Gå til innhold

Svigermor er sur :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt henne her i påsken. Hun har en mening om alt, og hennes mening er alltid rett. Spesielt når det gjelder barneoppdragelse,og hva som er best for babyen.

Veslegutten min har hatt kolikkplager i det siste og skriker mye, og når hun får ente gang irettesatt meg ( barn skal skrike, og de blir monstre om man skal gi dem oppmerksomhet når de skriker) for å ta han opp av vogna når han skrek, sprakk det for meg ..

-Barneoppdragelsen hadde kommet lenger de siste 30 åra.. Skrikerkurer funker ikke på en nyfødt !! Om de trodde det for 30 år siden, trodde de det heller ikke det var usunt og røyke i svangerskapet .. I dag vet vi bedre. Idag vet vi at røyking i svangerskapet kan føre til både lav fødselsvekt og for tidlig fødsel... Samboeren min var begge deler ....

Hun ble stille.. Meeeget stille.. Har vært en meget trykket stillhet her ikveld.

Nå har alle lagt seg, og jeg sitter her med bena på bordet og kjenner at jeg gleder meg til hun drar igjen .....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stå på :)

Anonym poster: 39cf23ffb5b6988dbf17d11b298f8298

Skrevet

Ok!

Anonym poster: 64959dfb96769209af5d51b87dc4d48d

Skrevet

Bra! Du har satt ned foten, om enn litt krasst, så skjønner hun nå kanskje hvor hun kan blande seg og ikke!

Skrevet

Hehe tøffa :)

Men jeg ville kanskje tatt en liten prat med henne i morgen å sakt at det ble for mye for deg og at det hadde vært bedre om hun ikke snakket på den måten til deg.

Er utrolig viktig å ha sånn nogenlunde godt forhold til Svigers, det er jo tross alt moren til mannen din :)

Skrevet

Men jeg ville kanskje tatt en liten prat med henne i morgen å sakt at det ble for mye for deg og at det hadde vært bedre om hun ikke snakket på den måten til deg.

Er utrolig viktig å ha sånn nogenlunde godt forhold til Svigers, det er jo tross alt moren til mannen din :)

Ja jeg vet, og jeg gruer meg litt til den samtalen ;) derfor jeg sitter her i stillheten og maner meg opp.... Bare blitt litt for mye kritikk de siste dagene. Ingenting jeg gjør er rett, og hun er i tillegg drit fornærma for at hun må røyke ute.. Hysterisk førstegangsmor kalte hun meg ;)

Akk og ve ....

Skrevet

Ja jeg vet, og jeg gruer meg litt til den samtalen ;) derfor jeg sitter her i stillheten og maner meg opp.... Bare blitt litt for mye kritikk de siste dagene. Ingenting jeg gjør er rett, og hun er i tillegg drit fornærma for at hun må røyke ute.. Hysterisk førstegangsmor kalte hun meg ;)

Akk og ve ....

Hehe, huff er ikke enkelt når man skjønner at man ikke sitter på den høye hesten lengre. ;) Du får ha lykke til med samtalen i morgen, håper dere får iallefall til å begrave stridsøksa og at svigermor tar til vett :)

Skrevet

Akk og ve ....

Hehe, huff er ikke enkelt når man skjønner at man ikke sitter på den høye hesten lengre. ;) Du får ha lykke til med samtalen i morgen, håper dere får iallefall til å begrave stridsøksa og at svigermor tar til vett :)

Takk for det :)

Skrevet

Bra du satte foten ned!

Sur fordi hun må røyke ute? Hæ? Altså, hvis hun ikke har lært at man ikke røyker innendørs, og i alle fall ikke innendørs der barn oppholder seg, så kan hun jommen meg bare være sur!

Jeg røyker selv, men klarer ikke å tenke på å røyke innendørs. Røyken smaker dessuten mye bedre utendørs - hils svigermo(nste)r med det, du!

Men klart - ta en liten samtale og fortelle henne at; "Beklager, jeg ble litt krass i går, jeg er ganske sliten for tida, skjønner du. Men for å være ærlig, så mente jeg det jeg sa, altså, og du må nok gå ut og røyke. Håper du kan tilgi meg at jeg ble litt for krass!"

Og hvis hun ikke kan tilgi: Ok, synd for henne! ;-) Lykke til, tøffa! :-)

Anonym poster: e5a55db6df4806326019b7443773633a

Skrevet

Bra du satte foten ned!

Sur fordi hun må røyke ute? Hæ? Altså, hvis hun ikke har lært at man ikke røyker innendørs, og i alle fall ikke innendørs der barn oppholder seg, så kan hun jommen meg bare være sur!

Jeg røyker selv, men klarer ikke å tenke på å røyke innendørs. Røyken smaker dessuten mye bedre utendørs - hils svigermo(nste)r med det, du!

Men klart - ta en liten samtale og fortelle henne at; "Beklager, jeg ble litt krass i går, jeg er ganske sliten for tida, skjønner du. Men for å være ærlig, så mente jeg det jeg sa, altså, og du må nok gå ut og røyke. Håper du kan tilgi meg at jeg ble litt for krass!"

Takk :)

Sitter her og føler meg litt tøff, selv om jeg sa det på en veldig rolig måte.

Men begynner å bli sint på min samboer og ,som bare satt der og latet som ingenting.. Han burde absolutt hatt litt vett og sagt ifra !! For lenge siden !! Hun har kritisert alt fra at jeg valgte epdiural ved fødselen til fargen på soverommet fra hun kom inn døren her ... Blir nok til slutt ... ;)

Skrevet

Bra du satte foten ned!

Takk smile.png

Sitter her og føler meg litt tøff, selv om jeg sa det på en veldig rolig måte.

Men begynner å bli sint på min samboer og ,som bare satt der og latet som ingenting.. Han burde absolutt hatt litt vett og sagt ifra !! For lenge siden !! Hun har kritisert alt fra at jeg valgte epdiural ved fødselen til fargen på soverommet fra hun kom inn døren her ... Blir nok til slutt ... wink.png

Altså, hele familien til samboer røyker. Halvparten av dem røyker hjemme hos seg selv under vifta på kjøkkenet, men når de er på besøk her har ingen prøvd å røyke inne eller blitt sur for at de måtte ut. Synes du skal si til samboer at hvis hun ikke kan oppføre seg ordentlig i deres hus, får hun la være å komme og så får samboeren reise til henne med barnet på besøk de gangene hun ønsker å se barnebarnet.

Anonym poster: aa2a69789a199c9b7f6b32baef2ecf35

Skrevet

Bra at du satte ned foten, ellers ville det bare blitt verre. jeg har slitt med min svigermor i ni aar, og tilslutt broet vi kontakten.

Jeg villle absolutt ikke ha bedt om unnskyldning for aa si sannheten. Taaler hun ikke dette faar hun holde seg unna. Jeg har skrevet innlegg om min svigermor her inne tidligere, og foelte hun regelrett mobbet meg i mitt eget hus. Jeg fikk angst og migrene av det, og hun godtet seg jo mer hun saa at jeg krympet meg. Heldigvis begynte mannen min aa ta min side etterhvert, og ble det mye lettere aa leve med.

Du maa faa mannen til aa komme paa banen her, for det er jo tross alt hans mor!

Jeg ville ikke ha sagt noe mer om det om ikke hun gjoer det. Kanskje du kan unngaa henne for det meste til hun drar igjen?

Lykke til!

Anonym poster: 4b3ecd72c5b5879927281572b63d3ec8

Skrevet

Bra du satte grenser! Jeg synes faktisk heller ikke du har noe å beklage. Hun hadde plaget deg mye før du sprakk. Noen ganger krever situasjonen at man er tydelig og det behøver du ikke beklage.

Anonym poster: 25a98431d1faba804a338dedc1179932

Skrevet

Ikke beklag! Det går en grense når den er nådd ..... Kanskje hun da slutter være frekkas å drar til seg nesa si som hu stikker i ting hu ikke har noe med! Røyke ute og er sur for det i 2013??? Din fødsel og epidural, fargen på soverommet!!! Dette er langt forbi min grense. Igjen... Ikke beklag det har du ingen grunn til. Hu må skjønne oppførselen sin er gal.

Anonym poster: 876cf2232cdeef5ab58c00747a429fca

Skrevet

Hvis hun er fornærmet for hun må røyke ute og attpå til kaller deg hysterisk førstegangsmamma er det virkelig hun som trenger en reality check. Herreh

Gud. Jeg hadde klikka mer enn deg. Hun skal ikke blande seg slik hun gjør. Og hun hadde GODT av å høre det. Du skal ikke finne deg i det:)

Anonym poster: 8d63773efbfca9d25dae6aa6d1bd6825

Skrevet

Hva i huleste er det du skal unnskylde for?? Hun kaller deg en hysterisk førstegangsmor, hun er sur fordi hun ikke får utsette babyen for passiv røyking, hun kritiserer deg åpenlyst for alle valgene du tar som mor! Hvor i all verden er mannen din oppi det her?? Er han enig med farmor i at spedbarn skal skrike av smerter og fortvilelse og utsettes for passiv røyking? Om svigermor var slik hadde jeg forventet at min mann, hennes sønn, satte henne på plass! Dette er ikke dkn kamp!

Anonym poster: 2329271a25db776f06b15a2548d017aa

Skrevet

Hi, enig med de siste kommentarene her.... Du har virkelig ikke noe å beklage.... Svigermor bør imidlertid be om godt vær....

Skrevet

Ville ikke tatt noen samtale i dag i det hele tatt. Stå for det du sa igår :) ærøig talt, såpass må hub tole. Har selv eksplodert på svigermor og ting ble faktisk bedre etter det.

Du har ingenting å be om unnskyldning for!

Skrevet

Jepp jeg måtte selv ta for meg svigermor etter år... Hu ble selvfølgelig dritsur og klikka og furta par mnd men nå er forholdet mellom oss så mye bedre , hu vet nå at jeg ikke lar meg overkjøre. Skulle gjort det mange år før men man er jo litt redd gjøre hu sur og om mannen ikke støtter er det ikke lett. Min mann innså det selv tilslutt så var veldig enkelt ta en oppvask med han på min side. Og etter en oppvask er det mye lettere. Igjen ... Ikke unnskyld noe. Det er d hun som burde. Selv om hun står opp er furten og stille, ikke ta ting tilbake det kan ta dager og uker før hun får fordøyd at hun har gått over streken og det i ditt eget hjem. Noen inser det aldri men da får hu la vær komme inntil hun kan oppføre seg hyggelig og ydmykt og behandle andre med respekt.

Anonym poster: 876cf2232cdeef5ab58c00747a429fca

Skrevet

Hvordan gikk det? Tøft av deg å si ifra, og jeg syns ikke du har noe å unnskylde!

Skrevet

Nesten fristet til å være litt umoden og rope HIGH FIVE! :D

Det høres nemlig ut som din svigermor og min er av samme ulla. Min vil riktignok ikke høre på fornuft, men Gud som jeg ville likt å fortalt henne en ting eller to.

Jeg føler ikke at du skylder henne en unnskyldning. Hun skylder DEG en unnskyldning for å stadig kritisere deg.

Du gjorde ikke noe galt, du sa jo bare sannhetene om hvor langt man har kommet på 30 år.

Men jeg hadde nok vært hyggelig i dag altså, for husfredens skyld ;)

(Og sikkert vært gruelig irritert på gubben når svigers var ute av huset...)

Skrevet

Hatt henne her i påsken. Hun har en mening om alt, og hennes mening er alltid rett. Spesielt når det gjelder barneoppdragelse,og hva som er best for babyen.

Veslegutten min har hatt kolikkplager i det siste og skriker mye, og når hun får ente gang irettesatt meg ( barn skal skrike, og de blir monstre om man skal gi dem oppmerksomhet når de skriker) for å ta han opp av vogna når han skrek, sprakk det for meg ..

-Barneoppdragelsen hadde kommet lenger de siste 30 åra.. Skrikerkurer funker ikke på en nyfødt !! Om de trodde det for 30 år siden, trodde de det heller ikke det var usunt og røyke i svangerskapet .. I dag vet vi bedre. Idag vet vi at røyking i svangerskapet kan føre til både lav fødselsvekt og for tidlig fødsel... Samboeren min var begge deler ....

Hun ble stille.. Meeeget stille.. Har vært en meget trykket stillhet her ikveld.

Nå har alle lagt seg, og jeg sitter her med bena på bordet og kjenner at jeg gleder meg til hun drar igjen .....

Hun forsøkte å gi deg gode råd. Det var sikkert irriterende, men hun mente det tross alt godt. Du svaret med å såre henne med vilje der du viste du ville treffe best, med at hun hadde skadet barnet sitt selv om man den gangen ikke viste at det hun gjorde var farlig. Du bør så apselutt be om undskyldning. Fortell gjerne at du ble lei av kritikken og rådene hennes, men det du sa var nesten utilgivlig. Det bør du beklage på det sterkeste.

Anonym poster: 5fe4a75f74b5ee252cc7150d0d165efe

Skrevet

Hun forsøkte å gi deg gode råd. Det var sikkert irriterende, men hun mente det tross alt godt. Du svaret med å såre henne med vilje der du viste du ville treffe best, med at hun hadde skadet barnet sitt selv om man den gangen ikke viste at det hun gjorde var farlig. Du bør så apselutt be om undskyldning. Fortell gjerne at du ble lei av kritikken og rådene hennes, men det du sa var nesten utilgivlig. Det bør du beklage på det sterkeste.

Heeeelt uenig med deg!

Det får da være grenser for hva man skal finne seg i under dekke av gode intensjoner eller gjort i beste mening. Så, i ytterste konsekvens; egentlig bør man finne seg i hva som helst, for vedkommende mente det jo godt, tross alt???

Skrevet

Først tenkte jeg det samme som de fleste her, men så leste jeg det siste svaret her og måtte lese hovedinnlegget en gang til.

Er faktisk enig med det hun skriver, hun har muligens bare kommet med råd til deg og mulig du overreagerer.

At hun er sur for at hun må røyke ute, er rart, har hun sagt det eller er det noe du har konkludert med?

Jeg synes kanskje du skulle snakke med henne og si at du mente ikke å gå til personangrep på henne i forhold til valg hun har tatt med helt andre forutsetninger, men at du føler hun kritiserer deg. Muligens får dere en god prat, for det kan hende hun bare vil være til hjelp...

Du høres litt ut som du kan være en vanskelig svigerdatter like mye, alt etter hvordan man tolker innlegget ditt...

Anonym poster: c1c6c86326527a598e02f35ba5344570

Skrevet

Heeeelt uenig med deg!

Det får da være grenser for hva man skal finne seg i under dekke av gode intensjoner eller gjort i beste mening. Så, i ytterste konsekvens; egentlig bør man finne seg i hva som helst, for vedkommende mente det jo godt, tross alt???

Så lenge noen forsøker å gi deg gode råd så ja. Da bør du ta det som gode råd. Du kan gjerne fortelle at du ikke er enig, at du er lei av maset osv, men å ga aktivt inn for å såre vedkommende er ondsinnet og veldig stygt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...