Gå til innhold

når jeg og samboeren min snakker sammen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noe som er betydelig og viktig å lytte til. så tenker ofte han tanker. han vil ikke si hva det er. Han har sagt det er fordi jeg er så følsom og min reaksjon er uønskelig. så han vil spare meg for det. så jeg sitter da å lurer vva som er så ille at han ikke kan si det. nei det skal jeg jo ikke bekjymre meg for. så tenker han litt til.. og smiler og er den samme igjen. Men nå siden i går har han ikke stoppet å tenke... Han har vert våken i hele natt og bare sittet i sofaen sier han. å legger seg med ryggen til meg. j han bliker ikke å ligge med rygc mot meg egentlig.. jeg holder reaksjonen min helt og fint på det han sier bare han ikke sier noe som er sagt for å såre meg. så lar han være å si noe. dette plager meg.. må jeg bare innse at jeg snakker mer enn jeg burde til han kanskje? Han spør å graver om mine tidligere forhold. ser om han er mere verdt. men de banket meg. han er køart mere verdt. jeg ser ikke en grunn til å spare meg for hans tanker som ofte har visst seg i senere tid at er vesentlige å snakke om oss i mellom for og fungere.

Vet ikke hvor jeg vil men jeg er så skeptisk.. å redd.. bekjymret og skuffet...

Anonym poster: 75861b885183416e8da47e0d36c579cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet litt med å forstå problemstillingen, men fritter han deg for info fra andre forhold for så å bli sur eller tankefull som du kaller det hadde jeg faen ikke giddi! Jeg hadde bytta ut typen for han høres ikke god ut, men du kan jo velge å heller holde kjeft. Har du behov for å tømme deg så kan du feks bruke en venninne?!

Anonym poster: 6aeefe9cf4265d2fd3f067c80bf01a3d

Skrevet

Han blir skuffet å ganske sint om jeg ikke forteller han alt han spør om. som hvilket forhold jeg hadde med barnefsren til sønnen min. Han synes det er vanskelig å akseptere at han ikke selv er far... men han var jo gla jeg ok abort då forstår ikke hvorfor. Kan jeg si at jeg ikke ønsker å fortelle? Samboer vet det bare er dritt og dra opp. jeg hater å snakke om det men må for han sin skyld. om han kan ls være å si noe så kan jeg og når jeg synes det er ubehagelig???

Skrevet

Han har visst meg at han hater bakgrunnen min og at han synes jeg har skada ungen min. fint jeg har forandra på det nå sier han.. Han har jo rett på sett å vis, litt drøy kanskje av han. men så hva kan jeg si.. det gjør vondt å høre. men.. han er faktisk den første jeg møter av kjæreste eller venn som ser så ned på meg personlig. (mår han er full) at han missliker meg.. er han ikke stødig mulig?

Skrevet

Det er mulig jeg er frekk nå, og det er absolutt ikke meningen, men jeg må få spørre: har du utenlandsk bakgrunn? Det du skriver er nemlig litt vanskelig å forstå. Da sikter jeg både til setningsoppbygning, tegnsetting og rettskrivning.

Hvorfor mener han at du har skadet barnet ditt? Har du det?

Skrevet

Jeg skjønner ikke? Du er sammen med en som ser ned på deg og misliker deg? Hvorfor? Synes du ikke at du fortjener bedre? Hva mener han med at du har skadet barnet? Og i forhold til aborten.. Var det noe han tvang deg til..?

Anonym poster: baf59f698ca1a733639af77c0ffbd009

Skrevet

Jeg har jo tatt noen dårlige valg fordi jeg var så preget av mobbing og familielivet mitt sombarn.. og fikk barn tidlig med en gal mann. har flyttet endel og derfor er jeg verdig den kritikken og derfor har barnet mitt blitt skadet av meg. flytting og flere familier. gal barnefar og ung mor... Men alt er i skjønneste orden i dag. men det har vert tøft.

Skrevet

Vi gledetoss begge av fryd da vi fant ut om graviditeten. men så begynte han å oppføre seg drittsekk.. egentlig. så ville han ikke å så dro jeg i panikk og tok abort. det var vel det rette men gledet meg sånn..

Skrevet

Hiv han på huet og ræva ut!

Skrevet

Kan du være grei å lese gjennom det du skriver før du poster det? Gjerne spandere et par avsnitt og noen store bokstaver etter punktum også, så blir det så mye lettere for oss å lese.

Selv om du har tatt dumme valg i fortiden, gir ikke det samboeren din rett til å se ned på deg og kritisere deg. Han har heller ikke rett på å få vite alt om din fortid og spesielt ikke når han nekter å svare på spørsmål fra deg.

Du har skrevet en del om denne mannen i det siste, og jeg tror at du selv ser at han ikke er så mye å samle på.

Jeg syns du skal tenke deg om hvilket type forhold du vil ha og om du kan få det sammen med denne mannen.

Anonym poster: b609f49c7215bbc9201cc57cd6def5af

Skrevet

Noen ganger kan det være allright å være glad i seg selv. Ikke gjøre seg avhengig av en "mann".

Skrevet

Han er jo ellers goeste som finns. snill og lytter. han hjelper til og vi har alt vi trenger. Det er også mye å ikke hive ut. man kan jo ikke få i pose å sekk.. men jeg vil også kunne holde kjeft når han gjør det. jeg må tåle alltid at han ser ned på meg etter jeg har svart han på min svakhet jg hadde før...

Skrevet

Jo, vi fortjener faktisk pose og sekk!

Skrevet

Gjerne en rompetaske og!

Du fortjener bedre.

Skrevet

Jeg trodde ikke det.. hvordan kan jeg hive han ut pga dette? Beklager min uvitebhet og mine skrivefeil.

Jeg sliter litt med å se det.

Skrevet

Jeg føler det er feil at jeg skal snakke åpent ut om alt i mitt liv.. missbruket av meg å alt. også blir det galt om jeg ikke sier noe... så da kan jeg la være å fortelle alt. :-)

Skrevet

Vi skal alle ha våre hemmeligheter. Ingen skal vite alt om oss.

Skrevet

Er det noe sted der jeg kan lære om hva som bør være og ikke være i forhold?

Skrevet

Beklager å måtte si det, HI, men han samboeren din høres ikke helt god ut. Han snakker nedlatende til deg, spør og graver om din fortid for så å rakke ned på deg og dine valg. Han sier han har tanker han ikke vil si til deg, men sitter og smiler etter han har sagt dette til deg. Han mener du har skadet ungen din. Han "tvinger" deg til abort. Ser du ikke hvor fæl han er mot deg? Du må bryte dette mønsteret nå, du må ikke være avhengig av en drittsekk. Det finnes nok av snille menn der ute. Jeg har også tidligere valgt drittsekkene, men klarte til slutt å velge annerledes. Oppfordrer deg til å gjøre det samme. Om ikke, bestill time på familievernkontoret og få ordnet opp i problemene deres, for sønnen din sin skyld også. Husk at du skal være rollemodell for han også!

Anonym poster: dcd1849fd82d196125239dbc94dd4551

Skrevet

Du kan jo lære dette: Det som har vært, har vært.

Det er ikke noe du kan gjøre for å endre det.

Han har ingenting med å grave i din fortid og kreve svar.

Man tar ikke abort fordi kjæresten oppfører seg psyko , man tar ansvar.

Skrevet

Jeg tok ansvar å valgte å kunna ha ett barn. og ikke bli værende med to.. jeg har very usikker før men regnet ikke med denne stormen av svar.

Jeg synes dette er noe vanskelig å forstå. Vil gjerne føle at jeg er verdig til og vere stolt av meg selv.. ikke se ned på meg. må vel si han gir meg følelsen av at heg ikke burde vert mor i det heletatt av å till men jeg er jo den beste. han som bruker opp min ekstra energi og tid.. og fucker opp mange gode tider jeg egentlig heller gjerne kunne brukt på sønnen min. vurder å si jeg synes dette gikk fortidlig å flytte fra han.. men at det var slik å se det fra deres syn var ovwraskende.

Skrevet (endret)

Altså, bare fordi han ikke banker deg så betyr ikke det at han er snill. Denne mannen manipulerer deg og rakker ned på deg. Ved å ikke ville fortelle hva han tenker på så spiller han på din usikkerhet og jeg tør vedde på at du ransaker ditt eget hodet for å se om det er noe du "gjør galt" når sannheten er at det egentlig er ingenting. Hvis du gjør det så slutt snarest for det kommer kun til å ødelegge deg selv.

Er han ikke villig til å være like åpen som han tvinger deg til å være så kutt han ut, umiddelbart!

Endret av Major HotLips Houlihan
Skrevet

Altså, bare fordi han ikke banker deg så betyr ikke det at han er snill. Denne mannen manipulerer deg og rakker ned på deg. Ved å ikke ville fortelle hva han tenker på så spiller han på din usikkerhet og jeg tør vedde på at du ransaker ditt eget hodet for å se om det er noe du "gjør galt" når sannheten er at det egentlig er ingenting. Hvis du gjør det så slutt snarest for det kommer kun til å ødelegge deg selv.

Er han ikke villig til å være like åpen som han tvinger deg til å være så kutt han ut, umiddelbart!

du sier noe ja.. noe jeg kan bare si oi... jeg vet ikke helt jeg nå hvordan jeg skal møte dagen helt.. Jeg la meg flat i går å sa jeg ser jeg er problemet. fordi jeg er så svak og har vert det før. fordi jeg ikke har kommet lengere i livet osv og fordi jeg ikke har og kommer til og bli en god nokk mor. og der er jo han å sier alt vil gå bra... Han hjelper til å mye mye mer. å det stemmer jo.. men jeg sliter med å holde psyken oppe og komme meg til neste uke for tiden. Jeg sliter egentlig enormt med å se hva som er klart for det kan like så godt være begge deler. godt eller vondt... aner ikke....

Skrevet

Du har skrevet flust av tråder om han siden nyttår og samtlige her inne har bedt deg pakke snippsekken og dra. Jeg fatter ikke at du fortsatt er sammen med han!

I hver tråd skriver du om en problemstilling, alle råder deg til å flytte. Du spør hvordan du skal få gjort det. Folk gir deg konkrete råd om hvordan du skal gjennomføre det.. men allikevel gjør du det ikke..

Da skjønner jeg ikke hvorfor du gidder, hi.. Enten får du ta til deg rådene og faktisk flytte fra han, ellers må du bare leve videre i det dårlige forholdet ditt. Du har faktisk ikke mange valg her.

Anonym poster: df0dc732a0f27f1fff5c54d3bf4f895a

Gjest yrild
Skrevet

Du har tatt dårlige valg før og nå høres det ut som om du tar et dårlig valg igjen.

Han høres ikke ut som en mann som man burde være sammen med. Han grafser i dine innerste tanker og får deg til å føle deg liten og verdig hans kritikk...

Kjenn etter om denne mannen får deg til å føle deg god, sterk og levende!?

Et forhold skal ikke være en kamp fra ende til annen. Det er klart at man krangler og er uenige, men det må finnes en grunnleggende godhet, raushet og omsorg for hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...