Gå til innhold

Sånn, da har stedattera mi lagt seg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På sitt EGET rom. Hun er 11 år. Er det da for mye av meg å kreve at hun begynner å sove på eget rom? Hun satt å grein til kl 3 i natt for at hu ikke fikk ligge i dobbeltsenga. Men jeg begynner å bli ganske lei. Det er ikke fordi hun er redd for å sove alene. Men bare at hun absolutt SKAL ligge i dobbeltsenga. Og samboeren min sier alltid ja. Han tør ikke å si nei til henne. Han syns veld synd på henne. Men hun er ikke en liten unge lenger. Det bør han snart forstå.

Hva syns dere?

Anonym poster: 5fb5d82af402263be03ec56c941f9092

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes FAREN til denne jenta skal si NEI! Ikke du!

Anonym poster: ff487b093198d2295f8ec3755fe934b3

Gjest Julia1984
Skrevet

Synes dere skal finne årsaken til hvorfor hun ønsker denne nærheten. Ønske om nærhet kan komme i alle aldre. Synes ikke noe om at hun gråt til kl 3 i går natt. Ikke lett å være skilsmissebarn!

Skrevet

Enig!!!

I tillegg fortelle hvor tøft det er med eget rom, hun er blitt så stor osv;)

Anonym poster: f075c899f52f0ef90e44c12d9a8de5b6

Skrevet

Det er da ingen aldersgrense for å være lei seg eller ønske om nærhet til foreldre? I denne sammenheng pappan sin som hun kanskje ikke ser så ofte?

Synes du er kald!

Anonym poster: 28d97ad5fd870c52fa23ce7a29d3c874

Gjest Morn du
Skrevet

Det må jo være en grunn til at hun vil ligge i dobbeltsenga? Jeg har ikke hørt om en 11 åring som har gjort det ihvertfall. Nærhet kan man få på dagtid, om natten skal man ligge i egen seng.

Her må far gjøre innsatsen og få barnet på eget rom uten gråt.

Skrevet

Jeg er samme situasjon selv, denne er 10 da men jeg skal ha henne ut av sengen til meg og mannen "one way or another". Lykke til HI :)

Anonym poster: 26dd8ce239491cd09e1775b18b583664

Skrevet

Jeg ser jeg ingen grunn til å praktisere samsoving med en 11-åring - inn på eget rom med henne.

Nå går jeg ut i fra at dette dreier seg om et normalt, friskt barn.

Skrevet

Takk for svar.

Hun er altfor stor til å ikke ligge på sitt eget rom.

Går utover forholdet til meg og samboeren hvertfall.

hi

Skrevet

Jeg ville heller begynt med å prøve å finne ut av hvorfor en 11-åring ikke vil sove alene, og hvorfor hun har så stort behov for nærhet. For det kan godt hende det er veldig gode grunner til det..

Skrevet

Hvorfor i all verden vil hun ligge med dere da? Hadde iallfall fått klarhet i det.

Og når det er sagt; hadde aldri tillatt 11 åringen min å sove i sengen min. Altfor stor til det.

Skrevet

Jeg hadde en stedatter på 14 som ville opp i dobbeltsenga til meg og faren. Ellers lå hun på madrassen ved siden av. Måtte hive henne ut av rommet til slutt siden hun lå og så på meg i mange minutter i slengen, klagde på at vi snudde oss, hostet, laget lyder osv når vi skulle sove, slik at hun ikke fikk sove. Tror at hennes ønske om å sove på vårt rom kom av hennes håp om at hennes far og mor skulle bli sammen igjen, og at hun ønsket å ødelegge for meg og faren. Noe hun delvis klarte (var mange andre ting i bildet også).

Anonym poster: b2d2cfce0a7b009efda6e48fd57d6d4f

Skrevet

Hvordan gikk det da når hun skulle legge seg? Sover hun?

Anonym poster: 1398716cc12101dc8e106c234c4acc91

Skrevet

Beklager, så først nå at det var et innlegg fra i går. (Anonym overfor) men gikk det bra?

Skrevet

Beklager, så først nå at det var et innlegg fra i går. (Anonym overfor) men gikk det bra?

Joda, det gikk bra. Hun spurte bare 1 gang i går om å få sove i dobbeltsenga. Da sa jeg nei. Så gikk hun å la seg. Men så lenge samboeren min er hjemme, så spør hu han. Han sier selvfølgelig alltid ja. Så tviler på at det går like bra fremover. Så lenge han sier ja, tar det nok mange år før hun blir kvitt den ``uvanen``. Det hadde nok gått bedre om han hadde sagt ifra også.

hi

Skrevet

På tide å sette ned foten, 11 år er grensa nådd for at det kan bli kleint å ha jenta i senga deres.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke en gang mine EGNE barn får ligge i dobbeltsenga når de er ferdige med ammeperioden. Jiiiiizzzeeeees. Elleve år, da er det i ferd med å bli perverst. Når skal de voksne i huset ha sex? Hadde det vært ok om de begge var barnets biologiske foreldre? Det er jo en litt vrengt struktur hvis voksne ikke kan få være et par fordi de også har barn.

Skrevet

Jaggu på tide at hun sover på eget rom!

På tide å stramme opp faren.... jeg syntes det er ekkelt å tenke på at en 11 åring skal lille i senga til far og hans nye kjæreste... usj....

Skrevet

Vi skal forresten ha baby til vinteren. Vil ikke ligge i senga og amme med hun ved siden av meg.

hi

Skrevet

Helt greit å sette ned foten for en 11-åring. Du må få samboeren din med på laget her, ellers ender du opp med å se ut som den onde stemor for noe som strengt tatt bare er et ganske naturlig ønske fra din side; nemlig å ha "ektesenga" forbeholdt de voksne.

Tror mange er misforstått snille med barna etter skilsmisse, en felle det virker som om samboeren din har gått i. Unger bør, skilsmisse eller ei, ligge på eget rom i en alder av 11 år.

Skrevet

Jeg tror hun sikkert prøver å unngå at pappa har sex med deg. Sabotere for deg. Jeg snakker av erfaring. Gjorde alt for at min mor og nye samboer ikke skulle få "ha seg" når jeg var på den alderen.

Anonym poster: b5d1ec9bea825b4b07e50d2c59e90887

Skrevet

Jeg synes nesten det er ekkelt å skulle samsove med en 11-åring for det er IKKE normalt. Din samboer kan fort bli sett på som en sær mann med et særdeles spesielt far-datter-forhold!

Skrevet

Forslag til løsning: du og din samboer legger dere nakne og sier det er slik dere pleier å sove. Så får du se om 11-åringen fortsatt vil ligge mellom dere...

Anonym poster: 73a32252cfc176c1603b17b719b611ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...