Gå til innhold

Synes de fleste at de se yngre ut enn de er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er over de 39 år blitt og folk flest tror jeg er rundt 30 år. Sååå leit :P

Men jeg verken røyker eller holder på med overdreven soling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ofte høre at jeg ser mye yngre ut enn jeg er. Er 37 år, og liten og slank med mørkt langt hår. Det tok nesten kaka da jeg på Obs! måtte vise leg i kassa for å kjøpe øl! Jeg syns det var hysterisk morsomt!!! Min sønn på 18 som sto foran meg i kassa med ferdigbetalt øl blei nesten flau! :P

Anonym poster: 7e94ff9a33e9cdcbb32e9cefec2e98d8

Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan en dame midt i tredveårene skal se ut. Hva er standarden liksom? Jeg kunne jo vært en 25 åring som så gammel ut, eventuelt en 43 åring som ser yngre ut.. ;)

Skrevet

jeg er snart 33, ser kanksje ut til å være 33-35, helt forferdelig etter min mening, fordi jeg har ALLTID sett yngre før. Nå etter å ha fått barn i et land hvor jeg ikke har min familie, ikke nærmeste venner heller, hvor jeg er nødt til å jobbe fullt, ta vare på ungen og leve i et ulykkelig ekteskap...tjaa, livet er blitt sånt som det er blitt, og det er greit...men jeg ser ikke bra ut, synes jeg...i tillegg med 10 ekstra kiloene etter fødsel, og DET er kjipt nok. Livet kan være urettferdig, men uten selvtillitt og utseende som gir meg selvtillitt, er det vanskelig å takle ting...

Anonym poster: 484c7f5cbe1710eadfce549d9600c82d

Skrevet

Alle jeg jenner over 25 tror de ser yngre ut enn de er, desuten lyver de fleste av oss for å gi omplimanger. Å fortelle noen at de ser yngre ut enn de er er lie vanlig som å fortelle en nybakt mor at ungen er nydelig. Det har ikke noe med sanheten å gjøre. Det er bare høflighetsfraser og ting man sier for å glede.

Anonym poster: 5f52f2d83cc9bbc7efcd710a0a8343f8

Du må ha en rar omgangskrets, de fleste jeg kjenner ser ca så gamle ut som de er, og er veldig klar over det. Hvis 10 venninner er samlet og alle der erter xx med at hun ser ut som en barnerumpe og laget et stort poeng av det hver gang man møtes tviler jeg på at det er en høflighetsfrase, i så fall burde man jo sagt det om alle de andre også, men det gjøres altså ikke.

At man sier "åh, du ser yngre ut enn det" når man hører hvor gammel noen er, kan nok fort være en høflighetsfrase, det er jeg enig i, men det er forskjell på at og at folk uoppfordret lager en stor sak ut av alderen din til stadighet, eller år folk man ikke kjenner så godt snakker om "du som er så ung" eller "når du blir så gammel som meg", og man faktisk er samme alder...

Anonym poster: 7f044f53ade2bb1f508a644a59351eb4

Skrevet

Jeg vet at jeg ser yngre ut. Siden jeg straks bikker 30, og hver gang jeg skal kjøpe øl eller røyk for samboer blir jeg spurt om leg. Enda med 2 unger på slep og tydelig høygravid mage.

Anonym poster: 58907c745d0de290b9d0b1293a008e9b

Skrevet

Dessverre, ja... Er ikke bare noe jeg tror, jeg ser veldig ung ut.

Skrevet

Tror bare få år siden ble folk overrasket over alderen, men etter sistemann har jeg ikke sovet ordentlig på et par år og ikke hatt tid til å vare på meg selv, så nå ser jeg ut som jeg er 40 ( er 29) :) fordelen er at jeg endelig blir tatt mer seriøst i jobbsammenheng;)

Anonym poster: b97bdb8723bbe5d467c839891ad2907a

Skrevet

Javel. For en kjedelig tråd... Og nå er jeg med på å dytte den opp... Akk ja... Syns dere at dere ser penere ut enn andre? Syns dere det er gøyest å måke snø eller klippe gress?

Anonym poster: d652a37cd82ae1694ef535a11a80ac77

Skrevet

Åsså JEG da, dere!, da jeg skulle kjøpe bind så spurte kassadamne om ikke jeg heller skulle ha bleier, jeg som var så ung! Så ung ser jeg ut!

Anonym poster: d652a37cd82ae1694ef535a11a80ac77

Skrevet

Vel for å si det sånn, jeg er 26 år men får fortsatt barnebillett på bussen :P

Og når jeg jobbet på en barneskole og en ungdomsklubb trodde de jeg var rundt 18.

Greit at jeg ser ung ut, men av og til er det litt kjipt. Føler ikke jeg blir tatt på alvor bestandig.

Anonym poster: 69bcab6ed72f719475cc3e46efca1bf2

Skrevet

Jeg er 22, å folk trur nok jeg er noen år eldre...

Vet ikke hva jeg mener om det;)

Skrevet

Kommer ann på når på døgnet det er, er det klokka 4 på natta med tredje døgn med syke unger ser jeg sikkert ut som jeg er 60.

Skrevet

Alle jeg jenner over 25 tror de ser yngre ut enn de er, desuten lyver de fleste av oss for å gi omplimanger. Å fortelle noen at de ser yngre ut enn de er er lie vanlig som å fortelle en nybakt mor at ungen er nydelig. Det har ikke noe med sanheten å gjøre. Det er bare høflighetsfraser og ting man sier for å glede.

Anonym poster: 5f52f2d83cc9bbc7efcd710a0a8343f8

Det stemmer nok, for det får jeg også høre selv om jeg vet at jeg ser eldre ut... Får høre typisk sånn at jeg ser ikke eldre ut enn 30-32, så folk har det med å underdrive for å være snille.

Anonym poster: 780771b7b7b2c4fdd3ca501a32c74c42

Kan vel også være at vi ser yngre ut nå enn tidligere generasjoner? Vi har er enormt fokus på å ta vare på utseendet og vi bruker mye penger på det helt fra tenårene. Vi har bedre råd enn tidligere, fokus på sunt kosthold, røyking er blitt "ut" osv.

Ikke rart om de fleste 40-åringer i dag ser litt yngre ut enn sine mødre da de var 40.

Tror (og håper) det er noe i det! Har et "veddemål" med min mor om at når jeg blir 50 har jeg færre rynker enn hun hadde. Min mor tror hun ser så ung ut, men ser mer ut som en slank rosin... Røyker og bruker nivea... Jeg bruker mye penger på hudpleie (men ikke i salong, kun på produkter) og hun har "klagd" mye på meg for det, -at jeg er forfengelig! Men det hjelper huden min nå, og har tro på at det hjelper i det lange løp også! Men mellom meg og henne er det nok det at hun røyker som vil gjøre størst utslag.

Anonym poster: 495fdc07464484bc4f822fec1e7d1482

Skrevet

Da jeg var 17 fikk jeg kjøpe røyk og alkohol uten problemer, men nå, når jeg er 25 år får jeg ikke kjøpt en eneste cider uten å viser legitimasjon. Lurer på om jeg ser yngre ut nå enn da jeg var 17, det er jo litt rart..

Anonym poster: b2c2ed152ca808c434273acf9bda382f

Skrevet

Jeg er 31 år og alle venninnene mine er rundt 30, +/- et par år. Vi ser ut som en gjeng med 30-åringer i mine øyne. Ingen av oss ser ut som vi er under 25 lenger for å si det sånn. Likevel er det alltid noen som skal dra frem at hun ble spurt om leg på polet, at en på byen trodde hun var 20 osv..

Tror vi damer liker å innbille oss at vi ser mye yngre ut enn vi er uten at det alltid stemmer. Har selv fått høre at jeg ser ut som jeg er 18 på byen, la meg si det sånn at han må ha hatt ølbrillene på..

Selvsagt finnes det folk som faktisk ser yngre ut enn de er, men de fleste ser ut som alderen sin synes jeg. Spesielt når en ser dem i dagslys og ikke stashet opp til fest.

Det er faktisk få damer over 30 som ser ut som de er under 25..

Anonym poster: c0284abd5594b9537a61b6e3fd10b7e2

Skrevet

Nei! Jeg blir 30 straks, og føler jeg ser ut som jeg er 35 minst. Har fått pigmentflekker og masse rynker av svangerskap, to ganske tette og søvnløse netter :(

Skrevet

Jeg VET jeg ser yngre ut enn mine år også... he-he! ;)

Vi er like gamle, forresten :)

Jeg har heller ingen rynker. Bruker kun minimalt med sminke til daglig, så jeg skjuler ikke noe, og får likevel hele tiden tilbakemeldinger om at folk ikke tror jeg kan være så gammel som jeg er. Hudlege har kommentert det samme som hos deg.

En venninne av meg har vært misunnelig siden vi var 25, for hun blir alltid tippet å være den alderen hun er, aldri yngre.

Vil tro det nå kommer en liten storm fra de yngre her inne som mener vi benekter sannheten og at folk bare sier slikt for å være snille med oss... ;)

Anonym poster: 1fc9dfe3107b2f2e36c16aafdd15a13c

Jeg melder meg i klubben :) Er også 43 og helt rynkefri og de aller fleste tror jeg er mye yngre enn det jeg er. Jeg måtte ta med leg ut på byen langt opp i 30-årene og blir fremdeles spurt på polet. Det er nok arvelig fordi dette gjelder flere i familien min.

Anonym poster: 7d8fce6b4c0a223dd912df317df63007

Skrevet

Jeg ble nettopp 25, og jeg blir også tatt for å være yngre. Må vise legitimasjon hver gang jeg skal på polet, og hin dagen måtte jeg vise når jeg skulle kjøpe paracet og levere inn tippingen. Husker at jeg fikk mange stygge blikk fra damer i 40-50 årene når jeg gikk rundt med bagvognen, og det er fortsatt noen som ser litt rart på meg.

Jeg ser selv at jeg har "tapt meg" i ansiktet etter at jeg fikk barn, når jeg ser på bilder fra før jeg fødte :P

Jeg har ikke fått noen rynker, men jeg kan se at jeg har hatt et barn som ikke har vært glad i å sove :)

Skrevet

Jeg så veldig ung ut før jeg fikk barn. Nå har jeg 3, og har ikke sovet en eneste natt sammenhengende siden eldste ble født for 4 år siden. Det setter spor i ansiktet, det skal jeg love dere!

¨Men jeg synes ofte at andre ser eldre ut enn de er.. Det henger sikkert sammen med at jeg ikke ser meg selv i speilet hver dag lenger:)

Anonym poster: 13cbdeda7e22976cae823841f147f797

Skrevet

Jeg tror mange ser mye eldre ut om de ikke sover nok. Ny traad!

Anonym poster: f1521214219a3d236cf9a72142dfdc6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...