Gå til innhold

Gluteus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er verdens lateste, og du har mail.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi ;)

Her sitter jeg og leser anatomi så cor hopper over noen slag. Pugger muskler, musculus gluteus maximus vil heretter alltid minne meg om luten.

Gjest sug lut
Skrevet

Da skal jeg sjekke mail, jeg. For jeg er like dårlig på å få lagt meg som før påske.

Skrevet

Legge seg hva er det????

Skrevet

Hun heter ikke Gluteus uten grunn, skal vite!

Sug Lut

Su Glut

Su Gluteo = hennes ræv (på spansk)

Skrevet

Hihi ;)

Her sitter jeg og leser anatomi så cor hopper over noen slag. Pugger muskler, musculus gluteus maximus vil heretter alltid minne meg om luten.

Oh, that takes me back... Hva studerer du? Mine mindre lykkelige dager som veterinærstudent er heldigvis bak meg, så jeg føler med deg! Det morsomste med anatomi er at man lærer latin i samme slengen, iblandet litt gresk, og kan fritte ut andre med tilsynelatende geniale kunnskaper i ettertid.

Skrevet

Nå lurer jeg veldig på hvordan bakenden til sug lut ser ut, kjenner jeg. Hva er det med denne rumpmuskelen som gjør at den får mail?

Skrevet

Jeg leste forresten en del anatomi i min studietid også, riktignok ikke masse, men nok til at jeg skjønner bittelitt.

Gjest sug lut
Skrevet

Nå lurer jeg veldig på hvordan bakenden til sug lut ser ut, kjenner jeg. Hva er det med denne rumpmuskelen som gjør at den får mail?

Den er bredt anerkjent som Sør-Norges peneste, faktisk.
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Når vi nå snakker om rumper så har jeg fått en aha-opplevelse i påska...

Ikke visste jeg at rumper opplever tyngdekraft på samme måte som pupper... Har alltid lurt på hva folk maser etter når de snakker om å stramme opp, men etter å ha sett noen bilder i påska så kan jeg endelig si at rumpa skulle vært heiset noen cm sammen med puppene ja... ^_^

Skrevet

rumpa siger ned ca 17cm gjennom livet. Fra puberteten og til oldis. Så vil tro at rumper lider mer av tyngdekraften en puppene hos de fleste.

Skrevet

Huffda, har merket et kraftig nedsig i endepartiet her også. Det hjelper ikke å bli bikinitynn når stussen ser ut som en sliten vaffel. Nei, det er vel bare å hive seg på skia. Om ikke annet så blir jeg gul og blå og så får gubben noe å le av, og det er jo sunt det og.

Skrevet

Hva er forresten det medisinske termet for slapp rompe? Gluteussig? Slappus gluteus?

Gjest sug lut
Skrevet

Hva er forresten det medisinske termet for slapp rompe? Gluteussig? Slappus gluteus?

Hvis min latin ikke svikter meg, noe i nærheten av gluteus flaccidus?
Skrevet

Høres sannsynlig ut! Nå ble jeg litt imponert :)

Gjest sug lut
Skrevet

Latin er jo gøy!
Skrevet

Latin er jo gøy!

Latin er fantastisk :) Av alle valgfag jeg kunne velge i studietiden falt valget (selvsagt) på latin. Men fikk likevel bare et halvt år, så savner litt dypere kunnskaper.

Gjest sug lut
Skrevet

Latin er jo gøy!

Latin er fantastisk :) Av alle valgfag jeg kunne velge i studietiden falt valget (selvsagt) på latin. Men fikk likevel bare et halvt år, så savner litt dypere kunnskaper.

Jeg kan etter måten veldig mye latinsk vokabular, men har ikke noe systematisk formverk i bunnen - så kan ikke produsere gode setninger, men ofte forstå eller gjette meg til hva noe ville hete.

Kunne du hatt lyst til å fortsatt med det noen gang?

Skrevet (endret)

Latin er jo gøy!

Jeg kan etter måten veldig mye latinsk vokabular, men har ikke noe systematisk formverk i bunnen - så kan ikke produsere gode setninger, men ofte forstå eller gjette meg til hva noe ville hete.

Kunne du hatt lyst til å fortsatt med det noen gang?

Veldig gjerne!

Er flere språk jeg gjerne skulle lært meg. Latin er et av de. Selv om det ikke brukes som noe språk lenger er det jo basisen for flere av dagens språk, og så er det noe med hele det latinske språket som fascinerer meg. (Huff, det ble en elendig setning)

Det er det samme med islandsk. Drømmer om å lære meg det også en dag, men begynner å innse at om det skal skje bør det se å få min gluteus flaccidus i rett gir.

Endret av mama foodie
Gjest Siklerotte
Skrevet (endret)

Jeg har en kusine som flyttet til Island for et år siden og sin lærte seg språket veldig raskt (det hjelper selvsagt å bo der). Hun har alltid vært veldig fascinert av Island da, men uansett. Det kommer som regel litt tregere med alderen. Er fascinerende å se hvor fort man kan lære et språk. Det samme gjelder ungene - de har gått fra å ikke kunne et eneste ord til å være veldig flinke i et språk på hhv. 6 mnd. for den ene og 2 år for den andre.

Jeg vil gjerne lære meg latin. Jeg hadde det en periode på skolen, men jeg kan ingenting nå lenger. Jeg har vurdert å begynne med det nå som jeg ikke lenger er student, men jeg vet ikke om hjernen min klarer å lære språk lenger. Jeg kan jo ikke engang si hva presens perfektum, predikativ eller adverbial er, så det spørs om det går så greit å lære språk da.

Endret av Siklerotte
Skrevet

Den er bredt anerkjent som Sør-Norges peneste, faktisk.

Så herlig! Min er nok mer preget av forfall eller i hvert fall av fall. Ser på damer på 50+. De har nesten alle en litt sånn hengete greie, nesten uten synlig rumpesprekk. Skjønner at jeg må trene mye mer enn jeg gjør nå for å unngå samme skjebne.

Gjest sug lut
Skrevet

rumpa siger ned ca 17cm gjennom livet. Fra puberteten og til oldis. Så vil tro at rumper lider mer av tyngdekraften en puppene hos de fleste.

Hvordan "siger ned"? Det kan jeg ikke skjønne - det forutsetter jo at den er et vedheng som en pupp - men rompa sitter jo på?
Skrevet

Hvordan "siger ned"? Det kan jeg ikke skjønne - det forutsetter jo at den er et vedheng som en pupp - men rompa sitter jo på?

Glem logikk, da gitt. Her har vi førstehåndserfaring med sigende rompe. Den som en gang så stolt vippet litt oppover, henger nå under skjørtet og blafrer som et vått flagg i doven sønnavind.

Gjest sug lut
Skrevet

Glem logikk, da gitt. Her har vi førstehåndserfaring med sigende rompe. Den som en gang så stolt vippet litt oppover, henger nå under skjørtet og blafrer som et vått flagg i doven sønnavind.

Så den vil ikke bestå blyant-testen? Rompa mi er det eneste ved siden av leggene som ikke degenererer, men det har jeg bare tatt som en selvfølge - heretter skal jeg bli rompeydmyk. Kanskje.
Skrevet

Så den vil ikke bestå blyant-testen? Rompa mi er det eneste ved siden av leggene som ikke degenererer, men det har jeg bare tatt som en selvfølge - heretter skal jeg bli rompeydmyk. Kanskje.

Hjelp meg med en liten påminnelse om hva en blyant-test er? Fikk mange rare tanker her nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...