fra hvor dere har bøkene deres. Da slipper jeg å bli engstelig om dere skulle invitere meg på kaffe en gang :)

(Jada, vet at jeg er litt rar og lett nevrotisk (?), men jeg er snill og god).

Det var da godt, for her står det bare noen få, utvalgte i stua- samtlige Harry Potter, omtrent alt av Tolkien, et par Tommy & Tiger'n og en haug faktabøker om hund-, mens resten er i kjelleren. ;)

Skrevet

Hoff, dere hadde fått fnatt hadde dere kommet til meg. Der kan det godt stå et fat på kjøkkenet med frokosten på, brukt kopp og glass på stubordet og "tannkrem" speil på badet. Har jeg ikke tatt ut av oppvaskmaskin så står det gjerne en kasserolle med middagsrester og fatene vi brukte til middagen på kjøkkenet.

Har glassbord med hylle under og er ikke panisk på vasking av bordet, vaskes ved skikkelig søl og 1-2 ganger pr dag og er ekspert i å legge reklamen under bordet så det blir fort kaos der.

Anonym poster: 47d9422b0cc61004e969eb63f9c23ebc

Dette er det mest troverdige innlegget i denne tråden. Jeg kommer gjerne på besøk til deg. Lover å ikke ta din oppvask hvis du lover å ikke ta min ;)

Anonym poster: cfe4c46480a84cb010289d9e8c516565

Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av om det er rotete eller ikke. Litt møkk og støv kan jeg også tollerere, kommer an på hvor det er.

Mer opptatt av om det er lunt og hjemmekoslig, liker ikke sterilt og ukoselig.

Jeg kan ofte ha det litt rotete sjøl, hvis jeg får uventet besøk. Men som regel er det jeg som syns det er rotete da, de som kommer på besøk sier de ikke syns det.

Skrevet

"My house was clean last week,

sorry you mist it!!!" :P

Skrevet

Jeg er dårlig på å legge merke til rot hos andre... eller jeg bare overser det kanskje, synes det er deilig at ikke folk er så altfor nøye på det ;)

Jeg pleier vel å danne meg et slags helhetsinntrykk. Legger litt merke til stil, fargebruk og kanskje bilder på veggene.

En vane/uvane jeg hadde tidligere var å tråle gjennom cd platene. Dette fordi jeg elsker musikk og har drevet platebutikker. Skjønte etterhvert at enkelte ble litt ukomfortable, trodde at jeg skulle sjekke ut musikksmaken... hehe

Skrevet

Sorry altså, men skal du bruke en engelsk, bør du kunne det. Mist er noe helt anne, jeg tenker du forsøkte å skrive missed.

Anonym poster: 18d4a5f76899ffb57bcf871d3657d023

Skrevet

Sorry altså, men skal du bruke en engelsk, bør du kunne det. Mist er noe helt anne, jeg tenker du forsøkte å skrive missed.

Noe helt annet, tenker jeg du forsøkte å skrive.

Skrevet

Haga (anneT ord for haha på mobilen) , hvorfor visste jeg at Yzma kom til å ile inn med en kommentar? Ja, det stemmer. Jeg er bedre i norsk enn deg. :)

Skrevet

Det jeg reagerer mest på er hjemme hos folk med dyr som ikke støsuger og vasker bort dyrepels/fjær og at det lukter innestengt og av dyr inne.. Usj..

Et gulvteppe dekket med kattepels, eller sofaen full av hundehår er utrolig ekkelt! Litt må man jo tåle, men det går grenser..

Ellers er innestengt røylukt, eller hvis det lukter gammel røyk fælt.

Bortsett fra det, om doskåla er ren. Kan ikke beskrive hvor ekkelt det er å gå på do og finne ei godt brukt doskål med innhold...

Jeg må si at de fleste jeg kjenner har det IKKE sånn hjemme. Men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...