Lalabebi Skrevet 1. april 2013 #26 Skrevet 1. april 2013 For en forbanna idiot av en stefar du har. Hadde jeg vært i din kropp der og da hadde jeg søren meg kastet kaffen over han. At det går an.
mamman til ana Skrevet 1. april 2013 #27 Skrevet 1. april 2013 Jeg trykket ikke magen opp i folk, satt i sofaen alene med min mann de andre satt i andre sofaen og snakket om andre ting. Meg , mamma og min søster er veldig nære så det var ingen unaturlig ting for noen av oss og gjøre. Min mormor er bare negativ til alt for tiden, kjenner henne ikke igjen, så det som kommer ut av henne overser jeg. Min stefar derimot er og blir en stor tosk.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #28 Skrevet 1. april 2013 Men du er åpenbart ikke spesielt nær din stefar? Så dermed er du ikke nær alle som var tilstedet. Kanskje han følte det svært ubehagelig av at du brettet frem magen? og at dette var hans måte, om enn dårlig, å takle dette på? Det er selvfølgelig ikke greit svare slik, men din reaksjon på dette, altså hylgråting og så marsjere ut av rommet (i et kaffebesøk) er uproposjonal og ganske banslig. Hva med å si direkte til han at han er ufin og at du vil ha deg frabedt slike kommentarer? Kanskje han vil respektere deg mer om du slutter å oppføre deg som et barn? Jeg mener ikke å være slem her, og håper du og stefar kan skvære opp. Jeg mener virkelig at stefar far var stygg med deg, og du reagerte barnslig og umodent på hans oppførsel. Anonym poster: a0e76836ce708482d227c110468f4612
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #29 Skrevet 1. april 2013 For en idiot av en stefar. Uansett hva det er så kaller man ikke andre folk stygge! Når det er sagt, så hadde det aldri falt meg naturlig å vise frem min mage, gravid eller ikke, noe annet sted hvor andre personer har klærne på. Selv ikke i et lite kaffeslabras. Og for noen som synes slik er ubehagelig å gjøre slik selv så er det naturlig at man synes det er ubehagelig at andre gjør det. En gravidmage veldig mye hud, uansett om den er liten/fin. Men jeg er av den typen som heller ikke ammet foran andre enn mannen heller, uten et teppe over som skjulte alt, og synes det er ubehagelig om noen slenger puppen frem for å amme selv om det bare er noen få tilstede også. Anonym poster: a49bff14dbdb47171555b9df5fd3ba7a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #30 Skrevet 1. april 2013 Men du er åpenbart ikke spesielt nær din stefar? Så dermed er du ikke nær alle som var tilstedet. Kanskje han følte det svært ubehagelig av at du brettet frem magen? og at dette var hans måte, om enn dårlig, å takle dette på? Det er selvfølgelig ikke greit svare slik, men din reaksjon på dette, altså hylgråting og så marsjere ut av rommet (i et kaffebesøk) er uproposjonal og ganske banslig. Hva med å si direkte til han at han er ufin og at du vil ha deg frabedt slike kommentarer? Kanskje han vil respektere deg mer om du slutter å oppføre deg som et barn? Jeg mener ikke å være slem her, og håper du og stefar kan skvære opp. Jeg mener virkelig at stefar far var stygg med deg, og du reagerte barnslig og umodent på hans oppførsel. Anonym poster: a0e76836ce708482d227c110468f4612 Enig! Anonym poster: 8e948829d954ca3f5e3c6162e2811d40
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #31 Skrevet 1. april 2013 Veldig rart å sitte med gravidmagen bar i kaffeselskap, uansett hvor fin mage man har....! Ikke vanlig! Og reaksjonen din var heller ikke så normal... Anonym poster: f21264a2b0735dc626c1703d8b0edbee
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #32 Skrevet 1. april 2013 Man sier da uansett ikke at stedatterens gravide mage er stygg!? Han er da et voksent menneske som burde kunne klare å uttrykke seg på en noe mer voksen og sensitiv måte! Hun satt jo tydeligvis med magen bar fordi hun hadde vondt, ikke for å vise seg fram. Og jeg synes heller ikke det er rart at hun ble lei seg over den kommentaren! Det var stygt sagt og i tillegg er man jo ekstra følsom når man er gravid. Synes det er merkelig at mange her synes det er verre at hun satt med magen bar i noen minutter enn stefars slemme kommentar (eller evt typisk dib..) Klem til HI! Anonym poster: 5382e4cf544b72699b7e8d987a0c4860
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #33 Skrevet 1. april 2013 Man sier da uansett ikke at stedatterens gravide mage er stygg!? Han er da et voksent menneske som burde kunne klare å uttrykke seg på en noe mer voksen og sensitiv måte! Hun satt jo tydeligvis med magen bar fordi hun hadde vondt, ikke for å vise seg fram. Og jeg synes heller ikke det er rart at hun ble lei seg over den kommentaren! Det var stygt sagt og i tillegg er man jo ekstra følsom når man er gravid. Synes det er merkelig at mange her synes det er verre at hun satt med magen bar i noen minutter enn stefars slemme kommentar (eller evt typisk dib..) Klem til HI! Anonym poster: 5382e4cf544b72699b7e8d987a0c4860 Hel enig med deg, utrolig ufint av stefar å si at magen var stygg! Men det er ikke normalt at en voksen kvinne begynner å hylgråte og styrte ut over en kommentar som dette. Jeg kan forstå at man er følsom, er selv gravid, og gråter rett som det er, men man må kunne gå litt i seg selv å se i retrospekt at man reagerte barnslig og uproposjonalt! Det betyr selvsagt ikke at stefar kan si hva han vil, han er fremdeles en bølle, men man kan bare styre sin egen oppførsel. Og noen ganger må man være den voksne i situasjonen, og faktisk sette folk på plass. Jeg mistenker at dersom HI hadde satt seg mer i respekt hos stefar, hadde han ikke lengre kommet med denne type kommentarer! Som jeg sier til min sønn, mange folk behandler deg slik du lar dem, desverre.... Anonym poster: a0e76836ce708482d227c110468f4612
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #34 Skrevet 1. april 2013 Tror jeg hadde klappet til han gitt! Han fortjente i allefall det... Anonym poster: 09fa1d9960e4e04abb5122e68217cc0b
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #35 Skrevet 1. april 2013 Satt i selskap hjemme hos mammaen min for og feire mormor som blir 90 idag. Bare nærme familie som min søster, svigerbror .Har kynnere/ sammentrekninger hele tiden og følte for og ta ned mammabuksa litt som strammet voldsomt rundt magen. Da dulter min stefar borti mormor og utbryter : Har ikke hun en stygg mage! Alle ble helt satt ut og mormoren fortsetter med å si at : jeg syns de viser den magen litt for mye for tidn. Jeg har en fin liten mage uten strekk merker eller noen ting, uke 31 er jeg. Ble så satt ut av stefars kommentar at jeg brøt ut i tårer. Sa jeg ble svært såret og at det var min sønn som lå inni der. Så begynner han og si at han er dritt lei av babysnakkingen vår og blablabla. For og unnskylde seg. Endte med at jeg og sambo gikk mens tårene sprutet på meg. Kan vel nevne at jeg og stefar aldri har hatt et spessielt godt forhold. Men jeg har da slettest ikke gjort han noe:(. Min mor fulgte etter oss ut i gangen og prøvde beklage så mye på hennes mann vegne. . Huff. Kjip dag. Anonym poster: 0c10d188b4997ca942841362bfca37a8 Da hadde jeg svart at det er bedre å ha stygg mage, enn stygg personlighet. Anonym poster: c506df8d4f4c11ddf43a411ccd5b7314
mamman til ana Skrevet 1. april 2013 #36 Skrevet 1. april 2013 Jeg løp ikke hylgrinende ut! Jeg satt i 2-3 minutter og prøvde ALT jeg kunne for og holde masken. Da jeg merket tårene kom gikk jg ut av rommet. Å vise magen er Ikke en unaturlig ting å gjøre forann mamma og min søster og familien! At min stefar valgte og si D han sa gjorde han fordi han er en ond mann som driter i andre sine følelser. Hele gjengen reagerte med sjokk da han buste ut med dette! Jeg er gravid i snart min 8 Mnd, et er klart tårene kommer når noen sitter å sier til din 90 årige mormor og forteller hun hvor stygg magen din er, som din elskede ufødte lille gutt ligger inni. Også det jeg reagerer mest på er at Dt er gjort bare for å såre! Ikke kom hit og fortell meg at min hardbarka eks alkoholiker av en stefar , blir støtt av og se en gravid mage! Dt vet jeg han ikke bryr seg døyten om! Han gjorde dette fordi han liker og se at jeg har Dt vondt!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #37 Skrevet 2. april 2013 Jeg løp ikke hylgrinende ut! Jeg satt i 2-3 minutter og prøvde ALT jeg kunne for og holde masken. Da jeg merket tårene kom gikk jg ut av rommet. Å vise magen er Ikke en unaturlig ting å gjøre forann mamma og min søster og familien! At min stefar valgte og si D han sa gjorde han fordi han er en ond mann som driter i andre sine følelser. Hele gjengen reagerte med sjokk da han buste ut med dette! Jeg er gravid i snart min 8 Mnd, et er klart tårene kommer når noen sitter å sier til din 90 årige mormor og forteller hun hvor stygg magen din er, som din elskede ufødte lille gutt ligger inni. Også det jeg reagerer mest på er at Dt er gjort bare for å såre! Ikke kom hit og fortell meg at min hardbarka eks alkoholiker av en stefar , blir støtt av og se en gravid mage! Dt vet jeg han ikke bryr seg døyten om! Han gjorde dette fordi han liker og se at jeg har Dt vondt! Han liker vel å se at du intar offerrollen - kjemper med tårene til du må gå fordi de spruter. .. Du er voksen og skal bli ( og er ) mamma. Du trenger virkelig å få litt ryggrad. Det hadde ikke vært så gøy å være drittsekk hvis du stod opp for deg selv!! Anonym poster: 8e948829d954ca3f5e3c6162e2811d40
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #38 Skrevet 2. april 2013 Husk du kan velge og kutte ut alt som har med ham og gjøre, og når det er tid for barnedåp ser du om din mor vil komme alene eller ikke komme å feire den dagen med dere. Du har valg, men må være klar over at fallhøyden kan bli stor. Anonym poster: 84e0f1b7ce31cf99e5fa80f47efbc1c6
mamman til ana Skrevet 2. april 2013 #39 Skrevet 2. april 2013 Han gidder ikke komme i noen barnedåp, gadd ikke komme i bryllupet mitt engang. Merk: gadd ikke!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #40 Skrevet 2. april 2013 Stefaren din var ikke akkurat snill med den kommentaren, men ærlig talt så er ikke nakne gravid mager noe fint heller ikke de som er pakket stramt inn i en topp. Syns du overreagerte en smule. Du sier at alle var nærfamilie, noe stefaren din ikke er. Så syns egentlig du var litt frekk og hadde spurt stefaren din om lov siden det er hans hjem og ikke ditt. Anonym poster: 62a88e09159343a457ce70ad904083d7
mamman til ana Skrevet 2. april 2013 #41 Skrevet 2. april 2013 Hadde jeg svart han igjen så hadde han svart meg igjen som en liten unge så hadde det endt i en barnslig diskusjon. Beste er og overse han. Har lært meg det med årene. Sa til han før jeg gikk: jeg ble veldig lei meg nå, det er min sønn som ligger inni der! Fikk bare usammenhengende usaklig mumling tilbake. Nope, den mannen er og forblir en stor dust!
Puma - sprekker snart! Skrevet 2. april 2013 #42 Skrevet 2. april 2013 Ikke la han ha så mye makt over deg du. Du trenger ikke kutte hun ut fysisk, men du har makten til å gjøre han ubetydelig - for deg.
mamman til ana Skrevet 2. april 2013 #43 Skrevet 2. april 2013 Vist du leser overher så tviler jeg på at en gravid mage støtet han i 3 min. Så at han velger og være stygg i munnen, kunne like gjerne skjedd på hverandaen en varm sommerdag.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #44 Skrevet 2. april 2013 Hør her, det er ingen som benekter at denne mannen er en gedigen drittsekk. Det jeg prøver å formidle til deg er at du reagerer som et barn når han oppfører seg slik mot deg. Sett deg i respekt! Vis at du ikke tolererer å bli behandlet slik! Du sier at du ikke kan svare tilbake fordi det blir diskusjon, vel det handler ikke om å svare, men å si direkte til han at denne type snakk aksepterer du ikke, og dette er ikke noe å diskutere, punktum! Dessuten, det er noe mismatch mellom det du skriver i det første innlegget ditt, og den informasjonen som kommer frem senere, eksempel: Først sier du dette skjedde: Ble så satt ut av stefars kommentar at jeg brøt ut i tårer........Endte med at jeg og sambo gikk mens tårene sprutet på meg. Deretter forandres det til: Jeg løp ikke hylgrinende ut! Jeg satt i 2-3 minutter og prøvde ALT jeg kunne for og holde masken. Da jeg merket tårene kom gikk jg ut av rommet Jeg prøver å hjelpe deg her, kanskje ved å endre på din egen reaksjon, å bli litt tøffere, så vil din stefar slutte å behandle deg slik? han vil sikkert alltid forbli en drittsekk, men det er jo mulig dere kan co-eksistere om han får litt mer respekt for deg? Lykke til Anonym poster: a0e76836ce708482d227c110468f4612
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #45 Skrevet 2. april 2013 Dette er så typisk DIB. Selvfølgelig er det hovedinnlegger som er en dust og har handlet feil. Sånn er det jo alltid hvis det ikke er et kjent nick som skriver - da er det som å prise Gud! Alle forstår jo at det var helt hinsides oppførsel av stefaren, men likevel så er det HI som er idiot fordi hun reagerte helt normalt!? Snakk om å være fargeblind og ikke se nyansene i det hele! Lurer på om folk er så drama Queens i det virkelige liv? Isåfall er jeg glad dere ikke er i min omgangskrets! Hi: du har min sympati! Anonym poster: 855ff7c2e39c96305e4b429cdbd07ec0
Heltefrøken Skrevet 2. april 2013 #46 Skrevet 2. april 2013 Dette er så typisk DIB. Selvfølgelig er det hovedinnlegger som er en dust og har handlet feil. Sånn er det jo alltid hvis det ikke er et kjent nick som skriver - da er det som å prise Gud! Alle forstår jo at det var helt hinsides oppførsel av stefaren, men likevel så er det HI som er idiot fordi hun reagerte helt normalt!? Snakk om å være fargeblind og ikke se nyansene i det hele! Lurer på om folk er så drama Queens i det virkelige liv? Isåfall er jeg glad dere ikke er i min omgangskrets! Hi: du har min sympati! Anonym poster: 855ff7c2e39c96305e4b429cdbd07ec0 Dette er jeg enig i... Og de fleste som mener HI er en idiot gjemmer seg bak anonym! Fantastisk !!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #47 Skrevet 2. april 2013 Dette er så typisk DIB. Selvfølgelig er det hovedinnlegger som er en dust og har handlet feil. Sånn er det jo alltid hvis det ikke er et kjent nick som skriver - da er det som å prise Gud! Alle forstår jo at det var helt hinsides oppførsel av stefaren, men likevel så er det HI som er idiot fordi hun reagerte helt normalt!? Snakk om å være fargeblind og ikke se nyansene i det hele! Lurer på om folk er så drama Queens i det virkelige liv? Isåfall er jeg glad dere ikke er i min omgangskrets! Hi: du har min sympati! Anonym poster: 855ff7c2e39c96305e4b429cdbd07ec0 Jeg synes ikke det er normalt at en voksen person sitter som et forskremt lite dyr, gråter og må forlate selskapet av en stygg kommentar....Synes forøvrig ikke det er normalt å brette frem magen heller, men hver sin familiekultur Helt enig i at stefarens oppførsel er ondskapsfull og totalt upassende! Tror det du refererer til som DiB-ukultur her, mer går på å hjelpe HI til å ta igjen mot stefar når han kommer med idiotskapen sin, i allefall fra min side. Målet er vel at han slutter å behandle HI dårlig? Det er ingen her inne så vidt jeg har lest som er uenig i at stefar er en gedigen idiot! Anonym poster: a0e76836ce708482d227c110468f4612
mamman til ana Skrevet 2. april 2013 #49 Skrevet 2. april 2013 Nå legger vi denne diskusjonen død. Gidder ikke sitte og forsvare meg for folk som ikke kjenner meg eller som skal lese og mistolke hver eneste lille ting jeg skriver som de skulle vært csi agenter. Jeg kom inn er for å få trøst, men fikk tydeligvis like mye drit . Så nå vil jeg bare legge dette bak meg. Respekter meg og ikke svar mer på denne tråden. Takk for de som gadd og skrive en hyggelig svar iallfall nå vil jeg slikke mine sår ifred. Hi
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #50 Skrevet 2. april 2013 Du leser akkurat det du vil HI. Alle sier at stefaren din er en drittsekk og at sånn oppførsel ikke er bra. Men han er heller ikke nærfamilie så skjønner at han reagerte over en gravid mage (noe som aldri er pent). Det er hans hjem og du spurte han ikke om lov. Så du viser lite respekt for hans hjem. Du burde satt ned foten og sakt at sånt sier man ikke! Du skal bli mor og det er mye dritt du vil komme bort i dømmende mødre, helsesøstre, barnehagetanter osv. Skal du løpe gråtende ut da også? Anonym poster: 62a88e09159343a457ce70ad904083d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå