Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #26 Skrevet 4. april 2013 Jeg hadde samme opplevelse som deg første gangen.Hadde en forferdelig barseltid, ble deprimert og endte med å måtte gi opp hele ammingen tilslutt likevel. Jeg hadde derfor bestemt meg for at med andremann skulle jeg prøve, men gikk det ikke så gikk det ikke. Snakket med jordmødrene på sykehuset om dette før fødsel. De hadde heldigvis full forståelse for dette og skrev det i journalen min. Etter fødsel var de veldig tydelige på at dette var opp til meg, men hvis jeg ville ha hjelp med ammingen så måtte jeg bare si i fra. Ammingen gikk ikke bra og bestemte meg raskt for at jeg ikke orket en reprise av forrige barseltid. Jeg fikk mme uten protester eller stygge blikk, bare forståelse. Heldigvis. Dette var på Riksen. Håper virkelig du møter mer forståelse denne gangen. Anonym poster: 74ff9048c5f1b1d15a0b9eeec5699683
bollenr3 Skrevet 4. april 2013 #27 Skrevet 4. april 2013 Jeg har 4 barn. Har ammet alle 4. Og har ødelagt babytiden pga det alle 4 gangene. Skulle nesten ønsket en til uten amming så jeg kunne kost meg med en baby. For det har jeg aldri gjort. Jeg forbannet norsk ammepropaganda! Den har ødelagt mye for meg. Anonym poster: 7a3c8fa0cb048244754f637af12beff4 Godt sagt egentlig... Tror at det kommer til å bli mye mer kos uten det ammemaset (venter nr 3) . Har bestemt meg for ikke å amme denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #28 Skrevet 4. april 2013 Det er jo ikke slik at du ikke har lyst til å amme da. Men du har fått kjempedårlig erfaring med de to første barna dine. Og du HAR jo prøvd, masse!! Med begge barna! Det er kjempetrist at helsevesenet har vært så masete og gnålete om dette, syns så synd på deg Hadde tatt med flasker og sagt at dette er DITT valg! Nå prøvde du i lang tid med dine to første barn uten å få det til og med siste barnet ditt har du faktisk lyst til å kose deg med mett baby i stedenfor å fortvile over ammingen som du ikke får til. Stor klem til deg!! Anonym poster: a93df283bc4b0960b568a8d435395869
Kathrine. Skrevet 4. april 2013 #29 Skrevet 4. april 2013 Eg sleit en del med førstemann. Han var prematur og klarte ikkje suge. Men eg blei støtta på sjukehuset til å pumpe meg og gi han det med kopp. Amma i tillegg, for å øve på det. Med andremann var det noke helt anna, stor og glupsk og fekk det til med en gang. Ville gitt det er forsøk om eg var deg. Kan jo f.eks.kombinere. Litt amming, litt pumping og mating med kopp og spe på med mme.
Gjest Antarctica Skrevet 4. april 2013 #30 Skrevet 4. april 2013 Merkelig fødeavdeling? På min pumpet vi alle sammen, støtt og stadig. Satt som ei ku på barnestua, pumpe i det ene brystet og ungen i det andre.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #31 Skrevet 4. april 2013 Jeg ammet mitt første barn i 8,5 mnd. Fullammet 7,5 av dem. Jeg koste meg aldri med ammingen. Jeg hadde masse melk helt fra starten, og barnet tok puppen riktig helt fra starten. Hver gang helsesøster/jordmor/lege så på ammingen, ble det gjort riktig. Men vondt og ubehagelig var det alltid. Med andre barnet mitt troppet jeg opp med skjold til brystvortene, jeg ville minske smerten. I tillegg ga jeg flaske en gang i.l.a. sykehusoppholdet for å vende henne til å ta dette samtidig. Noen jordmødre var imot dette, andre sa det var mitt valg. SELVFØLGELIG er det mors valg, det er jo ikke skadelig med mme!!! Jeg fullammet 2 måneder, så byttet jeg på pupp og flaske. Så gikk jeg fullt over til flaske i 3-4 mnd alderen. Babytiden BLE SÅ MYE BEDRE ETTER DETTE!!! Deilig å nyte babytiden uten ammingen. Hun er nå 9 mnd, og har aldri vært syk. Frisk og veldig mye blidere enn førstemann, som også var blid, men d kunne ikke sammenlignes. Nå skal jeg ha nr. 3. Jeg vil amme 1-2 mnd, så får jeg se. Første gangen ble jeg veldig tynn igjen pga ammingen, andre gangen ble jeg småfeit etterpå. Det er fristende å amme for 1. immunforsvaret til babyen (men jeg merket ingen forskjell på mine to barn). og 2. jeg vil bli tynn igjen. Uansett - valget er mamman sitt!!! Lykke til. Anonym poster: 04804743e2b02e20cdf30ba441b3bc7b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #32 Skrevet 4. april 2013 Tusen takk for flotte svar, alle sammen Jeg var nesten redd ammepolitiet ville lynsje meg Anonym poster: 33c96e2dbabac55eff01d8927f8bc52e
♥Madam Mim♥ Skrevet 4. april 2013 #33 Skrevet 4. april 2013 Jeg slet veldig med ammingen med første. Etter 3 uker var jeg rett og slett tom og måtte gå over til mme. Følte meg helt misslykket!! Var først etter at jeg sluttet å amme at jeg virkelig fikk vite hvor mange som ikke hadde fått til ammingen. Trodde jeg omtrent var den eneste jeg!! Nå håper jeg at jeg vil få til ammingen igjen på andremann. Har allerede luftet bekymringen min om lite melk til legene. Lillegutten vil komme for tidlig til verden og er derfor enda viktigere at han får i det minste den første nærende melken. Har blitt enige om å gi det et forsøk, og går det ikke så er det ikke verdens undergang. De har donormelk pluss at mme er et godt alternativ, bare at da mangler det noen antistoffer osv. Vil du ikke amme så synes jeg du skal si klart ifra at dette ikke er noe du ønsker. Det er din kropp, ditt barn og erstatningen som er på markedet er veldig bra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå