Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Eller er det no mat du absolutt aldri har likt eller kommer til å like ? Anonym poster: 87dbfbb8d0478510283ab50d450b76f3
Fae Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 Ja... Scampi! Kan ikke fordra konsistensen eller smaken! Også maten inni hoveddelen av krabben. Klo og bein går greit.
Ulver Skrevet 25. mars 2013 #3 Skrevet 25. mars 2013 Kresen i mat veien? Nei. Men noe klarer jeg ikke å bli vant til å spise (tomat og ris)
Gjest Antarctica Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Ja... Scampi! Kan ikke fordra konsistensen eller smaken! Også maten inni hoveddelen av krabben. Klo og bein går greit. Scampi er smakløst og har merkelig konsistens, enig der. Det er oppskrytt. Ellers syns jeg blåmuggost er en merkelig oppfinnelse, men får det greit ned når det er i f eks en saus. Ville imidlertid aldri ha valgt det på brødskiva.
Von Hertelhofen Skrevet 25. mars 2013 #5 Skrevet 25. mars 2013 Nei absolutt ikke! Men noen vil kanskje kalle meg vanskelig, siden jeg er veggis. Men det er jo ikke pga smaken.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #6 Skrevet 25. mars 2013 Jeg blir kvalm og får brekninger av fisk. Ganske upraktisk, hadde foretrukket å ikke like sjokolade i stedet. Anonym poster: bfc69dcd5539552284395aacbad9e12e
Gjest Kira bjeffer Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Jeg har et litt problem med sopp av alle slag. Synes konsistensen er ekkel, og det hjelper heller ikke om man kamuflerer den i annen type mat.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #8 Skrevet 25. mars 2013 Nei,men jeg var det som barn. Husker ganske godt hvor fælt mye mat luktet og smakte, hvordan det vokste i munnen. Og hvor overrasket jeg ble da jeg prøvde det mange år senere, og det faktisk smakte godt! Lurer på om jeg hadde underutviklete smaksløker eller noe?Spiser alt nå, men forstår unger som sliter. Anonym poster: 7cd28f8223e276fdaa46f2fc448abb4f
prekæs Skrevet 25. mars 2013 #9 Skrevet 25. mars 2013 De fleste jeg vet om som kaller seg kresne er folk som ikke liker skikkelig mat, men som hiver innpå med div ferdigmat og ikke spiser grønnsaker og alt som kan minne om noe eksotisk. Spiser det meste, men svært lite ferdigmat og fastfood.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #10 Skrevet 25. mars 2013 Jeg har problemer med sjømat. Har veldig lyst til å like det men klarer det bare ikke. Har ikke spist det siden jeg var liten så tror jeg hadde en dårlig erfaring. Takler ikke lukta, konsistensen eller smaken. Men jeg ønsker at sønnen min skal spise det så da er han på middag og besteforeldre ett par ganger i uka slik han får fisk. Har og litt problemer med fett på kjøtt, jeg renser kjøttet for fett for syns det bare vokser i munnen og brekker meg. Jeg liker helst å lage mat, det er så mye som har skjedd i livet mitt som jeg ikke har hatt kontroll på at maten er det eneste jeg har kunnet bestemme hva jeg skulle putte i munnen. Men begynner å like mer og mer og smake på mer og mer så litt stolt av meg selv.. Anonym poster: 35edb2bab851065d1cc5d01941a688a7
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #11 Skrevet 25. mars 2013 Jeg spiser det meste. Så langt i livet er det tre ting jeg ikke får ned uansett. Det er rå tomat, fårikål og ertestuing. Anonym poster: 52381570dcc5d8c37e527e9287e27fec
Sølvpanter Skrevet 25. mars 2013 #12 Skrevet 25. mars 2013 Jeg var kjempekresen som barn og ungdom. Men jeg hadde ikke lyst til å være kresen, og har derfor jobbet mye med meg selv og vil nå påstå at jeg ikke er noe særlig kresen lenger. Jeg spiser ikke alt, men på besøk eller restaurant får jeg ned det aller meste. Og jeg prøver å venne meg til mat som jeg fortsatt ikke liker som oliven og scampi ved å smake jevnlig på det. Oliven tror jeg at jeg skal klare med et års trening til, men scampi vet jeg ikke. Er noe med konsistensen. Er også en del annen mat, spesielt fisk og sjømat, jeg ikke klarer helt. Og så får jeg ikke ned kjøtt som er trevlete og har fett på seg. Jeg elsker kjøtt, men det må være mørt og "rent".
Toocute Skrevet 25. mars 2013 #13 Skrevet 25. mars 2013 Ananas, mais, tomater, torsketunge, blaut paprika.
Smyril Line Skrevet 25. mars 2013 #14 Skrevet 25. mars 2013 Spiser det meste, men liker ikke røkelaks eller sursild, og har litt problemer med konsistensen på blåskjell, østers og slike slimete sjømatretter. Blodpudding har jeg aldri smakt, men orker ikke prøve heller. Ellers kan jeg ikke for mitt bare liv forstå hvorfor folk har flesk/bacon og sukker/epler i en og samme pannekake, det er noe av det mest skrekkelige jeg kan tenke meg
nagini Skrevet 25. mars 2013 #15 Skrevet 25. mars 2013 (endret) Ja. Jeg liker ikke piffikrydder, grillkrydder, smult, frityr, pølser, hamburgere etc. Egentlig omtrent ingenting av junk. Kan spise subway og peppes pizza, det er jo også litt junk, men smaker ikke frityrstekt grillkrydder i det minste. Spiser heller ikke medisterkaker, kjøttpudding, fiskregrateng, lever eller noe med blod i. Brekker meg om jeg tvinges til å smake. Og ketchup og thousand island og alt som er syltet (eddik generelt) er også no go, blir uvel bare jeg tenker på det. Men er ikke så mye annet jeg ikke liker, så på en normal restaurant f.eks. er jeg trygg, eneste jeg kan komme borti der som er uspiselig er vel noen forretter med lever (de hoppes det da over). Andre ting liker jeg ikke som i ville aldri laget det selv eller bestilt det, men kan spise for å være høflig. Som kotelett, kokt laks (stekt, rå og grillet er godt), brød fra dagen før som ikke er ristet, fiskeboller etc. Hadde mannen spurt hadde jeg sagt jeg ikke liker, ellers er jeg "bare ikke så sulten", så galfer ikke nedpå to porsjoner. Endret 25. mars 2013 av nagini
Cruella De Vil Skrevet 25. mars 2013 #16 Skrevet 25. mars 2013 Huff, jeg er ganske kresen, ja... Jeg er sær på mye forskjellig kjøtt, liker en god biff, da. Og er ikke begeistret for skalldyr, men fisk elsker jeg, og sushi! Liker stort sett alt som er av grønnsaker, men ikke smør eller ferdigsmurte brødskiver/rundstykker osv. Jeg håper barna mine blir mindre kresne enn meg, det er ganske slitsomt å være så kresen. Så langt virker det heldigvis lovende.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #17 Skrevet 25. mars 2013 Jeg spiser det meste. Så langt i livet er det tre ting jeg ikke får ned uansett. Det er rå tomat, fårikål og ertestuing. Anonym poster: 52381570dcc5d8c37e527e9287e27fec
Bananahammock Skrevet 25. mars 2013 #18 Skrevet 25. mars 2013 Det finnes vel ting som er "vanlig" å ikke like, som masse fett på kjøttet, oliven, blåskjell, østers, kapers, blodpudding, lever etc. Sånne ting er jeg ikke spesielt glad i, og faller vel under kategorien "folk flest". Ting jeg ikke liker som er vanlig å like er kylling (alle varianter - blir dårlig bare av tanken, uæh), alle typer sopp, kjøttpålegg, kaviar, majones, rømme, taco (grøss), sjokolade, også er jeg veldig følsom for krydder. Det er sikkert mer som jeg ikke klarer å huske i farta Men egentlig er jeg ikke spesielt kresen, altså. Er jeg i fint selskap får jeg nok ned det aller meste, jeg sitter aldri på restaurant og plukker ut sopp fra middagen
Catlady Skrevet 25. mars 2013 #20 Skrevet 25. mars 2013 Kabaret !!! Fyttihelvete for en vemmelig matoppfinnelse !! *grøsser*
Smyril Line Skrevet 25. mars 2013 #21 Skrevet 25. mars 2013 Kabaret !!! Fyttihelvete for en vemmelig matoppfinnelse !! *grøsser* Der sa du det, kabaret må være en av tidenes verste matoppfinnelser! Er det noen som egentlig LIKER det tro?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2013 #22 Skrevet 25. mars 2013 Nja, er ikke så veldig kresen. Er ikke så mye jeg ikke spiser, men har litt problemer med enkelte smakskombinasjoner. Tror de eneste matvarene jeg virkelig ikke liker er rå tomater og melk. Og oliven ja, har virkelig prøvd, men klarer ikke å like det. Ellers er jeg ikke glad i grønnsaker (annet enn salat) til tomatbaserte retter, syns ikke det er godt med andre grønnsaker enn løk oppi heller. Er heller ikke glad i frukt eller bær blandet med melkeprodukter. Spiser fruktyogurt, men er ikke begeistret for fløteis med frukt og bær i, milkshake eller melk med fruktsmak eller fromasjer. Er ikke så glad i sitrus i middagsretter heller. Anonym poster: 2a8c2113a04a8784bd9e6669962ff64d
TøffiTrynet☠ Skrevet 25. mars 2013 #23 Skrevet 25. mars 2013 Skal vi se... Jeg spiser ikke (men har smakt): Kaviar på tube Blåmuggost Lutefisk Rømmegrøt Ellers er jeg altetende. Tror jeg.. Spiser i hvert fall det jeg får servert. Så er jeg kresen? -Nei, vil ikke påstå det.
Catlady Skrevet 25. mars 2013 #24 Skrevet 25. mars 2013 Kabaret !!! Fyttihelvete for en vemmelig matoppfinnelse !! *grøsser* Der sa du det, kabaret må være en av tidenes verste matoppfinnelser! Er det noen som egentlig LIKER det tro? Alltid tenkt at folk "høfligspiser" det, kan ikke skjønne annet.. For det er virkelig grusomt
Smyril Line Skrevet 25. mars 2013 #25 Skrevet 25. mars 2013 Kabaret !!! Fyttihelvete for en vemmelig matoppfinnelse !! *grøsser* Der sa du det, kabaret må være en av tidenes verste matoppfinnelser! Er det noen som egentlig LIKER det tro? Alltid tenkt at folk "høfligspiser" det, kan ikke skjønne annet.. For det er virkelig grusomt Samme her, det gjelder kabaret og sånne grønne tørka greier som er i julekaker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå