Skyen Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Har dere en slik doppler for å høre på babyen? http://www.angelsounds.no/DOPPLERE/cat1373614_1244173.aspx Er det bortkastet penger eller ikke? Ikke at de er så veldig dyre. Hører man bare hjertet eller andre lyder og? (vet at babyen ikke kan prate der inne, hehe)
robot Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Ja, jeg synes en doppler er en god investering. For min del. Fordi jeg opplever det beroligende å kunne høre at det fremdeles er liv inni der. (Men den jeg hadde fra Angelsounds var skikkelig crap og utrolig mye skurrelyder på. Kjøpte en litt proffere modell på Ebay som jeg er veldig fornøyd med).
Audix78 Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Jeg synes det var verdt det pga tryggheten det ga meg frem til jeg kunne kjenne spark. Du hører din egen puls og kan høre tarmlyder og også spark i tillegg til babyens hjerte. du har ikke noen venninner som har kjøpt da, så kan du låne i steden for å kjøpe. Den er ikke så dyr, men jeg brukte den egentlig bare frem til jeg kjente spark hver dag.
Skyen Skrevet 2. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2013 Nei jeg trur ingen venninner har det. Hvilket merke har du da Robot? Er Angelsound den eneste man får tak i fra en norsk butikk. Er det vanskelige å bruke eller finner man hjertelyden lett?
robot Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Sonoline B heter den. Aner ikke om Angelsounds er eneste du finner i Norge (kan ikke tenke meg det, legekontorer osv har jo andre modeller), men det er nok klart den du ser mest av. Ingen av dem er vanskelige å bruke, og jeg har funnet hjertelyden lett i begge svangerskap etter ca uke 16 - litt mer leting tidligere enn det, og jeg har ikke forsøkt før rundt uke 12.
Skyen Skrevet 2. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2013 Jeg tenkte til privat bruk, de på legekontorene er sikkert svindyre og bestilt av firmaer som bare selger til legekontorer. Jeg googlet for en stund siden og Angelsound var den eneste jeg fant. Jeg er i uke 11 så trenger ikke en nå med en gang uansett, er ikke sikkert at jeg kjøper heller. Hadde vært kult om det fantes småe ultralyder vi kunne kjøpt og, skjermen hadde ikke trengt å være større enn en gjennomsnittlig stor smart telefon! =D Men kanskje det hadde blitt flere hysteriske mødre da, hvis de ikke klarer å finne babyen eller ikke ser at babyen beveger på seg.
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. april 2013 #7 Skrevet 3. april 2013 Jeg kjøpte en angelsound doppler til ca 400 kr og syns den var helt ok til sitt bruk. Jeg kjøpte den etter å ha hatt blødninger tidlig i svangerskapet og frem til ca uke 14. Brukte den en del i begynnelsen da når jeg var usikker på om alt var bra og det ga meg en stor trygghet helt til jeg kunne kjenne tydelig bevegelse fra babyen. Enig i at den skurrer litt, men så lenge jeg hørte hjertelyden fikk jeg ro og alt annet var uvesentlig.
kajak&Daniel Skrevet 3. april 2013 #8 Skrevet 3. april 2013 Jeg syns det var greit å bruke den. Brukte den fra uke 14 og til jeg kjente liv i uke 17. Har ei venninne som er gravid, og hun fikk låne doppleren min i uke 10, og vi hørte helt klart hjertelyden da :-) Jeg har Angelsound sin, og syns den fungerte bra. Kan jo også gjøre opptak, så jeg laget et opptak som jeg sendte til moren min :-)
MammaMø84 Skrevet 3. april 2013 #9 Skrevet 3. april 2013 Eg kjøpte brukt å har brukt den en gang som jeg fikk høre hjertelyd pga at mannen ikke kunne være med på tidlig ultralyd, men eg hadde nok ikke kjøpt igjen å heller ikke kjøpt ny
Skyen Skrevet 3. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2013 Er litt usikker på om jeg kommer til å kjøpe selv om de ikke er dyre. Jeg skal til jordmor i uke 16 og får høre etter hjertelyden da, er bare 5 uker til. Får se an lønn og utgifter i neste uke
Skyen Skrevet 3. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2013 (endret) http://www.mavi.no/i...34&idkategori=5 Noen som har prøvd denne da? Ser ikke ut som at det er med headset, kanskje det er bedre med headset fordi da blir lyden bedre isolert. Endret 3. april 2013 av Skyen
Me&Mine Skrevet 3. april 2013 #12 Skrevet 3. april 2013 Jeg bestilte nettop fra amazon.co.uk, kostet under 200kr der det var en angelsound doppler.
Skyen Skrevet 3. april 2013 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2013 Jeg så den og, men var ikke portoen høy? Link?
Skyen Skrevet 3. april 2013 Forfatter #14 Skrevet 3. april 2013 Nei nå blander jeg med den jeg så på E-bay =P
minni09 Skrevet 3. april 2013 #15 Skrevet 3. april 2013 Kjøpte angle Solund sist. Skikkelig skuff. Hørte bare min lyd, og jeg holdt på lenge flere ganger. Skurret også. Skal ikke kjøpe denne gangen. Men hørt at andre (doppler?) er bedre. Men hey.. Kanskje andre er fornøyde... Jeg er bare veldig usikker på om folk er helt sikre på at det faktisk er babylyden og ikke en selv en hører. Håper det;)
SmulaS Skrevet 3. april 2013 #16 Skrevet 3. april 2013 Jeg fant hjertelyden med angelsounds i uke 9, prøvde med en gang den kom i posten, og synes absolutt det var verdt det. Så på filmer på youtube så jeg visste hvilken lyd jeg skulle lete etter (første barn). Fantastisk følelse å finne den, selv om jeg nok brukte en 10-12 min første gangen. Har hørt på den ca en - to ganger i uken etter det, utrolig koselig og betryggende....Og da jeg hadde en blødning i uke 13 hadde jeg dødd om jeg ikke hadde den. Roet meg ned frem til jeg fikk snakket med legen. Alt er bra vært på ul. Synes min doppler høres like bra ut som den legen min har og absolutt verdt pengene.
Gjest Trulte med to små Skrevet 4. april 2013 #17 Skrevet 4. april 2013 Kjøpte angle Solund sist. Skikkelig skuff. Hørte bare min lyd, og jeg holdt på lenge flere ganger. Skurret også. Skal ikke kjøpe denne gangen. Men hørt at andre (doppler?) er bedre. Men hey.. Kanskje andre er fornøyde... Jeg er bare veldig usikker på om folk er helt sikre på at det faktisk er babylyden og ikke en selv en hører. Håper det;) Hjertelyden til babyen banker jo ca dobbelt så fort som vår, så det er jo ikke så vanskelig. Men det kan ta litt tid å bli kjent med de forskjellige lydene når man begynner tidlig. En del susing er det jo i magen og navlestrengen høres jo ut som en foss
Skyen Skrevet 4. april 2013 Forfatter #18 Skrevet 4. april 2013 Trur ikke at det er vanskelig å høre forskjell, men er litt redd for å bli hysterisk hvis jeg ikke hører noe men at alt faktisk er i orden
Skyen Skrevet 5. april 2013 Forfatter #19 Skrevet 5. april 2013 Da har jeg bestilt en Fant flere på Amazon men ingen av de sender til Norge (kanskje utsolgt hos dem Me&Mine kjøpte av), og på E-bay var de mye dyrere pga porto på over 200kr. Så bestilte fra den norske siden.
Me&Mine Skrevet 5. april 2013 #20 Skrevet 5. april 2013 Her kjøpte jeg, de har flere http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B001NWDUE2/ref=mp_s_a_1?qid=1365180021&sr=8-1π=SL75
Skyen Skrevet 5. april 2013 Forfatter #21 Skrevet 5. april 2013 Det er uansett for sent for jeg har jo kjøpt den andre Egentlig like greit fordi da får jeg den fortere sikkert!
Ladyblue Skrevet 5. april 2013 #22 Skrevet 5. april 2013 Jeg har en som jeg ikke trenger lenger! Selger for 250 kr. Den uten skjerm. Fant lyden i uke 11, men fant min egen lyd først! Hører bedre lyden i denne enn den jordmor har! Veldig koselig og betryggende før magen kommer og man kan kjenne liv!
minni09 Skrevet 5. april 2013 #23 Skrevet 5. april 2013 Kjøpte angle Solund sist. Skikkelig skuff. Hørte bare min lyd, og jeg holdt på lenge flere ganger. Skurret også. Skal ikke kjøpe denne gangen. Men hørt at andre (doppler?) er bedre. Men hey.. Kanskje andre er fornøyde... Jeg er bare veldig usikker på om folk er helt sikre på at det faktisk er babylyden og ikke en selv en hører. Håper det;) Hjertelyden til babyen banker jo ca dobbelt så fort som vår, så det er jo ikke så vanskelig. Men det kan ta litt tid å bli kjent med de forskjellige lydene når man begynner tidlig. En del susing er det jo i magen og navlestrengen høres jo ut som en foss Ja, ca dobbel så rask puls er jo det en må lytte etter.. Dog litt usikker på om alle får det til likevel. Husker fra sist at det var flere som bomma og sleit. Men kan selvsagt være at apparatet har blitt bedre med årene;)
Skyen Skrevet 6. april 2013 Forfatter #24 Skrevet 6. april 2013 (endret) Jeg bestile en Angelsound på torsdagskveld og fikk den i dag lørdag, og har nettopp prøvd den. Måtte lete litt men jeg fant en rask hjertelyd nede på midten ved skambenet. Når jeg flyttet apparatet litt ble lyden borte og jeg prøvde mye lengre opp og hørte ingen hjerteslag, så jeg er helt sikker på at det var babyen sitt hjerte jeg hørte <3 Så herlig!!!! Det var en del støy, nesten som radiostøy som var litt plagsom, men det får bare være så lenge jeg klarer å høre hjertet så vil jeg ikke bruke penger på en ny Men hvis denne blir ødelagt og ikke fungerer ved neste svangerskap så kanskje jeg kjøper en annen modell. Men kanskje jeg er litt mindre bekymret neste gang, hehe. Endret 6. april 2013 av Skyen
You can call me Dårris Skrevet 6. april 2013 #25 Skrevet 6. april 2013 Jeg vurderte å kjøpe en denne gangen, men er veldig glad jeg ikke gjorde det. Grunnen til at jeg ville ha en sånn var jo at jeg ville vite at der var liv i magen, siden jeg ikke kjente like mye liv tidlig denne gangen som sist. Det viste seg at morkaken ligger foran, noe som kan gjøre det vanskelig å høre fosterlyd med doppler. Hadde jeg prøvd meg hadde jeg nok blitt veldig bekymret og stresset, siden jeg tviler på at jeg hadde funnet lyden selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå