BareMas Skrevet 2. april 2013 #26 Skrevet 2. april 2013 Ja fy filler'n ... læreryrket er superglamorøst. Vi får haugevis av frynsegoder, fete bonuser, gaver og mulighet til å reise verden over ... For ikke å glemme den flotte tekoppen (kinobilletten/sitteunderlaget) vi får til jul .., og OM vi sendes på kurs ute av huset kan det hende at det vanker en påsmurt baguette. Bortskjemte er de!! Fysjom! Så kult at skolen deres tar litt tak og sender lærerne av gårde for å hente inspirasjon og nye impulser - og gjør litt stas på dem Haha, tenker den baguetten har en bitter ettersmak når du ser tilbake på det råflotte lærerlivet ditt! Fatter ikke at vi ikke kan unne lærere såpass som en studietur utenlands, de har tross alt den viktigste jobben i samfunnet. Ja til flinke lærere, om det så må til en Barcelonatur i ny og ne hadde ikke trengt å bli sendt til Barcelona, altså ... jeg fikk ny kontorstol for litt siden - ble sååååå glad hadde også satt pris på kake nå og da ... det får de stadig vekk på kontoret til Kjæresten min. Man skal ikke kimse med en ny kontorstol. Bak en kake å ta med til kollegene dine en dag, bruk unnskyldningen "ny kontorstol" som unnskyldning, det er dere vel unt
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #27 Skrevet 2. april 2013 Ja fy filler'n ... læreryrket er superglamorøst. Vi får haugevis av frynsegoder, fete bonuser, gaver og mulighet til å reise verden over ... For ikke å glemme den flotte tekoppen (kinobilletten/sitteunderlaget) vi får til jul .., og OM vi sendes på kurs ute av huset kan det hende at det vanker en påsmurt baguette. Bortskjemte er de!! Fysjom! Så kult at skolen deres tar litt tak og sender lærerne av gårde for å hente inspirasjon og nye impulser - og gjør litt stas på dem Haha, tenker den baguetten har en bitter ettersmak når du ser tilbake på det råflotte lærerlivet ditt! Fatter ikke at vi ikke kan unne lærere såpass som en studietur utenlands, de har tross alt den viktigste jobben i samfunnet. Ja til flinke lærere, om det så må til en Barcelonatur i ny og ne Nei, lærerene gjør ikke en jobb som er mye viktigere enn alle andre. De gjør et viktig arbeid, men ikke noe mer enn de fleste andre. Ikke tror jeg dette prosjektet gir bedre lærere heller. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Tenk deg ett samfunn uten en eneste lærer eller andre kompetente mennesker til å LÆRE bort viktig kunnskap, hva vil da skje med disse jobbene som er viktigere enn en lærerjobb? De vil naturlig nok falle bort, da det ikke vil være mulig å oppdrive mennesker med den rette kunnskapen til å fylle disse viktigere jobbene. For HVEM er det som lærer ungene dine å lese, skrive og regne? Og hvor langt kommer du uten noe kjennskap til disse tre ferdighetene? Tenk deg et samfunn uten mat eller rent vann, uten leger eller ordensmakt osv. Veldig mange mennesker har viktige jobber. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e
BareMas Skrevet 2. april 2013 #28 Skrevet 2. april 2013 Ja fy filler'n ... læreryrket er superglamorøst. Vi får haugevis av frynsegoder, fete bonuser, gaver og mulighet til å reise verden over ... For ikke å glemme den flotte tekoppen (kinobilletten/sitteunderlaget) vi får til jul .., og OM vi sendes på kurs ute av huset kan det hende at det vanker en påsmurt baguette. Bortskjemte er de!! Fysjom! Så kult at skolen deres tar litt tak og sender lærerne av gårde for å hente inspirasjon og nye impulser - og gjør litt stas på dem Haha, tenker den baguetten har en bitter ettersmak når du ser tilbake på det råflotte lærerlivet ditt! Fatter ikke at vi ikke kan unne lærere såpass som en studietur utenlands, de har tross alt den viktigste jobben i samfunnet. Ja til flinke lærere, om det så må til en Barcelonatur i ny og ne Nei, lærerene gjør ikke en jobb som er mye viktigere enn alle andre. De gjør et viktig arbeid, men ikke noe mer enn de fleste andre. Ikke tror jeg dette prosjektet gir bedre lærere heller. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Tenk deg ett samfunn uten en eneste lærer eller andre kompetente mennesker til å LÆRE bort viktig kunnskap, hva vil da skje med disse jobbene som er viktigere enn en lærerjobb? De vil naturlig nok falle bort, da det ikke vil være mulig å oppdrive mennesker med den rette kunnskapen til å fylle disse viktigere jobbene. For HVEM er det som lærer ungene dine å lese, skrive og regne? Og hvor langt kommer du uten noe kjennskap til disse tre ferdighetene? Tenk deg et samfunn uten mat eller rent vann, uten leger eller ordensmakt osv. Veldig mange mennesker har viktige jobber. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Hvordan skal du få kvalifiserte folk til å jobbe som leger o.l om det ikke finnes noen lærere til å utdanne dem?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #29 Skrevet 2. april 2013 Snakk om god resursbruk. Alle lærerene skal på "planleggingsdager" til Barselona i slutten av mai. Skolen har jubileum så da bevilger de seg tur. Programmet består i et 3 timers skolebasøk (innklusiv tiden i buss til og fra) og å diskutere fag på flyet. Ha, ha! Skal det ikke mer til for å få godkjent noe som en fagtur der reise, hotell, mat mm blir betalt og lærerene får full lønn? Anonym poster: a21cbdfece15749badbef056714608c5 Tror dine lærere også burde ha bevilget seg litt etterutdanning. For her syns jeg de har gjort en slett jobb. Du kan tro jeg kjempet for å få ekstraundervisning i skolen, men det var totalt forgjeves. At jeg fikk dysleksidiagnose da jeg var 7 hjalp ingenting ettersom lærerene mente jeg var alt for flink ellers til å bruke ekstra resurser på. Dette dreier seg uansett ikke om min staving, men om det er fornuftig å bruke ressurser på å sende alle skolens annsatte på en 4 dagers tur med 3 timer faglig opplegg og alle utgifter betalt. Jeg synes det er hårreisende pengebruk selv om skolen har jubileum. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Det er ikke lærerene som bestemmer hvem som skal ha ekstra ressurser, om det var det du gikk rundt og trodde. Det er det ppt som bestemmer. Anonym poster: b3a7d3113ce58d26c082df4478dbd9e4
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #30 Skrevet 2. april 2013 Ja fy filler'n ... læreryrket er superglamorøst. Vi får haugevis av frynsegoder, fete bonuser, gaver og mulighet til å reise verden over ... For ikke å glemme den flotte tekoppen (kinobilletten/sitteunderlaget) vi får til jul .., og OM vi sendes på kurs ute av huset kan det hende at det vanker en påsmurt baguette. Bortskjemte er de!! Fysjom! Så kult at skolen deres tar litt tak og sender lærerne av gårde for å hente inspirasjon og nye impulser - og gjør litt stas på dem Haha, tenker den baguetten har en bitter ettersmak når du ser tilbake på det råflotte lærerlivet ditt! Fatter ikke at vi ikke kan unne lærere såpass som en studietur utenlands, de har tross alt den viktigste jobben i samfunnet. Ja til flinke lærere, om det så må til en Barcelonatur i ny og ne Nei, lærerene gjør ikke en jobb som er mye viktigere enn alle andre. De gjør et viktig arbeid, men ikke noe mer enn de fleste andre. Ikke tror jeg dette prosjektet gir bedre lærere heller. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Tenk deg ett samfunn uten en eneste lærer eller andre kompetente mennesker til å LÆRE bort viktig kunnskap, hva vil da skje med disse jobbene som er viktigere enn en lærerjobb? De vil naturlig nok falle bort, da det ikke vil være mulig å oppdrive mennesker med den rette kunnskapen til å fylle disse viktigere jobbene. For HVEM er det som lærer ungene dine å lese, skrive og regne? Og hvor langt kommer du uten noe kjennskap til disse tre ferdighetene? Tenk deg et samfunn uten mat eller rent vann, uten leger eller ordensmakt osv. Veldig mange mennesker har viktige jobber. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Hvordan skal du få kvalifiserte folk til å jobbe som leger o.l om det ikke finnes noen lærere til å utdanne dem? Og hvordan skulle lærerene overleve uten mat? Hvem skulle betale lønningene deres om folk ikke hadde andre jobber osv. Jeg benekter ikke at lærere har en viktig oppgave, men de er som så mange andre et hjul i den store maskinen som holder samfunnet i gang. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #31 Skrevet 2. april 2013 Snakk om god resursbruk. Alle lærerene skal på "planleggingsdager" til Barselona i slutten av mai. Skolen har jubileum så da bevilger de seg tur. Programmet består i et 3 timers skolebasøk (innklusiv tiden i buss til og fra) og å diskutere fag på flyet. Ha, ha! Skal det ikke mer til for å få godkjent noe som en fagtur der reise, hotell, mat mm blir betalt og lærerene får full lønn? Anonym poster: a21cbdfece15749badbef056714608c5 Tror dine lærere også burde ha bevilget seg litt etterutdanning. For her syns jeg de har gjort en slett jobb. Du kan tro jeg kjempet for å få ekstraundervisning i skolen, men det var totalt forgjeves. At jeg fikk dysleksidiagnose da jeg var 7 hjalp ingenting ettersom lærerene mente jeg var alt for flink ellers til å bruke ekstra resurser på. Dette dreier seg uansett ikke om min staving, men om det er fornuftig å bruke ressurser på å sende alle skolens annsatte på en 4 dagers tur med 3 timer faglig opplegg og alle utgifter betalt. Jeg synes det er hårreisende pengebruk selv om skolen har jubileum. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Det er ikke lærerene som bestemmer hvem som skal ha ekstra ressurser, om det var det du gikk rundt og trodde. Det er det ppt som bestemmer. Anonym poster: b3a7d3113ce58d26c082df4478dbd9e4 Før midten av 80 tallet var ikke ppt noen saksbehandlingsinstans. Den gangen var det i hovedsak lærerene og skolens ledelse som selv fordelte resursene. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #32 Skrevet 2. april 2013 Snakk om god resursbruk. Alle lærerene skal på "planleggingsdager" til Barselona i slutten av mai. Skolen har jubileum så da bevilger de seg tur. Programmet består i et 3 timers skolebasøk (innklusiv tiden i buss til og fra) og å diskutere fag på flyet. Ha, ha! Skal det ikke mer til for å få godkjent noe som en fagtur der reise, hotell, mat mm blir betalt og lærerene får full lønn? Anonym poster: a21cbdfece15749badbef056714608c5 Tror dine lærere også burde ha bevilget seg litt etterutdanning. For her syns jeg de har gjort en slett jobb. Er dette mobbing Pashla? Anonym poster: 2f8c2a161b7af1d0e49ccc59196d7b87 Nei, det er ikke mobbing. Men hun kunne nok valgt en bedre måte å si at hun burde sette seg bedre inn i hvordan det fungerer på. Anonym poster: e27a7830905b0a803448a61e618333ff
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #33 Skrevet 2. april 2013 Jeg har jobbet i staten i mange, mange år. Tidligere fikk vi en sum penger til møte/planleggings formål, så la ingen seg opp i hvor vi dro og hva vi gjorde for pengene, utover at det skulle vises til faglig innhold og selvfølgelig ikke brukes mer penger enn tildelt. Vi dro på hurtigruta om vinteren feks og la til noen dager vi betalte selv. Vi var i Danmark, Kiel, England etc. Vi fikk mye faglig påfyll, hadde fantastiske dager og en vanvittig bra arbeidaplass. "Noen" der ute misunnet oss tydelig denne friheten med skattebetalernes penger. Nå er vi tvunget til å bruke Gardermoen hotell. Jepp, man kan ikke en gang gå ut å trekke frisk luft/rusle seg en tur uten å få en bil/fly i huet. Vi kose oss ikke! Arbeidsmiljøet er dessverre ikke like godt lengre heller. Det værste er at denne løsningen faktisk har vist seg å være dyrere i enkelt tilfeller, så hvem vant egentlig på denne løs ingen? Anonym poster: c90157665d12b58991cd14c15bfaa07f
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #35 Skrevet 2. april 2013 Sånne turer har vi minimum 1 gang i året med jobb. Over en hel helg. Har bare noen få timer med faglig på fredagen. Resten er fritid, middager, fest og moro! Det faglige har vi kun for å få dekket turen på en eller annen måte. En slik tur kommer fort opp på et par millioner kroner. Synes virkelig de som tar vare på barna våre dag etter dag fortjener en slik tur! Anonym poster: efc2a99b36fd08302b9f0b9396d69afa
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #36 Skrevet 2. april 2013 Sånne turer har vi minimum 1 gang i året med jobb. Over en hel helg. Har bare noen få timer med faglig på fredagen. Resten er fritid, middager, fest og moro! Det faglige har vi kun for å få dekket turen på en eller annen måte. En slik tur kommer fort opp på et par millioner kroner. Synes virkelig de som tar vare på barna våre dag etter dag fortjener en slik tur! Anonym poster: efc2a99b36fd08302b9f0b9396d69afa Bataler dere skatt av verdien av reisen? Hvis ikke er dere skattesvindlere og på nivå med trygdemisbrukere. Jeg synes jo ikke det er noe bedre at dere gjør det enn at lærere gjør det! Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e
Pinnus Skrevet 2. april 2013 #37 Skrevet 2. april 2013 Men holder skolen da stengt? For hvis dette er planleggingsdager, har dere vel hatt færre planleggingsdager resten av året? Ja, selvfølgelig holder skolen stengt. Alle de ansatte er jo borte, inklusiv kontorpersonalet, asistener på SFO osv. Selv om de bruker planleggingsdager betyr jo det at de bruker masse penger på noe som gir lite igjen til elevene. Både lærerenes tid og skolens ressurser kunne etter min mening vært mye bedre utnyttet. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e . Vet du at det er skolen som finansierer dette fullt ut? At ikke lærerne har samlet inn penger over tid ved feks vinlotteri e.l og ikke bruker noe av egne midler? I så tilfelle er jeg enig med deg! Å sende en hel skoles ansatte på tur, nært sagt en utelukkende sosialtur, for skolens midler høres søkt ut syns jeg. De fleste skoler har mer enn nok ting å bruke penger på og begrenset med ressurser. Det er ikke mange frynsegoder ved å være lærer? Skulle likt å se en sykehjemsavdeling sende sine ansatte på "studietur", sykepleiere og helsesekretærer, politibetjenter osv. Det finnes mange viktige og dårlig betalte yrker, som har langt kjipere arbeidsoppgaver og arbeidstider enn lærere.
MammantilNurket Skrevet 2. april 2013 #38 Skrevet 2. april 2013 (endret) Jeg var på studietur med bhg for noen år tilbake. Det var sparebluss så det holdt. Billigste flyavganger, ikke snakk om å ta flytog (ble buss), bodde på kummerlig hotell (herberge). Måtte betale alt av mat, bortsett fra frokost, selv. Måtte også betale all transport på stedet hvor vi var av egen lomme. Tviler derfor sterkt på at Barcelona-farerne velter seg i luksus på tur. Endret 2. april 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #39 Skrevet 2. april 2013 Men holder skolen da stengt? For hvis dette er planleggingsdager, har dere vel hatt færre planleggingsdager resten av året? Ja, selvfølgelig holder skolen stengt. Alle de ansatte er jo borte, inklusiv kontorpersonalet, asistener på SFO osv. Selv om de bruker planleggingsdager betyr jo det at de bruker masse penger på noe som gir lite igjen til elevene. Både lærerenes tid og skolens ressurser kunne etter min mening vært mye bedre utnyttet. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e . Vet du at det er skolen som finansierer dette fullt ut? At ikke lærerne har samlet inn penger over tid ved feks vinlotteri e.l og ikke bruker noe av egne midler? I så tilfelle er jeg enig med deg! Å sende en hel skoles ansatte på tur, nært sagt en utelukkende sosialtur, for skolens midler høres søkt ut syns jeg. De fleste skoler har mer enn nok ting å bruke penger på og begrenset med ressurser. Det er ikke mange frynsegoder ved å være lærer? Skulle likt å se en sykehjemsavdeling sende sine ansatte på "studietur", sykepleiere og helsesekretærer, politibetjenter osv. Det finnes mange viktige og dårlig betalte yrker, som har langt kjipere arbeidsoppgaver og arbeidstider enn lærere. Ja, det vet jeg, med forbehold om at lærerene ikke selv lyver om det. Skolen har fått en ekstrabevilgning i forbindelse med et jubileum som betaler en del, resten går over det ordinære budsjettet. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #40 Skrevet 2. april 2013 Håper de får en fantastisk tur og gratulerer så mye med jubileumet:) Anonym poster: 0420bf62e05e5f2b5eeca3d0d538ca4e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #41 Skrevet 2. april 2013 Sånne turer har vi minimum 1 gang i året med jobb. Over en hel helg. Har bare noen få timer med faglig på fredagen. Resten er fritid, middager, fest og moro! Det faglige har vi kun for å få dekket turen på en eller annen måte. En slik tur kommer fort opp på et par millioner kroner. Synes virkelig de som tar vare på barna våre dag etter dag fortjener en slik tur! Anonym poster: efc2a99b36fd08302b9f0b9396d69afa Bataler dere skatt av verdien av reisen? Hvis ikke er dere skattesvindlere og på nivå med trygdemisbrukere. Jeg synes jo ikke det er noe bedre at dere gjør det enn at lærere gjør det! Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Nei, vi betaler ikke skatt av disse turene. Jobber i advokatfirma, så går ut fra at de vet hva de gjør. Anonym poster: efc2a99b36fd08302b9f0b9396d69afa
BareMas Skrevet 2. april 2013 #42 Skrevet 2. april 2013 Ja fy filler'n ... læreryrket er superglamorøst. Vi får haugevis av frynsegoder, fete bonuser, gaver og mulighet til å reise verden over ... For ikke å glemme den flotte tekoppen (kinobilletten/sitteunderlaget) vi får til jul .., og OM vi sendes på kurs ute av huset kan det hende at det vanker en påsmurt baguette. Bortskjemte er de!! Fysjom! Så kult at skolen deres tar litt tak og sender lærerne av gårde for å hente inspirasjon og nye impulser - og gjør litt stas på dem Haha, tenker den baguetten har en bitter ettersmak når du ser tilbake på det råflotte lærerlivet ditt! Fatter ikke at vi ikke kan unne lærere såpass som en studietur utenlands, de har tross alt den viktigste jobben i samfunnet. Ja til flinke lærere, om det så må til en Barcelonatur i ny og ne Nei, lærerene gjør ikke en jobb som er mye viktigere enn alle andre. De gjør et viktig arbeid, men ikke noe mer enn de fleste andre. Ikke tror jeg dette prosjektet gir bedre lærere heller. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Tenk deg ett samfunn uten en eneste lærer eller andre kompetente mennesker til å LÆRE bort viktig kunnskap, hva vil da skje med disse jobbene som er viktigere enn en lærerjobb? De vil naturlig nok falle bort, da det ikke vil være mulig å oppdrive mennesker med den rette kunnskapen til å fylle disse viktigere jobbene. For HVEM er det som lærer ungene dine å lese, skrive og regne? Og hvor langt kommer du uten noe kjennskap til disse tre ferdighetene? Tenk deg et samfunn uten mat eller rent vann, uten leger eller ordensmakt osv. Veldig mange mennesker har viktige jobber. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Hvordan skal du få kvalifiserte folk til å jobbe som leger o.l om det ikke finnes noen lærere til å utdanne dem? Og hvordan skulle lærerene overleve uten mat? Hvem skulle betale lønningene deres om folk ikke hadde andre jobber osv. Jeg benekter ikke at lærere har en viktig oppgave, men de er som så mange andre et hjul i den store maskinen som holder samfunnet i gang. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Mat er flott, det må vi ha! Men uten mette lærere ville nok hatt en rimelig primitiv variant av det tidligere føydalsamfunnet, med analfabetisme og ingen leger. Så veldig mye mat rundt omkring ville det nok heller ikke vært da vi ikke har kunnskap til å utvikle jordbrukssamfunn o.l
Miss Honey Skrevet 2. april 2013 #43 Skrevet 2. april 2013 Åååh gleder meg SÅ mye til studietur til Roma i november!!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #44 Skrevet 2. april 2013 Gleder meg til studietur til Nederland i september! Anonym poster: 0420bf62e05e5f2b5eeca3d0d538ca4e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #45 Skrevet 2. april 2013 Hehe, jeg jobber i staten og vi får faktisk ikke lov til å ta bussen over grensa til sverige engang! God tur til lærerne:) Anonym poster: 836ac4ecda9ae725b495de3bb12c6d4f
Gjest Antarctica Skrevet 4. april 2013 #46 Skrevet 4. april 2013 Snakk om god resursbruk. Alle lærerene skal på "planleggingsdager" til Barselona i slutten av mai. Skolen har jubileum så da bevilger de seg tur. Programmet består i et 3 timers skolebasøk (innklusiv tiden i buss til og fra) og å diskutere fag på flyet. Ha, ha! Skal det ikke mer til for å få godkjent noe som en fagtur der reise, hotell, mat mm blir betalt og lærerene får full lønn? Anonym poster: a21cbdfece15749badbef056714608c5 Tror dine lærere også burde ha bevilget seg litt etterutdanning. For her syns jeg de har gjort en slett jobb. Er dette mobbing Pashla? Anonym poster: 2f8c2a161b7af1d0e49ccc59196d7b87 Jeg er vant til det. Det er helt greit. Hun kommer ofte med sånne komentarer når hun ikke har fornuftige argumenter. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Jaså, gjør jeg ofte det? Når da? Jeg reagerer ikke på staving så lenge jeg forstår innholdet i et innlegg. Men her er det innholdet som ikke holder mål, det er kunnskapsløshet, gamle fordommer og generelt dårlig tankegods som gjør at jeg syns hovedinnlegger bør komme seg tilbake på skolebenken. Allerede som barn visste vi at mye av lærerjobben ikke er synlig verken for elever eller foreldre, den syns bare når den uteblir. Det gjelder blant annet plandager og planarbeid, i tillegg til kompetansehevingsarbeid og faglig oppdatering. Jeg tror det er 15-16 år siden Jaglands regjering lanserte livslang læring, med Norges satsing på etter- og videreutdanning i mange yrkesgrupper, fordi et informasjonssamfunn krever det. Alle som har fulgt med må ha fått det med seg. For dem som har fulgt med: vi har også hatt en finanskrise, som har rammet Spania ekstra hardt – en bivirkning av det er at spanske hoteller og annet holder meget konkurransedyktige priser. Det ville ha vært lite kontroversielt om lærere dro til Beitostølen, men sikkert mye dyrere. Det er faktisk ganske kjedsommelig å alltid høre på hvor late og bortskjemte lærerne er – i sær når faktum er at det er en stor flukt fra læreryrket, en forgubbing innad i arbeidsstokken, og en tredel av de nyutdanna ikke vil ta jobb i skolen. Åpenbart er ikke lærerne bortskjemte nok, ellers hadde de klamret seg til jobbene sine! Hadde sykepleierne akseptert å få høre hvor late de var hele tida? Men Norge er nok fortsatt det eneste landet der misunnelsen er sterkere enn kjønnsdrifta, som en vittig mann sa. Det gjennomsyrer i alle fall hovedinnlegget.
Gilette Skrevet 4. april 2013 #47 Skrevet 4. april 2013 Men ville du opplevd det som like problematisk hvis bemanningen ved en annen arbeidsplass reiste på studietur utenlands? Offentlig arb plass = ja Privat arb plass = nei Så ja jeg reagerer når ansatte i offentlige/halv offentlige arbeidsplasser unner seg slike "studieturer" men ikke når ansatt i private firmaer gjør det samme. De som jobber i det offentlige er lønnet av meg, deg og alle andre som betaler sine skatter og de skal forvalte pengene vel og ikke sløse med dem.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #48 Skrevet 4. april 2013 Men ville du opplevd det som like problematisk hvis bemanningen ved en annen arbeidsplass reiste på studietur utenlands? Offentlig arb plass = ja Privat arb plass = nei Så ja jeg reagerer når ansatte i offentlige/halv offentlige arbeidsplasser unner seg slike "studieturer" men ikke når ansatt i private firmaer gjør det samme. De som jobber i det offentlige er lønnet av meg, deg og alle andre som betaler sine skatter og de skal forvalte pengene vel og ikke sløse med dem. Er det sløs, om de blir et bedre kollegie, både sosialt og faglig? Kommer ikke det ditt barn og deg til gode? Anonym poster: 260e0a1625dfdcb6444fc3076a9dd0a3
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #49 Skrevet 4. april 2013 Ja fy filler'n ... læreryrket er superglamorøst. Vi får haugevis av frynsegoder, fete bonuser, gaver og mulighet til å reise verden over ... For ikke å glemme den flotte tekoppen (kinobilletten/sitteunderlaget) vi får til jul .., og OM vi sendes på kurs ute av huset kan det hende at det vanker en påsmurt baguette. Bortskjemte er de!! Fysjom! Så kult at skolen deres tar litt tak og sender lærerne av gårde for å hente inspirasjon og nye impulser - og gjør litt stas på dem Haha, tenker den baguetten har en bitter ettersmak når du ser tilbake på det råflotte lærerlivet ditt! Fatter ikke at vi ikke kan unne lærere såpass som en studietur utenlands, de har tross alt den viktigste jobben i samfunnet. Ja til flinke lærere, om det så må til en Barcelonatur i ny og ne Nei, lærerene gjør ikke en jobb som er mye viktigere enn alle andre. De gjør et viktig arbeid, men ikke noe mer enn de fleste andre. Ikke tror jeg dette prosjektet gir bedre lærere heller. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Tenk deg ett samfunn uten en eneste lærer eller andre kompetente mennesker til å LÆRE bort viktig kunnskap, hva vil da skje med disse jobbene som er viktigere enn en lærerjobb? De vil naturlig nok falle bort, da det ikke vil være mulig å oppdrive mennesker med den rette kunnskapen til å fylle disse viktigere jobbene. For HVEM er det som lærer ungene dine å lese, skrive og regne? Og hvor langt kommer du uten noe kjennskap til disse tre ferdighetene? Basisen der har jeg selv lært de. Gir de og hjemmeundervisning i fransk, tysk, italiensk og latin. Anonym poster: cb9147fe2ae9fdc490e00d65f6ed7d1f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #50 Skrevet 4. april 2013 Ja fy filler'n ... læreryrket er superglamorøst. Vi får haugevis av frynsegoder, fete bonuser, gaver og mulighet til å reise verden over ... For ikke å glemme den flotte tekoppen (kinobilletten/sitteunderlaget) vi får til jul .., og OM vi sendes på kurs ute av huset kan det hende at det vanker en påsmurt baguette. Bortskjemte er de!! Fysjom! Så kult at skolen deres tar litt tak og sender lærerne av gårde for å hente inspirasjon og nye impulser - og gjør litt stas på dem Haha, tenker den baguetten har en bitter ettersmak når du ser tilbake på det råflotte lærerlivet ditt! Fatter ikke at vi ikke kan unne lærere såpass som en studietur utenlands, de har tross alt den viktigste jobben i samfunnet. Ja til flinke lærere, om det så må til en Barcelonatur i ny og ne Nei, lærerene gjør ikke en jobb som er mye viktigere enn alle andre. De gjør et viktig arbeid, men ikke noe mer enn de fleste andre. Ikke tror jeg dette prosjektet gir bedre lærere heller. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Tenk deg ett samfunn uten en eneste lærer eller andre kompetente mennesker til å LÆRE bort viktig kunnskap, hva vil da skje med disse jobbene som er viktigere enn en lærerjobb? De vil naturlig nok falle bort, da det ikke vil være mulig å oppdrive mennesker med den rette kunnskapen til å fylle disse viktigere jobbene. For HVEM er det som lærer ungene dine å lese, skrive og regne? Og hvor langt kommer du uten noe kjennskap til disse tre ferdighetene? Basisen der har jeg selv lært de. Gir de og hjemmeundervisning i fransk, tysk, italiensk og latin. Anonym poster: cb9147fe2ae9fdc490e00d65f6ed7d1f Og det tror du alle andre foreldre er i stand til? Anonym poster: 260e0a1625dfdcb6444fc3076a9dd0a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå