Gå til innhold

flyskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så kjemperedd for å fly! Noen som har tips eller triks for å takle flyskrekk??

Anonym poster: 81b348c3dbaa570939d7954aee8281e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte legen om vival, og fikk det. Hjalp bare å ha dem i vesken :)

Anonym poster: 3dda204a66f1484a8961a24cfc9d0dd0

Skrevet

Valium. Funker som bare det. Blir ikke sløv ellerno sånn.

Skrevet

Jeg skal ut å fly om 2 uker. Var hos legen på Tirsdag og fikk utskrevet vival.

Så skal prøve det denne gangen. Har unngått å fly siden 2007 pga voldsom flyskrekk.

Ellers har jeg tenkt å ta et slikt flyskrekk kurs, men rekker ikke d før vi drar så får ta det senere. Kan ikke la angste ødelegge for hele familien min lenger.

Skrevet

Prøv og møt frykten og fly mer.

Anonym poster: 2bf914d7f577be1fdd069d2f7e15b9c7

Skrevet

Bach Rescue Remedy fra helsekosten (dryppes under tungen) og et glass bobbliss eller tre så er du klar til å fly.

Ellers hjelper sobril, men da kan du ikke drikke bobbliss :)

God tur til deg og dine!

Skrevet

Takk for svar! Jeg skal fly med hele familien min, så kan ikke være sløv.. Jeg tenker også at min frykt ikke skal sette begrensninger for alle sammen.. Men jeg gruer meg sånn!

Skrevet

Takk for svar! Jeg skal fly med hele familien min, så kan ikke være sløv.. Jeg tenker også at min frykt ikke skal sette begrensninger for alle sammen.. Men jeg gruer meg sånn!

om du er redd for å bli sløv ville jeg droppet B-preparatene og satset på Rescue-dråper og et glass champagne :)
Skrevet

For meg hjelper det alltid med litt alkohol før flyturen. Det hjalp også litt å fly oftere. Ikke kjekt å ha flyskrekk :/

Et annet lur tips, skriv ut fakta om fly, evt reportasjer med flykaptein der han forteller litt fakta, som hva turbulens (urolig luft) er osv. Hjalp veldig for min del å lese om det under flyturen. Følte meg tryggere. Tenk på hvor mange fly som flyr hver eneste dag.

Anonym poster: 1be7b4411f97c8c41a17d41821831049

Skrevet

Bach Rescue Remedy fra helsekosten (dryppes under tungen) og et glass bobbliss eller tre så er du klar til å fly.

God tur til deg og dine!

Hei, jeg er ikke HI, men en annen med flyskrekk. Valium og sånn biter ikke på meg. Hva er disse rescue dråpene?

Anonym poster: 6b35baf3c4f5b2192f2490d861263792

Skrevet

Jeg hadde det også så ille før, og syntes det hjalp å vite at legen min hadde gitt meg 1o stk Vival. De lå i vesken i reserve. Etter at jeg fikk barn ble de ikke brukt. Det er angsten for angsten som er verst på en måte, og da visste jeg at jeg hadde e utvei.

Ellers synes jeg at disse tingene hjelper:

-Å fly så ofte jeg kan! Helst en gang for måneden. Går over etterhvert som man blir vant til det.

-Å ha vindusplass, helst ganske langt bak og litt unna motorene (pga alle lydene). Det hjelper å se ut og følge med på landskapet, er interessant. Jeg har ikke høydeskrekk, heldigvis.

-Snakke med erfarne "flyvere" i reisefølget, eller bli kjent med mine medpassasjerer.

-Tvinge meg til å lese en spennende bok, eller aller helst ha med håndarbeid som hekling, strikking e.l. på flyet. Noe annet å tenke på og bruke hendene til. Krevende barn gjør også noe av samme nytten ;)

-Tenke på at flyet henger ikke i "Ingenting". Luft er også masse, akkurat som vann. Og et fly tåler utrolig mye, akkurat som en båt som gynges rundt av bølgene. Det er helt naturlig med "bølger", "humper" og "bumper" i lufta også. Og skyer er "humpete" bestandig, kjører man inn i skyer må man regne med at det rister og humper litt.

-Se på personalet og alle de andre rundt meg, hvor rolige de er. Dette er bare nok en dag på jobben på dem.

-Tenke på den deilige ferieturen vi skal ha når vi kommer frem! ;)

Anonym poster: bf888630c341c9a8c3e8579f51719ea0

Skrevet

Hvis du ikke er redd/urolig - detter flyet ned?

Anonym poster: 03935af8e2b15af0cb70d48fb3257301

Skrevet

Gift deg med en pilot;)

Nei, spøk til side.

Jeg var livredd å fly og ble set først etter jeg ble mamma.

Av en eller annen ulogisk grunn var det litt bedre når ungen var med...

Mannen min er pilot og å ha han ved siden av meg og hvor han forklarer alle lyder man hører, det har gjort at jeg nå flyr uten problemer.

Er litt engstelig og anspent ved takeoff og landing, men det går veldig bra.

Ei venninne av meg meldte seg på flyskrekkurs, og ble nærmest kurert!

Snakk med kabinpersonalet og fortell du er redd, og har du barn meddeg, så forsøk å la de andre i følget raser av dem. De merker om mamma er redd, og du vil vel ikke 'smitte' det over på dem?

Anonym poster: 26f06a59e05a924f5668e9ec43bcb174

Skrevet

Og jeg klarer ikke å sitte ved vinduet. Får klaustrofobi og føler med fullstendig låst da.

Så jeg sitter ved midtgangen - ALLTID!

Skrevet

For min del hjalp det litt å fokusere på at det hadde ikke noe å si om jeg var redd, fikk fullstendig panikk eller satt og sov, for alt var utenfor min kontroll likevel. Enda så sterkt jeg misliker å liste kontrollen, så var det faktisk det som var nøkkelen her. Å innse at jeg kunne ikke gjøre noe fra eller til, så det hadde ingen hensikt å være redd og slite seg ut. Hadde jeg bare fått den åpenbaringen før rlere år med terapi og div medisiner kunne jeg spart meg for mye.

Og så bruker jeg musikk. Og wifi på norwegian.alt som kan distrahere.

Anbefaler forøvrig også rescue remedy av dr bach, et homeopatimedisin som aconitum mot panikkangst. Det gjorde at jeg kom meg til New York med fly.

Skrevet

Jeg skal ut å fly om 2 uker. Var hos legen på Tirsdag og fikk utskrevet vival.

Så skal prøve det denne gangen. Har unngått å fly siden 2007 pga voldsom flyskrekk.

Ellers har jeg tenkt å ta et slikt flyskrekk kurs, men rekker ikke d før vi drar så får ta det senere. Kan ikke la angste ødelegge for hele familien min lenger.

Om du ikke har tatt Vival før, så anbefaler jeg deg å teste det hjemme en kveld før du reiser.

Du vet ikke hvordan den virker på deg og kan ha endel bivirkninger..

Skrevet

God tur til deg og dine!

Signerer denne, grudde meg som en hund som vanlig når jeg skulle fly og fikk en flaske Bach Rescue Remedy av en venninne.

Har brukt dråpene et par ganger og syns de hjelper, særlig for gruingen på forhånd. Med et glass vin ombord går turen egentlig kjempe fint:-)

Anbefaler flyskrekk kurs, har hjulpet meg veldig mye selv om angsten ikke er helt borte enda, men jeg reiser på turer og lar ikke meg lengre begrense.

Det hjelper også å fly ofte, jeg sliter mye mer når det er lenge siden sist.

Anonym poster: 52c89b58c5593dc04cf9921e763411b7

Skrevet

God tur til deg og dine!

Hei, jeg er ikke HI, men en annen med flyskrekk. Valium og sånn biter ikke på meg. Hva er disse rescue dråpene?

Du får kjøpt de på helsekostbutikken, er dråper du tar hvis du føler deg anspent/ nervøs av ulike årsaker.

Har hjulpet meg mot flyskrekk, kjenner andre som bruker de i andre situasjoner.

Anonym poster: 52c89b58c5593dc04cf9921e763411b7

Skrevet

Jeg tør ikke å fly uten barnet mitt nå. Har flydd siden jeg var født omtrent og har aldri vært redd men etter jeg fikk barn har jeg så flyskrekk...

Anonym poster: 6f659455b8174348d0b0a3832bc7068f

Skrevet

God tur til deg og dine!

Du får det på helsekosten. Det er laget av blomsterekstrakter (?) og kan også brukes i.f.m.eksamen eller andre skumle situasjoner. Helt naturlig og det virker - sikkert litt placeboeffekt, men hvem bryr seg. De funker på meg (som bare "ikke er så glad i fly") og de virker på venninnen min som er SKREKKSLAGEN bare av tanken på å sette seg inn i et fly :D
Skrevet

...bobbliss...

Herrefred... Hvor gammel er du?

Anonym poster: 647389e65d4b3d7bfc02ca126dceeffc

Skrevet

...bobbliss...

Tjuefjortiz, vel ;) Elsker at du skriver "herrefred" - minner om grandtanten min.
Skrevet

Ellers hjelper sobril, men da kan du ikke drikke bobbliss smile.png

God tur til deg og dine!

Du får det på helsekosten. Det er laget av blomsterekstrakter (?) og kan også brukes i.f.m.eksamen eller andre skumle situasjoner. Helt naturlig og det virker - sikkert litt placeboeffekt, men hvem bryr seg. De funker på meg (som bare "ikke er så glad i fly") og de virker på venninnen min som er SKREKKSLAGEN bare av tanken på å sette seg inn i et fly biggrin.png

Jaja, skader ikke å prøve når jeg allerede har prøvd det meste. Selv om jeg tror vinen har større virkning! :D Takk!

Skrevet

Hvorfor er du redd?

Har du opplevd noe under flyturer før?

Anonym poster: c0d9938776682b65aefc279ae538102e

Skrevet

...bobbliss...

Tjuefjortiz, vel wink.png Elsker at du skriver "herrefred" - minner om grandtanten min.

Jada. Heller grandtante enn fjortis. Det -liss opplegget ditt er bare ubeskrivelig pinlig og patetisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...