Gå til innhold

Borte fra baby 4 mnd en helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oldemor på farsside har 90-års dag og vil gjerne at vi kommer. men jeg og storebror har ikke råd eller mulighet til å være med den aktuelle helgen.

Hadde du sendt din baby på 4 mnd avgårde sammen pappan sin? Farmoren og farfaren har også veldig lyst til å møte det nyeste familiemedlemmet.

Greit for meg, tror jeg. Men hadde du gjort det? Hva hadde du tenkt om meg?

Anonym poster: 8b32d8936d0c3b1bd0ebddddf2286690

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bør babyen ha vært særdeles mye sammen med faren sin! Det var ganske ofte at mannen min ikke klarte å roe ned babyen selv om de to var mye sammen og han elsket å ta seg av den lille. Av og til er det kun mammas lukt og nærvær som er godt nok for en så liten baby..

Anonym poster: 738298246fde93207b0d4adf36c2cb29

Skrevet

Jeg tenker at om det er greit for deg og det ikke kjennes feil. Så gjør du det.. ikke bry deg om hva andre måtte tenke. Du kjenner på magefølelsen om det er rett eller ikke. Skills vi mødre har:)

Anonym poster: 5a002e0c1943b6585891debb59bdef76

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke hvis jeg fortsatt ammet. Da hadde det vært utelukket.

Hvis ikke: tatt i betraktning at det nok ikke blir så veldig mange muligheter til å få tatt bilder av baby og oldemor, så hadde jeg nok godtatt det.

Skrevet

Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, men jeg personlig hadde aldri gjort det. Hadde ikke klart å vært borte fra h*n så lenge og tror at så små babyer har det best sammen med den de er mest sammen med og har det sterkeste båndet til.

Skrevet

Nei, ikke en hel helg.

Anonym poster: ac6be7ff9cc9004f291a15021382906b

Skrevet

Hvis ikke: tatt i betraktning at det nok ikke blir så veldig mange muligheter til å få tatt bilder av baby og oldemor, så hadde jeg nok godtatt det.

Hvorfor ikke om du ammet?

Jeg fullammer, men han tar flaske og mme.

Hi

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke gjort det og hadde nok tenkt at du var mye mer laid back enn meg.

Jeg ser nå at du fullammer, da hadde det ihvertfall vært helt uaktuelt. Du er den viktigste personen i babyens liv, det er din lukt han kjenner og dine hjerteslag han har kjent og jeg tror at det ville vært traumatisk for et så lite barn og være så lenge fra mammaen sin.

Jeg merker at min baby blir mer urolig bare jeg er borte fra han noen timer selv om pappaen er svært tilstede med både stell og kos.

Endret av ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Mine barn ble fullammet på den alderen og å være borte fra dem mer enn noen få timer hadde vært helt uaktuelt. Jeg var i aller høyeste grad hovedomsorgspersonen i babyens liv og kunne ikke vært borte fra de så lenge.

Men om du føler det er greit for deg, din baby og mannen din sier ikke jeg noe til det altså, for alt jeg har dere en flaskebaby som pappaen har permisjon med mens du jobber...

Anonym poster: 9c77e01e9ead989ba99b9461e99e38ae

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor ikke om du ammet?

Jeg fullammer, men han tar flaske og mme.

Hi

Fordi jeg ville ha eksplodert og blitt funnet druknet i melk på slutten av den helga.

Det er sikkert mange som klarer å pumpe seg "tom" uten babyen til stede, men det kunne aldri jeg.

Skrevet

Min får mme, men hadde aldri klart det.. Klarer så vidt dra på butikken mens hun er hjemme med pappaen :P

Skrevet

Det hadde jeg ikke klart. Hadde ikke klart det nå heller og nå er hun 8 mnd..

Anonym poster: 62e77c52e72d64c190a0a1599221174b

Gjest Skofantomet
Skrevet

Uff, nei det hadde jeg ikke klart, ammende eller ikke ammende. Du må kjenne selv hva som føles rett for dere :)

Skrevet

Jenta mi er snart 5 måneder og jeg er borte fra henne 1/2 time hver dag når jeg handler. Hun er da sammen med sin far. Klarer nesten ikke å gå fra henne den lille tiden. Jeg hadde ikke klart det ;)

Skrevet

Nei,det hadde jeg ikke.

Skrevet

Lurer på om det er noe galt med meg som tror jeg lett hadde klart det?? Kan det være fordi jeg er utslitt?

Huff, nå fikk jeg dårlig samvittighet :(

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke drømt om en gang. Sikkert mest for min egen del, hadde overhodet ikke vært komfortabel med det.

Skrevet

Hadde aldri klart det! Og hadde vært redd for å ødelegge ammingen.

Skrevet

Jeg ville tenkt at det var koselig for far å kunne ta med baby til familien i noen dager. Ingen babyer tar skade av et par dager borte fra mor, så lenge far og baby er godt vant med hverandre. Tror det e altfor mange hønsemødre der ute. Stol på magefølelsen din du, det går helt sikkert bra :)

Anonym poster: abe12eb42ed6d2df7de76d5e1845a2ca

Skrevet

Jeg har en liten på seks måneder og har vært borte to helger da han var fire og fem måneder. Gikk helt strålende! Hilsen nr 20

Anonym poster: abe12eb42ed6d2df7de76d5e1845a2ca

Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri gjort. Et så lite barn trenger mammaen sin. Du kan risikere at barnet ikke tar puppen etterpå og at det blir krøll med ammingen også. Tenk på barnet. Det har i allefall ingen glede av en slik tur!

Du burde heller invitere de på besøk om de vil se!

Gjest sussie77
Skrevet

Jeg personlig hadde ikke gjort det.

Skrevet

Jeg ser ingen problem med det. Gutten vår overnatta hos besteforeldrene alene da han var litt over 3 mnd gammel, gikk helt fint :)

Anonym poster: ed8fdaf29581da20484fcf51fed3ab14

Skrevet

Jeg ser ingen problem med det. Gutten vår overnatta hos besteforeldrene alene da han var litt over 3 mnd gammel, gikk helt fint :)

Anonym poster: ed8fdaf29581da20484fcf51fed3ab14

Selvsagt gikk det 'fint', jeg regner med at han overlevde. Her er det vel mer spørsmål om det er bra for babyen, og det tror jeg ikke det er.

En far kan være en like god og tilogmed bedre forelder, men de første mnd er det mamma som gjelder. Og hvertfall er ikke besteforeldre 'gode nok' til å ha hovedomsorgen over flere døgn.

Anonym poster: af75b071a447f7859d1afdf7e03ffa95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...