Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Snakk om god resursbruk. Alle lærerene skal på "planleggingsdager" til Barselona i slutten av mai. Skolen har jubileum så da bevilger de seg tur. Programmet består i et 3 timers skolebasøk (innklusiv tiden i buss til og fra) og å diskutere fag på flyet. Ha, ha! Skal det ikke mer til for å få godkjent noe som en fagtur der reise, hotell, mat mm blir betalt og lærerene får full lønn? Anonym poster: a21cbdfece15749badbef056714608c5
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Det er dem vel unt! Det er da ikke mye frynsegoder lærerne kan skryte av, annet enn gode avspaseringsordninger, og de har en utrolig viktig jobb. Så om de trenger en tur til Barcelona for å lade batteriene så skal de jammen få det! Anonym poster: 64e4965bcb00c85ba2ba3542694477e2
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Det skrives Barcelona. Er forøvrig drittlei sånne klagekjerringer som deg som ikke unner andre en dritt. Anonym poster: c7f2e5a4c70a2c7b544b4363eae1b0a5
frk Nilsen Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Du får begynne som lærer å se hvor glamorøst det er selv.....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 I drammen dro styrere og noen lærere 14 dager til new Zealand. .. 900 000 kr brukte de på det!!! Anonym poster: c7d3e49077489212460c84768c14f3e5
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 I drammen dro styrere og noen lærere 14 dager til new Zealand. .. 900 000 kr brukte de på det!!! Anonym poster: c7d3e49077489212460c84768c14f3e5 Ja, for å lære seg den anerkjente new zeeland-modellen for å forhåpentligvis kunne gi dine barn et bedre tilbud, som ledd i prosjektet "Norges beste skole". Og det var ikke "noen lærere", det er ganske mange rektorer og lærere som har vært med på dette, for så å komme tilbake og lære opp og reflektere med kollegiet - for å bli bedre. Problemet ditt er..? (Og nei, er ikke lærer..) Anonym poster: 57c1a9d8247bb4617c76427aacb7e93f
Gjest Antarctica Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 Snakk om god resursbruk. Alle lærerene skal på "planleggingsdager" til Barselona i slutten av mai. Skolen har jubileum så da bevilger de seg tur. Programmet består i et 3 timers skolebasøk (innklusiv tiden i buss til og fra) og å diskutere fag på flyet. Ha, ha! Skal det ikke mer til for å få godkjent noe som en fagtur der reise, hotell, mat mm blir betalt og lærerene får full lønn? Anonym poster: a21cbdfece15749badbef056714608c5 Tror dine lærere også burde ha bevilget seg litt etterutdanning. For her syns jeg de har gjort en slett jobb.
MammantilNurket Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 Ja fy filler'n ... læreryrket er superglamorøst. Vi får haugevis av frynsegoder, fete bonuser, gaver og mulighet til å reise verden over ... For ikke å glemme den flotte tekoppen (kinobilletten/sitteunderlaget) vi får til jul .., og OM vi sendes på kurs ute av huset kan det hende at det vanker en påsmurt baguette. Bortskjemte er de!! Fysjom! Så kult at skolen deres tar litt tak og sender lærerne av gårde for å hente inspirasjon og nye impulser - og gjør litt stas på dem
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 En jeg kjenner jobber som lærer og de har pleid å ha en planleggingshelg hvert år hvor de bruker mye av tiden på planlegging. De har de siste årene hatt et kriterie for stedet de velger at det ikke skal være varmt og "sydenaktig" der. Da får de nemlig mye kritikk for det de gjør. Hvis de derimot bruker samme sum penger på en helg på et hotell i Norge, da får de ingen kritikk. Man kan stort sett få en like billig helg ved å velge et annet land enn Norge fordi det man betaler mer for reisen, sparer man på billigere hotell og mat. Anonym poster: 2b98b7997d5eca51c4328c1d0bf10ab4
Pinnus Skrevet 2. april 2013 #10 Skrevet 2. april 2013 Men holder skolen da stengt? For hvis dette er planleggingsdager, har dere vel hatt færre planleggingsdager resten av året?
snippsnapp Skrevet 2. april 2013 #11 Skrevet 2. april 2013 Here we go again! Utrolig at med en gang det gjelder læreryrket så blusser harmen/misunnelsen hvis det kommer noen goder. Slapp av, det er mer enn nok stress resten av året til at en studietur er de vel undt. Tam det lille, grønne monsteret ditt, du!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #12 Skrevet 2. april 2013 I drammen dro styrere og noen lærere 14 dager til new Zealand. .. 900 000 kr brukte de på det!!! Anonym poster: c7d3e49077489212460c84768c14f3e5 Ta det med ro! Har ikke barn i skolen enda, bare i bhg. Jeg mener det er andre ting de burde bruke penger på først, som bemanning! Ved sykdom, kurs osv. Jobber selv i bhg og vi har enda ikke hørt noe om turen! Ja, for å lære seg den anerkjente new zeeland-modellen for å forhåpentligvis kunne gi dine barn et bedre tilbud, som ledd i prosjektet "Norges beste skole". Og det var ikke "noen lærere", det er ganske mange rektorer og lærere som har vært med på dette, for så å komme tilbake og lære opp og reflektere med kollegiet - for å bli bedre. Problemet ditt er..? (Og nei, er ikke lærer..) Anonym poster: 57c1a9d8247bb4617c76427aacb7e93f Anonym poster: c7d3e49077489212460c84768c14f3e5
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #13 Skrevet 2. april 2013 Jeg har jobbet på VGS og vært med på en ukestur. Da hadde de hatt lotteri og samlet inn penger hver fredag i tre år. Det var sikkert litt støtte fra skolen også, men det synes jeg vi kan unne lærerne. Der jeg jobber nå kan vi søke om penger til studietur, men også der måtte vi bruke litt av egne penger. Anonym poster: 27778e9e92dc2a31da2fe5475a113319
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #14 Skrevet 2. april 2013 Snakk om god resursbruk. Alle lærerene skal på "planleggingsdager" til Barselona i slutten av mai. Skolen har jubileum så da bevilger de seg tur. Programmet består i et 3 timers skolebasøk (innklusiv tiden i buss til og fra) og å diskutere fag på flyet. Ha, ha! Skal det ikke mer til for å få godkjent noe som en fagtur der reise, hotell, mat mm blir betalt og lærerene får full lønn? Anonym poster: a21cbdfece15749badbef056714608c5 Tror dine lærere også burde ha bevilget seg litt etterutdanning. For her syns jeg de har gjort en slett jobb. Du kan tro jeg kjempet for å få ekstraundervisning i skolen, men det var totalt forgjeves. At jeg fikk dysleksidiagnose da jeg var 7 hjalp ingenting ettersom lærerene mente jeg var alt for flink ellers til å bruke ekstra resurser på. Dette dreier seg uansett ikke om min staving, men om det er fornuftig å bruke ressurser på å sende alle skolens annsatte på en 4 dagers tur med 3 timer faglig opplegg og alle utgifter betalt. Jeg synes det er hårreisende pengebruk selv om skolen har jubileum. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e
MammantilNurket Skrevet 2. april 2013 #15 Skrevet 2. april 2013 Men ville du opplevd det som like problematisk hvis bemanningen ved en annen arbeidsplass reiste på studietur utenlands?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #16 Skrevet 2. april 2013 Men holder skolen da stengt? For hvis dette er planleggingsdager, har dere vel hatt færre planleggingsdager resten av året? Ja, selvfølgelig holder skolen stengt. Alle de ansatte er jo borte, inklusiv kontorpersonalet, asistener på SFO osv. Selv om de bruker planleggingsdager betyr jo det at de bruker masse penger på noe som gir lite igjen til elevene. Både lærerenes tid og skolens ressurser kunne etter min mening vært mye bedre utnyttet. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #17 Skrevet 2. april 2013 Men ville du opplevd det som like problematisk hvis bemanningen ved en annen arbeidsplass reiste på studietur utenlands? Hvis det var en offentlig bedrift som hverken trenger å stå til rette for økonomi eller resultat slik tilfellet er for skolen, så ja. Så vidt jeg vet stilles det også mye strengere krav angående faglig innhold til hvor mye privat annsatte har lov til å ta imot i forhold til "studieturer" før kostnadene blir skattepliktige. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #18 Skrevet 2. april 2013 Snakk om god resursbruk. Alle lærerene skal på "planleggingsdager" til Barselona i slutten av mai. Skolen har jubileum så da bevilger de seg tur. Programmet består i et 3 timers skolebasøk (innklusiv tiden i buss til og fra) og å diskutere fag på flyet. Ha, ha! Skal det ikke mer til for å få godkjent noe som en fagtur der reise, hotell, mat mm blir betalt og lærerene får full lønn? Anonym poster: a21cbdfece15749badbef056714608c5 Tror dine lærere også burde ha bevilget seg litt etterutdanning. For her syns jeg de har gjort en slett jobb. Er dette mobbing Pashla? Anonym poster: 2f8c2a161b7af1d0e49ccc59196d7b87
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #19 Skrevet 2. april 2013 En jeg kjenner jobber som lærer og de har pleid å ha en planleggingshelg hvert år hvor de bruker mye av tiden på planlegging. De har de siste årene hatt et kriterie for stedet de velger at det ikke skal være varmt og "sydenaktig" der. Da får de nemlig mye kritikk for det de gjør. Hvis de derimot bruker samme sum penger på en helg på et hotell i Norge, da får de ingen kritikk. Man kan stort sett få en like billig helg ved å velge et annet land enn Norge fordi det man betaler mer for reisen, sparer man på billigere hotell og mat. Anonym poster: 2b98b7997d5eca51c4328c1d0bf10ab4 Jeg har hørt det samme her i barnehagen, men da begrunnet styrer valget av "ikke sydenaktig destinasjon" med at det var det beste for å få folk til faktisk å møte opp på det faglige. Var stedet de reiste til for spennende eller behaglig endte det med at veldig mange snek seg unna det faglige eller festet såpass på kveldene at de bare var fysisk tilstede på kursene, foredragene og det andre faglige de skulle gjennom. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e
BareMas Skrevet 2. april 2013 #20 Skrevet 2. april 2013 Ja fy filler'n ... læreryrket er superglamorøst. Vi får haugevis av frynsegoder, fete bonuser, gaver og mulighet til å reise verden over ... For ikke å glemme den flotte tekoppen (kinobilletten/sitteunderlaget) vi får til jul .., og OM vi sendes på kurs ute av huset kan det hende at det vanker en påsmurt baguette. Bortskjemte er de!! Fysjom! Så kult at skolen deres tar litt tak og sender lærerne av gårde for å hente inspirasjon og nye impulser - og gjør litt stas på dem Haha, tenker den baguetten har en bitter ettersmak når du ser tilbake på det råflotte lærerlivet ditt! Fatter ikke at vi ikke kan unne lærere såpass som en studietur utenlands, de har tross alt den viktigste jobben i samfunnet. Ja til flinke lærere, om det så må til en Barcelonatur i ny og ne
Tyra79 Skrevet 2. april 2013 #21 Skrevet 2. april 2013 Snakk om god resursbruk. Alle lærerene skal på "planleggingsdager" til Barselona i slutten av mai. Skolen har jubileum så da bevilger de seg tur. Programmet består i et 3 timers skolebasøk (innklusiv tiden i buss til og fra) og å diskutere fag på flyet. Ha, ha! Skal det ikke mer til for å få godkjent noe som en fagtur der reise, hotell, mat mm blir betalt og lærerene får full lønn? Anonym poster: a21cbdfece15749badbef056714608c5 Tror dine lærere også burde ha bevilget seg litt etterutdanning. For her syns jeg de har gjort en slett jobb. Du kan tro jeg kjempet for å få ekstraundervisning i skolen, men det var totalt forgjeves. At jeg fikk dysleksidiagnose da jeg var 7 hjalp ingenting ettersom lærerene mente jeg var alt for flink ellers til å bruke ekstra resurser på. Dette dreier seg uansett ikke om min staving, men om det er fornuftig å bruke ressurser på å sende alle skolens annsatte på en 4 dagers tur med 3 timer faglig opplegg og alle utgifter betalt. Jeg synes det er hårreisende pengebruk selv om skolen har jubileum. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Ja, jeg vil anta at det er fornuftig pengebruk! Det må faktisk tenkes på det sosiale blant de ansatte, ikke bare faglig. Studieturer på skoler jeg kjenner til er langt fra en årlig happening, ofte er de ansatte med på å finansiere studieturene. Selv om det kun er tre timers faglig opphold, kan du være helt sikker på at det vil bli MYE mer faglig opplegg, diskusjoner og erfaringsutveksling på en slik tur. Lærere har en tendens til å ende opp med å snakke fag når de er samlet, fritid eller ikke. Lærerne på 'din' skole vil komme hjem med mange nye ideer, og et styrket kollegiet:)! Ønsk dem god tur du, selv om det kan bli litt slit å måtte ta seg fri fra jobb selv disse dagene;).
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #22 Skrevet 2. april 2013 Snakk om god resursbruk. Alle lærerene skal på "planleggingsdager" til Barselona i slutten av mai. Skolen har jubileum så da bevilger de seg tur. Programmet består i et 3 timers skolebasøk (innklusiv tiden i buss til og fra) og å diskutere fag på flyet. Ha, ha! Skal det ikke mer til for å få godkjent noe som en fagtur der reise, hotell, mat mm blir betalt og lærerene får full lønn? Anonym poster: a21cbdfece15749badbef056714608c5 Tror dine lærere også burde ha bevilget seg litt etterutdanning. For her syns jeg de har gjort en slett jobb. Er dette mobbing Pashla? Anonym poster: 2f8c2a161b7af1d0e49ccc59196d7b87 Jeg er vant til det. Det er helt greit. Hun kommer ofte med sånne komentarer når hun ikke har fornuftige argumenter. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e
MammantilNurket Skrevet 2. april 2013 #23 Skrevet 2. april 2013 Ja fy filler'n ... læreryrket er superglamorøst. Vi får haugevis av frynsegoder, fete bonuser, gaver og mulighet til å reise verden over ... For ikke å glemme den flotte tekoppen (kinobilletten/sitteunderlaget) vi får til jul .., og OM vi sendes på kurs ute av huset kan det hende at det vanker en påsmurt baguette. Bortskjemte er de!! Fysjom! Så kult at skolen deres tar litt tak og sender lærerne av gårde for å hente inspirasjon og nye impulser - og gjør litt stas på dem Haha, tenker den baguetten har en bitter ettersmak når du ser tilbake på det råflotte lærerlivet ditt! Fatter ikke at vi ikke kan unne lærere såpass som en studietur utenlands, de har tross alt den viktigste jobben i samfunnet. Ja til flinke lærere, om det så må til en Barcelonatur i ny og ne hadde ikke trengt å bli sendt til Barcelona, altså ... jeg fikk ny kontorstol for litt siden - ble sååååå glad hadde også satt pris på kake nå og da ... det får de stadig vekk på kontoret til Kjæresten min.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #24 Skrevet 2. april 2013 Ja fy filler'n ... læreryrket er superglamorøst. Vi får haugevis av frynsegoder, fete bonuser, gaver og mulighet til å reise verden over ... For ikke å glemme den flotte tekoppen (kinobilletten/sitteunderlaget) vi får til jul .., og OM vi sendes på kurs ute av huset kan det hende at det vanker en påsmurt baguette. Bortskjemte er de!! Fysjom! Så kult at skolen deres tar litt tak og sender lærerne av gårde for å hente inspirasjon og nye impulser - og gjør litt stas på dem Haha, tenker den baguetten har en bitter ettersmak når du ser tilbake på det råflotte lærerlivet ditt! Fatter ikke at vi ikke kan unne lærere såpass som en studietur utenlands, de har tross alt den viktigste jobben i samfunnet. Ja til flinke lærere, om det så må til en Barcelonatur i ny og ne Nei, lærerene gjør ikke en jobb som er mye viktigere enn alle andre. De gjør et viktig arbeid, men ikke noe mer enn de fleste andre. Ikke tror jeg dette prosjektet gir bedre lærere heller. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e
BareMas Skrevet 2. april 2013 #25 Skrevet 2. april 2013 Ja fy filler'n ... læreryrket er superglamorøst. Vi får haugevis av frynsegoder, fete bonuser, gaver og mulighet til å reise verden over ... For ikke å glemme den flotte tekoppen (kinobilletten/sitteunderlaget) vi får til jul .., og OM vi sendes på kurs ute av huset kan det hende at det vanker en påsmurt baguette. Bortskjemte er de!! Fysjom! Så kult at skolen deres tar litt tak og sender lærerne av gårde for å hente inspirasjon og nye impulser - og gjør litt stas på dem Haha, tenker den baguetten har en bitter ettersmak når du ser tilbake på det råflotte lærerlivet ditt! Fatter ikke at vi ikke kan unne lærere såpass som en studietur utenlands, de har tross alt den viktigste jobben i samfunnet. Ja til flinke lærere, om det så må til en Barcelonatur i ny og ne Nei, lærerene gjør ikke en jobb som er mye viktigere enn alle andre. De gjør et viktig arbeid, men ikke noe mer enn de fleste andre. Ikke tror jeg dette prosjektet gir bedre lærere heller. Anonym poster: 6a780e86770811a0b884fc812517839e Tenk deg ett samfunn uten en eneste lærer eller andre kompetente mennesker til å LÆRE bort viktig kunnskap, hva vil da skje med disse jobbene som er viktigere enn en lærerjobb? De vil naturlig nok falle bort, da det ikke vil være mulig å oppdrive mennesker med den rette kunnskapen til å fylle disse viktigere jobbene. For HVEM er det som lærer ungene dine å lese, skrive og regne? Og hvor langt kommer du uten noe kjennskap til disse tre ferdighetene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå