Gå til innhold

Borte fra baby 4 mnd en helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ingen problem med det. Gutten vår overnatta hos besteforeldrene alene da han var litt over 3 mnd gammel, gikk helt fint :)

Anonym poster: ed8fdaf29581da20484fcf51fed3ab14

Selvsagt gikk det 'fint', jeg regner med at han overlevde. Her er det vel mer spørsmål om det er bra for babyen, og det tror jeg ikke det er.

En far kan være en like god og tilogmed bedre forelder, men de første mnd er det mamma som gjelder. Og hvertfall er ikke besteforeldre 'gode nok' til å ha hovedomsorgen over flere døgn.

Anonym poster: af75b071a447f7859d1afdf7e03ffa95

Jeg tviler for at babyen vår tok skade av og overnatte hos besteforeldrene sine en natt. Det får da være grenser for hvor hysterisk man skal være. Tviler for at det var veldig traumatisk for han. Men det er selvfølgelig opp til vær enkelt hva man føler er riktig. Jeg savna han noe fælt den ene kvelden, men guuu å deilig det var å få litt alentid også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ingen problem med det. Gutten vår overnatta hos besteforeldrene alene da han var litt over 3 mnd gammel, gikk helt fint :)

Selvsagt gikk det 'fint', jeg regner med at han overlevde. Her er det vel mer spørsmål om det er bra for babyen, og det tror jeg ikke det er.

En far kan være en like god og tilogmed bedre forelder, men de første mnd er det mamma som gjelder. Og hvertfall er ikke besteforeldre 'gode nok' til å ha hovedomsorgen over flere døgn.

Jeg tviler for at babyen vår tok skade av og overnatte hos besteforeldrene sine en natt. Det får da være grenser for hvor hysterisk man skal være. Tviler for at det var veldig traumatisk for han. Men det er selvfølgelig opp til vær enkelt hva man føler er riktig. Jeg savna han noe fælt den ene kvelden, men guuu å deilig det var å få litt alentid også :)

Hvis du har behov for alenetid etter 3 mnd går du noen tøffe år i møte!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Gjør hva du mener er greit.

Skrevet

Hvis du har behov for alenetid etter 3 mnd går du noen tøffe år i møte!

Behov og behov. Tja kanskje ikke. Men legger ikke skjul på at jeg synes det var godt å sove uavbrutt ;)

Skrevet

Absolutt ikke. Men det er meg!:-)

Skrevet

Jeg hadde ikke klart det!

Men hvis din magefølelse er god, så send de avgårde :)

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det.. men det er meg. Hva med aa overlate barnet til faren en halv dag som en test uten deg for aa se hvordan han takler det + pass paa at du har en pumpe om du gjor det :)

Anonym poster: 18683746f5438efea8095740ff58b33d

Skrevet

Jeg hadde ikke klart det, faren hadde ikke klart det, babyen hadde sutret og skreket uavbrutt og ingen i nærheten hadde fått en hyggelig helg. Slik er det for oss, dessverre.

Pappan har vært veldig morsom som lekekompis i korte stunder, men uansett hvor mye vi har ønsket det og forsøkt, så er det kun mamma og puppen som gjelder som kos og trøst straks babyen begynner å bli trøtt og sliten. Men våre barn har ikke tatt flaske og MME i det hele tatt.

Synes det høres ut som en god idè å prøve det ut litt hjemme før du bestemmer deg. La pappan ta babyen helt alene en halv dag (ettermiddag og kveld fram til og med leggetid), for å se hvordan det går.

Anonym poster: 55ebc0282c6b56114d6f845b4637842e

Skrevet

Det hadde jeg helt fint klart og gjort med god samvittighet. Hva er det med de kvinner her inne som ikke skjønner at far er en likeverdig omsorgsperson? Selvfølgelig har barnet det like godt med far. Jeg er veldig glad for at jeg har en mann som tar like mye del og som barna mine føler seg like trygge og fornøyde hos som hos meg. Det er en som skriver at hun tror barnet blir traumatisert. Tror kanskje du tar hardere i enn du mener, traumer er tragiske hendelser som former deg resten av livet. At du er borte to døgn kan umulig defineres som traumatisk:) Man er en god mor selv om man tør å si at barnet har det fint hos far og at innemellom trenger man også litt egentid. Jeg tror nettopp på grunn av og ikke på tross av, at man blir en bedre mor av det:)

Anonym poster: 3801c587368bd4477160a39d4cfa7e8d

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. :( Alle celler i kroppen protesterer mot det i meg, og da er det lett å forestille seg at det er enda verre for den lille som ikke forstår at mor ikke er borte for alltid. De voksne i familien din ellers får smøre seg med tålmodighet.

Anonym poster: 5b621f0a13a4399b570a3657c8f56b3b

Skrevet

Det hadde jeg helt fint klart og gjort med god samvittighet. Hva er det med de kvinner her inne som ikke skjønner at far er en likeverdig omsorgsperson? Selvfølgelig har barnet det like godt med far. Jeg er veldig glad for at jeg har en mann som tar like mye del og som barna mine føler seg like trygge og fornøyde hos som hos meg. Det er en som skriver at hun tror barnet blir traumatisert. Tror kanskje du tar hardere i enn du mener, traumer er tragiske hendelser som former deg resten av livet. At du er borte to døgn kan umulig defineres som traumatisk:) Man er en god mor selv om man tør å si at barnet har det fint hos far og at innemellom trenger man også litt egentid. Jeg tror nettopp på grunn av og ikke på tross av, at man blir en bedre mor av det:)

Anonym poster: 3801c587368bd4477160a39d4cfa7e8d

selvfølgelig er far likeverdig. Men han har ikke pupper med melk i. Her er det bare puppen som hjelper når hun gråter. Derfor ville ikke jeg ha sendt dem av gårde i flere dager.
Skrevet

Det synes jeg du skal la de gjøre hvis du føler det er greit, hverken måling eller trygghetsfølelse blir ødelagt av at dere er borte fra hverandre en liten helg.

Blir hver dag forundret over hysteriske damer her inne som tror verden stopper opp og barna stryker med uten dem en liten stund.

Hva med USA der det er vanlig med 6 - 8 ukers permisjon? Må jo være mange millioner amerikanere som sliter med angst og traumer da stakkars,fordi mor måtte ut i jobb igjen...?

Dessuten høres det ut som det er mye fæle fedre og svigerfamilier ute å går...dere hadde da tillit nok til disse mannfolka når dere valgte dem som fedre til barna deres,hva gjør at de plutselig ikke skal klare å ta seg av de, enten det gjelder timer eller dager?

Anonym poster: 749081e9bc85746b2a1a352219243fa8

Skrevet

* måling skulle være amming...

Skrevet

Aldri i livet! 4 mnd gammel baby.. At du klarer sende den vekk selv forstår jeg ikke ...

Anonym poster: 74850e171d51f8e1b88f1f6b2ca4be4c

Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Dersom babyen tar flaske og er vant til å være sammen med pappa, så går det nok helt fint.

At andre mødre har vanskelig for å slippe til pappaene, og vanskelig for å være borte fra egne babyer for å gå på do, er kanskje ikke noe du bør ta med deg som rettesnor. Om det kjennes ok for deg, så er det antagelig dèt.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Det synes jeg du skal la de gjøre hvis du føler det er greit, hverken måling eller trygghetsfølelse blir ødelagt av at dere er borte fra hverandre en liten helg.

Blir hver dag forundret over hysteriske damer her inne som tror verden stopper opp og barna stryker med uten dem en liten stund.

Hva med USA der det er vanlig med 6 - 8 ukers permisjon? Må jo være mange millioner amerikanere som sliter med angst og traumer da stakkars,fordi mor måtte ut i jobb igjen...?

Dessuten høres det ut som det er mye fæle fedre og svigerfamilier ute å går...dere hadde da tillit nok til disse mannfolka når dere valgte dem som fedre til barna deres,hva gjør at de plutselig ikke skal klare å ta seg av de, enten det gjelder timer eller dager?

Jeg har full tillit til at mannen min kunne tatt seg av babyen i ukesvis uten meg, og han er minst like involvert i stell og kos som meg. Han er en tilstedeværende far som har et supert forhold til barna, men akkurat de første få mnd av et barns liv tror jeg det er mor som er viktigest.

Når minsten er ulykkelig og ingenting annet hjelper, er det bare mamma som kan roe. Det er noe med lukten og hjerteslag som roer babyen og det har ingenting med hvem som er den beste foreldren!

Jeg tror ikke det er direkte skadelig for en baby å bli holdt borte fra mor, man ser jo at det går bra med barn som MÅ enten pga sykdom eller adopsjon, men jeg tror ikke det er det beste for babyen, rett og slett.

Derfor hadde jeg ikke utsatt min baby for det om det ikke var helt nødvendig.

Skrevet

Leste en gang om en barne psykolog som sa " Et barn psyke er laget lenge før morsmelkerstatning, og den er laget sånn om at mor er borte så betyr det at babyen ikke overlever". Syntes dette var veldig godt forklart. Og veldig logisk.

Anonym poster: ebd7f2f553974448ac60ed94dd5d2f3c

Skrevet

USA topper jo både i fedme og bruk av antidepressiva etc., så det er nok ikke en suksessformel å trøste seg på.

Skrevet

USA topper jo både i fedme og bruk av antidepressiva etc., så det er nok ikke en suksessformel å trøste seg på.

Så det du sier er at de som er overvektige og lider av depresjoner i USA, gjør det for at mor begynte i jobb igjen 6-8 uker etter fødselen? Det er det dummeste jeg har hørt!

Skrevet

Så det du sier er at de som er overvektige og lider av depresjoner i USA, gjør det for at mor begynte i jobb igjen 6-8 uker etter fødselen? Det er det dummeste jeg har hørt!

Selvfølgelig er det komplekse forhold her, men stress er roten til mye ondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...