Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #26 Skrevet 3. april 2013 Jeg kjenner at jeg syntes det er synd at deres levesett vekker så mye sinne hos folk - og hvor sneversynte vi er når vi tenker at vår måte å leve på er det eneste riktige. Tror nok endel er redd for å avvike fra normen. Jeg er oppvokst med hippi foreldre og har av den grunn vært på alle kontinenter og virkelig sett mye. Kjenner ofte at jeg savner det livet, kanskje det er derfor jeg har en jobb hvor jeg reiser mye rundt i verden. Noen er egnet for A4 livet men tror det er mange som presser seg inn i en rolle fordet det er det samfunnet forventer av dem. Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a Når man velger å få barn velger man nettopp en mors og fars rolle. Dette er det selvfølgelig forventninger og også krav til! Om vi ikke ønsker fostre frem generasjoner med analfabeter må feks barn inn i en eller annen form for skolesystem. Jeg ønsker meg egentlig et liv på vidda, langt fra folk, men det livet har jeg hatt og jeg vet det vil komme tilbake når barna er voksene og klarer seg selv. Hadde jeg valgt å fortsette bo på ett sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu mener jeg å gjøre mine barn stor urett! Man kan ikke fortsette sine ego tripper med barn i hus. Anonym poster: 54f2ed2e3cc50636c2ab4bf2e1f37310 Mine egotrippet og det resulterte i to høyskole ingeniører og en i toppleder stilling. Vi fikk hjemmeskolering frem til videregående, levde rundt omkring på forskjellige kontinenter. Det jeg sier er at det fom fungerer på fam A er ikke nødvendigvis det som må fungere for alle. Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #27 Skrevet 3. april 2013 Jeg kjenner at jeg syntes det er synd at deres levesett vekker så mye sinne hos folk - og hvor sneversynte vi er når vi tenker at vår måte å leve på er det eneste riktige. Tror nok endel er redd for å avvike fra normen. Jeg er oppvokst med hippi foreldre og har av den grunn vært på alle kontinenter og virkelig sett mye. Kjenner ofte at jeg savner det livet, kanskje det er derfor jeg har en jobb hvor jeg reiser mye rundt i verden. Noen er egnet for A4 livet men tror det er mange som presser seg inn i en rolle fordet det er det samfunnet forventer av dem. Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a Når man velger å få barn velger man nettopp en mors og fars rolle. Dette er det selvfølgelig forventninger og også krav til! Om vi ikke ønsker fostre frem generasjoner med analfabeter må feks barn inn i en eller annen form for skolesystem. Jeg ønsker meg egentlig et liv på vidda, langt fra folk, men det livet har jeg hatt og jeg vet det vil komme tilbake når barna er voksene og klarer seg selv. Hadde jeg valgt å fortsette bo på ett sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu mener jeg å gjøre mine barn stor urett! Man kan ikke fortsette sine ego tripper med barn i hus. Anonym poster: 54f2ed2e3cc50636c2ab4bf2e1f37310 Mine egotrippet og det resulterte i to høyskole ingeniører og en i toppleder stilling. Vi fikk hjemmeskolering frem til videregående, levde rundt omkring på forskjellige kontinenter. Det jeg sier er at det fom fungerer på fam A er ikke nødvendigvis det som må fungere for alle. Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a Høyskoleingeniører og topplederstilling skrives i ett ord. Anonym poster: b7fd3db30c845a4377d8a705d0213e79
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #28 Skrevet 3. april 2013 Jeg kjenner at jeg syntes det er synd at deres levesett vekker så mye sinne hos folk - og hvor sneversynte vi er når vi tenker at vår måte å leve på er det eneste riktige. Tror nok endel er redd for å avvike fra normen. Jeg er oppvokst med hippi foreldre og har av den grunn vært på alle kontinenter og virkelig sett mye. Kjenner ofte at jeg savner det livet, kanskje det er derfor jeg har en jobb hvor jeg reiser mye rundt i verden. Noen er egnet for A4 livet men tror det er mange som presser seg inn i en rolle fordet det er det samfunnet forventer av dem. Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a Når man velger å få barn velger man nettopp en mors og fars rolle. Dette er det selvfølgelig forventninger og også krav til! Om vi ikke ønsker fostre frem generasjoner med analfabeter må feks barn inn i en eller annen form for skolesystem. Jeg ønsker meg egentlig et liv på vidda, langt fra folk, men det livet har jeg hatt og jeg vet det vil komme tilbake når barna er voksene og klarer seg selv. Hadde jeg valgt å fortsette bo på ett sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu mener jeg å gjøre mine barn stor urett! Man kan ikke fortsette sine ego tripper med barn i hus. Anonym poster: 54f2ed2e3cc50636c2ab4bf2e1f37310 Mine egotrippet og det resulterte i to høyskole ingeniører og en i toppleder stilling. Vi fikk hjemmeskolering frem til videregående, levde rundt omkring på forskjellige kontinenter. Det jeg sier er at det fom fungerer på fam A er ikke nødvendigvis det som må fungere for alle. Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a Høyskoleingeniører og topplederstilling skrives i ett ord. Anonym poster: b7fd3db30c845a4377d8a705d0213e79 Beklager at jeg delte de to ordene feil. Men har du ikke mer å fare med så få du ta turen under steinen din igjen. Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #29 Skrevet 3. april 2013 Ok! hei igjen Al.. Anonym poster: 032037cddfc14d7316811f491b52f6b8
BareMas Skrevet 3. april 2013 #30 Skrevet 3. april 2013 Provoserer meg litt at de tar valget å sette barnet 100% utenfor samfunnet, mens de påstår at ungen selv skal få velge. Fint og flott med alternative levesett, tviler ikke på at ungen blir elsket og får den omsorg den skal ha, men de frarøver også ungen så mye. Hva er så farlig med å ungen et statsborgerskap og personnummer?
Gilette Skrevet 3. april 2013 #31 Skrevet 3. april 2013 Provoserer meg litt at de tar valget å sette barnet 100% utenfor samfunnet, mens de påstår at ungen selv skal få velge. Fint og flott med alternative levesett, tviler ikke på at ungen blir elsket og får den omsorg den skal ha, men de frarøver også ungen så mye. Hva er så farlig med å ungen et statsborgerskap og personnummer? De ønsker at barnet skal ha papirene i orden. Les gjennom bloggen så ser du det.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #32 Skrevet 4. april 2013 Jeg kjenner at jeg syntes det er synd at deres levesett vekker så mye sinne hos folk - og hvor sneversynte vi er når vi tenker at vår måte å leve på er det eneste riktige. Tror nok endel er redd for å avvike fra normen. Jeg er oppvokst med hippi foreldre og har av den grunn vært på alle kontinenter og virkelig sett mye. Kjenner ofte at jeg savner det livet, kanskje det er derfor jeg har en jobb hvor jeg reiser mye rundt i verden. Noen er egnet for A4 livet men tror det er mange som presser seg inn i en rolle fordet det er det samfunnet forventer av dem. Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a Når man velger å få barn velger man nettopp en mors og fars rolle. Dette er det selvfølgelig forventninger og også krav til! Om vi ikke ønsker fostre frem generasjoner med analfabeter må feks barn inn i en eller annen form for skolesystem. Jeg ønsker meg egentlig et liv på vidda, langt fra folk, men det livet har jeg hatt og jeg vet det vil komme tilbake når barna er voksene og klarer seg selv. Hadde jeg valgt å fortsette bo på ett sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu mener jeg å gjøre mine barn stor urett! Man kan ikke fortsette sine ego tripper med barn i hus. Anonym poster: 54f2ed2e3cc50636c2ab4bf2e1f37310 Mine egotrippet og det resulterte i to høyskole ingeniører og en i toppleder stilling. Vi fikk hjemmeskolering frem til videregående, levde rundt omkring på forskjellige kontinenter. Det jeg sier er at det fom fungerer på fam A er ikke nødvendigvis det som må fungere for alle. Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a Da kan det jo se ut for at du utviklet noen sosiale koder også, noe jeg vanskelig kan se for meg ett barn alene i skauen klarer i vesentlig grad. Mistenker også at de ikke har det beste utgangspunkt hva hjemmeundervisning angår. Han er så lite oppdatert at han har mista statsborgerskapet sitt og får det ikke igjen. Høres ut som om de har liten erfaring med omgang av penger feks og hun er ikke Norsk og ramler vel språklig ut på den undervisninga vil jeg tro. Ser for meg de vil fostre et barn som snakker tre språk, med få sosiale antenner og blir en jævel på å plukke nøtter, men usikker på om dette vil gi særlig høyere utdanning. Anonym poster: 54f2ed2e3cc50636c2ab4bf2e1f37310
Tingenes Herre Skrevet 4. april 2013 #33 Skrevet 4. april 2013 Det finnes en mellomting mellom å bo i skauen i en koie og å spise på McD hver dag. Det bekymrer meg at han ikke er i stand til å se det. Hadde det bare vært to voksne kunne de bodd i toppen av et tre hvis de ville. Å få barn er en game changer; man setter barnets behov foran sine egne i et visst antall år.
BareMas Skrevet 4. april 2013 #34 Skrevet 4. april 2013 Provoserer meg litt at de tar valget å sette barnet 100% utenfor samfunnet, mens de påstår at ungen selv skal få velge. Fint og flott med alternative levesett, tviler ikke på at ungen blir elsket og får den omsorg den skal ha, men de frarøver også ungen så mye. Hva er så farlig med å ungen et statsborgerskap og personnummer? De ønsker at barnet skal ha papirene i orden. Les gjennom bloggen så ser du det. Ok, da blir jeg mindre provosert. Leste ikke bloggen, kun artikkelen, og satt igjen med et inntrykk av at det var mange "hvis" og "hva om" iforhold til å registrere barnet. Fikk også veldig inntrykk av at grunnen til at de nå skulle ordne papirene til ungen bare for å skaffe pass.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #35 Skrevet 4. april 2013 Om ett år er jeg utdannet barnevernpedagog. Skal prøve å svare med brillene jeg gradvis får på meg via utdanningen min og mine personlige. Personlig synes jeg det er flott at noen vil "melde" seg ut av samfunnet og være alternative. Jeg har mange ganger selv ønsket meg ei hytte langt inni skogen og levd på det naturen kan by på. Men synes det vitner om sløvhet fra dem, særlig fra nordmannen, at papirer ikke er i orden. Det burde vært sjekket opp i når babyen var på vei, så hadde de spart seg for mye stress. Og spart barnet ikke minst. At barnet skal få velge om hun vil gå på skole, er jo helt virkelighetsfjernt. I Norge har alle barn lovfestet skolegang. Hvorvidt de er skikket som foreldre kan jeg ikke uttale meg om. Det ser ut til at de forsvant før barnevernet fikk gjort opp sin mening. Men jeg appluderer mennesker som tør å ta steget ut av a4-formen. Men disse menneskene burde hatt i bakhodet at selv om de ikke er "aktivt" med i samfunnet, så er det visse regler, skjemaer og papirer en MÅ forholde seg til uansett. Anonym poster: 47c5662b1875344d383db7a20b469ef9
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #36 Skrevet 4. april 2013 Noen som har link til bloggen? Anonym poster: 1956f449431fdd659b462fc858ab5ef9
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #37 Skrevet 4. april 2013 Jeg kjenner at jeg syntes det er synd at deres levesett vekker så mye sinne hos folk - og hvor sneversynte vi er når vi tenker at vår måte å leve på er det eneste riktige. Tror nok endel er redd for å avvike fra normen. Jeg er oppvokst med hippi foreldre og har av den grunn vært på alle kontinenter og virkelig sett mye. Kjenner ofte at jeg savner det livet, kanskje det er derfor jeg har en jobb hvor jeg reiser mye rundt i verden. Noen er egnet for A4 livet men tror det er mange som presser seg inn i en rolle fordet det er det samfunnet forventer av dem. Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a Når man velger å få barn velger man nettopp en mors og fars rolle. Dette er det selvfølgelig forventninger og også krav til! Om vi ikke ønsker fostre frem generasjoner med analfabeter må feks barn inn i en eller annen form for skolesystem. Jeg ønsker meg egentlig et liv på vidda, langt fra folk, men det livet har jeg hatt og jeg vet det vil komme tilbake når barna er voksene og klarer seg selv. Hadde jeg valgt å fortsette bo på ett sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu mener jeg å gjøre mine barn stor urett! Man kan ikke fortsette sine ego tripper med barn i hus. Anonym poster: 54f2ed2e3cc50636c2ab4bf2e1f37310 Mine egotrippet og det resulterte i to høyskole ingeniører og en i toppleder stilling. Vi fikk hjemmeskolering frem til videregående, levde rundt omkring på forskjellige kontinenter. Det jeg sier er at det fom fungerer på fam A er ikke nødvendigvis det som må fungere for alle. Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a Da kan det jo se ut for at du utviklet noen sosiale koder også, noe jeg vanskelig kan se for meg ett barn alene i skauen klarer i vesentlig grad. Mistenker også at de ikke har det beste utgangspunkt hva hjemmeundervisning angår. Han er så lite oppdatert at han har mista statsborgerskapet sitt og får det ikke igjen. Høres ut som om de har liten erfaring med omgang av penger feks og hun er ikke Norsk og ramler vel språklig ut på den undervisninga vil jeg tro. Ser for meg de vil fostre et barn som snakker tre språk, med få sosiale antenner og blir en jævel på å plukke nøtter, men usikker på om dette vil gi særlig høyere utdanning. Anonym poster: 54f2ed2e3cc50636c2ab4bf2e1f37310 Kan jo være far som skal ha norsk undervisningen. Og etter hva som står i bloggen har foreldrene ett nettverk som gjør at barnet kan få utviklet sine sosiale ferdigheter. Samt at dette er barn nr 1, de kan jo få flere :-) Skjønner din bekymring, spesielt i dag hvor en nærmest må ha høyskoleutdanning uansett hva en vil jobbe med. Håper og tror at barnet og dens evt. fremtidige søsken vil få en flott og lærerik oppvekst :-) Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #38 Skrevet 4. april 2013 Om ett år er jeg utdannet barnevernpedagog. Skal prøve å svare med brillene jeg gradvis får på meg via utdanningen min og mine personlige. Personlig synes jeg det er flott at noen vil "melde" seg ut av samfunnet og være alternative. Jeg har mange ganger selv ønsket meg ei hytte langt inni skogen og levd på det naturen kan by på. Men synes det vitner om sløvhet fra dem, særlig fra nordmannen, at papirer ikke er i orden. Det burde vært sjekket opp i når babyen var på vei, så hadde de spart seg for mye stress. Og spart barnet ikke minst. At barnet skal få velge om hun vil gå på skole, er jo helt virkelighetsfjernt. I Norge har alle barn lovfestet skolegang. Hvorvidt de er skikket som foreldre kan jeg ikke uttale meg om. Det ser ut til at de forsvant før barnevernet fikk gjort opp sin mening. Men jeg appluderer mennesker som tør å ta steget ut av a4-formen. Men disse menneskene burde hatt i bakhodet at selv om de ikke er "aktivt" med i samfunnet, så er det visse regler, skjemaer og papirer en MÅ forholde seg til uansett. Anonym poster: 47c5662b1875344d383db7a20b469ef9 Undervisningsplikt ikke skoleplikt vesentlig forskjell. Men enig i at foreldrene burde satt seg inn i reglene slik at de alle hadde papirene i orden. Skjønner godt at mange mennesker er redd bv, de gjør mye rett og mye galt men det er bare det de gjør galt som kommer i pressen. Anonym poster: a8807d17307dc8ecb704bb350cc95a4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå