ms.Pond Skrevet 1. april 2013 #26 Skrevet 1. april 2013 Det høres for meg ut som om han bevisst bryter deg ned mentalt, for så å kunne være den sterke som forteller deg at alt skal gå bra, og at han er den som er så god og 'holder ut med deg'. Ikke godta det! Det er manipulering og psykisk mishandling, og ikke et spor bedre enn fysisk mishandling. Du er verdt så mye mer, og han har ingen grunn til å sened for deg pga din fortid. For det første har du ingenting å skjemmes over i fortiden din, og for det andre er det nettopp det - fortid. Man legger den bak seg og går videre. Det ser det ikke ut til at han bryr seg om. Jeg tror du vil få det mye bedre uten han. Ikke la han få deg til å tenke at du er mindre verdt og at han kan tråkke over deg og behandle deg som en mindreverdig, det er du ikke! Du har tatt ansvar som ung mor etter en tøff oppvekst og vonde forhold, og nå er det på tide atdu fokuserer på å ta vare på deg selv også. Du skal ha det bra i et forhold, og være med en mann som får deg til å føle deg bra, og som viser deg at han setter pris på deg og elsker deg for den du er. Håper du finner ut at du har det bedre uten en sånn mann. Alle har gode dager og gode sider, men når disse er i drastisk mindretall er det på tide å revurdere og tenke om det er sånn man ønsker å ha det esten av livet.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #27 Skrevet 1. april 2013 Det er utrolig. innmari .. ekstremt vanskelig å forstå at dette er slik. at jeg ikke behøver å skjemmes. at jeg har tatt enda et dårlig valg. snakker med han om at jeg er så gla for at jeg i dag ikke er så svak som da.. men så da sitter han å flirer å ler inni seg og tenker. hahs du sku bare ha visst. her blir jeg manipulert igjen? Anonym poster: 75861b885183416e8da47e0d36c579cb
Gjest Antarctica Skrevet 1. april 2013 #28 Skrevet 1. april 2013 Psykopatiske trekk. Pumper deg for Info som han senere bruker som grunnlag forå nedvurdere deg, men nekter å være oppriktig selv. Den infoen du gir ham som er fortrolig, kan du neppe regner med at han holder hemmelig når han blir forbanna på deg. Dette er et usunt, usunt forhold, og jeg håper du kommer deg ut før du erfarer at psykisk vold og psykisk misbruk er MYE mer skadelig enn fysisk.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #29 Skrevet 1. april 2013 Jeg kan ikke fatte at det virkelig er virkelug.. jgeg.. Kan jeg snakke med legen min om dette? Anonym poster: 75861b885183416e8da47e0d36c579cb
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #30 Skrevet 1. april 2013 Du trenger en å gå til psykolog, lære å finne deg selv og styrken i deg selv slik at du kan stå opp for deg selv. Mannen du er sammen med har sikkert mange gode sider men han har sider som for deg er skadelig også. Selvsagt føles han som en engel i forskjell fra en mann som er voldelig mot deg. Men siden livet ditt har vært preget av mobbing og vold tidligere har du ikke lært at du har lov å sette grenser. Du tillater mer en hva som for deg er bra fordi det er jo mindre en hva mennesker har gjort mot deg før. Det betyr ikke at det er bra oppførsel men du klarer ikke selv å markere hvor dine grenser går og sette de klart slik at han ikke tråkker over det. Forholdet deres er skjevt, han har mer "makt" over deg en han burde. Han tråkker på deg og du har dårlig samvittighet for de tingene han bruker mot deg og sier derfor ikke imot. Noe som drar deg ned. Det at han sier han ikke vil si ting høyt for å ikke såre deg er selv om du ikke ser det en hersketeknikk, han bruker det som en måte å få deg usikker, få deg til å føle deg dårlig. Anonym poster: 9971dbbfeaae04adf0bc4e252d86a71e
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #31 Skrevet 1. april 2013 Du trenger en å gå til psykolog, lære å finne deg selv og styrken i deg selv slik at du kan stå opp for deg selv. Mannen du er sammen med har sikkert mange gode sider men han har sider som for deg er skadelig også. Selvsagt føles han som en engel i forskjell fra en mann som er voldelig mot deg. Men siden livet ditt har vært preget av mobbing og vold tidligere har du ikke lært at du har lov å sette grenser. Du tillater mer en hva som for deg er bra fordi det er jo mindre en hva mennesker har gjort mot deg før. Det betyr ikke at det er bra oppførsel men du klarer ikke selv å markere hvor dine grenser går og sette de klart slik at han ikke tråkker over det. Forholdet deres er skjevt, han har mer "makt" over deg en han burde. Han tråkker på deg og du har dårlig samvittighet for de tingene han bruker mot deg og sier derfor ikke imot. Noe som drar deg ned. Det at han sier han ikke vil si ting høyt for å ikke såre deg er selv om du ikke ser det en hersketeknikk, han bruker det som en måte å få deg usikker, få deg til å føle deg dårlig. Anonym poster: 9971dbbfeaae04adf0bc4e252d86a71e du forstår.. Anonym poster: 75861b885183416e8da47e0d36c579cb
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #32 Skrevet 1. april 2013 Hva hvirdan. hvordan skal jeg se tekknikkene? Er det hver gang han får meg til og føle meg mindreverdig eller svak. eller er nedlatende? Hva blir jeg lurt av? Anonym poster: 75861b885183416e8da47e0d36c579cb
Gjest Antarctica Skrevet 1. april 2013 #33 Skrevet 1. april 2013 Ja, hvis ting han sier gjør at du føler deg dårlig, så er det en typisk hersketeknikk. Det regnes som at det er 5 hersketeknikker: Usynliggjøring – individet overses. Latterliggjøring – personens innsats hånes eller latterliggjøres. Tilbakeholdelse av informasjon – personen holdes i uvitenhet om ting som andre informeres om. Dobbeltstraffing – Samme hvad personen gjør er det "feil". (Damned if you do, damned if you don’t.) Påføring av skyld og skam – igjen latterliggjøring, blottstillelse, ydmykelse og ærekrænkelse. Syns det høres ut som om typen din har minst fire av fem på disse?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #34 Skrevet 1. april 2013 Burde jeg gjøre det samme mot han? Anonym poster: 75861b885183416e8da47e0d36c579cb
Gjest Antarctica Skrevet 1. april 2013 #35 Skrevet 1. april 2013 Burde jeg gjøre det samme mot han? Anonym poster: 75861b885183416e8da47e0d36c579cb Du er ikke garantert å lykkes i det. Han har lang trening, du har mest øvelse i å bli tråkka på. Men å kunne identifisere dem er ikke dumt, da kan du jo si det høyt. Og se om trollet sprekker i sola.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #36 Skrevet 1. april 2013 Jeg tenker jeg må tyde dem. men tror ikke han er helt klar over dette selv... Han er vel mulug det men...hvordan stopper jeg han når det skjer. ? Anonym poster: 75861b885183416e8da47e0d36c579cb
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #37 Skrevet 1. april 2013 Pell deg til en psykolog! Vi her inne sitter ikke på fasiten. Du trenger hjelp fra en proffesjonell og det gjør mannen din også!! Anonym poster: dcd1849fd82d196125239dbc94dd4551
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #38 Skrevet 1. april 2013 Jeg tenker jeg må tyde dem. men tror ikke han er helt klar over dette selv... Han er vel mulug det men...hvordan stopper jeg han når det skjer. ? Anonym poster: 75861b885183416e8da47e0d36c579cb Du bare sier, at nei, det her godtar jeg ikke! Du som min partner skal respektere meg, du skal få meg til å føle meg bra, styrke meg, ikke få meg til å bli lei meg og føle meg mindreverdig. Er du så lite glad i meg, så kan du bare få gå... Det er nå min mening. Har ikke svart deg tidligere, men leste tråden. Det her må du IKKE godta!!! Anonym poster: b45407921d96b1c376834d06722608ff
Anonym bruker Skrevet 1. april 2013 #39 Skrevet 1. april 2013 Takk. da skal jeg sprøve å se tegnene fremover. Prøve å sette noen krav.. det er ikke lett dette.. å se det selv hvor feilen egentlig ligger. fint å vite det som kan svares.. det er ikke greit å vite alt. M Anonym poster: 75861b885183416e8da47e0d36c579cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå