Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Vi har besøk av en hel familie, alle voksne, i hele påsken. Jeg jobber hjemmefra og må jobbe en god del i påsken. Kjenner i utgangspunktet bare en av gjestene. To av dem har vi ikke truffet før. Nå har en i følget blitt syk. Hvor mye bør de da forventa at jeg som "alikevell er hjemme" tar meg av den syke slik at de andre kan gjennomføre planene sine? Begynner å bli litt frustrert her nå! Anonym poster: 8799b1f867d1ceceb30ad3a67bdde69b
Himmel og hav Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 Om det var oss som var på besøk hos noen, så hadde jeg ikke et øyeblikk tenkt at vertskapet skulle ta hånd om min sjuke unge så jeg kunne gå på ski el. Ihvertfall ikke når du har hjemmekontor. Om det er en syk 16-åring, som klarer seg selv, og du bare trenger å fortelle hvor fjernkontrollen og brødkniven ligger, så er det litt annerledes. Jeg ville vært veldig tydelig på at du faktisk er på jobb, og ikke er hjemme og har fri, og om de tror at du kan underholde en syk en hele dagen, så må du faktisk ta deg fri fra jobb. Om de ikke er vant til hjemmekontor fra før, så er det kanskje ikke så greit å huske det.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #3 Skrevet 25. mars 2013 Om det var oss som var på besøk hos noen, så hadde jeg ikke et øyeblikk tenkt at vertskapet skulle ta hånd om min sjuke unge så jeg kunne gå på ski el. Ihvertfall ikke når du har hjemmekontor. Om det er en syk 16-åring, som klarer seg selv, og du bare trenger å fortelle hvor fjernkontrollen og brødkniven ligger, så er det litt annerledes. Jeg ville vært veldig tydelig på at du faktisk er på jobb, og ikke er hjemme og har fri, og om de tror at du kan underholde en syk en hele dagen, så må du faktisk ta deg fri fra jobb. Om de ikke er vant til hjemmekontor fra før, så er det kanskje ikke så greit å huske det. "Ungen" er nesten 30, så noe barn er det ikke, men det er jo kjedelig å være alene hjemme så det krever en del underholdning, varm te osv. Kan jeg be kona hans bli inne i morgen slik at jeg kan få jobbet? Anonym poster: 8799b1f867d1ceceb30ad3a67bdde69b
mbea Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Når man er 30 så klarer en seg selv en dag om en er syk. Dersom han trenger oppmerksomhet så får kona ordne det,
Himmel og hav Skrevet 25. mars 2013 #5 Skrevet 25. mars 2013 Om det var oss som var på besøk hos noen, så hadde jeg ikke et øyeblikk tenkt at vertskapet skulle ta hånd om min sjuke unge så jeg kunne gå på ski el. Ihvertfall ikke når du har hjemmekontor. Om det er en syk 16-åring, som klarer seg selv, og du bare trenger å fortelle hvor fjernkontrollen og brødkniven ligger, så er det litt annerledes. Jeg ville vært veldig tydelig på at du faktisk er på jobb, og ikke er hjemme og har fri, og om de tror at du kan underholde en syk en hele dagen, så må du faktisk ta deg fri fra jobb. Om de ikke er vant til hjemmekontor fra før, så er det kanskje ikke så greit å huske det. "Ungen" er nesten 30, så noe barn er det ikke, men det er jo kjedelig å være alene hjemme så det krever en del underholdning, varm te osv. Kan jeg be kona hans bli inne i morgen slik at jeg kan få jobbet? Anonym poster: 8799b1f867d1ceceb30ad3a67bdde69b Om en på 30 ikke klarer å skjønne forskjellen på hjemmekontor og ferie, eller ikke klarer å passe seg selv, så får kona absolutt bli hjemme!
Mamma i vinden Skrevet 25. mars 2013 #6 Skrevet 25. mars 2013 Herlighet, hvor syk snakker vi? En voksen person trenger ikke påpass ved mild sykdom, som vanlig influensa osv, men det er klart det er behagelig med omsorg. Jeg hadde ikke forventa noe av deg, men hadde gjerne spurt om jeg kunne lage meg litt te selv.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Hæ, klarer ikke en 30-åring lage te selv, og du må underholde fordi det er kjedelig? Noe av det latterligste jeg har hørt på lenge, du får fortelle hvor fjernkontrollen er, og kanskje låne bort en bok også setter du deg med arbeidet ditt. Anonym poster: 3a1e64df89437867c70e12e4618f2f5d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #8 Skrevet 25. mars 2013 Hehe, hva er det slags gjeng du får besøk av da? En 30-åring klarer seg jo selv når h*n er syk så jeg skjønner ikke problemet?! Anonym poster: b5709336fbe42d49d33be8a56b8d6f43
Toocute Skrevet 25. mars 2013 #9 Skrevet 25. mars 2013 30 år? Dere 30 åringer som bor alene. Får dere underholdning og omsorg når dere er syke??? Tenker meg det er nei! De er voksen, ikke unger.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #10 Skrevet 25. mars 2013 Herlighet, hvor syk snakker vi? En voksen person trenger ikke påpass ved mild sykdom, som vanlig influensa osv, men det er klart det er behagelig med omsorg. Jeg hadde ikke forventa noe av deg, men hadde gjerne spurt om jeg kunne lage meg litt te selv. Snakker om en skikklig manneforkølelse! Hadde det ikke vært noen hjemme ville det sikkert ikke vært noe problem, men jeg er jo her. Blæh! HI Anonym poster: 8799b1f867d1ceceb30ad3a67bdde69b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #11 Skrevet 25. mars 2013 Kommer han til deg og spør om du kan lage te, holde han med selskap og underholde han? Jeg ville sørget for å være i et annet rom, og om han kom etter for å spørre om noe hadde jeg svart at han bare kan føle seg som hjemme og fikse det selv. Anonym poster: 3a1e64df89437867c70e12e4618f2f5d
Elsker livet Skrevet 25. mars 2013 #12 Skrevet 25. mars 2013 Når du finner deg selv mat kan du spørre om han også vil ha. Ellers er det vel ikke underholdning man trenger mest når en er syk. Holder med tv, sofa, dyne/pute. paracet og drikke.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #13 Skrevet 25. mars 2013 Når du finner deg selv mat kan du spørre om han også vil ha. Ellers er det vel ikke underholdning man trenger mest når en er syk. Holder med tv, sofa, dyne/pute. paracet og drikke. TV går ikke da han ikke kan språket, har lest alt han hadde av lesestoff (en avis), nettet er slitsomt osv. Kommer inn på kontoret til stadighet med dyna rundt sg og lurer på noe. Blir gal! Anonym poster: 8799b1f867d1ceceb30ad3a67bdde69b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #14 Skrevet 25. mars 2013 Hadde jeg som gjest blitt syk på besøk hadde jeg ikke forventet å bli vartet opp. Hadde nok spurt om de som bodde der kunne satt en kopp og te på kjøkkenbenken slik at jeg slapp å leite i alle skaper. Men forventet å blir vartet opp hadde jeg ikke. Men om du ikke kjenner de så godt ville jeg bedt mannen snakke med de. Da må de nesten finn en løsning slik st du får jobbet. Ect om du drar på jobb om du kan det istede slik at du får jobbet (om du ikke bare har hjemmekontor i jobben) Anonym poster: 40a41f402b021549d9e635afe5c1d9dd
Elsker livet Skrevet 25. mars 2013 #15 Skrevet 25. mars 2013 Når du finner deg selv mat kan du spørre om han også vil ha. Ellers er det vel ikke underholdning man trenger mest når en er syk. Holder med tv, sofa, dyne/pute. paracet og drikke. TV går ikke da han ikke kan språket, har lest alt han hadde av lesestoff (en avis), nettet er slitsomt osv. Kommer inn på kontoret til stadighet med dyna rundt sg og lurer på noe. Blir gal! Anonym poster: 8799b1f867d1ceceb30ad3a67bdde69b Da hadde jeg også blitt gal. Jeg hadde enten skaffet meg et annet sted å jobbe eller så hadde jeg rådført meg med de andre gjestene.
Elsker livet Skrevet 25. mars 2013 #17 Skrevet 25. mars 2013 Men tv går vel fint selv om en ikke kan språket?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #18 Skrevet 25. mars 2013 Dere har vel ikke bare NRK, om han ikke kan norsk mener jeg? De fleste kanaler sender da programmer hvor de snakker engelsk... Du får stikke på Narvesen i ettermiddag og kjøpe noen utenlandske magasiner/blader og si ifra til hele selskapet i kveld at siden du ble nødt til å underholde han på dagtid blir du nødt til å jobbe etter middag i kveld og håper du slipper det i morgen. Klarere enn det får man vel ikke sagt det Anonym poster: 3a1e64df89437867c70e12e4618f2f5d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #19 Skrevet 25. mars 2013 Hvorfor har dere besøk av folk dere ikke kjenner i påsken? Anonym poster: 550a920223e1c4e760d5daca630fb7e8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #20 Skrevet 25. mars 2013 Hvorfor har dere besøk av folk dere ikke kjenner i påsken? Anonym poster: 550a920223e1c4e760d5daca630fb7e8 Mannens kusine, som han kjenner ganske godt og jeg har truffet noen ganger, hennes mann og svigerforeldre. Har ofte besøk av slektninger fra mannens hjemland, men det er første gang noen har vært syke. Anonym poster: 8799b1f867d1ceceb30ad3a67bdde69b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #21 Skrevet 25. mars 2013 Hvorfor har dere besøk av folk dere ikke kjenner i påsken? Anonym poster: 550a920223e1c4e760d5daca630fb7e8 Mannens kusine, som han kjenner ganske godt og jeg har truffet noen ganger, hennes mann og svigerforeldre. Har ofte besøk av slektninger fra mannens hjemland, men det er første gang noen har vært syke. Anonym poster: 8799b1f867d1ceceb30ad3a67bdde69b Da bør han underholde denne mannen om ikke konen hans kan gjøre det. Anonym poster: 550a920223e1c4e760d5daca630fb7e8
frk Nilsen Skrevet 25. mars 2013 #22 Skrevet 25. mars 2013 Jeg ville dratt på jobben og jobbet eller satt meg med PC på nærmeste kafè, bakeri eller bibliotek. En 30-åring som er syk bør klare seg selv. Hvis ikke får noen andre passe på han. Du er på jobb!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #23 Skrevet 25. mars 2013 Hvorfor har dere besøk av folk dere ikke kjenner i påsken? Anonym poster: 550a920223e1c4e760d5daca630fb7e8 Mannens kusine, som han kjenner ganske godt og jeg har truffet noen ganger, hennes mann og svigerforeldre. Har ofte besøk av slektninger fra mannens hjemland, men det er første gang noen har vært syke. Anonym poster: 8799b1f867d1ceceb30ad3a67bdde69b Da bør han underholde denne mannen om ikke konen hans kan gjøre det. Anonym poster: 550a920223e1c4e760d5daca630fb7e8 Han er guide for de andre. Vi vil jo at de skal få en fin ferie, men jeg er nødt til å få jobbet også. Anonym poster: 8799b1f867d1ceceb30ad3a67bdde69b
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. mars 2013 #24 Skrevet 25. mars 2013 Hæh, 30 år, og greier ikke ta vare på seg selv? Hvis det står så dårlig til hører man vel helst hjemme på sykehus. Men siden du spør, så holder jeg med Elsker Livet, du kan spør om han er sulten eller tørst de gangene du henter noe til deg selv- resten bør han da virkelig greie selv med mindre han er døden nær. Helt ærlig, hvis mannen fortsetter å forstyrre på denne måten, så hadde jeg heller reist på kontoret på arbeidsplassen og jobba der. Vedder på det er mer avslappende en sånn som du har det nå.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #25 Skrevet 25. mars 2013 Hvor kommer de fra? Anonym poster: 0abbe8e1f9cc4da441ed986a9d3b1437
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå