Gå til innhold

Synes de fleste at de se yngre ut enn de er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 43, og folk gir uttrykk for vantro naar jeg sier alderen min. Jeg tar veldig godt vare paa huden min og er veldig god til aa sminke meg. Da jeg var hos hudlegen med noen foflekker i forrige uke sa han at jeg saa saa bra ut som en paa 43 kan gjoere uten noen inngrep som botox eller diverse. Jeg har ingen rynker.

Det jeg lurer paa er om de eller fleste foeler det slik? Akkurat som at de fleste menn tror de er litt over gjennomsnitt naar det gjelder hvor gode de er til aa kjoere bil, tror vi kvinner stort sett alltid at vi ser litt bedre ut enn de fleste paa vaar alder?

Anonym poster: f1521214219a3d236cf9a72142dfdc6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg VET jeg ser yngre ut enn mine år også... he-he! ;)

Vi er like gamle, forresten :)

Jeg har heller ingen rynker. Bruker kun minimalt med sminke til daglig, så jeg skjuler ikke noe, og får likevel hele tiden tilbakemeldinger om at folk ikke tror jeg kan være så gammel som jeg er. Hudlege har kommentert det samme som hos deg.

En venninne av meg har vært misunnelig siden vi var 25, for hun blir alltid tippet å være den alderen hun er, aldri yngre.

Vil tro det nå kommer en liten storm fra de yngre her inne som mener vi benekter sannheten og at folk bare sier slikt for å være snille med oss... ;)

Anonym poster: 1fc9dfe3107b2f2e36c16aafdd15a13c

Skrevet

Jeg VET jeg ser yngre ut enn mine år også... he-he! ;)

Vi er like gamle, forresten :)

Jeg har heller ingen rynker. Bruker kun minimalt med sminke til daglig, så jeg skjuler ikke noe, og får likevel hele tiden tilbakemeldinger om at folk ikke tror jeg kan være så gammel som jeg er. Hudlege har kommentert det samme som hos deg.

En venninne av meg har vært misunnelig siden vi var 25, for hun blir alltid tippet å være den alderen hun er, aldri yngre.

Vil tro det nå kommer en liten storm fra de yngre her inne som mener vi benekter sannheten og at folk bare sier slikt for å være snille med oss... ;)

Ja, for set må alltid være polariserte fronter her inne; unge versus gamle?

Jeg har vel ingen grunn til å tro at ting ikke er slik du forteller meg?

Høres bra ut, flott for deg. Noe er sikkert gener, noe flaks, noe at du har tatt godt vare på seg selv. Det er flott, det!

Anonym poster: 113289d8602d53b71f098806d666c6ee

Skrevet

Jeg vet at jeg ser yngre ut! Jeg er egentlig 22 år gammel, men jeg ser vel ut som en fjortenåring om det ikke hadde vært for magen (gravid) og puppene :P

Skrevet

Jeg vet også jeg ser yngre ut. Det har vært veldig frustrerende til tider, da jeg ikke får kjøpe noe på polet uten leg, ikke kan kjøpe en six-pack til min mann om jeg ikke har med id, ikke får kjøpe paracet (!!!) innimellom. Alle vennenen mine ler av meg og kaller meg barnerumpe, det er en stående spøk, så nei, jeg tror ikke det er noe alle kvinner innbiller seg, nesten ingen av mine venninner har noen formening om at de ser så mye yngre ut enn de er, og de blir heller ikke spurt om leg, i hvert fall svært sjeldent. Jeg får også en stor andel hevede øyenbryn når jeg sier hvor gammel jeg er, legen spurte nylig i forbindelse med svangerskapskontroll "Født i 81? Er du sikker?" (haha, ja, jeg er ganske sikker på når jeg selv er født), og det lages ofte et stort poeng av det når jeg er på kurs etc, at noen finner ut hvor gammel jeg er, og så skal spørre andre hvor gamle de tror jeg er. Synes det er mer pinlig enn et kompliment, har alltid tenkt på det mer som å se barnslig ut enn å se ungdommelig ut...

Jeg er bare 31, så er ikke gammel nok til å synes det er noe stort å se yngre ut enn jeg er. Ser jeg fortsatt 10-15 år yngre ut når jeg er 50 blir jeg nok derimot happy, men det er det jo ingen garanti for.

Anonym poster: 7f044f53ade2bb1f508a644a59351eb4

Skrevet

Jeg ble nettopp 22 og jeg ser svært mye yngre ut. Hadde veldig store komplekser for det da jeg gikk på barneskolen/ungdomsskolen. Nå synes jeg det er helt greit, tenker bare at "eey, når jeg er 40 så tror alle jeg er 25". Jeg fikk mange blikk da jeg gikk som gravid. Følte at alle trodde jeg var en fjortis som hadde hatt sex for første gang og ikke visste at det var noe som het å "beskytte seg", haha.

Anonym poster: 3d039bb0b402b81e8886b3534f4bb29f

Skrevet

Jeg er 34 og ser ikke ut som det. Har ingen rynker - har flere venninner som ser ut som de er over 40 pga masse rynker. Har bra hud og gode gener - mamma og pappa holder seg godt til å være over 60!

Var hos hudpleier som knapt hadde sett så bra hud på en på min alder. Tar det som et kompliment.

Beste tips: Har de siste 10 år vært god på å bruke solfaktor i ansiktet året rundt :)

Anonym poster: dc21a4b720118bd4372a6ed0939088dc

Skrevet

Jeg VET jeg ser yngre ut enn mine år også... he-he! wink.png

Vi er like gamle, forresten smile.png

Vil tro det nå kommer en liten storm fra de yngre her inne som mener vi benekter sannheten og at folk bare sier slikt for å være snille med oss... wink.png

Ja, for set må alltid være polariserte fronter her inne; unge versus gamle?

Jeg har vel ingen grunn til å tro at ting ikke er slik du forteller meg?

Høres bra ut, flott for deg. Noe er sikkert gener, noe flaks, noe at du har tatt godt vare på seg selv. Det er flott, det!

Anonym poster: 113289d8602d53b71f098806d666c6ee

He-he... neida, var ikke slik ment, var ment som en spøk :)

Av og til så er det litt sånn polarisering her inne. Ser at jeg kanskje la opp til det med den kommentaren, men det var faktisk ikke ment slik. I det store og hele så synes jeg at det er noe av det som er så bra med forumet, at det er så stor spredning i alder. Blir mer levende forum av det :)

Med meg så er det nok mest gener som du sier - hadde en bestemor som ikke hadde en rynke da hun var over 70, og hennes mor, min oldemor hadde nesten ingen rynker heller da hun døde mange og 90 år gammel :) Jeg har nok passet kosten min litt bedre enn gjennomsnittet. Men hadde det gått på bekymringer så burde jeg sett ut som inn inntørket sviske, for det har jeg hatt altfor mye av hele livet. Er derfor veldig glad for de genene jeg har fått utlevert :)

Skrevet

Jeg er 41 og ser ut som jeg er 41. Helt ok!

Anonym poster: c49e0f1c2a10931d61cb789822acb568

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg er snart 25, men ser vist ut som jeg er rundt 30 :-p Vet ikke om det er så positivt for årenes løp, være i 40 årene og folk tror man er 50-60 en plass? Hummmm

Skrevet

Jeg er 34 og ser ikke ut som det. Har ingen rynker - har flere venninner som ser ut som de er over 40 pga masse rynker. Har bra hud og gode gener - mamma og pappa holder seg godt til å være over 60!

Var hos hudpleier som knapt hadde sett så bra hud på en på min alder. Tar det som et kompliment.

Beste tips: Har de siste 10 år vært god på å bruke solfaktor i ansiktet året rundt smile.png

Anonym poster: dc21a4b720118bd4372a6ed0939088dc

Bruker du solkrem for ansiktet da eller dagkrem med faktor i? Har prøvd begge deler selv, forskjellige merker, men synes jeg blir så blank i ansiktet uansett når det er faktor i...ser ikke så bra ut:/

Anonym poster: eaddb5036996ccdb18a8242af2575e56

Skrevet

Jeg fyller 40 i år, ser slett ikke ut som det.

Viktigste tipps:

- ikke røyk

- nok søvn

- solbeskyttelse året rundt!

- gode hudpleierutiner

- flaks mtp gener

Har ei vennine som er 43. Mye røyk, alkohol, trening ute men uten solbeskyttelse. Joda, hun er sprek og allting, men hva hjelper det mot rynkene?

Skrevet

Jeg er 29 og må stort sett alltid vise leg når jeg kjøper snus, øl, vin eller annen alkohol. En dag jeg hadde med 4åringen i butikken måtte jeg til og med vise leg for å kjøpe flakslodd. ;)

Anonym poster: 69eb1e2e8a339d6513fb62aee26ccf82

Skrevet

Er snart 35 men de fleste tror jeg er mye yngre enn som så. Blir alltid spurt om leg på polet. Har mang en gang fått beklagelser eller "ta det som et kompliment" fra de som spør... Ble spurt om leg for å kjøpe røyk for få mnd siden, da trodde jeg dama bak kassa var blind el no sånt...for å SÅ ung ser jeg faktisk ikke ut!! Har lite rynker og generelt gode gener. Søstrene mine ser også unge ut for alderen, mamman min også. Jordmora mi i siste svangerskap spurte meg om dette var mitt første barn, og fikk hakeslipp da jeg sa det var nr 3.... Hvor gammel ER du EGENTLIG??! Litt moro synes jeg...:)

Anonym poster: 59bc34729a89f47f5e23b7412f218084

Skrevet

Jeg er 32 og må stadig vekk vise leg når jeg skal kjøpe øl på butikken og vin på polet. Andre synes jeg holder meg godt, det er jo hyggelig:-) Jeg tror at kroppen også har mye å si for om man ser yngre ut en man er. Min kropp er petit. Når jeg var tyngre etter graviditetene så jeg ikke like ung ut som nå som jeg er tilbake i normalvekt.

Anonym poster: cae17d3b97fdd28b82c2ee9f804c6210

Skrevet

Jeg har faktisk ingen mening selv om hvor gammel jeg ser ut, men har fått høre ofte at jeg ser veldig ung ut.

Jeg er snart 28, men har i mange år blitt tatt for å være under 18.

Må vise legitimasjon på polet eller for å kjøpe røyk og flere blir veldig overrasket over at jeg har utdanning og to barn.

Synes selv jeg har begynt å få rynker og ser litt slaskete ut, men har tydeligvis et barnslig ansikt uansett :P

Anonym poster: c24b0fc7fb2a57aaadba3301583b5b5e

Skrevet

Takk for mange svar!

Jeg har forresten brukt faktor 60 hver dag siden jeg var tjue, og tror nok det har gitt utslag.

Jeg skrev hovedsaklig dette innlegget fordi jeg lurer litt om det at jeg ser ung ut er innbilt eller hva det er.

HI.

Skrevet

Jeg ser dessverre eldre ut enn jeg er. Har alltid gjort det. Det var gøy da jeg kom inn på utesteder som 14 åring, men ikke like gøy nå som jeg snart blir 40. Men så har jeg nok levd litt hardt i min ungdom, vært mye sliten pga depresjoner og muskelsmerter og derfor ikke tatt så godt vare på meg selv og i tillegg ser de fleste i min familie ut som inntørka svisker når de passerer 50 så jeg har også genene mot meg. Men jeg får uansett høre at jeg er vakker og har en god utstråling, så jeg depper ikke :-)

Anonym poster: 780771b7b7b2c4fdd3ca501a32c74c42

Skrevet

27, ser ut som jeg er under 18. Må alltid vise leg hvis jeg kjøper drikkevarer. Og hvis jeg skal på utested med 18års grense må jeg vise for å komme inn, når jeg skal kjøpe drikke, og hvis en av vaktene ser meg inne må jeg også vise. (akkurat som om jeg har snikt meg inn)

Det er egentlig helt greit men vil helst se litt eldre ut i enkelte situasjoner :-p

Anonym poster: 6e718491f70ec92f177a0ececeef7485

Skrevet

Jeg saa forresten eldre ut foer jeg var tjue, men det var nok mest pga. en haaplos stil og ukledelige briller. Heldigvis endret det seg.

Jeg tror ogsaa at de to smaa guttene mine gjor at folk tenker at jeg er yngre enn 43.

HI.

Skrevet

Alle jeg jenner over 25 tror de ser yngre ut enn de er, desuten lyver de fleste av oss for å gi omplimanger. Å fortelle noen at de ser yngre ut enn de er er lie vanlig som å fortelle en nybakt mor at ungen er nydelig. Det har ikke noe med sanheten å gjøre. Det er bare høflighetsfraser og ting man sier for å glede.

Anonym poster: 5f52f2d83cc9bbc7efcd710a0a8343f8

Skrevet

Alle jeg jenner over 25 tror de ser yngre ut enn de er, desuten lyver de fleste av oss for å gi omplimanger. Å fortelle noen at de ser yngre ut enn de er er lie vanlig som å fortelle en nybakt mor at ungen er nydelig. Det har ikke noe med sanheten å gjøre. Det er bare høflighetsfraser og ting man sier for å glede.

Det stemmer nok, for det får jeg også høre selv om jeg vet at jeg ser eldre ut... Får høre typisk sånn at jeg ser ikke eldre ut enn 30-32, så folk har det med å underdrive for å være snille.

Skrevet

Da jeg var 16 år, trodde folk jeg var yngre enn min søster som da var 12... Det var ikke så gøy.

I dag blir jeg gjettet til å være rundt 30 et sted.

For et par år siden ble jeg spurt etter bevis da jeg handlet noe øl.....

Da min eldste var 10 år, så trodde folk at jeg måtte fått han i ungdomsskolealder. Men jeg var 23 da jeg fikk han :)

Jeg tar virkelig ikke vare på hverken hud eller kropp, så jeg fatter ikke at det er slik at de fleste tror jeg er yngre enn jeg er. Greit jeg ikke har rynker, men likevel. Gode gener må vel være svaret, eller at folk virkelig er dårlige til å tippe alder :D

Og jeg er 42 nå......

Anonym poster: b64841722e07f102e9783a044556c034

Skrevet

Det stemmer nok, for det får jeg også høre selv om jeg vet at jeg ser eldre ut... Får høre typisk sånn at jeg ser ikke eldre ut enn 30-32, så folk har det med å underdrive for å være snille.

Kan vel også være at vi ser yngre ut nå enn tidligere generasjoner? Vi har er enormt fokus på å ta vare på utseendet og vi bruker mye penger på det helt fra tenårene. Vi har bedre råd enn tidligere, fokus på sunt kosthold, røyking er blitt "ut" osv.

Ikke rart om de fleste 40-åringer i dag ser litt yngre ut enn sine mødre da de var 40.

Skrevet

Dette var interessant! Takk for gode svar!

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...